1.Programozott Futásteljesítmény -a csereciklus élénkítésére. A picsaautóban a beépített hibák 100-200-300ezer km megtétele után jelentkeznek. Az újonan 6egységbe kerülő autó menedzser-céges használatban 3 fejlettnyugati családihasználatban 5-6 évesen ér bele a Programozott Halálkorszak-ába. A halálosan gyönge konzervbádogból készült kaszniban az igényteremtés marketingkoncepciójának megfelelően kb úgy pakolják tele az autót "kényelmi és biztonsági" extrákkal, ahogy a fagyasztottkaja zabáló társadalom soha semmit nem főző háziasszonya a konyháját "elektronikus kisegítőeszközökkel". A szinte soha nem vagy ritkán jól kihasznált extrák "elektronikája" viszont elöregszik és pillangóhatás-szerűen elindul a romlásbomlás folyamata az ál-és valódi hibajelenségek káoszával. Nyugatról Keletre haladván,kb a Gótika határától Keletre az emberek nem is izgatják magukat a picsaautók műszerfalain villózó "figyelmeztető fények" miatt. A picsaautófejlesztő pl légzsákot tervez az anyós és vezetőülésbe, néhányszáz ülésállítás [elektronikusan állítható memóriás ülés :D ] után a vezetéket egyszerűen eltöri és zárlatossá teszi. Picsaisztánban por- és sármentesek az utak és a picsaember, aki a picsaautót fejleszti, el nem képzelheti, hogy egy autó belső zugaiba por kerülhetne vagy rovarok. Hiszen Picsaisztánban a "KorszerűMezőgazdasági Agrárkémia" nemhogy a makro, de még a mikrofaunából sem hagyott már irmagot sem. Egy madár se száll Picsaisztán fölött, honnan vehetné a nyaki nemiszervébe a picsaember mérnök azt, hogy a túl nagy hűtőrácsrubrikán befér egy veréb... A "Szuperr Biztonságos Gyalogosbarát Autó"-val elütsz egy nyulat és műszaki totálkár a motortér. 

2. Növekvő Teljesítmény [Igény] - Nulla ellentámasztás. Egyre nagyobb teljesítményű autókkal rukkolnak ki a szabálykövető, passzív-autóvezető picsaemberek számára. Két fejlett mintapicsatársadalomban, Svájcban és Norvégiában gyakorlatilag semmi értelme nincsen a 40-50 LE-snél erősebb autónak még hegyi utakon sem, annyi a sebességkorlátozás és a traffipax. A picsaember számára az autóvezetés teher és egyre. Nemhogy a parkolás, de az egyenesen előre vezetés is jujj-jujj a számára, hátmég a sávváltás vagy előzés.Ha egy picsaember valamiért -és ez általában a fészbúk vagy valami az okostelefonjával- érthetetlennek látszó módon sík-üresbeláthatóútszakaszon 30-cal cammog, akkor a további picsaemberek szépen felgyűlnek mögötte és nem előznek.

Közben az autógyárak már 30éve szopatják pazarló, felesleges és környezetkíméletlen gumicserékre, dupla kerékgarnitúra tartásra a picsaembereket. Szuper Biztonságos Autógumi, ABS ESP fékasszisztens,  menetstabilizátor, Sávtartó Asszisztens -ha a telókájára Vörös Riasztás érkezik "ónos eső miatt" akkor hiába mutat neki a külső hőmérsékletjelzó +5 fokot és hiába jár langyos tavaszi esővel vizet az ablaktörlő, ő szépen beáll 20-30 km/h-ra,mert Vörös Riasztás van. Annyi esze nincsen a picsaembernek, hogy félreálljon és a cipője talpával ellenőrizze, mitől csillog az út. A sunyi Großvater, a vén szaros nagyapi hiába rángatja az elektromos szervós kormányt, azzal sem "tapogathatja" ki az útfelület síkosságát.  Fékezgetéssel a "8. generációs ABS" gázadással a kipórgésgátlók miatt nem ellenőrizhet...

A picsaember picsaautójában 83 kilós a motor,de 220LE.  6 mp alatt gyorsul 100-ra -de össze is szarná magát, ha egyszer ki merné próbálni. Egyre több newtonméterhez egyre szikkasztottfosabb anyagból való motor tömegéneek kilogrammjai. A legfejlettebb picsatársadalmakban nemhogy Sebességellenőrző Kapuk működnek, de leátlagolják a rendszámok alapján azonosított autók sebességét és akkor is megy a büntetés, ha egy kapunál sem bukott le gyorshajtáson,viszont a tiszta etapokat a sebbességkorlát fölött száguldotta át.

 

FIZIKA: A picsaautó fosmotorjában a teljesítménynek nincsen ellentételezése.Minden könnyűfém vagy műanyag. Nincs a teljesítménynek ellentámasztó motortömeg. A kihegyezett papírmotor szarrámegy, sokszor még a többi Beépített Hiba időzítése előtt.

Turbó: A turbó a szuperdízeleknél már hagyományos, az úrvezetők azonban, bár kifizetik a szuperdízel felárat és pl gépészmérnökök, az általános iskolai apróbetűsrészből nem jegyeztek meg annyit, hogy forró turbós motort kikapcsolás előtt pár másodpercig járatni kéne. És elindulás előtt bemelegedésig csak óvatosan. A BMW szuperdízelfejlesztői a turbón keresztül szaratják be a pedig még el sem kopott motort. A Fejlett Német Picsaember tudja ezt és a szinte újnak kinéző autóját a beszarás várható km-re előtt párezerrel eladja. Megvásárolja tőle egy funkcionális analfabéta Deutschtürk és a Törökországban élő, Van-tó környéki teherautósofőr öccsének ajándékozza, aki rendesen analfabéta, tudatlan. Párszáz km után egyszercsak ez a fejletlen ázsiaiember azt tapasztalja, hogy a Csodaszép Újillatú autója motorja felbőg. Üresbe teszi: bőg tovább. Leállítja a motort, de az egyre magasabb fordulatszámon pörög. A turbón keresztül beszívott motorolajjal jár a motor!  A BeépítettHiba Fejlesztő mérnök a szokásos turbó általi olajfelzabálással tervezte szétkúratni a motort. Az analfabéta tudatlan kelet-török ekkor lefullasztja a motort. Így csak a turbót kell kicseréltetnie, magyar pénzben számítva megússza 300000 Ft-ból. Megjegyzés: Ebben a picsaautóban csak a légszűrőt kivenni több, mint 3 munkaóra. A légszűrőhöz úgy lehet hozzáférni, ha leveszed a szelepfedel et, de akkor már a dízel injektorokat is ki kell emelni: Ez is egy Beépített Hiba Lehetőség. Gótikán túli nepperek egyre gyakrabban találkoznak soha-soha nem szervizelt fejlettnyugati picsaautókkal. Egy-egy ravaszabb Großvater már felismerte, hogy a szervízelés célja nem csak a tulaj lehúzása és átverése, hanem a "kötelező szerviz"egy sor Beépített Hibát is elindít. Kétévente lecseréli a fostalicskát maga alól: Kínlódjon vele a proccolni szándékozó Példásan Integrált Deutschtürk másodiktulajdonos. Akinek van is gyakran annyi esze, hogy a nagyszervízt odahaza csináltatja meg Törökországban, ahol még vannak igazi autószerelők is.

A picsaemberrel beetetik, hogy a Leállító RESTART automatika kíméli a környezetet. Holott minden újraindításkor lökésszerűen több a károsanyag. ÉS ha a picsaautó alapjáraton 2-3 másodperc után leáll...majd gázpedálnyomásra újraindít, a sok leáll/indít leáll!indít ugyan a picsaautófejlesztő mérnök öröme is, hiszen az ilyen motor még hamarabb szarik be örökre... de a korai halála utolsóéletharmadában több károsanyagot okádik, mint egy Euro0-ás 50 éves veteránautó.

 

A Nagy Átverés egyik legundorítóbb bullshit-je a "környezetvédelmi hivatkozás". A "Volkswagen Botrány " nemhogy a jéghegy csúcsa, de egyenesen figyelemelterelés.

A Nulla Alátámasztású Fosmotor működését ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor egy  csipszen és kólán szocializálódott Tonna Donna a 88 kilós mislenbaba habtestével kartonpapírból készült lépcsőn törtet föl a légyottjára a 24 éves afgán kecskepásztorhoz, aki 3-4 ejakuláció után is lankadatlan tűzkész keféli tovább. És a lépcsőn alábemelgetés  szokatlan erőfeszítésétől besong. [A song olyan fing, aminek enyhén leve is van.] A korszerű turbó a fosmotor kihegyezését szolgálja, a minél hamarabbi beszarását... Ezt a Beépített Hiba Tervező- és Fejlesztő Mérnök alapból  motorolaj felzabáltatásával éri el.

MERCEDES MÓCCER : Egyszerűen nincs is olajpálca a motorban, tehát a vén szaros nagypapa sem tudja a motorolajat ellenőrizni, ami egyébként nem szak a szint megnézéséből állana. Ha benzines autót olajcserére viszünk, olajcsere után beindítás-leállítást követően a tiszta olaj alig látszhat a pálcán. Középkorú benzines motorban 1-2 elmaradt olajcsere után is még mézbarna az olaj.  Ám, ha nincs olajpálca, akkor a szerelők végképp megspórolhatják maguknak a tokaji-aszú-drága motorolajat. A motorolaj mennyiségét [és minőségét :XD!!4!!!4!] "érzékelők" észlelik. A Mercedes pompásan megoldotta ezt: Amikor az érzékelő jelez, már régen nagyon késő. A Ford ezt továbbfejlesztette: bár van ugyan pálca, de a turbó már beszarik 70000 km-nél és amikor a Motorolaj Figyelmezető Lámpa villog és sípol... nincs idő a fájdalomra: Egy gótikán túli, még nempicsaember azonnal leállítja a motort, a picsaember szabálykövető és azt hiszi, hogy lesz ideje benzinkútig vagy parkólóhelyre kiállni,hát nem: 10-15 mp a motor szétrobbanásáig. A szikkasztott fosból öntött blokkon szanaszéjjel könyökölnek ki a dugattyúk.

Motorolajjal járó BMW a motor beszarása előtti pillanatokban. És ez ám még egy régi, még igazi, nem korszerű BMW dízel ám!

VOLKSWAGEN MÓCCER Kár lenne a karakter is a VW benzines kisöbű alumínium fosmotorjaira. Már az elsők se értek 20 Pfenning-et. Hát még a háromhengeres 1,2-esek vagy a négyhengeres  1.4 16V. Van ugyan olajpálca, de a minimumot olyan alacsonyra jelölte a Beépített Hiba Fejlesztő Mérnöki Team... 20-30 szarrágó irodailevegőpusztító semmirekellő többhónapos összehangolt munkája után... hogy amikor az úrvezető megriad és rátölt a 3-4...5..6 kihagyott olajcsereciklus után a már hótt fekete.. szürkére híguló olajra, megette a kenetlenség a hengerfejet meg az olajszivattyút. A picsaemberek annyira megszokták már a könnyű VW kisöbű alumotorok motorolaj figyelmeztető villogását és sípolását, hogy oda se rántanak "100  ojró egy új olajszivattyú a cserével". Ami: halottnak a csók, hiszen a hengerfej széjjelkopott. Mivel fosból van, felújítani nem lehet. Természetesen az Euro4-Euro5-ös minősítésű motor több olajat füstöl el, eleinte a "környezetkímélő rendszer" álcázása miatt észrevétlen,mint egy kétütemű Trabant vagy Wartburg a halála előtt  munkaanapján.

OPEL - A NÉMET MINŐSÉG Mi, gótikán túli emberek így 2018mélységében azt, amit NÉMET MINŐSÉG cimkével reklámoznak, kerüljük. 2018-baan a Német Minőség kb azt jelenti, mint Budapesten sportcipő kategóriában a Józsefvárosi Piac 1994-ben. A Német Minőség Ázsia feljövőpiacain készül olcsó gyermek- és asszonymunkában németmérnöki irodák szerveztésében.

OPEL -A Német Minőség -Az AdamOpel AG 1938-ban került a GeneralMotors tulajdonába és a még klasszikus "sose kop el Opel"-ek Vauxhall-ok fele harmada már amerikai fostalicska volt a Beatles fénykorában is. Az Opel C-Rekord 1966-71 között az USÁ-ban Pontiac emblémával apróbb ráncfelvarrásnyi különbségekkel került piacra. "Vedd Meg, Dobd El: Opel" Az amerikai emblémafejlesztés a vásárlókat lehúzó aljas autómarketing egyik legkorábbi formája. Az "Opel" esetében azonban kuriozív módon az Opel E Kadett kópiái a koreai Daewoo gyártásában a sokkal szigorúbb minőségbiztosítás miatt az eredeti Opeleknél jobban sikerültek.

Ma már az Opel a halálospiaci ellenség, a Beépített Hiba Fejlesztés európai úttörője, a picsaautógyártás fő innovatőre a P.S.A. konszern tulajdona. A PSA első körben azonnal beszüntette az Opel "saját" fosmotorjainak is a gyártását. Amivel a szentgotthárdi motorgyár jóljárt: a két Opel fosmotor helyet öt valamivel jobb PSA motort szerelhetnek. A PSA nem hajlandó a Thyssen-tőlátvenni a még GM-es opciós autólemez rendeléseket -és egyéb nyalánkságok. Az "Opel dízelmotorok" viszonylag jók: régebben az Isuzu-tól vásárolt motorok voltak a jók, aztán a FIAT dízelmotorjaival szerelték.

A hibrid-átverés alapesete a Toyota Yaris és társai. Szinte lehetetlen vele elektromos üzemmódban közlekedni, tojással-a-talp alatt is gázadásra azonnal beránt a robbanómotor. Talán-esetleg araszoló-dugóban cammogásra lenne alkalmas, de Magyxarországon a fakígyószerűen rángatós dugók a divatosak, fék/gáz, nagyfék/nagygáz a Magyar Dugó főjellemzője. A "kis Yaris" hibrid hosszútávon is szépen bekajál a benzinből 100 km-re vagy 5 litert, ha nem 6-ot. Magyarországon zöld rendszámot kap és lehet vele ingyen parkolni, kb erre való.

https://m.blog.hu/du/dudenbuch/image/d437eea322de4ef534142565501229d3.jpg

Ennyit csak lazán, érintőlegesen és kutyafuttában. Az autóipar a picsa- és elpicsásodó társadalmak gazdaságainak egyik fő hajtóereje. Nem lehet hát csakúgy vadzöld attitüdökkel hozzábabrálni. Mivel a Picsatársadalom nem Nyílt Társadalom,hanme éppen az ellenkezője, Konglomerált Zárványtársadalom, az egyes konglomerátokban semmi felelősség nincsen más konglomerátok iránt. Az egodeista picsaembernek jelenképe van jövőkép helyett. A gazdasági főszereplők az Éves Tervszámokig látnak el. A kartellezős-monopolizációs piaci öldöklésben ha van remény az Éves Tervszám Hozásán túl, az az, hogy az öngyilkos picsamarketingben majd más hal meg. Vagy ha az a cég hal meg, amit szolgál, akkor a halálát majd egy másik, még életbenmaradt cégnél éri meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr6314384396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2018.11.21. 07:39:52

A BMW es a Ford ezt továbbfejlesztette, Simn kigyulladnak a motorok. Mehet az ujabb csodáért a fogyasssztó.

nagyjoco 2018.11.21. 14:28:11

Beszélgettem egy nagyonfejlett picsaemberrel. Azt mondta, nem az a baj, hogy háromévente cserélni kell az autót, hanem az, hogy kevés a fizetés. Bezzeg nyugaton, ott meg tudják ezt tenni.

Kadarka Jánoska · http://kigondoltam.blog.hu/ 2018.12.07. 21:21:35

Nagyon jó poszt, szinte emberek által is olvasható.

10 (vagy 20?) éve már csakis olyan fejlesztések vannak az autóiparban, hogy informatika és dizájn. Talán a legnagyobb fejlesztés az elmúlt 5 évben az volt, hogy az autó lehet barna is. Heló, egy olyan szín, amit 100 évig senki nem használt. Ha blogom lenne, erről írogatnék, nem az afgán kecskepásztorokról.

Frick László Intézet 2018.12.11. 18:00:50

@Kadarka Jánoska: Köszönöm szépen. Tkp korunk Tom Wolfe-ja kéne ehhez. Mert a maimarketingból az autós csak a jéghegy demonstratív csúcsa.. de jól szemléltet.

Egyébként van jópár olyan autó, modell, aminek a fostalicskaságába többen haltak bele, mint mondjuk az iszlamista terrortámadásokba. Globalice a halálos áldozatok márkánként akár 10-ezrekre rúghatnak amiatt, hogy a tesztidőszakot gyakorlatilag az innovátor vásárlók a saját kárukra végzik el. Aztán a tapasztalatokat meghányják vetik és a mítingek vége néha az, hogy nem éri meg még tovább javítani, hagy dögöljön az a párszáz balfasz, aki a szarukat megveszi.

Nadehát.. médiaszerte ezt tapasztalhatod.

Ott van pl PuskásPesti, mint zsüritag és "mentor" a Ziksz faktorban. Tudja, hogy egy nagy nulla, de ettől kap vérszemet.

A francia autóipar 50-60 éve ontja büszkén a fostalicskákat. Azért is imádom őket, mert Franciaországban a törvény bünteti a Beépített Hiba alkalmazását, naná, hogy a francia autóipar az úttörő a beépített hibákkal szopatásban :D

nagyjoco 2018.12.12. 20:53:15

@Kadarka Jánoska: Nekem a Connected Car nevű projekt imsertetésekor azt mondták, ez van, az auótkon nincs már mit fejleszteni, IT-t kell belepakolni, minden más már a csúcson benne.

Frick László Intézet 2018.12.13. 06:03:51

@nagyjoco: Az autó, mint termék történetében a csúcskorszak az volt, amikor a gyártási-egyszerű-gyorsasági igény még alaposabban beleszólt a tervezésbe. Az akkori japán és franko-latin iskolánál ez a kész termék szervizelhetetlenségéig is túlment. A motortervező osztály megtervezte a motort, amit készen beraktak a motortérbe anélkül hogy bárkinek is eszébe jutott volna, hogy azt a motort szervizelni is kéne. Ez volt a "Német Autó" fényes alkonya. Ugyanis a német autó annyira szervizelhető meg szerelhető maradt, hogy az internet terjedésével a Tom Wolfe szavával (Bartos Tibor fordítása) srófolók lego-zásokat osztottak meg egymással. Én pl Ople autó [Bosch alapú] elektromos kapcsolásirajzából javítottam VW elektronikát, mert a vezeték-színjejülések is egységesek voltak annyira. A VW buzi német gyerekek összedobták a Doppel Wobber Punkt DE oldalt teljes adatdokumentációkkal... emlékszem, hogy kedvenc modellem kedvenc motorját pl 40 féle áttételezésű váltóval gyártották. Nem is véletlenül tehát a Gyár letiltotta és a DeepWeb picsájába kűdette az ide összehordott értékeket. A 90-es évek autóbuzi gyereke úgy legózott VW-ket, ahogy az IT-sek szoktak hardwarecuccosokat.

Mókás, hogy pl a magyar VW-buzik, ha elúnják a korai olajfaló 2.0 PDTDI-vel való baszakodást, lebasszák róla a hengerfejet és felteszik rá az utolsó igazi dízel személyautómotor, az 1.9 TDI hengerfejét az teljes üzemanyagellátórendszerrel.

A VW pl azt hitte, hogy a 2.5 TDI motor elbaszásával meg tudja szopatni a vásárlókat, a magyar gyerek kibassza a fosmotort és beépíti helyére az Igazi Utolsó 1.9 TDI-t és kész. Van egy még igazi, jó anyagokból való doboza igazi motorral.

A negyedszázaddal ezelőtti VW buzik még jókat röhögtek az Alfa Rómeó Buzikon, akiknek minden szarért ki kellett emelniük, de legalábbis az egyik motorbakról leereszteniük a szuperrövidélettartamű fosmotort.

Ma már egy VW motor rendes vezérlésszervízéhez is egyszerűbb egy napos munkával kiemelni a motort.