uusagirooo.png
A Kádár-rendszerben a katonaságnál,  az általános iskolai végzettség szintjén tartottak pol'képzést. Ennek a kincstári politikai képzésnek volt "politikai-gazdaságtani" sávja is. A képzés megalkotói megpróbáltak lemenni kutyába, az újságot soha nem olvasó, az esti tévéhiradót már részegen beájulva túlélők szintjére. Úgyhogy ezügyben azt tanították, hogy

a megszerzett jövedelmet mindig a jövedelmet adó ország árszínvonalába ágyazd be.

https://24.p3k.hu/app/uploads/avatars/user/c6b/user-1101-48.png

Kálmán Attila

ÚJSÁGÍRÓ. 2019. 01. 07. 20:12

Teháthogy nem csinálunk olyant, hogy a Szovjetúnió rubeljében megszerzett csodálatos 120 Rubel/havi fizetést átszámítjuk Ft-ba (durván 1500 Ft volt)és a magyar árszínvonalba erőszakoljuk. Ugyanis a Szovjetúnióban akkoriban egy magyar Levi's farmer 90 Rubelbe került. Ennyi volt a havi fizetése egy szovjet tanárnak.  Magyarországon egy fővárosi kurva, mondjuk a Bérkocsis utcában 300 Ft-ért szopott, Moszkvában meg lehetett szopatni 5 Rubelért. Ha már nagyon részeg volt az orosz asszony, egy jó nagy húzás vodkáért is szopott, gumi nélkül és végig. Magyarországon akkoriban egy jó használt, 3 éves VW Golf került 120000 Ft-ba, Moszkvában viszont még Joszip Kobzpnnak sem lehetett nyugati autója és a Szovjetúnióban az NDK gyártmányú Wartburg 353 is nyugati autóba számított volna, nemhogy egy csehszlovák Skoda.A Szovjetúnió fővárosában, ha volt 10 Rubel-ed és elindultál vásárolni, bizonyos sávokban képtelenség volt elkölteni, például ha túristaszalámit szerettél volna vásárolni vagy Michael Jackson compact casette-et.  Ha piálni indultál el 10 Rubellel, már alkoholmérgezésed volt, amikor a járókelők kirámoltak, pl a maradék 7 Rubel-edet.
Vaskor Mátéhttps://24.p3k.hu/app/uploads/avatars/user/c20/user-12-48.png

ÚJSÁGÍRÓ. 2019. 01. 07. 19:16


Korai politikabuzi koromban, amikor még Pálfy Jóska bá'

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/P%C3%A1lfy_J%C3%B3zsef_%C3%BAjs%C3%A1g%C3%ADr%C3%B3%2C_a_TV_H%C3%ADrad%C3%B3_m%C5%B1sorvezet%C5%91je_%C3%A9s_k%C3%BClpolitikai_komment%C3%A1tora_Fortepan_60751.jpg/800px-P%C3%A1lfy_J%C3%B3zsef_%C3%BAjs%C3%A1g%C3%ADr%C3%B3%2C_a_TV_H%C3%ADrad%C3%B3_m%C5%B1sorvezet%C5%91je_%C3%A9s_k%C3%BClpolitikai_komment%C3%A1tora_Fortepan_60751.jpg

vezette a TV hiradót és Ipper Pál a külpolitikai sávot... meg nem gondoltam, hogy Magyarországon is akkora egy sötét értelmiségi kar fog uralkodni a 2000-es években, lent a Pijolós Joli Nyanya szintjén, akinek a fia Kelet-Németországban dolgozott a magyar árszínvonalba áttrükközve mesés jövedelmekért, az NDK Márkában keletkezett jövedelmet Joli nyanyus átszámítgatta magyar Ft-ba és a magyar árszínvonaban galvánozta irigylésreméltóvá. Viszont ugye a csávesz NDK-ból hazafeléjövet egy napot elbaszott Pesten,mert ki kellett villamosoznia az Ecserire olasz csempész Levi's farmerért, mert NDK-ban még Nyugatnémet-Márkából átszámítva 3000 Ft-ért sem kapott igazi farmert.

Ingolstadt egy jó biciklivel egy napos túra Győrtől. Egy győri Audi dógozó egyet gondol és átrándul Ingolstadtba dolgozni. Mi a faszért nem megy? Hogy lehet valaki ekkora hülye? Münchenből a diszkont repjegy 3000 Ft.

"Apaaa, a faszomba' má' te mit olvasol?? 444-et?!!4!?!!?!!!?? Bazdmeg, a gecimbeee'  az csak egy blog!"

Horváth B. Csenge média-kommunikáció szakos lány, 2015.



Ez semmi. Az USÁ-ban, ha megnyitsz egy hír24 szintjén álló internetes portált, van pár kóstoló cikk,aminek az első harmadába beleolvashatsz, aztán ott a gomb, fizetsz és meglátogathatod az oldalt.

Nálunk meg ingyen van.

Van nekem egy fordítómotorom, próbáljuk be.
Kiveszem a hír24-ből ezt a CSUPA NAGYBETŰVEL

ÚJSÁGÍRÓ

-t, mint Kerner Zsolt és betolom a fordítómotor torkába.Lássuk,mit ad ki:

blogger.

Ja, most már így értem. Nem csak a megszerzett jövedelmeket kell a jövedelmet nyújtó ország árszínvonalába illesztve ábrázolni, hanem a szavakat és kifejezéseket is.
https://66.media.tumblr.com/7b445f19384f74e721e1e4dc5c74c5ed/tumblr_o0dvvtWxah1ttrynvo2_500.gif
Zoe Barnes BLOGGER

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr6014546708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frick László Intézet 2019.01.09. 06:35:03

@Happy Xmas Mr President: @nagyjoco:

Szerintem remekül sikerült a tegnapi vitanap,foglaljuk össze:

1. Jöjjön el Csili Csala néni és piri-a-parádé, a Lújzák Újságjában felsorolt valamennyi szegmensnek adja meg azt a bért, amit "azért a munkáért" Fejlettisztánban megadnak. MINDEN foglakoztatott csoport kapja meg a megérdemelt bérezését.

2. Vannak rumlis területek, mint pl a Lújzák Újságja szerint ma egy fiatal előtt nincsen remény az életkezdéshez. Bár egyébként az a fiatal annyira szeretne életet kezdeni.

3. Amióta a Lújzák Újságja írása is könnyű,otthonról végezhető internetes munka,mint a közgazdaságtan vagy a társadalmkutatás vagy a statisztika.. azóta nem készülnek szabadlevegőn, húsvér emberekkel riportok

viszont nekem ezügyben kurvanagy a szerencsém.

A közvetlen környezetem évtizedekkel van elmaradva a fejlődésben, ez azt jelenti, hogy itt egy fiatalnak életkezdés előtt már szokás házat venni telekkel, a házat berendezni, amerikaikonyha, autó.. itt mék lakodalmak is vannak menyaasszonytánccal, a mérleg úgy néz ki, hogy egy 2 millióba kerülő lakodalom esetében a készpénz bevétel az 5-6 millióra rúg kp. Nagyritkán, de már előfordul, hogy feltötltött bankkártya a pinkóddal van a gyanusan picinke nagyszalaggal átkötött borítékban.

Ez... egyáltalán nem ritka eset, mint mondottam, most hezitálunk, 4,5 millió Ft egy ilyen ház most itt a faluban, tudjátok,milyen a kerítése, hosszbavágott farönk-deszkák szélezetlenül.

Berendezett gyerekszoba is van benne,mindenekkel, természtesen semleges barackszinek a halványkékekkel, hogy kisfiú/kislánynak egyaránt jó legyen.

Lujza imádja a statisztikákat, statisztikai adat is van,minden öt házasságból négy felbomlik az első ötéven belül.

A falunkban büdösparasztok laknak, ez a csúnya, földhözragadt paraszti gondolkodás olyan, hogy a széjjelment gyerekek,akiknek pedig az életkezdés olyan három és fél kanyarban készen lett a picsái alá téve.. összeülnek a szülőprok meg a nyagszülők, hogy... egyikük a másikukat..legalább márt akkor ezt a sokmindent az egyik gyereknek mentsék meg.

"A picsába már, Anyaaa, a faszomba, a gecimbe, ne mááá!" -ez a lány.

A fiúk nem beszélnek ilyen csúnyán a szülőkkel.

Adfnámagát, hogy innen.. legyen az egyik gyereké, az egyik szülőpár a másik gyerekét, lett egy lányuk vagy fiuk, gondolták a barmok.. úgy szereti.. legyen jó neki

de nem kell egyiknek sem.

Ott rohaggyon.

Összesen valami 10 milliót költöttek, hogy annyit kapjanak a házért, amennyiért megvették.

Szive joga a két gyereknek,hogy útálja anira (ennyire) egymást, de
egy másik, egy tiszta laphoz sem kell ez a ház. Ez az életkezdés.

SzóvalEtus meg Lujza, ennyi nekem a bajom. te Lujza azt hazudod, hogy ÉN nem tűröm mások véleményét.

Én még.. csak nem s merészelek a véleményemmel jönni

csak MUTATNI

a blogflagban is fel van írva:
"Amit nem szeretnél látni"

Lujza és Eta, amit nem szeretnétek látni, az az, hogy a pénz nem megoldás.Az Európai Fizetések -től még nem lesz Európai Munka.

Ti olyan példákaat hoztok fel, amikről az újságban olvastatok.

Én meg az életből hozok példákat.

Ülök a szakáccsal, részemről már 750000 Ft óta nem komoly, de mostmár tudni szeretném, hogy a szakács mirebólintana rá.

Havi másfél millió Ft meg amit ellop, csak a vendégektől tud lopni, ez nem csak azért van,mert ekkora geci vagyok,hanem még a NAV is ebben támogatja a rendszert. Már csak a vendéget lehet meglopni.

Több, mint az európoai bér egy nem európai munkáért.

Tovább megyek.
Van Bulgáriában egy gyorsétterem hálózat, amiben nem gyorskajákat lehet enni. A pincérek pincérek,a szakácsok szakáccsok és a bérek nemhogy nem Európai Bérek, de a felét nem érik el a magyar béreknek.

Tehát.. itt.. valami olyan bibi van Eta meg Lúúújza...ami NEM PÉNZKÉRDÉS

Csili CSala néni a piri-aparádé megadja az Európai Béreket. 1,2 millát a győri Audiban, 800000 Ft-ot egy ápolónőnek és másfél milliót minden szakácsnak.

Ugye, mutattam már, hogy ma egy körzeti orvos azzal nyitna, ha vállalná, hogy az államtól a 20 milla, az önkormányzattól a harmin és a kártyapénz mégegyszer kp, ha akarka feketén és adómentesen a zsebbe plusz a paraa, ami naponta 10-80000 Ft. Plusz a természetbeni szolgáltatások.

nem vicc: A szó szoros értelmében, konkrétan a segge lyukát, ha kéri a doktor,kinyalatják. Levélben részletezen annnak, akit érdekel ez a téma.

Tehát nem a véleményemmel van a baj,
hanem

egyszerűen azzal, hogy Lujza meg Eta példái nem az életből valóak, az élettel össze nem egyeztethetőek, nem tudom,mennyire van meg nektek ez a mentős szakkifejezés.

Tehát ott jön a sofőr az áldozat fejével föl az árokból,emitt a tetem és az egyik karját még keresik

és ti, Lujza meg Eta fújjátok, hogy ez egy futóversenyző, akinek nem adják meg az esélyt, hogy nyerhessen, pedig hogy futna az ártatlan.

Frick László Intézet 2019.01.09. 06:49:43

@Etelka93: @Happy Xmas Mr President:

Beszéljünk az Erasmus-ról. Mindnyájan érintettek vagyunk és mind a hármunknak az Erasmus Programról
1 a véleményünk, mégpedig:
Az Erasmus Program remek. nagyszerű lehetőség a diákságnak más országokat, népeket, szikásokat megismerni színes, nemzetközi forgatagban, csak épül szépül és okosodik benne a diák, mindamelllet, hogy jól is érzi magát.

Van egy sáv, amiből én már kiszállok, eszerint az Erasmus programban a diák önállóságra, pl önállóéletvitelre szokik. Szülőtársam megsemmisítő érvnek vélte, az ő gyereke önálló már, mint a kurva isten faszaa, mert erasmuson volt kint és ott idegen országban önállóan élt az albiban.

Én ezt, tekintettel arra, hogy egy vén fasz vagyok, aki nem tolerálja mások véleményét... ennyiben hagyom,legyen így, ha egy szülő így szertné duni, hogy a fél év Erasmus-on külföldön az önálló életvtelre alkalmasság is volt egyben. Részletekbe, mosás, takarítás, hogyan étkezés,ilyesmi, ne menjünk bele.

Namost vegyünk ki az Erasmus Programból 1 Mrd €-t,mert ez egy szép, nagy, kerek szám.

2,5 millió diák részesült eddig ebben a remekségben. A díjazás igazságos, vagyis azok a diákok,akik a Igazi Tagállamokból szzármaznak, ahol Európai Béreket fizetnek az állampolgároknak (tehát nem a vendégmunksoknak!) sokkal kevesebb pénzt/támogatást kapnak,mknt a nemigazitagállamok másodosztályú polgárai, akik a nemeurópai munkájukért nemeurópai béreket kapnak és ezért ki kell tántorogniuk igazi tagállamokba, ahol nem európai, hanem ásziai munkáért az európai bérek kétharmadát sem kapják meg. A Bevett Igazi Polgárok átlagbérénbek feléért-kétharmadáért dolgoznak heti 72 órát, míg az igazipolgárok háromszorannyiért 36 órát.

Namost van még egy, amit mi hárman,Eta,Lúújza meg én egyformán tudunk, azt, hogy oktatásilag.. képzésileg.. hogymondjam..tanulmányi szempontból az Erasmus lkófasz. kamu.Nada.

Visszateérve az 1 Mrd Erasmus €-hoz, abból mondjuk pártízezer diákot két hétre összetááboroztatok, fesztiválhangulat, buli, fanta habdiszkó, ereszdelahajamat és odakint taccsolj, satöbbi,a lényeg az, hogy a ktg-ek kb ötöéből a remekséget le lehet zavarni,a többi kamupénz, amin a felsőoktatási intézmények szélhámoskodnak. Kamu előadások, pár gyerek üli végig, felkészületlen tanár. senki nem is érti, mit bveszél, de nem is érdekes. Viszont konkrét nagyösszegeket summantanak el
és ez

hogy mondjam
Ónijós nagyrutin.

Vagyis az,amit Lujza a MédiaHolding esteében kifogásol kicsiben

az megy nagyban és Úniós szinten
pl az ERASMUS programban.
Ami.. ezt mnég egyszer elismétlem,remek, nagyszerű,kiviszi ismeretlenbe a gyerekeinket,új barátságok, móka és kacagás és a végén már nyolcujjal dörgöli a bugyi nyergét a mosdókagylóban, pedig kétujjas lögyböléssel kezdte.

Frick László Intézet 2019.01.09. 06:56:27

@Happy Xmas Mr President: @Etelka93:

Két malomban őrölünk.

Amiről ti beszéltek, az
legyen egy termék,konkrét fizikai

amiról ti beszéltek, az reklám, marketing

Amiről én beszélek, az a termék fejlesztése, technikai tulajdonságai, K+F.. gtechnológia.. nyersanyag és KnowHow meg ilyesmi.

Én arról beszélek, hogy a termék nem fodrászműhelybe, hanem otthoni használatra való, meret a kapcsolóját kb 40000 kapcsolásra tervezték, aztán szétesik.

Ti pedig prospektus szövegekkel jöttök, hogy Technikmit Zukunft és a Hajnali Szellő meg a Scirokkó és a főnszél, direkt mi tesz jót a hajhagymáknak torna

Lujza és Eta: Nekem nem a véleményetekkel van bajom, hanem azzal, hogy nincs SAJÁT véleményetek.Egy mukkot nem szóltok olyant,amit ne olvastam volna már agitácóspropaganda kiadványokban.

Viszont te lujza orbánfasszopással vádolsz, hogy a fejem Orbán seggében van,meghogy az m1 hiradó reklámszövegeit fújom,pedig ez egyszerűen nem igaz.
Még egy jót nem szóltam az orbánpropról, sőt, katasztrófálisnak tartom.

Nagy bajban lennél, ha nálam olyan szólamokat, amik orbánisták be kéne karikáznom,
míg te Lujza semmiben nem térsz el a kedvenceid agitációs propaganda dumáitól, szó szerint szajkózza ezeket Eta is.

Etelka93 2019.01.09. 08:13:17

@Frick László Intézet: Olyat életszagú példákat valóban nem olvasni túl sok helyen hogy az életkezdéshez a fiatal pár házat meg sokmillás lagzit kap a családtól... eredeti, és végre leírta valaki! Komolyan venni nem lehet, de tényleg ügyi vagy.

2019.01.09. 08:55:54

@Etelka93: Elmész a nagyonfejlett Bajorországba, a pár ezres kistelepüléseken ott sincs semmi. 20-30-40 km-eket ingáznak az ottlakók nap mint nap. És ott senkit nem hallottam emiatt rinyálni, a világ legtermészetesebb dolgának tekintik, hogy le kell menni a völgybe és fel kell ülni a vonatra.
Ja, hegyi faluről beszélek, ahol simán előfordul, hogy télen akkora hó esik, hogy le sem tudsz jutni a hegytetőről.
Egy ottlakót sem hallottam még rináylni, hogy micsoda fejletlen az infrastruktúrája.

Etelka93 2019.01.09. 09:18:46

@nagyjoco: Ugyanabba a tévedésbe esel, mint a blogger. Nem agitálok a kiköltözés mellett. Nem írtam, hogy holnap mindenki csomagoljon, mert kint medencés háza lesz és milliókat kap a semmire. Egyszerűen megértem azokat is, akik kimennek és a poszt sugallatával ellentétben nem gondolom, hogy szükségszerű éhkopp és korbácsos dajcstürk vár rájuk. Hoztam pár szagtalan példát az ismeretségi körömből, akiknek bejött. Rákerestem az élelmiszerárakra és lejött, hogy kb a magyar szinten vannak. Erre Szimat Felügyelő jön a biotrágyájával meg, hogy szajkózom a határátkelős dumákat. Szokott itt olyan vita lenni, hogy prekoncepcióktól mentesen, a másik által leírtakra reagáltok és nem az általatok elképzelt, lámpavasazó hőzöngőként kezelitek az opponenst?

2019.01.09. 09:25:14

@Etelka93: Én kizáórlag az általad leírtakra reagálok. Mikor, olh reagátam én bármi másra?
Te írtad:
"És az igyekvőknek van tér és számtalan lehetőség. Itthon csak terek vannak."

Erre rámutattam: itt is vannak lehetőségek. Erre jössze nekem az infrastruktúrával. Rámuattam, hogy érdekes mdón a vilgá harmadik legerősebb gazdaságánáak egyik leggazdagabb tartományában is ingázni kell, az időjárási viszonyokhoz képest nem annyira baba infrastruktúra segítségével.
Hol van ebben prekoncepció meg az általad leírtak ignorálása?

Etelka93 2019.01.09. 09:45:57

@nagyjoco: Idéznéd nekem azt a részt, ahol az infrastruktúrát emlegetem?

Frick László Intézet 2019.01.09. 10:05:42

@Etelka93: Nem tudom, ez a lagzi dolog.. erre ipart alapoznak, kereskedelmi sávokat... marcipánfigurakészítés... vannak menyasszonyiruha kölcsönzők, direkt behozattak az oszágba hat-nyolc taggal tódozott limuzinokat vagy álretró automobilokat, de lehet lakodalomra bérelni klasszikus nyitott Shelby Mustang-ot is. Aztán vannak a szórakzóhelyek és konyhák berendezkedve lakodalmakra, akkor.. ilyet biztosan nem hallani a Lajos utca felől, de vidéken szombatonként egyáltalán nem ritka, hogy felvirágozott autók konvojban haladván dudálnak. Rendezvénytermek állnak lakodalmak céljára készen, sőt panziók meg szállodák jelentős melléktevékenységi köre. Úgy... 20-30 km-ként vannak ezek a szintetizátoros faszik, akik.. egyszerűen..megélnek a szombat estétől vasárnap hajnalra virradó USB kulcs kezelésből éshogy úgy csinálnak a jobbkezükkel,mintha még... a jobbkéz élőbe menne.Az ének hal ki utoljára,énekelni muszáj.

Mint már említettem neked, Magyarország legkeresettebb vőfélye Püspökladányban él.. tudom, hogy ez számodra rettenetes lesz elképzelni, hogy Püspökladány lehet.. és..ott... emberek élhetnek, tudnak élni, de pl ez a faszi úgy nagyjából jó tízmilliomosnak nevezhetően él meg a vőfélykedésből és lehet, hogy mondjam vidéki bunkóulk.. tégedet meg a szüleidet kilóra kifizet és még akkor is marad neki valamicske a vagyonából.

ceremoniamester-vofely.joszaki.hu/puspokladany

www.youtube.com/watch?v=tiBv8o0RQqI

És ez még csak a lakodalom üzletág.

Frick László Intézet 2019.01.09. 10:16:36

@nagyjoco: @Etelka93: Ez az egész sáv hiányzik a Kitántorgááásss!!! üzletágból. Jóhogynem már a Grundschule intézményével jössz, ami 50 éves és direkt olyan kisiskolásoknak találták ki,akik ha született németek és 40-nél több szavas a szókincsük 7 évesen,akkor ... felzárkóztatandók bizonyos képességeikben (szlengben : gyogyósok) vagy Gastarbeiterek gyerekei. Ez a Grundschule 4 éves és a 4. év után a jóképességű, felzárkózott gyerek átmehet a rendes álatlános iskolába. Ha nem akar vagy nem tud különbözetit tenni, akkor még négy osztályt jár és aztán két év szakiskola.
De a jóképességű 8 osztály után megint különbözetivelmehet gimnáziumba, szakmunkásképzőbe vagy technikumba akár.

Most ugye..képzeljük el a fiatalt, a párt, akik azért menekültek el Orbanisztánból, mert itt nincsenek esélyek az életkezdésre, közben megszületett a gyerek (itthon császározták, mert a TB-t azért Szarmagyarországon fizetik, mert németül egy mukkot sem tudnak.. és mi lesz, ha betegek lesznek)

Szóval hét éves a gyerek és annyit tud németül, hogy Schlaucht mein Ticki vagy Lex tuu májn Arsch. Meg ami a Baby TV-ből ráragadt. Ezzel ugye a Grundschuléba kéne járni... hát.. tudok olyan szülőt, aki ebbe belenyugszik, de néhány szülő meg úgy van vele, hogy ha Orbánék elbaszták az oktatást és az is egy szar már, azért legalább a gyerek a szorzótáblát negyedikre megtanulja. ( A szorzótáblával sok a baj, mert az Magyarországon rekedt érettségizettnek sem megy fejből, okostelóka nélkül)

Angliában (= London kijelölt kerületeiben) forgatott propagandafilmben nem volt szülő, aki az órákon át sorolt aranyélete végére egy félmondattal oda ne pötyögtette volna, hogy azért a gyerekét az angol állami ingyenes iskolandszerbe nem, akkor már annyit összespóroltak, hogy a gyerek jövőjéért visszajöjjenek Szarmagyarországra.

2019.01.09. 10:19:49

@Etelka93: Bocsánat, strukrúláis különbségekről beszéltél, ami kezeletlen. az hogy lehet, hogy a fejlett Nyugaton ilyet nem is várnak az emberek, hanem felülnek a vonatra, télen is? Sokat voltam Schwarzenbergben (a bajorban), soha nem hallottam olyat, hogy milyen szar már, hogy itt nincs semmi, el kell menni 20-30km-re munkáért (meg még messzebb). Tudomásul veszik, hogy egy kis hegyi falu nem tud munkát adni az ott élő legtöbbjének, és nem várják a német államtól, hogy ezt javítsa ki. Ahogy az is tlejesen természetes, hogy aki autóipari mérnök akar lenni, az széepn költözik Münchenbe, mert ott a BMW iroda és hát ez ilyen. Amikor Stuttgartban dolgoztam, 25km-t ingáztam minden nap és mindenki, aki abban a külvárosban élt, nagyájból ennyit utazott. A struktúrális különbségek kurva nagyok odkaint is. Miért rósz fel Magyarországnak olyat, amit a világ harmadik legnagyobb gazdasága sem képes kezelni?

Frick László Intézet 2019.01.09. 10:23:22

@Etelka93: Igen, szokott lenni, én végig az általad gondosan ideidézett agitációs propaganda szólamokra hoztam fel valóságos példákat.
Te elointézted pl azt a témakört, hogy Árszínvonal azzal, hogy a neten ráékerestél a Lidl (meg az Aldi) áraira
Én pedig erre annyit merészeltem,hogy ez még nem az Árszínvonal. Nem is nagyon oktatgattalak ki, javaslatot tettem, hogy ha TÉNYLEG érdekelne, mikből áll össze az, amit Árszínvonal -nak nevezhetünk

Ugye, te az életeséllyel jöttél, ami szerinted itt fiatalnak nem lehet

ez a te érved,figyelj:
itt is olyanok a lidli árai, mint odakint
ez egál

Érved: OTT megkeres annyit 6 év alatt, hogy ITT lakást vesz és kiadja... ezt vte a saját érvednek gondoltad, kimondtad és: Alátámasztottad az én MUTATásomat. Amit MUTATOK, azt.

Ugyanis helyesen ez úgy nézne ki, hogy 6 évet dolgozik Fejlettisztánban és Fejlettisztánban vásárol lakást.

ugyanis ha ITT vásárol lakást, akkor azzal az én állításomat támasztod alá.

Ugyanis azért nem vásárol Fejlettisztánban a hat évi béréből lakást

mert a Fejlettisztáni Álom Polgár Fiatal.. aki ugyanazért a munkáért, amiért a magyar fiatal 2200 €-t kap, 6000 €-t kap. 6000 €-s havi fizetésből a szülőknél lakva nem tud összespórolni hat év alatt
azon az ÁRSZÍNVONALON
egy lakást.

Ebből gyere ki.

Frick László Intézet 2019.01.09. 10:28:47

@nagyjoco: Kár, hogy lac1 barátunk most nincsen itt. Bajorországban élő Onkel-emtől megkérdeztem, hogy miért a két-autó férőhelyes mini Opel szalonban vásárolautógumit az Opeljére, amikor a fia minden nap Münchenben jár, egyszer az ő autójával megy be és Bogdanivic -nál ugyanezt a gumit, a négyet három áráért megkapja.
Erre az Onkel rámnézett.. és nem értette,mit nem értek.
"Autót nem veszek a Weyertől, mert az nem érné meg, de a Weyernek is meg kell élnie.. ezért veszem nála a gumit. Kell,legyen itt egy Opel szerviz, neki is meg kell élnie."

Én..megértettem, de 25 éve nem találtam magyart, aki ezt a gondolkodást értené.

Frick László Intézet 2019.01.09. 10:31:49

@nagyjoco: Itt nem részletezendő okokbólkifolyólag találkoztam a bajor önkormányzatisággal. ez úgy néz ki, ha pl tartományi választások vannak,akkor a diplomások hajnalban felkelnek,mennek széket hordani, hát főleg tanárok, de az orvosasszisztens is,meg effélék. Mire bemegy a tisztviselő, a választási bizottságh mármegvan, nem kell senkinek szólni.

Nálunk már ötven évesek azok,akik "takony"-ként ott kénytelenkedtek az első demokratikus választáson, de még mindig nem értik egy isten háta mögötti faluban, az a pár diplomás, hogy képzelik azt, hogy ő ingyen a hétvégéjét, a vasárnapját ----

2019.01.09. 10:33:37

@Frick László Intézet: Na jó, de ott más a 'lakhatási szerkezet'. Vagyis ha német fizetésből egyé let munkájával nem tudok német lakást venni, az természetes, ilyenek a fejlett körülmények, ha meg magyar fizetésből sok év munkájával veszek lakást, akkor ugy itt nincs perspektíva.

2019.01.09. 10:37:20

@Frick László Intézet: Ez olyannyira idegen gondolkodás a magyartől (férfiasan bevallom: tőlem is), hogy ezen nem csodálkozok. Értem, de nem tudnám a gyakorlatban alkalmazni.

Etelka93 2019.01.09. 10:48:51

@nagyjoco: A strukturális az nem egyenlő az infrastrukturálissal. A strukturális különbség a végzettség és a munkalehetőség között van. Azt szerettem volna mondani, hogy egy kistelepülésen élő, érettségivel vagy nem piacképes végzettséggel rendelkező fiatal maximum egy ipari parkban tud elhelyezkedni a városban. És igen, el tudom képzelni, hogy ennél vonzóbbnak találja valaki a londoni szolgáltatóipart. Pont.
@Frick László Intézet: Igen, vannak marcipánfigurák meg dudálnak is a menetek. Ez nem jelenti azt, hogy Magyarországon az a JELLEMZŐ, hogy házat és milliókat kap az életkezdéshez az ember. Szélsőséges példákat hozol és ezzel akarsz bizonygatni. Az árszínvonalas habogásod meg annyira színvonaltalan, hogy már szekunder szégyent kezdek érezni. "Árszínvonal = az árak ööööö... összessége." Kifejtettem már, hogy az ingatlanpiaci árak miért speciálisak. Kétségtelen, hogy egy kivándorló nem tud 5-6 év alatt megvenni egy Londoni házat. De könyörgöm, egy angol sem. Az angol fizetéséből sem. Angliában a kaja is drágább, mint itthon, de pl ruhákat sopizni sokan kijárnak akár fapadossal, magyar fizetéssel is.

Frick László Intézet 2019.01.09. 10:53:23

@nagyjoco: A magyar azt érti meg nehezen, hogy a németnek az, hogy amiben él, lakás vagy ház, a sajátja-e, nem szempont.
Egy Onkel nagyon megmérgelte magát 45 éve és elhatározta, hogy épít egy házat. Sajátot. A legjobb barátai, a kollégái nem értették, minek ez.

Ma ez a ház egy vagyon. Van neki az egykéje. Ha az egykéje... kibirná azt, hogy az apját egy-két éven át a nehéz betegágyban ápolja, akkor lenne egy ház-lakóingatlan-telekkel ára vagyona belőle. De az egykét nem érdekli, ezért ez az egész.. két éves ápolói munkáért.. egy élelmes, életéhes kelet-európai ápolóé lesz. Nem mondom,lehet..pelenkázni is kell az öreget.nem tudom,mert nem tudhatom, mert az ápoló fosik, hogy az ügyes öregezésből én kitúrom és elhappolom tőle a könnyen megszerezhető,német léptékkel is vagyont.Az egyke sem válaszol, mert bár ő leszarja a házat, az örökséget, fél tőlem, mint gyanús kelet-európaitól valami zigeuner vagy mi vagyok... hogy lenyúlom, ami nem kell neki.

2019.01.09. 10:58:41

@Etelka93: Lehet, hogy vonzónak találja, innen nézve. De a vlaóságban az egy kegyetllen, gyilkos műfaj ésm inél inkább magyarázza nekem valaki, hogy mennyire könnyű és ójlfizető munkája vna odakint, annál inkább tudom: hogy kegyetlenül szenved ott, mert nagyon, de nagyon kihasználják. Tisztességesebbje bevallja pár sör után, hogy hatalmas szívás ott az élet.

Frick László Intézet 2019.01.09. 11:01:03

@Etelka93: Szerintem nagy már a maszat meg a dagonya, szedjük össze gyorsan:
Árszínvonal, bérszínvonal.

Írtam neked egy kőbányai példát, a magyar gyerek itt magyarbérszínvonalo dolgozik hat évet és a magyar árszínvonalon megvesz egy 18 millás garzont. nem azt állítom ezzel, hogy a hat évet Meseortszágban dolgozó Példa Fiatal 22 millás lakása nem különb azzal a 4 millával, biztosan különb.

Azt azonban állítom, hogy a te példád nem a te állításodat igazolja, hanem... anélkül, hogy te észbe vennéd... az én állításomat igazolja.

Azaz a mesés jövedelméből nem Meseországban vesz lakást
hanem itt vesz lakást.

Azt nem tudom, hogy a magyar piac mennyire értékeli a különbséget a 18 milláért vásárolt és a 22 milláért vásárolt lakás között, tehát hogy a példád beli fiatal szülei lesznek-e ügyesebbek a 22 millás lakás kiadásakor vagy az én példámban lesz-e ügyesebb... a szüleire bízza-e a kiadását vagy őmaga adja ki vagy arbn-ben tolja vagy mittudomén.. nivella.. próba és cseresznye.

A lényegen nem változtat.

Szerintem.

És akkor még mindig sokkal jobb indulattal vagyon én tefeléd, mint te énfelém.
Mert..megmondom az őszintét, fogom a másik sávot a Bérszínvonal-at
És már az Árszinvonalból sem tudtál jól kijönni, csak beszélsz, mert akkor tudtál volna jól kijönni, ha a Lidl-ben lakást is lehetne kapni és az Echte Deutsche Lidl Wohnung is detto, mint a szafaládé, lehetne, de nem lesz.

Etelka93 2019.01.09. 11:04:31

@nagyjoco: Németországban is van "Litér", ahol egy élet munkájával tudsz házat venni, HA AKARSZ.
Szerintem Ulanbator belvárosában sem túl olcsók az ingatlanok, szóval akkor a mongol "árszínvonal" magasabb, mint a litéri?

Etelka93 2019.01.09. 11:11:19

@nagyjoco: Mert száz másikkal ülni egy üzemben, mondjuk Veszprémben az jobb? Öt év múlva még csoportvezető is lehet. A magyarok nem égnek ki az itteni munkában? Sokadjára ismétlem: nem állítom, hogy ott minden jobb és szebb. Viszont tudom, hogy ezek az ismerőseim simán vissza tudnának jönni, ha akarnának. Nem csak azért maradnak, mert nem akarják beismerni a kudarcot. Hallottam a nehézségeket is, a honvágyat és az őszinteséghez még csak inni sem kellett.

2019.01.09. 11:13:36

@Etelka93: Nem értelek. Németországnak vagy Angliának azért kell(ene) vonzóbbnak lennie, mert ott sokkal jobban élhetnék ott, mint itt. Keresem a jó példákat, de jobbára meséket, hazugságokat hallok, egy könnyű, jól fizető munkáról, a hatalmas fejlettségről... Miközben jönnek haza ismerősiem és rohannak felvenni a lakáshitelt meg a CSOK-ot, mert a megtakarítás max egy telekre elég. Aki nem jön haza, állítja neki ott sokkal jobb, szerintem azért ne jön haza, mert lebukna. De valóban, vannak sikertörténetek is, például a magyar It munkaközvetítők elég jól élnek (a beszopatott magyarokból), ha ügyesek.

Frick László Intézet 2019.01.09. 11:17:53

@Etelka93: Miért nem jellemző a példám?

Eláruljam,mi valójában A Jellemző?

Valójában ez a példám nem azt bizonyítja, hogy remekül lehet életet kezdeni Magyarországon, hanem azt bizonyítja, hogy ez, amit te hivatkozol, miszerint "Nincs reménye a fiatalnak életet kezdeni Magyarországon"
egy üres duma. Rizsa.Link hadova.

A példám talán a fiatalság, az életkezdő korszakát élő fiatalság harmada negyedére jellemző.

Akik elé lefektetik a Rhodus-t és UGRANDUSZ

Mert így ugyanis kiderül, hogy valami mással van baj és nem az anyagiakkal.

Van-e szándék?

Ez derül ki és legyen csak évi 30-40000 fiatal, akik elé így odafektetik

és kiderül, hogy nincs ugrandusz.

nincs is szándék.

nem akar élet-kezdeni.
Szün.: A mostani felsőoktatás erről szól: az életkezdés elodázása.

Valami... más szándéka van az élettel.

hogy is mondtad? "Kompromisszumot egy szar kapcsolatban a"

Meg se fordul a fejében a kapcsolat. AZONNAL kell jónak lenni, mint a cipőnek. Ha szorít valahol, szar, nem javítunk, eldobjuk.

nincs szándék.

nem úgy képzeli az életet. Szereti aput meg anyut és a nagyiékat és belemegy a játékba, játszásiból völegény meg menyasszony, de nem javít.

A munkahelyen sem ad magának két hetet.. görcsöl, izzad, nagyon fáradt, a harmadik nap ágyba ájul, a negyedik nap nem kel föl, szarmeló, majd lesz másik.

Hiába mondom neki, hogy amikor már majd rutin' lesznek a mozdulatok, tizedannyira nem fárad, nem. SZAR TÖRÖL AZONNAL:

és... ahogy az alkalmi partnerének a két szemébe nem mondja meg, hogy kopsi és lécc
hanem inkább ráírva a fészen

anyuéknak se mondja meg, hogy ne szarakodjanak a lakodalommal meg a gürivel és a pénzekkel. Hogy.. nem érdekli az alá tett minden, mert

NINCS SZÁNDÉK.

Magának akar élni. Az élet számára ő maga, az ÉNNN.Én akar lenni és nem valakié, hanem a magáé. Ő akar maga.. magának. Öneki legyen meg elsősorban.. és a hetvenkilencedik sorban is. Ő nem alkalmazkodik.. mert..megteheti,hogy nem.

Biztosan láttál már huncut lurkókról poenképeket,kikenik magukat sminkkel, festékkel, kakival a pelusból, felfordítják a lakás és ez a te generációd számára poen.

Akinek viszont gyerekekkel foglalkozni a hivatása, ehhez értenek, csak annyit látnak: Megint egy rakás szerencsétlen gyerek, akikkel nem foglalkoznak.

A gyerek nem azért csinál nagy truvályt a környezetében, mert rosszcsont vagy cuki vagy poenfotón jól fog mutatni és 4181-en lájkolják, hanem.. úgy érzi, hogy anyu nem foglalkozik vele és.. figyelmet szeretne és.. addig folytatja a rumlizást, amíg a figyelem meg nem lesz és úgy tudnak "poenosak" lenni ezek a képek, hogy előtte vagy jó másfél órát nem foglalkozott a gyerekkel az aláírás
"Öt percet nem foglalkoztam vele és tessék"

lájkold :D

Etelka93 2019.01.09. 11:21:27

@Frick László Intézet: Szóval egy átlag kőbányai kölök havi 250ezret spórol a magyarfizujából, hogy 6 év alatt megvegye a lakását. Értem. Tehát az átlagfizetésnél többet. Világos és életszerű.
Az én példámban a kitántorgott ismerős havi 2200 Fontból megspórol annyit, hogy vegyen itthon egy lakást, befektetésként. Ez már Meseország?

2019.01.09. 11:21:39

@Etelka93: Mit értünk kudarc alatt? Ha kimegyek külföldre, hogy könnyebb munkával többet keressek, majd kiderül, hogy nehéz munkával összességében keveset keresek (mert kihagytam a számításból, hogy London a világ egyik legdrágább városa), az az én olvasatomban kudarc. Ennyi sprórolással, ennyi gürizéssel, ennyi alkalmazkodással Magyarországon is lehet boldogulni, könnyen lehet, hogy még kevesebbel is, miközben nincs honvágy, elérhető távolságban a család, stb. Akkor hol könnyebb az élet?

Etelka93 2019.01.09. 11:25:46

@nagyjoco: Szerinted a milliós londoni bevándorlótömeg (nem csak a magyarokra gondolok) tehát fogát összeszorítva, de büszkesége romjain csücsül odakint?

Etelka93 2019.01.09. 11:37:02

@Frick László Intézet: Akiben nincs semmilyen szándék, az nem is megy ki. Értem a mostani, fiatalabb generációkat illető kritikáidat, de ennek semmi köze ahhoz, hogy a posztban nem voltál tényszerű. Mindemellett komplett társadalmi csoportokat mutatsz be karikatúra-szerűen és ezt utána kiterjeszted a teljes lakosságra, mintha nem lehetnének kivételek. Szépen írsz, csak megbicsaklik az egész ott, hogy annyira akarod, hogy csak neked lehessen igazad, hogy nem átallasz hozzákölteni, megmásítani a valóságot. Vagyis azt a valóságot, ami nem a te szemüvegeden át látszik.

2019.01.09. 12:31:02

@Etelka93: Sokan pontosan így vannak. Nem mind. Nézd, nekem az nem egzisztenciateremtés, hogy élek London külvárosában egy osztott albérletben, fél életem utazással töltöm, a másik felét munkával, és sok év után egy nem túl drága telket sikerült összespórolni.
Ennél többre lehet jutni Magyarországon is.

Frick László Intézet 2019.01.09. 12:51:42

@Etelka93: Kőbánya: Konkrét munkahelyről beszélek,konkrét adattal. A Maglódi útnál van a gyár. A Told a szekeret és a Dologidő kft szervezi a munkásokat. Én.. nem a levegőbe hadoválok, az életről beszélek, konkrét esetről. Esetekről, ez VAN. Tvább is van, mert onnan négy megálló a BOSCH és ott kb ugyanez a munkarend meg a feltétel.
Ha a két munkahelyet összeadom, akkor kapom meg azt a munkarendet, amiben a némewtországi magyar munkavállalók 3/4-ed része dolgozik, a heti hat nap 12 órázás-t.
Vannak, aki teljesen szabálytalanul, a BOSCH és a WOCO egymás-tudta-nélkül mind a két gyárban dolgoznak, felnőttekről, azaz legalább 45 évesekről beszélek. Ezek az emberek ebben a munkarendben nettó 540ezret keresnek egy hónapban és 13 hónapra kapják,mert mind a két munkahelyen van 13. havi fizetés.

Természetesen "gyerekek" nem vállalják ezt, minek.
Sőt, pont a "gyerekek" körében óóóriási a fluktuáció, ezért kellenek a munkaerő kölcsönző cégek,mert különben az anyacég nem győzné egy emelet HR-osztállyal az állandó ki-be papírozást.

Wildhunt 2019.01.09. 12:53:33

@Frick László Intézet: Még egy piciny dolgot tennék hozzá a német iskolarendszerhez. It is, másutt is rendszeresen kimarad az, hogy a nebuló a realschule és gymnasium vonalon tapasztalja meg először, hogy nem kevésbé van darab kakinak tekintve, mint a gestarbaiter szülei. Az már csak részletkérdés, hogy míg nálunk ha a család szeme fényét nem veszik fel oda, ahova menni szeretne, akkor balhé, feljelentés, stb.
Vagyis mondom tovább: kint magasabb az életszínvonal, van miből. Aki itthon csicska lenne, az külföldön jobb körülmények között lesz csicska. Aki itthon nem hajlandó csicskának állni, az külföldön ezt megteszi, villanthat az ottani jobb élettel. A fenti példa, a gályázó sofőrrel (pedig ezt idáig vártam, hogy lecsapja valaki: Etus leírása alapján a srác min.12, de inkább 16 órát vezet naponta, ez sehol nem a hosszú élet titka) legkezésbé sem ritka. Ami külföldön soha nem fog sikerülni, az részévé válni az ottani közösségnek. A bevándorló nem fog nmetté/dánná/britté válni. Nem lesznek értékei, nem lesz kultúrája, nem lesz hazája.
Most kérem, gúnyoljatok ki ezek miatt a hülye szavak miatt. Vagy olvassátok el Márai Halotti Beszéd-ét.

Frick László Intézet 2019.01.09. 13:02:04

@Etelka93: A milliós bevndorlótömeg igen összetett.
Jó sok bevándorló
olyan életminőségből jött
vegyüönk egy viszonylag jólétinek számító afrikai országot, Nigériát, angol főnyelvvel és viszonylagos angolszász kultúrális alappal, nem tudom, ismered-e Nigéria történetét

Ajánlott: Fiam, Damiola c. film.

tehát nagyon sokan, akikaz európai gyarmatosítók által "civilizáció"-ként odatelepített kultúrmocsok zombijai.. odahaza döngölt padlón kartonpapíron alszanak és a szájukból prüszkölik a napi bögre vízből a mosdó't, ez a tisztálkodásuk:
ők., ha felveszik a segélyeket és ülnek az albérletben, márpedig afrikaiak egy lakásban 20-an elvannak és semmit nem vcsinálnak, akkor is kb 50-szer jobb életminőségben,mint amibe születtek.

Ezek a szülők, mint meneküöltek, azon a jogon ülnek ott, hogy a gyerekeik iskolába járnak, angol ingyenes államiba

"középiskolába" "highschool"-ba is.

Persze a gyakorlatban analfabéták és teljesen tudatlanik, Simán abszolválni lehet konkrét analfabétán a highschool-t.

addig jár a segély, aztán lesz valami.

Aztán vannak más rétegek.
Erre van a szóleleményem:
"London alakú konglomerált zárványtársadalom"

Nálunk a propaganda nyomja ezt a Reek az élet Londonban, van perspektiva meg egyebek."

Tavaly áprilisban felgyújtottak egy cigány lakókocsitábort Angliában pont úhgy, mint a Guy Ritchie filmben. Nagyon sokan máig azt hiszik, hogy az egy vicces film és csak játék.

25 éves állapot és azóta csak romlott.

Most.. te nem találkoztál még olyan emberrel, aki valamivel évekig dicsekedett.. aztán... már benne maradt a szövevényben,mert...most... hogy mondja meg az igazat?

Németországban már évtizedek óta nem készül művélsz film,, társadalom kritikus film, de Angliában ez méhg másképpen van,ott még az is előfordul, hogy kommersz filmbe belesummantanak hótreál szocio szálakat.. félig vicc.. egészen nem komoly.. de.. a háttérben ott a szociohorror.

nem tudom Eta, hogyan szoktál művelődni,mik a forrásaid..mi az ízlésed...

Etelka93 2019.01.09. 13:03:58

@Wildhunt: Az a sofőr srác reggel 5-8-ig gyűjti a szennyest, heti 3 alkalommal és valóban azért vállalt mellé még, mert unatkozott a nap többi részében. Már családja van, szóval nem unatkozik. Komolyan nem értem, hogy miért hihetetlen ennyire, hogy valaki elégedett azzal, amit kint elért. Ha nem is ilyen az átlag, azért ez nem egy kirívó eset.

Frick László Intézet 2019.01.09. 13:06:54

@Wildhunt: Erről beszéltem máreleget... @Etelka93: taláén még nem találkozott vele:
Azok a Volksdeutsch-ok, akik a hitleráj végén a Vaterland-ba szekereztek föl,menekültek voltak, most láttam egy német történelmi dokumentumfiilmbe a tákolmány favela városokat, amikben évekig éltek
nekem rokonaim
Ezek fajnémetek. nem Prohaska, Oborzil vagy von Horvath, mint egy bécsi, egy felsőausztriai..
Úgy haltak meg ezek az emberek, hogy németként Auslander Sau, Külföldi DISZNÓ volt a nevük. Archaikus emberek voltak, a legtöbbjüknek saját háza volt, a szarból is, mint itt a Duna-vidéken, A SZARBÓL IS PÉNZT CSINÁLTAK ÉS A SZÜLETET VATERLANDI FAJNÉMET KÜLFÖLDI DISZNÓK -NAK KÖPTE LE ŐKET. aKIK KINT SZÜLETTEK ÉS NEM VOLT AKCENTUSOK
PEDIG TUDOD, HOGY A NÉMET AZ AKCENTBEN NEM OLYAN FINNYÁS, MINT A MAGYAR, KÜLÖNBEN

Wildhunt 2019.01.09. 13:12:46

@Etelka93: Nem hihetetlen, ismerek kiment sofőrt, hasonló munkarend. A "mert unatkozik"-ot bátorkodom nem elhini, az ismerősöm pld. munka után "szórakozásból" überezik, mert hát miért is ne. Amúgy sofőr fejlettnyugaton max. napi négy órát vezethet törvény szerint városi forgalomban - ez az egyik oka, hogy szinte minden sofőr bevándorló, hiány van.

Etelka93 2019.01.09. 13:15:38

@Frick László Intézet: Európaiból is él ott alsó hangon millió. És tudom, hogy ott is van nyomornegyed. Én az ismerőseim élményei alapján írtam, amit írtam. Ilyen kitántorgási propagandát meg a válság után és legutóbb a választások után olvastam. Utóbbi esetben nem is a megélhetési viszoyok, inkább az ellenzéki közhangulat kapcsán. Szóval a téma nem is túl időszerű. A média tálalásában vannak szélsőségek, téged még azért nem tekintelek annak, mert egyelőre a no-go zónákat nem említetted a végső érvek között. Persze azt is szívesen elolvasom majd.

2019.01.09. 13:16:03

@Etelka93: Bár vannak fenntartásaim ezzel a könnyű, ójl fizető munkával kapcoslatban, tételezzük fel, hogy ennyiből áll a meló és ójl keresett és itt már lakás vett a csodálatos fizujából .De a legtöbbnek nem ez jut. Nagyon nem.

Frick László Intézet 2019.01.09. 13:17:22

@Etelka93: A posztban nem voltam tényszerű. Nem fogom elbveszíteni a türelmem.
A poszban arra mutattam rá, hogy a jövedelmet tudományosan a jövedelmet adó ország árszínvonalánba kell ágyazni, úgy korrekt.
Te ezt
-először cáfolni vélted a Lidl/Aldi árakkal, hogy ugyanazok
-aztán jöttél a mesével, miszerint a kinti mesés jövedelmekből hat év alatt IDEHAZA (=ennek az árszínvonalnak köszönhetően) lakást tud venni.
Vagyis a kint nevetséges ÉHBÉR
ből az ITTENI ÁRSZÍNVONALBAN
tud lakást venni.

Azaz::: Önkéntelenül, nem akartad te ezt, de alátámasztottad azt, amit a posztban MUTATTAM. vagyis te magad bizonyítottad, mennyire torz Németországban megszerzett jövedelmet Magyar árszínvonalban villogtatni.
És folytattam:
Hat éves munkából spórolva idehaza is lehet venni lakást.

(Lakást? - a 4,5 millás házra merészelj gondolni :D)

Kiürítettem a hivatkozást arról, hogy "Nincs esélye a fiatalnak itt életkezdésre"
te azt hitted, ügyesen elütöd a példámat, mert "nbem jellemző" [-> lakodalom seggük alá tétele az életnek]

Pedig ezzel azt bizonyíítottam, hogy
NINCS SZÁNDÉK

Nem kell a generációdnak az az életkezdés, amiről anyukádék huhognak.
Nem fogtok lemondani a saját jódolgotokról SENKI kedvéért sem.
Nincs kapcsolat párkapcsolat építés, nincs kompromisszum (a szar, ugye??, ugye??) nincs tehervállalás. Nem kell a lemondás, a rabság, az igazodás.
"Élni akarok, magamnak akarok élni"
ez az új életperspektíva.

Csak.. nincsen puca, bátorság kimondani.
Egy generáció, ami még face-to-face.. nemhogy a véleményét nem vállalja fel (nem mondja meg anyuéknak, hogy nem kell a lagzi, a menyasszonytánc, a stafírung és a kocsi meg a ház se kell)
nem mondja meg a pár-nak, hogy vége
hanem majd megírja sms-ben
ráír a fészen

lábjegyzet: ez már netokratív munkahelyen is így van:Onnan tudod, hogy kirúgtak, hogy nem tudsz belépni a rendszerbe a kódoddal.
majd amikor már mindent lezárnak
akkor szólnak valakinek, hogy írjon rád a fészen

Ez van: Ez a te időd, a modern, a jövő.

én tudjam, a vén szar, jobban, milyen a te időd, mint te, akié EZ A jövő, aki..állítólag.. fiatal vagy???

Etelka93 2019.01.09. 13:19:43

@Wildhunt: És ez az ismerősöd nyomorog kint? Miért nem jön Litérre?

Etelka93 2019.01.09. 13:22:51

@nagyjoco: Te honnan tájékozódsz? A csak alkohol hatására megnyíló ismerőseid zokogták el vagy azt írta az újságod? Én ezeket az embereket ismerem, te meg a kint lévők többségét?

Etelka93 2019.01.09. 13:33:19

@Frick László Intézet: Azt a részt nem sikerült értelmezned, amikor az ingatlanárakról leírtam, hogy miért csúsztatás belevenni ebbe a témába. Az ingatlanárak igencsak el tudnak szakadni a valós értéküktől, ezért van, hogy a téglára azonos műszaki tartalmú lakás Londonban többe kerül, mint Kőbányán. Lsd ingatlanlufi.
Ha meg en bloc a 40 alattiakkal van bajod, akkor azon nem tudok segíteni.

2019.01.09. 13:36:33

@Etelka93: Az életből tájékozódok. Itt nem részletezehető okok miatt akkora kapcsolatrendszerem van a társadalom legkülönbözőbb szegmenseiből négy kontinennsen, amit te elképzelni sem tudsz és ha éppen látogatóban vagyok, látom, hogy él Münchenben az irigyelt SAP fejlesztő, aki már nem egy három három lakást vett itt. Látom, hogy él a londoni szakács, aki szombatonként masszírozni megy még hotelekbe. Százas nagyságrendben látom a kint élőket. Meg látom azt is, mit teremtettem meg magmanak kapcsolatrendszer nélkül, igaázóbl karriervágy nélkül, pusztán a szorgalmammal, az akartommal.
Száz esettel összehasonlítva magam talán öttel cserélnék anyagilag. A többi életkörülményt beleszámolva senkivel.

Szerintem nevetséges azzal hülyíteni az ittmaradtokat, hogy létezik heti 12 órában olyan munka odakint, amiből hat év alatt lakást veszel (még mindig nem tudjuk, hol és mennyiért), plusz még a megkeresett pénzből ott kint dőzsölés van és üdülés Miami partján.
Van ott még másik munka is, ami sok órás és nehéz, csak azzal nem lehet dicsekedni.

Etelka93 2019.01.09. 13:39:36

@Etelka93: Basszus, hát nem most jelent meg új cikk az indexen a német bevándorlásról? :D

2019.01.09. 13:45:13

@Etelka93: Miért nem Londonban vett az ismerősöd ingatlant? Miért a büdös, lepukkant, reménytelen, esélyt nem adó Magyarországon? Mitől olyan nagy kunszt egy ilyen helyen lakást venni a mesés lonodni jövedelemből? Mire példa ez?

Frick László Intézet 2019.01.09. 13:45:27

@Etelka93: Értelmezési zavaraid neked vannak.

Maradjunk az egyetlen szerinted sikerült érvednél, a Lidl-ösnél:
Mi az oka a hasonló áraknak?

Hát azért olyan olcsó a sör (a drága betétdíjú) üvegbe bele,mert az üvegmosóban napi 13 óráznak magyar nők heti hat napos munkahéten magyar számlára 300000 Ft-ért. És olyan munkaintenzitással, ami idehaza elő se fordlhat.

Mert ugye erről sem beszéltünk, hogy a remek keresetekért milyen intenzitással kell az olcsómunkaerőúnek belevetnie magát.

Azért kerül a német Lidl-ben ugyanannyiba a felvágott, mert a német húsfeldolgozóban szabad, engedélyezett olyan pirosított műhússal dolgozni, amivel a magyarban (meg a szlovákban satb) nem szabad.
És azért, mert Németországban töübbtízezer magyar bontóhentes 13 órázik a 35 kilós féldisznók előkészítésében. Heti hat nap. 2200 €-ért.

Ez fizikailag is olyan munka, amit német ember nem bir és magyar sem 40-ik életév alatt.

A Remek Mesés Jövedelmekhez az is kell, hogy a Bérrendszerben vaskos erős sávokban az éhbér fele-harmadéért legyen hajlandó dolgozni Gastarbeiter.

És amit az egyik foglalkoztatotti sávban megspórol, az a másikba feltolja.

Nem teheti meg az erős német sofőr szakszervezet miat, hogy ne alkalmazzon német nemzetiségű fajnémet sofőrt. Ha még talál 55 éveset.. 60 évest. Alkalmazza a kötelezőt, amit a szakszervezet kiharcolt, meg Gastarbeitereket, akiknek ugyanazért a munkáért a felét fizeti.

Fogok egy német Lidl prospektust, fagyasztott és félkész kaja, élemiszeripar, üdítők.. minden sávban ott dolgoznak a Gastarbeiterek.. és az egész disztribúcióban.. ja, meg kint az üzletben is

Etelka93 2019.01.09. 13:45:51

@nagyjoco: Jó, hát a többszázas mintádban nincs okom kételkedni, elvégre nem mindenki notórius hazudozó, csak az emigrálók. Kár, hogy lezárult a gyerehazafiatal program.

Etelka93 2019.01.09. 13:52:11

@Frick László Intézet: Értem. Én viszont azt írtam, hogy egy kivándorló szempontjából az étkezés az egyik legfontosabb tétel. Leszarja, hogy mibe van kint egy családi ház, egy kocsi trágya vagy a sítalp. Mert nem arra költ.

Wildhunt 2019.01.09. 13:52:41

@Etelka93: Az én mércémmel nyomorog. Teljes állás+felesége is dolgozik mellett pluszmunkát vállal, amiből bérelnek egy házrészt. Arra gyűjtenek, hogy 10-15 év alatt összejöjjön annyi, amiből itthon a továbbiakban megélnek. Mikor kimentek, az volt a terv, hogy vesznek egy kis lakást és soha nem jönnek vissza. Ők szerencsések, kb. 2 év után rájöttek, hogy ez nem fog menni.

Frick László Intézet 2019.01.09. 13:56:26

@Etelka93: Egyszerűen annyira begyorsultak a dolgok, hogy 2-3 éves érvek ma már semmit sem érnek.
3 éve egy magyar pékáru szállító sofőr 170000-et kapott ma meg 400000-et. Ez a béremelés persze benne van a kenyér árában (szerkezetében) de ki tud róla?

Beszélnek a munkavállalók motívumairól, pl a pénzről, megkérdeznek alkalmi munkásokat, akik kb annyit dolgoznak hét közben, hogy a készpénzzel fizetős szombati nap behívják őket dolgozni és... tényleg 120000-et keresnek még mindig és szószólói a túlmunkatörvénnyel érintetteknek, csak... ők nem érintettek, mert csak szombaton vállalják és este kp le kell tenni nekik feketén.

Az igazi munkaerő, aki a hónap minden napján, ami meghatározott, dolgozik, tehát megkapja a jelenléti bónuszt,ő 270000 Ft-ot keres, csak ő nem felel meg a riporternek és őróla hallgat.

mert az igazságnál fontosabb az agitációs cél.

És még mindig nem tudjuk, miért nem hajlandó a hét mind az öt munkanapján megjelenni és hogyan engedheti meg magának azt, hogy hébe-korba, amikor kedve szottyan, jár be vagy kel föl a buszhoz. Ami busz félig üresen is jár, ha sokaknak nincs kedve felkelni.

Pedig a rémesnél is rém egyszerűbb: A cigi miatt. mi az, hogy nem akkor gyújt rá és ott, ahol akar. És a fészbúkos telefon: Ki tiltja meg neki, hogy bevigye?

És ezért jár át VALÓJÁBAn Romániába, aradra, mert ott a szalagnál fityeghet a szájában a cigi
és csipoghat az értesítő a telókán

Csak ugye ez a riport a fészbúkon készül

és ezek a motívumok az ÚJSÁGÍRÓ számára "nem ismertek"

És tudod: Ezek az emberek már nem fognak kitántorogni, viszont.. az ember sokmindent megszok, képes rá, pl a kétóránkénti rágyújtást is.

Etelka93 2019.01.09. 13:59:46

@Wildhunt: Nem kétlem, hogy ilyen is van. Habitus és szerencse kérdése, hogy ki, mire viszi. Én sem kalandvágyból maradtam itthon, hanem, mert itt akarok boldogulni.

2019.01.09. 14:01:19

@Etelka93: Egy szóval nem mondtam, hogy notórius hazudozók. Csak nem fejtik ki az igazság minden részletét - sokszor még maguk előtt sem.
Gondoltam, hogy a százas nagyságrend megfekszi a gyomrod, ezt mindössze azért érzed hihetetlenül soknak, mert munkádból adódóan nem emberekkel foglalkoztál (méghozzá sokkal, sokat, sok országból), nem vagy tagja nagyobb nemzetközi közösségnek, vagy legalább valami hobbid, ami segítségével sok emberrel kicserélődhetsz,így aztán elképzelni sem tudod azt, hogy csak a múlt évben megismertem tizenkét családot, akik hazaköltözek és szívesen beszélnek arról, hogyan élték meg azokat az éveket és miért jöttek vissza. És ezek csak a magyar, hazaköltözött családos emberek voltak.
A gyerehazafiatal pár ember irodai agymenése volt, egy kurva gyenge KDNP reklám, itt azonban nem foglalkozunk ilyen nevetséges baromságokkal.

Értem az érvedet, egymilliárd légy nem tévedhet. Na ez az, ami nálam nem érv.

Frick László Intézet 2019.01.09. 14:01:23

@Etelka93: Hagyjuk már az étkezést, ezzel kezdtük: Meseországban a húsnak tizedét nem eszi, se zsírpörkölt, se rántotthús hegyek.

Mondjuk.. te se sütöttél még német lidliben vásárolt echte német SchweiniFleischili-t

Legyen rajtad búvárszemüveg :D

Én nem vagyok magyar.. az én büödös [nép neve] fajzatomban genetikai kód a hasunkon spórolás.

Nekem mondod tepsinek, hogy füle van a pestinek?

nagyon is helyeslem, hogy a magyar a német munkaintenzitás, a német pisi-szünet hossz mellett megtanul a hasán spórolni

ha ithon úgyse menne

És én még a piálást is hozzáfűztem, mert am Sontag a monkásszálkláson két doboz híg lidlisörrel
A8ami azért kerül annyiba, mint a magyar lidlis, mert csak 1,7%-os az alkoholtartalma, de te nem vagy alkoholista, honnan tudnád? A magyar lidli-ben a 4,8%-os sör van annyiba :D

Frick László Intézet 2019.01.09. 14:02:14

@Etelka93:
Keresztkérdés: hogy mondják németül azt, hogy munka ? :D

Etelka93 2019.01.09. 14:07:40

@Frick László Intézet: Valóban felgyorsultak az események és meglódultak a hazai bérek. Sokkal nagyobb mértékben, mint azt a termelékenység indokolná. Épp erodáljuk az egyik legnagyobb versenyelőnyünket, az olcsóságot, ami miatt ilyen fasza, népszerű kis összeszerelők lettünk. Persze, most még tömegeket tudna felszippantani a sok gyártósor, de lesz még itt kopp.

Etelka93 2019.01.09. 14:17:08

@nagyjoco: E blog keretei közt nem részletezhetem, de valójában tízezer családot ismerek, akiknek aranyból van kint a budijuk. Hoppá!

Etelka93 2019.01.09. 14:19:17

@Frick László Intézet: Itthon sem mindenki pörkőttön él. És miért kéne kint a kaján kezdenie a spórolást, ha közel azonosak az élelmiszerárak?

2019.01.09. 14:30:43

@Etelka93: Látom, kiakaszottalak ezzel a számmal. Mindenki a saját életéből indul ki, és mivel nem dolgoztál kijáró ügynökként, tanárként, szolgáltató központban, segítőként, önkéntesként, nem volt vállakozásod, ahol ügyfeleket kell szerezni, semmilyen vallási/sport közösségnek nem vagy a tagja, nincs hobbid, így marad neked a 10 000 aranybudi, mint megsemmesítő példa.

Ha még azt is elkottyintom neked, hogy Magyarországon én sok külföldön élőnél nominálisan is jobban keresek, na ezt teljesen letiltja a rendszered.

Én elhiszem neked, hogy vannak emberek, akik könnyű munkával elég jól élnek odakint. De a többségnek oszott albérlet jut fagyós kajával, munka reggletől késő estig, hétvégén is és a fizetés meg annyi, amiből még Litéren sem vesz lakást, és nme azért, mert ott is egyre drágább, a tavalyi januáriáron sem tudta ovlna megvenni, hanem azért, mert nincs neki miből.

2019.01.09. 14:37:14

@Etelka93: Lószart lettünk mi összeszerelők. A magyar munkahelyek 70%-a a szolgáltatói szektorban található, ahogy a "fejlett" országokban szokás. Az autóösszeszerelést meg ne úgy képzeld el, mint a kindertojás összeszerelését. Nagyon komoly mérnöki munka van mögötte, még akkor is, ha az operátor meg az ndexújásgíró ebből nem sokat lát (bár az operátor legalább jár már gyárkapun belül), és hasonlóan egy pár száz fős kint élő magyarokból álló imseretségi hubhoz, számodra a teljesen elképzelhetlen kategória, hogy az autóösszerszerelésnek lezólt tevékenység nagyon magas hozzáadott érték.

Etelka93 2019.01.09. 14:44:07

@nagyjoco: A leírásod alapján immár én is azok közé tartozom, akiket alaposan megismertél és tudsz is rólam mindent. Akkor mostantól többszáz +1. Örülök, hogy a hubod része lehetek.

Etelka93 2019.01.09. 14:52:39

@nagyjoco: A fejlett országoknak önálló és hatékonyan termelő iparuk van. Mi meg német csöcsön lógunk. Majd nézd meg a szolgáltatóiparunkat akkor, ha pár multi összepakol.

2019.01.09. 14:54:14

@Etelka93: Annyit tudok rólad, hogy szépen fel tudod mondani a meséket a londoni könnyű, jól fizető munkákról meg hogy Magyarország "összeszerelőország" lett. Vagyis fingod nincs, hogyan néz ki a magyar gazdaság, , az online portálok meséit viszont készpénznek veszed.
Ahhoz, hogy te a hubomba bekerülj, le kellene ülnünk fizikailag beszélgetni, azzal a szándékkal, hogy meg akarjuk egymás ismerni, és mivel nem jársz azokon a helyeken, ahol én, pár száz fős kitántorgói imserős embert azt valami eszméletlen kamunak érzékeled... nem valószínű, hogy kicserélődünk.

Valamilyen formában itt is megtehetnénk, de ahhoz valós életről kellene beszélgetni, ne a gyerehazaifatl nevű "programról" meg a 10 000 aranybudiról.

Etelka93 2019.01.09. 15:04:12

@nagyjoco: "mivel nem dolgoztál kijáró ügynökként, tanárként, szolgáltató központban, segítőként, önkéntesként, nem volt vállakozásod, ahol ügyfeleket kell szerezni, semmilyen vallási/sport közösségnek nem vagy a tagja, nincs hobbid" Ezeket mégis ügyesen kiderítetted rólam.
Én annyit tudok rólad, hogy a felső jövedelmi decilis tetején szövögeted a hálót és az arcodat elemlámpával alulról világítva huhogsz a kis hülyéknek a félelmetes üveghegyeken túl kemencébe kerülő kurtafarkú malacokról.

2019.01.09. 15:07:08

@Etelka93: Megint okos akartál lenni, de sajnos megint csak gyenge újságcikkekből tájékozódsz. Így aztán fingod nincs, mi az a nearshore, vagy miért nyit büdösszar összeszerelőgyárat a BMW Debrecenbe, mi köze lehet annak mondjuk a keleti exporthoz. Azt sem hallottad, hogy a Mercedes ha valahol gyárat nyit, azt nem zárja be és ez náluk stratégia. A Dax36 világa egy egészen más világ, mint amit te elképzelsz az index meg a 444 felvilágosító cikkeiből.

Tudom, a legjobban az zavar (és nem is hiszed el), hogy mmennyi mindent tudunk, bennünket meg az zavar, hogy mennyi mindent nem tudunk.
És szívesen tanulok tőled is (szerintem nem vagoyk itt ezzel egyedül), csak az eddigi sztorijaidat (könnyű meggazdagodás londonban beugró munkával, mekkora koppok lesznek, ha német mutli csecsén llógó szarmagyar ipar bebukja), nos, én is szoktam online portálokat olvasni.
Ha már koppok, mekkora kopp volt az ismerőidnél, hogy a Brexit hatására nagyot zuhant a font? Az én meseismerőseim két szarás között az aranybudin azt mesélték, hogy jó sok pénzt buktak, mert fontban tartoták a megtakarításaikat. Ezekről a koppokról mit hallottál? Vagy ez kimaradt a csodás történetekből?

2019.01.09. 15:16:53

@Etelka93: ha te hihetetlennek tartasz egy ekkora imseretségi kört, az nagyon pontos információt ad arról, hogy nem olyan helyen vagy, ahol ez teljesen természetes. Munkádból és habitusodból adóddan nem kell sok emberrel, sok országban, sokat foglalkozz, viszont annyi élettapasztalatod sincs, hogy ezt egyáltalán elképzelhetőnek tartsd, hanem ilyen 10 000 arnaybudis "példákkal" világítod meg a dolog lehetetlenségét. Ez nem az én bajom.
Egyébként abban is van valami egészséges, ha ezt nem hiszed el nekem, sőt ez az egsézséges.
Az a nem egészséges, hogy elhiszed, egy heti háromszor négy órás beugró állásból egzisztenciát lehet Londonban teremteni.
Én bizakodó ember vagyok, én elhiszem neked, hogy egyvalakinek sikerült. Mondjuk szából egynek ennyire bejön. De mi lehet a másik 99-el?

2019.01.09. 15:24:51

@Etelka93: Mutatnál nekem egy példát is, amikor én kis hülyének gondoltalak? Vagy az fáj, hogy a gyerehazafiatal-szerű "érvek" helyett ide valódiak kellenek?

Etelka93 2019.01.09. 15:34:37

@nagyjoco: Jó nagy hülyék vannak az ismeretségi hubodban, ha azonnal realizálták is az árfolyamveszteségüket. Vagy a túl drága koszt miatt kellett hozzányúlni a befektetéshez? A Brexitnek meg várjuk már ki a végét.
A 10 ezer aranybudival kicsit kiestem a szerepből, de ha az én tapasztalataimat le lehet söpörni annyival, hogy hihetetlen, akkor megengedhető némi forráskritika a te infoiddal kapcsolatban is.
Szóval szerinted a magyar gazdaság struktúrája (vigyázz, nem az infrastruktúrára gondolok most sem) egészséges, az iparunk termelékenysége pariban van a bérek alakulásával, megfelelő a szakemberképzés minősége, mennyisége és összetétele, a termelés kellően diverzifikált, EU pénzek nélkül is vígan elmuzsikálnánk és tanképpen minden a legnagyobb rendben. A szolgáltatóiparunk szárnyal. Valaki mentse már ki a hanyatló nyugatról azt a többszázezer nyomorgót!

Etelka93 2019.01.09. 15:38:19

@nagyjoco: Gyakorlatilag leírtad, hogy én semmit nem dolgoztam, semmit nem tapasztalhattam meg az életből, csupán a 444-ből meg az indexből tájékozódom. Ez voltaképp leplezetlen lelujzázás. Mondjuk szomi, hogy ezt ilyen szájbarágósan le kell írnom neked (hisz nyilván tudod, mit jelent, amiket írtál) de türelmes vagyok, mert a facebook coachom mai idézetében is benne volt, hogy a türelem erény.

Frick László Intézet 2019.01.09. 15:44:23

@Etelka93: Most akkor...igasságosbéreket vagy nem. Hm?
Dzschob -így mondják ma németül azt, hogy munka.

Szerintem már nagyon-nagyon régen nem képes kontrollálni senki semmit Európában. Európa már nem diktáló pozícióban van és az USa mégúgysem.
A viszonyokról már nagyon régen nem itt döntenek.

A propagandaafüzetekben,amikből fújod a leckét és amiket 2012-ben írtak, még pl az IT szerepel a Remek Meseföldi Munkák egyikeként, valójában azonban ma már India a főterep.
Könnyen, gyorsan otthonról végezhető munkákról beszélünk.
A kormányok már nagyon régen, főleg pedig egy orbánrezsim, nem képesek hatni a gazdaságokra.

Entrópia van.
Például kommunikációs entrópia.
Mi itt páran két napja igen fontos olyan kérdésekről vitázunk, amik odakint a sajtónyilvánosság előtt fel sem merülhettek.

A rugó, amin jár a magyar közélet, annyi, hogy ezek mindent elbasznak éshogy minden jobb legyen, ezeket ki kell baszni.

De: tettek ehhez nincsenek.

Most van egységfront: A választások UTÁN.

Én 2017-ben mást nem ugattam, mint amit MOST az ellenzék ugat.

Kinek nem jön le, hogy az úniós parlamenti megélhetési politikusság a cél. "Összefognak" mindenki a saját falatjért.

A mozgalmak nem kormányok miatt vagy ellen vannak.
Ezek "piaci döntések" a piacokon alakulnak így.

Az a kitántorgás, amit orbánék nyakába varrnak, 2010-ben attól lett, hogy ki lehettt könnyen tántorogni,mert már nem voltak kvóták-
Elkezdett "terjedni" egy hit, hogy pőár év alatt könnyenygyorsan egy ksiebb vagyont lehet KINT megkeresni, amivel jóljársz, ha aztán IDEHAZA költöd el.

Amiról beszélsz Eta, arról nem orbánék döntöttk, pl a bérkiáramlásról, hanem a piac.
Nem orbánék drágítják a lakásárakat, hanem sokan gondolkodnak úgy, ahogyan pont te példáztad.
Ráadásul pedig idehaza is a befektetői pénzek az ingatlanokba mennek

ez egy olyan történet, ami ITT MOST új, Meseisztánban meg 50 évvel ezelőtt volt új.

Majd most itt is túlugranak az árak, de nem most, majd. Az idén még vesz lakást hatévi keresetéből, talán jövőre is,de 2022-ben már nem fog.

Itt.. az a baj, hogy te nem valósággalérvelsz, hanem agitációs propaganda lózungokat mondasz fel.

Közben pedig Európa nagyon nagy bajban van, ez az ország nagyon nagy bajban van, mindenféle bajok vannak, ezekről senki nem beszél, álbajokról, álproblémákról abajognak.

Orbánék nem azért nincsenek leváltva,mert valami galád rezsimekek, hanem mert senki nem is akarta leváltani őket. Ez tény, ha tetszik, ha nem.

Entrópia van és ez egy olyan káosz-féle, amiben már nem segít részek cseréje, leváltása vagy javítgatása, nulla egyenlő egy és egy egyenlő nulla.

vagy ahogy a költő mondja (és mutatja)

Nem tudom,milyen körülmények között vagy, de ezt... nagyon... nagyon hangosan és még annál is hangosabban kéne
www.youtube.com/watch?v=3Kt3aN6Ey8w

2019.01.09. 15:46:57

@Etelka93: Tudom, nagyon fáj, de a magyar gazdaság jó állapotban van és felfelé megy. Hogy miért fáj, azt nem tudom, csak sejtem. Láttam, mit művelt az "elitünk" a debreceni BMW gyár nyitása miatt. Mindössze annyi változás lesz, hogy ott, ahol kapott még 30%-ot az ellenzék, kap majd 10-et. És majd megint nem értitek. És majd lehet jönni a kurvajó 444 cikkekel, hogy a kormány leválthatatlan, mert a zorbán bebetonozta a hatalmat.

Miközben a külföldi élet nehzéségeiről már YT videókon beszélnek?

www.youtube.com/watch?v=xbcxVTnz_P0

Tudom, ez csak a valóság, hol érdekel az téged?

Frick László Intézet 2019.01.09. 15:51:38

@Etelka93: Ez egy nagyon giccses kis sláger, de a dob meg a basszus, az nagyon jó. Dobban a magyarok, a dobban is nagyon erősek, jönnek föl, de ezt egyelőre még csak Németh Szabolcs dobos tudja, de ha Lázár Ágoston megeszik még pár kila zsíroskenyeret, akkor neki is menni fog karból rendesen.

Frick László Intézet 2019.01.09. 15:52:56

@nagyjoco: Ne legyél már arrogáns, örülj, hogy ha mást nem, a Lúúúújzák Asztírtaa az Úúúságját olvassa. :D

2019.01.09. 15:53:00

@Etelka93: Kilómtérrekről érződik a világórl alkotott képedben, hogy nem voltál lent (vagy ha voltál, elfeljetetted). Én voltam tizenkét órát operátor, amikor GyF elkúrta és bedőlt a kereskedelem. Jártál már valaha gyárkapun belül?

Etelka93 2019.01.09. 16:11:15

@nagyjoco: Igen, olvastam, hogy aláírták a szerződést a BMW-vel és a telekkel, infrastrukturális beruházásokkal valamint egyéb támogatásokkal 60-70 milliárdot költ az állam és Debrecen az 1000 új munkahelyre. Ez azért is csodás, mert alig vannak itt autógyárak és autóipari beszállítók. Mondd, te vagyonos emberként egyetlen helyre teszed a zsozsót vagy próbálsz több lábon állni?
Igen, van növekedés és nekem ez egyáltalán nem fáj, sőt, tekintve, hogy én is itt élek, örülök neki. Az ellenzékből nem tudnék olyan hiteles arcot mondani, akire lecserélném Orbánékat. Ez azonban még nem jelenti azt, hogy nem fogalmazhatok meg kritikát velük szemben. Borzasztóan egyszerű, de ostoba dolog engem beszuszakolni a 444 vonalba, ha nem értek veletek egyet.

@Frick László Intézet: Megint 8-10 dologra kéne reagálnom a kommentedben. Orbánék hibája, hogy bosszantóan szarok, szar az uram-bátyám funkcionáriusoknak odadobott területek további erodálása, bicskanyitogató a nyíltszíni tisztességtelenség, az átlagember erkölcsi érzékének ilyetén semmibevétele, a szégyentelenség, a következmények fájó hiánya. Az emberek ezt látják, nem fű alatt csinálják és ez lesz a norma. Kiszámíthatatlanul hajlítgatják a szabályokat, a maguk üdvére. Mindezekmellett nem gondolom azt, hogy bármelyikre is képes lennék szavazni az ellenzéki oldalon. Egy komédia az egész, de olyan amatőr, hogy senki sem érzi jól magát közben, csak a stáblistában lévők. És persze értem azokat is, akiknek ez mégis tetszik, végre odabasznak a libsibuzizsidóknak és most mink gyövünk.

2019.01.09. 16:12:07

@Frick László Intézet: Jajaja. Abbna példát csúnyát írtak a kósabácsiról, biztosra is vette szegény, hogy kósa megbukik. Csak ezek a büdös redneck civisek, megfelémlített közmunkások, meg a bérszavazó ukránok ugye... Nincs remény.

Etelka93 2019.01.09. 16:16:05

@nagyjoco: Még kb 10 percig gyárkapun belül leszek. Valami nem stimmel a szimatoddal.
Amikor Gyf elkúrta és bedőlt a kereskedelem, akkor épp világméretű válság volt. Hihetetlen, hogy GyF ekkora hatással van a világra, míg a mostani gazdasági tigrisugrás meg Orbánéknak köszönhető. Szóval, ha jól számolok, röpke 10 év alatt kerültél a padlóról olyan pozícióba, hogy 100-ból max 5 embernek fut jobban a szekér, mint neked. Ilyen körülmények közt nem csoda, ha nem tudsz elvonatkoztatni, értelek.

2019.01.09. 16:20:43

@Etelka93: Jártál valaha Debrecenben? Ismered az ipari hagyományait? Figyelted már a térképen a öfldrajzi elhelyezkedését? Mint magasan képzett gazdasági szakértő, nem csak tudod, hogy egyi lyen beruházás számos más munkahelyet is teremt. Értem én , ohgy fáj a 70 milliárd, csak az nem fájt, amikor 2008-ben lejött Kóka és elmondta nekönk, büdös debrecenieknek, hogy nincs kormányzati terv a sokszorosan hátrnáyos helyzetű régió gazdaságfejlesztésre. A kínaiakkal tárgyal valamit, de ne számítsunk semmire... Pedig ha azt a 70 millirádot akkor befeketetik, akkoriban még innovaítv dolog volt támogatni a munkahelyteremtést, hol járhatna a Hajdúság?

2019.01.09. 16:22:04

@Etelka93: Meséld már el, hogy 2006 őszén mekkora világválság volt. Nagyon várom a linkeket. Köszike!

2019.01.09. 16:28:45

@Etelka93: Zur Info, mivel budapesti vagy: A 2006-os megszorítás odabaszott a hajdúságban a kereskedelemnek. Nem kicsit, nagyon. Bruátli sok munkahely sznt akkor meg, jóval a 2008-as válság előtt. Ezt nem tudhattad. Erről ugyanis egy kukkot nem írt az index, . Vajon miért?

Etelka93 2019.01.09. 17:14:08

@nagyjoco: GyF 2009-ig regnált, azért gondoltam a válságra. Országos szinten amúgy nem volt visszaesés 2006-ban a kiskereskedelemben. Az, hogy bezárt a Joci Turi Butik az szomorú, és nyilván nem független az akkori gazdaságpolitikától. Viszont nem teljesen értem, hogy a gyurcsányolásból miféle következtetéseket lehet levonni a mostani helyzetre vonatkozóan. Engedd el a gyurcsántakaroggyot végre.

Etelka93 2019.01.09. 17:15:43

@nagyjoco: Nem vagyok budapesti, de ezt is írtam már.

Etelka93 2019.01.09. 17:26:16

@nagyjoco: Ez meg már majdnem lélegeztetőgépezés. A Hajdúság lenne hazánk ékköve, ha akkor fektetik be a 70 mrdot, bizony.

2019.01.09. 22:34:57

@Etelka93: Értem. Budapesti tapasztalataidból ne próbálj következtetéseket levonni a büdösvidék olyan zugaira, mint Szabolcs., Hajdú vagy Borsod. Az első Nagy Megszorítás önmagában lefektette ezeket az amúgy sem erős helyeket. Értem én, hogy az ország egésze nem érezte , a statiszika nem mutatta, a budaőrsi nagy üzletek észre sem vették.
De igazad, GyF a múlt, foglalkozzanak vele azok, akik együtt esküsznek vele a parlament lépcsőjén.
A jelen és a jövő az érdekes. A jelen az, hogy nem is akkora nagy szám kivándorolni, mint amekkorának megpróbáljátok beállítani. Plusz ugye ott van az eszp-d, hogy az IT-ban ma már 600 bruttó is lehet junior fizu és ha az én nem junior fizetésem alapján élek itt egy szinten, saját lakást tulajdonolva, és hát nem nagyon tudnád megmondani nekem, hogy miért érné meg nekem Németországban albérletben élni, annyi nm-en, amennyin most 1200-2000 euróért.

Mutattam már, itt a topik:
hup.hu/node/155086

Az IT fizetés Németországan 3300-3900 nettó. Ez mérnöki szint, nem az iskolai infomatikus meg a webdizájner kategória.
Normális lakás normális helyen, normális méretben 1200-1500 euró.
Ezek szerint maradna valahol 1800-2700 euró között a fizuból, ennek a sávnak az alsó felével a magyar IT fizetések versenyképesek. Én elhiszem, hogy szarul kereső középiskolai tanárként ez a helyzet frusztrál.
Mennyit is keresett a londoni három napo négy órát vezető, autóból ki sem szálló hősöd, amíg csak ez az egy munkája volt?

Etelka93 2019.01.10. 05:19:25

@nagyjoco: Világos, hogy miért akarsz engem a szarul kereső, budapesti tanár szerepébe gyömöszölni: ők valóban kevés fiatallal találkoznak munkájuk során. Logikus. Meg hát, az általam leírtakból ez egyenesen következik. A következtetéseid itt is szilárd alapokon nyugszanak.
Az meg, hogy miért jössz az IT területtel, hát csakugyan érthető, hisz én még említést sem tettem róla. Én sima érettségivel rendelkező meg büfészakos fiatalokról beszéltem. IT-s meg mérnöki papírral valóban jó lehetőségek vannak jelenleg itthon is.
Az az ismerősöm, akiről írtam, 1100 fontot fizet a londoni bérleményre, ami egy csajával közösen lakott, kétszintes sorház. Eleinte még hárman béreltek egy lakást, fejenként 300-ért, de nőttek az igények. Most 2000-2500 körül keres és a csaj is hazavisz egy felszolgálói fizut+jatt. Biztos meg tudnák ezt csinálni itthon is, csak valamiért ez anno nem sikerült, a mamahotelből küldözgette az értékelhetetlen önéletrajzát.

Frick László Intézet 2019.01.10. 06:29:46

@Etelka93: @nagyjoco: Tudjátok, van az a német mintájú reklámfilm, amiben egy gyógyszeripari konszern német marketingesei majd tudják,a magyarok ebbe ne pofázzanak már bele, elmaradott balkáni barmok,szóval megjeleni egy tanárnéni a képernyőn és erősen a nőinézők szemébe nézve felszólít a hüvelyflóráról való nagyonőszinte beszédre.
Na,ilyen komoly leszek én most a nők szarkeresetével kapcsolatban.

Rengeteg egylevegőt, százköbméterszám szívtam proletár asszonyokkal. Ezek az asszonyok hivatalosan valamilyen segélyeken éltek, ezért megtiltották a munkaadónak, hogy bejelentse őket meg lepapírozza. Ennek megfelelően az utazás fele harmadában a munkaadót a kurva anyjával egyben szidalmazták, miért nem, hogy képzeli, hogy nem jelenti be őket, hogy lesz így nyugdíjuk.
Mindezt nagyon-nagyon erős bundáskenyérszagban a fokhajmás kóbászgőzben.
Eta jókislányra tekintettel, mert ő úgyse tudná elképzelni, hogy valaki nejlon mackóban bújik a dunna alá egy 32 fokosra felfűtött szobában, aztán reggel, erre az átizzadt nejlonmackóra rávesz még egy öltözet nejlonmackót és arra sídzsekit... télen.

Szóval ezek az asszonyok, ha havonta minden lehetséges munkanapon megjelennének, akkor 270000 Ft-ot vihetnének haza... két részletben,mert két heti fizut előlegben szoktak kapni.
Ez az előleg egy Képzetes Pénz...
Fogja a munkaadó az átlagkereset, ami kb 150000 és megfelezi meg lekerekíti és ad 70000 Ft-ot. Ez durván hétnapi kereset, tehát a hónap közepe után ezek az asszonyok még megjelennek kb hét munkanapon éskifújt.

Igen, de az egyik férje buszsofőr és jelenleg a buszsofőri fizetés alsóhangon, ha hétvégéket nem vállal, havi 400000. Erről a bérkiáramlásról nem Orbán vagy Matolcsy, de még Szargyártó sem dönt, ezt agy... a Piac határozza meg, nincs buszsofőr és a busztulajdonosok kezdik felfelé srófolni a kiajánlott bért.

Például a Szalay Busz Kecskemét buszainak az ötöde áll,mert nincs rájuk sofőr és a Daimlernél nem szaroznak, azt mondták a gyerekeknek, vegynek egy-egy munkásautót, üljenek össze öten egyautónként és akkor kapnak fejenként 15Ft/km támogatást.

Szalaynál jelentkezik egy sofőr, megajánlja neki a 400000 Ft-ot, nem nőibrigádokat, buszsofőrködés szempontjából a lehető legkedvezőbb szállítmányt, 25-46 év közötti férfiakat kell fuvarozni, akik reggelmegmosdanak és csak egy könnyű dzsekiben állnak ki télen is a buszmegállóba,mert úgyis mindjárt felszállnak. Ez buszsofőr nyelven azt jelenti, hogy elmarad a hajcihő a busz fűtésével kapcsolatban, hogy a nejlonmackóba beleizzadt utasok őrjöngenek, hogy megfagynak, a hálóingben 22 fokos szobában aludt utasok a pamut meg gyapjú cuccaikban nem megizzadva viszont a nagy hőségre panaszkodnaak a buszon.
Férfibrigádbuszon csend van és alvás, esetleg finganak.

De mosst beszéljünk a szarkeresetről. Ez a XIX. századi hagyományoknak egy ősi maradványa,amiszerint a nő mérlegeli, hogy körülbelülmennyit is gürcöljön,mert a Családi Jövedelem Pakettbe.. pakolja már az a büdöslábú fíreg a nagyobb részt, ha ő mossa a szaros gatyáját meg a zoknijait.

Az egyelőre még számomra is egy asszonyszociológiai rejtéj, hogy a nő fel is szabadul az elmaradott hagyományos nőiszerepek mindegyike alól, kivéve a szex bizonyos eseteit
tehát nemmosfőztakarít, nem vállal gyerket mert az őélete annál többet ér, szüljenek a hülyék,a kevésbé értékes picsák

Te Jocó, tudod, hogy NSZK így kezdte 44 évvel ezelőtt: "Szüljön más, a hülyék, vannak elegen!"

tehát itt tartok, nemigen tudom megfejteni,de a proletár nők úgy számolnak, hogy nem kell nekik az elérhető 270000, pont jó az a 120000 meg a segélyek.. plusz a férje jövedelme,minusz amit a férje elpiál és a drogos gyereke összelop a házban is,meg a bukszájából.

Frick László Intézet 2019.01.10. 06:36:17

@Etelka93: "valamiért anno"
ez.. 2012-ben, amikor a Négy Csapást kidolgozták a politmarketingesek és egységesen elkezdték nyomni az ellenzéki sajtóban, talán igaz volt.

Ezen dagonyázunk mióta. én vagyok a vén szar, a hülye vidéki orbánista begyepesedett pasi és te vagy a vííídám, a remek csaj, az üde lehelletű, aki fogselymet is használ

és

a vitánk egyik főlényege a gyorsuló idő, hogy a... fordulatok kezdenek.. ha nem is kínai tempótfelvenni, de mindenesetre

az elmúlt három évben már nem így mennek a dolgok sem Budapesten, sem Londonban.

Rinyál nekem a minap egy nagyon kedves,művelt,víídám.. lujzául REMEK fiatalember, hogy 120000 az nem fizetés, nem lehet megélni. van nekem a tarisznyámban abban a kis zsebben, amiben a gázálarcho a nem tudom milyen betétjét kéne tartani vagy húsz névjegy.

Buszos vállalkozó: Nem baj, ha csak B-s a jogosítvány, felveszi, bejelenti alkalmazottnak, beíratja buszsofőr ztanfolyamra, addig buszt takarít 240000 Ft nettóért. Fizeti a jogosítványát, a vizsgákat a GKI-t MINDENT. Fél év múlva jogsija lesz és akkor nettó 400000-et fog neki fizetni és nem vonja le a jogsi kltségeit.
nyújtom a névjegyet:
"Hic Rhodus, Hic Ugrandusz!"
"Felhívjam neked? megteszem, én az én költségemen felhívom neked a faszit, ha nincs Ft a telefonodon"

Nem.

Frick László Intézet 2019.01.10. 06:40:25

@Etelka93: Gyurcsány 2009-ben csak úgy csinált, mintha. Az IMF nem értette, hogy a magyarok mért nem tartják be az Európai Demokratikus nagyrutint és mért nem akarnak előrehozott választást... de akkor már..legalább a miniszterelnök cserét kikötötte.

gyurcsány négy fős kombattója kormányozta az országot, egy részvénytársasági igazgató tanács.ebben a tanácsban gyurcsány hátra és ebből a tanácsből bajnai előre lépett és ezt szopta be az IMF "cserének".

Gyurcsány meghatározó figura volt 2014-ben a választások előtt, majd 2017-18-ban a választások előtt annyira, hogy a Jók és Igazak egy része egyenesen Orbán ügynökének is tóóódította.

és most,az Összefogás egyik vezéralakja Gyurcsány.

Köszönöm a figyelmed.

Frick László Intézet 2019.01.10. 06:41:11

@Etelka93: Kettő mérce:
EGYRÉSZT nem ér az elmúltnyolcév
MÁSRÉSZT minden csak az elmúlt nyolcévben romlikbomlik

Etelka93 2019.01.10. 06:54:18

@Frick László Intézet: Egy szóval sem elmútnyolcéveztem. Ez valami védekező reflex nálatok, hogy skatulyáztok, mert mást gondolok. Képzeld, a politikai beállítódás sem csak két véglet lehet, pusztán a politikai kínálat polarizált ennyire.
Fura módon amúgy leírod, hogy Orbán nem irányít semmit, egy a világot leuraló konzorcium dönt mindenről meg a Piac, ugyanakkor GyF felelősségét nagyító nélkül is megtalálod. Hát ez mi?

2019.01.10. 08:09:29

@Etelka93: Örülök a sikerüknek.

2019.01.10. 08:17:52

@Frick László Intézet: Én ezt így hallottam csupötös PhD halggatócsajtól: "Micosda? Négy gyermeket kellene süzlni, hogy megfordítsuk a népessgéfogyást? Akkor húzzon a többi bele, mert én részemet is meg kell szülniük!"

Most, hogy férjhez ment, azon gonodlkodik, hogy TALÁN, egy gyerek. Osztanak-szoroznak, hogy fér bele a gyerek, olyan fizetés mellett, amit nem mondok most meg, mennyi, mert Etelka93 rosszul lesz.

2019.01.10. 08:32:44

@Frick László Intézet: Az Összefogásról pontosan ennyit is kell tudni. Mert aki ezt tudja, az mindent tud.

Frick László Intézet 2019.01.10. 09:16:03

@Etelka93: Orbán és Gyurcsány, ez nem egy érem kétoldala vagy váltó vagy egyrészt másrészt [-> Török Vidor Elemez].

Amikor a gyűlöletbetegek Orbánt gecizik, pl a Vidékisége az egyik fő csapás irány, a legkorábbi jelzőjéhez, a Takony -hoz már pásszintották.

Pedig Gyurcsány is vidéki ésméghozzá ez a vidékisége súlyosan és végig determinálja őt a mai napig.

Gyurcsány politikai zseni , az egyetlen élő zsenink.
Orbán politikai képességei jó közepesek.

Gyurcsány mindig és csakis nála okosabbaktól és nem ingyen kér, hanem vásárol tanácsot. Az már egy másik kérdés, hogy e tanácsokat mire használja.

Gyurcsány mellett állt Magyarország 300 legokosabb embere.. és ezekből még mindig mellette áll vagy 280.

Orbán nem tűri maga mellett az okosat, talán a pénzügy a kivétel.
Orbán szerint ő, azaz Orbán ért a legjobban a politikai kommunikációhoz. Tanácsot csak nála butábbaktól kér. Nála a közreműködés alapfeltétele az elhivatottság. tessék először politikaimegbízhatónak lenni AZTÁN a szakértelem már nem is számít.

Gyurcsány nem így csinálta. Tudta egy emberről, hogy őt vidéki parvenünek, egy jelentéktelen táncolós videós bohócnak tartja. Szemrebbenés nélkül leült ezzel az emberrel, jegyzetfüzetet nyitott ki, az ember beszélt és beszélt, Gyurcsány másfél órán át jegyzetelve hallgatta.

Többek között ez az ember ezt mondta Gyurcsánynak: "Kell ennek az országnak négy év Jobbik kormányzás, hogy leszokjanak a fasizmusról!!"

Gyurcsány mélyen hallgatott, hiszen a Jobbik 2.0-át pont ezért találta ki és ez egyébként Dr Vitányi Tanár Úr találmánya is. Mármint ez a bölcsesség.
Nem tudta ezt a mi példabéli emberünk.
Gyurcsány egy héttel később ezt a bölcsességet elismételte úgy, hogy példabéli emberem fülébe is jusson.
tessék: Meg volt vásárolva, meg lett vásárolva egy életre ez az ember. Szerintem egy fillér sok, annyit nem utalt ennek az embernek., Ingyen és szívjóságból, elhivatottságból áll ez az ember Gyurcsány mellett a mai napig.

Na ez, amihez Orbán végképpen nem ért.

Orbán még a saját.. minek nevezzem... "együttesét" sem képes áthatni. Félnek tőle, ráhagynak mindent.. rá várnak, hogy majd ő megmondja... de ilyen emberekre
még országot kormányzó konzorciumot sem lehet alapozni. Ábrázoltam már ezt egy falusi paógármesteri hivatal parabolájában.

Tulajdonképpen a beléd táplált Orbán képnek kb annyi se a köze Orbánhoz, mint Ökörapátinak, azaz az Örökösök c. filmnek, amit egy Horvátországban készült, de még egy horvát vidéki falura se igaz szappanoperából tükörfordítottak magyarra. Egy belvárosi garzonlakás árát fizették a négernek. Az örökösök c.sorozatban nincs egy élő figura, egy reális, egy valós, nemhogy vidéki, de magyar sem. Van a látszat, mint az OSB lapokból tákolt díszletek, amik..majdnem igazinak látszanak. A szereplők nem sikerültek ennyire.

Orbánnak csak jó, hogy ennyire benézik, mint az Örökösöket.

Volt Orbánnak egy embere egy szakterületre. Azon a szakterületen az embere olyan csodákat művelt, hogy ezekről még Gyurcsány szerelme sem tud rosszat mondani, hiszen egyébként vállalkozóként érintett is. Egy csoda, honnan jött vissza ez a magyar ágazat. Közben ez a "csodatévő" ember hibákat, súlyosakat is elkövetett, inkább az imázs, a reklám-marketing meg.. szóval Vonal AlaTTI TERÜLETEKEN.

aZ UTÓDJA EGY IGEN-IGEN KISEMBER LETT, EGY TEHETSÉGTELEN ÉS TUDATLAN NIEMAND. TÖK BUTA. vALAMI.. VALAHOL.. ÉRTE EZT AZ EMBERT, AMIÉRT MEGSÉRTŐDÖTT AZ ELŐDJÉRE,MEG PERSZE PARANCSBA IS KAPTA ÉS MOST EZ AZ BUTÓD MÉSZÁROL ÉS IRT, IRMAGOT NEM HAGY, LEFOJTAT ÉS FELNÉGYELTET, FELPERZSELTFÖLD TAKTIKÁT ALKALMAZ ÉS MÉLYSZÁNTÁS UTÁN SÓVAL HINTI BE.

véletlen kapszlok.

és.. Orbán erről vagy tud vagy nem tud, de egyik esetben sem tesz semmit, ha tudná, akkor nem tehetne semmit.

Az a végzetes tévedés, miszerint Orbán Gyurcsány Inverz és Gyurcsány nemkülönb Orbánnál meg efféle közhelyes butaságok okozzák azt az érzéki csalódást, miszerint ha Orbán ragaszkodik a hatalomhoz, akkor Gyurcsány is.

Gyurcsány nemhogy nem ragaszkodik a hatalomhoz, de még csak nem is kellett neki soha.

Gyurcsány egy teljesen új, tudományosan még nem vizsgált poszt-kapitalista azon belül kapitalistaellenes-antikapitalista erő egy fontosa Magyarországon.Ezügyben volt neki dolga a hatalomban, azonnal, amikor hatalomba került, ezt a dolgát elvégezte és onnantól kezdve már csak szórakozott játszogatott, imposztorokodott, megélt az orbángyűlöletből látta, hogy amíg Orbán van, senki nem ismeri fel őt, Ady értelmében senki nem látja őt addig, amíg Orbán van.

Ennyit... néhányan felismernek és ebből keletkezik a téveszme,miszerint reciprok vagy inverz vagy Orbán ügynöke.

És Gyurcsányaak ewz az antikapitalista magatartása adja a baloldalisága látszatát.
És itt következik orbánék legvégzetesebb ostobasága, amikor a ballibsizéseikkel még erősítik is Gyurcsány eme látszatát.

Néha én magam is megrettenek, amikor elkezdem méricskélni,mennyire antibaloldali Gyurcsány és eljutok ebben a méricskélésben a 15 éves Feri tudatáig az apukája hatásáig...

Frick László Intézet 2019.01.10. 09:23:17

@nagyjoco: Én gyerekbuzi vagyok. Született tanító. Van egy velemszületett képességem, beengednek gyerekek elémegállok így, lkátod, felvonom a szmöldököm így, az egyik kezem a mellkasom elé emelem így és csend lesz. Nem ez a lényeg.
Én, ha megltok egy Remek Jövőbevezető Vííídám, Eta meg Lujza összes tüchtige elképzelése szerinti bájosaranyos, többdiplomás, hatnyelvvizsgás, nemsorolom nőt
én nem,én a gyerek érdekeit nézem.

Egyszerűen arról van szó, hogy azon imádkozom: Meg ne próbálja.A gyerek és a medve nem játék. Nehogy már azt az egykét is megszülje, még az kéne! Vegyen plüssállatokat vagy kutyust cicát gekkót, nem bánom töltse ki valamin, kompenzáljon, de gyereket NE.

HHHHH gyerekekkel foglalkoztam.Olyan gyerkekkel,akik újszülött koruktól annyit éheztek, hogy ráment az elméjük. Horpad nagyfejű hullasápadt, víz-szemű gyerekkel, ilyen.. kis nyirkos.. hosszú alienujjakkal való kiskezeikel fogdosták a kezem meg simogatták a kézfejemet.

és akkor jön a plázában, a budaiban egy ilyen nő, akit mutatsz, hogy meggondolta magát és 44 évesen mégis szült egyet. ( éves a kislány
és a korai mindentudás felhőzi a homlokát, mert anyu a legjobb baricsajszija és tkp ő is a legjobb baricsajszija anyunak. Ez.. ugyanaz a HHHHHHHHHHHHH
inkább ne

Frick László Intézet 2019.01.10. 09:29:09

@Etelka93: Gyurcsány,ez a lewgfontosabb, bizonyíthatóan nem felelős. Ez az egyik óóóóriási elkülönbözése Orbántól.Orbán nem kérdez. Ő csinálja. Gyurcsány 2-3 havonta megállt, csinált valamit éslemérte a reakciókat. Megállítjaák-e már. Néha azért volt morgás, egy-egy imposztorsága túl jól sikerült vagy a paródia annyira gusztustalan lett, hogy az MSZP 2007. szeptember 25-én letörölte a honlapról. Én lementettem a szövegét, a DeepWeb-en kering valahol A Semmiben.

Tegyük fel, ez teljesen mindegy micsoda, fogok egy mozzanatot és kiderül gyurcsány felelőssége, ezekre Ferinek mindre van engedélye,igazolása, elnézték, tudták róla, ki nem tudja, nem különös. Amikor már sokallták is, összenézett a 300-ból az a 40 Igaz Ember és azt mondta: elnézzük neki,mert ez a fasz győzi le nekünk A Cigányt.

És Ferinek ezekről mindrőlpapírjai vannak. Nem felelős.
És ezt én is így gondolom: Nem is mondtam soha, hogy Ferenc felelős lenne.

Hamisan és alaptalanul vádoltál megint... "hiedelmek és pletykák" alapján.

Másra is kérdezz rá bátran a hiedelmeidből.

2019.01.10. 09:42:55

@Frick László Intézet: Értelek. Csak hát erről ők döntenek. Meg fogják szülni (azaz kicsászározzák belőlük), és belőlük lesz a dzsenerésön next.
A mostgeneráció a teden pár hete büszkén mondta el, mennyire élvezik a telefonfüggőségüket és begyepesedett szar az, aki ebbe probléámkat vél belelátni. A mostgeneráció idősebb tagjait a hozzám hasonlók tréningelik a multiknál és vannak jó példáink is, de alapvetően, hogy is mondják multiul, "fel kell készülnünk a mostgeneráció megváltozott munkafelfogására és munkahelyi ELVÁRÁS-aira".
A gyökérlámám szerint a világ egy diznilend, csak még nem jöttem rá, és itt nem arról van szó, hogy röhögjünk azon, amin sírni kéne.

Frick László Intézet 2019.01.10. 11:54:35

@nagyjoco: Kiskölyökkoromban is már odavoltam a lányok illatáért. Volt a lányoknak az a hosszú haja, azt elemelted a nyakukról és odaszagoltál a bőrükre.

Namost a titkok, már az óvodában felfigyeltem erre, hogy lányok legalább kettessével sugdolóznak egymás fülébe, kis vihogás, megint súgás és vihogás.

Volt 10éves koromban egy kis szerelmem..még egyáltalán nem voltunk felvilágosultak, úgyhogy az én harmosilonám a szexről nem tudott mit kiadni titkokat, de megsúgta nekem, mit súgnak mind a lányok és állandóan egymás fülébe vihogva, azok a nagyonnagy titkok, amikért a férfi ezredévek óta izul a nőre, mik lehetnek azok a férfinek semmiköze titkok

etyepetyelepetyelefetylefetysemese

ez az.

És tudod.. elfigyelek sok vén kecske faszit, ahogy teljesen rá vannak izgulva, hogy egy egyébként teljesen üdének, fittnek ésértelmesnek kinéző lány képtelen mást csinálni, mint kéthüvelykezni az érintőképernyőt, a felső hüvelykpercei derékszöget zárnak már be és a setétmályvaszín ajakai sarkában egy édes kis nyálhabocska csillan éss villámgyorsan csak ír, ír, befelé, nagyonfontos lehet, nem lehet letenni, írni kell válaszolni, puttyognak a szövegbuborékok, mint egy akvárium levegőztetője

itt vagyok
én is
mindjárt felszállunk
mizu
semmi ésott
semmi
ettél már
mit ettél te
én ezt
én meg ezt
éviék?
most írtak rám jólvannak
tegnap taliztunk
mondtak valamit
te, a robi egy segg
én mondtam
nem szóltak hogy felmennek
nekem igen
??
komoly

És ez így megy éveken át, felül a buszra, hat megálló,leszáll, most bemegy most leül, most feláll.Most eszik most pipilt most lóg tali hali ücsi rágcsi mogyi minyon

Engem ez arra emlékeztet, amikor egy falusi fiú motort vagy autót megy felmegy a faluba lemegy a felvégre, feljön az alvégre a téren megáll egy kicsit aztán továnbb most a kúőtrra aztán a fagyizóhoz onnen meg a giroszos és megint a tér majd az alvég és a felvégre jól megnyomja és ezeket mind le is dokumentálja a fészen,lehet követni

A legnagyobb távolság,amit megtesz a kisváros pizzériája,mert fél pizzáért dug vele valamelyik csaj
változat: fagyiért (de azért 40 km-t kell menni)

2019.01.10. 13:00:30

@Frick László Intézet: A linkelt vidómban van 3:45-nél egy fontos megjegyzés: "Hogy várhatod el, hogy ne legyen az ebédlőasztalnál a telefonom, amikor a te kezedben is ott pihen?"

Az imitáció, ugye. Urgyen Rinpócse úgy kezdte a bemutatkozást, hogy a családja egy leopárdtól származik. Szerintem ha ránézünk, aztán a mostgenerációra, akkor látjuk az emberi "fejlődést" az első stációtól az utolsóig.

Frick László Intézet 2019.01.11. 06:41:08

@nagyjoco:
"Nem az a baj, hogy automata mosógéped van. A kérdés az,mit csinálsz az így megtakarított időddel"

"Hogyan várhatod el apám azt, hogy ne hadonásszak meg döföljek és kaszaboljak a késemmel, amikor ni,az ebédlőasztalnál, tessék, ott a tányérod mellett a halef!"

-ez netokratikus alaptétel.

Mennyiszer megtörtént ugyanez családi asztaloknál, amikor már jóformán leszedték az asztalt, amikor az onoka a csukottajtón betántorogva a nagypjára boréjjotta az asztalt és a beálltságára tett megjegyzésre az volt a tromfja, hogy a nagyapja fehér,pirospettyess borosbögréje is, nije, ott van,mit ugat?

van ugye erre egy ilyen esetekre vonatkozó tanítás:
"Nem mindegy kisfiam, hogy én iszom-e a bort vagy a bor isz' engem!"