Azt hiszem, a korszakunk, ha még lesz miben elhiresülnie, arról fog, hogy nem volt semmire időnk, illetve szinte mindenre sajnáltuk, meg spóroltunk vele nagyon. Erre vannak a hangminták, meg a konzervek, nem kell sokat görcsölni az akkordokkal, csak imitálni az aláfestésnek, mintha játszanánk. Nem a zene fest alánk, hanem a fajlajt nyal el bennünket.

Ehhez képest az idei Sziget'en a Lana del Rey-re váró elsősorozni vágyók négy órával korábban és nyolc sorba tömörülve akadályozták a korábban játszó fellépők rajongóit az elsősorozásban.

Négy órán át birkanyugalommal lestek szerelmesei az eltűnt idejük nyomába se, annyira megérte mindezt Lana del Rey. A számukra.

Számomra Lana del Rey azért kedves, mert igen sok időt megtakarít nekem ez a művész azzal, hogy ha egy számát meghallgattam, már az egész életművét ismerem.

Szemben az Elefánt zenekarral, ami szintén a kedvencem, viszont a kedvenc számaimat tőlük másfél órán át kell hallgatnom, nagyon bonyolult zene, még hatodjára is tud újat mondani számomra a Kedvenc  felhőmnek c. daluk. Ráadásul akkora nagy faszok, hogy két koncerten egyformán nem képesek eljátszani. Még szerencse, hogy időnként az Analóg Balaton az előzenekaruk.

Ebben a drágaidejű korszakban, aminek lényege az ismétlődés és a monotonitás. A variációk száma tart a nullához, miközben már mi nem uncsi.

Izgalmas is ez a korszak, néha eltűnődöm, hogy miféle épített emlék vagy műtárgy (itt: aluljáró, felüljáró, híd, autópályacsomópont vagy völgyhíd) marad utánunk.

Az USÁ-ban egy stadion vagy felhőkarcoló tervezett élettartama 25 év. Pl az Ikertornyok már 1999-ben feladták a leckét, hogy a szokásostól eltérő fémvázat hogy a francba' [am. am. fuck] bonthatják le?

A szavak kimondására se nincsen idő. Image result for Love emojiA mimikafelismerő alkalmazás majd veszi a grimaszunk és emodzsiniálja. Nem lesz időm elmenni a randira, kifejem magamnak a spermám , ha lesz időm, hagyok magamnak, elélvezek és az alkalmazásom küld egy valamit a partneremnek, hogy aztán ő erre kiveri-e magának vagy ujjaz vagy sikál vagy semlegesnemű és kishableányként inkább elmereng a flórián téri aluljárónál a dudvak között, nem is érdekel, majd lesz válasz emodzsi.

Az építészet érdekel annyira, hogy a keresztrejtvényműveltségemet az irányában addig-addig fejlesztettem, ma már fel tudom fogni, hogy olyan szarságokra, mint a gótikának a Kölni dóm, A herceg Esterházy családnak a házimuzsikusa Haydn vagy pedig Mussolini-nek az a fasiszta sztájl  főpályaudvara Milánóban, szóval ilyenekre nincsen idő. Mussolinit fellógatni egy pillanat sziporkája volt, a főpályaudvara azonban örök, fasza.

https://foreignpolicymag.files.wordpress.com/2015/04/mussolini_e_petacci_a_piazzale_loreto_1945.jpg?w=800

Ehhez képest a tíz éve már folyamatosan mindig majd jövőre összeomló gazdaságú Kínában egy nagyobb beruházás annyi idő alatt készül el, amennyi idő alatt ojropid-germano-anglo-saxo árja fővállalkozók jogi osztályai az alvállalkozóknak szánt szerződéstervezeteket összeütik. Amennyi idő alatt egy árja ojropid alvállalkozó jogi osztálya kifundálja, hogyan játszhatná ki a fővállalkozó szerződését, ezek a lúzer kínaiak, aki nem veszik már észre, hogy a Szovjetúnió analóg vesztébe rohannak [bővebben erről a Bloomberg A baljós béljós c. rovatában] szóban már meg is egyeztek és a dandárjánál tartanak a következő beruházásuknak.

https://www.wirtschaftsguru.de/wp-content/uploads/2016/01/DSC_1105.jpg

"Nincs idő a fájdalomra!"

/Advil Ultra!

"Nem az a baj, hogy automata mosógéped van. A kérdés az, mit csinálsz az így megtakarított időddel."

Mezei Klári néni

29 komment

Címkék: idő

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr4914208153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.08.30. 16:10:27

Egy FB szűz autóbuzinak szerettel:
Marczin János gondolatai:
"Akárhányszor autópályán kell vezetnem, mindig rácsodálkozom, mennyi buta ember vezet Magyarországon.
Messziről felismerem ezeket az autósokat. 140-150-nel mennek a másik mögött 4-5 méterre, néha heten-nyolcan is. Ha valaki eléjük kerül 130-cal, még rá is tapadnak, hogy mutassák, mennyire sietnek. Mindig elgondolkodom, az ilyen ostobák vajon mit csináltak az általános iskolai fizika órákon? Hogy nem figyeltek, az biztos.
Két apróság: vajon egy váratlan helyzetben, amikor hirtelen kell reagálni, mire elég 5 méter követési távolság 130, 150 vagy 180 kilométer per órás sebességnél, illetve vajon mennyi időt nyer az ilyen félkegyelmű egy Budapest-Győr, vagy Budapest-Szeged távon?
Ha valaki 180-nal megy az autópályán, az azt jelenti a gyengébbek kedvéért, hogy 180 kilométert tesz meg óránként, vagyis 3 kilométert percenként, tehát 50 métert másodpercenként. (Ugyanez 130 km/órás sebességnél is 36,1 méter.) Ha maga Superman vezeti az autót, aki soha nem lankadó figyelemmel mereven az utat figyeli, és a szuper képességei miatt 0,5 másodperc alatt reagál egy eseményre, még akkor is közben 25 métert tesz meg, mielőtt cselekszik. Ha Superman előtt fékez egy autó, annak a féklámpája 0,3 másodperc alatt izzik fel. (Ha szerencséje van, ledes a féklámpa és elég 0,1 másodperc.)
Máris odavan a fél másodperc hatvan százaléka
Innentől jön hősünk, akinek reagálnia kell a történésre. Reakcióideje összetevődik az észlelési időből, a beazonosítási időből, illetve a döntési időből és a láb-áthelyezési időből. Ezután kezd el fékezni. (De még itt is számolni kell azzal, hogy a fékpedál lenyomása után is eltelik egy kis idő, mielőtt az autó valóban lassulni kezd.)
Tehát még Supermannek is 25 méterre van szüksége ilyen sebességnél, hogy elkezdjen fékezni. Nem megállni fog 25 méter alatt, nem lelassulni, csak megkezdi a fékezést, még továbbra is 180-nal megy 25 méter múlva is. Innentől kell számolni a fékutat, ami ugye drasztikusan nő a sebesség növekedésével. Egy átlagembernek a fékezés megkezdéséhez ilyen sebességnél 40-50 méter kellene. Szeretném még egyszer hangsúlyozni: ennyi idő a fékezés megkezdéséhez kell, nem a lelassuláshoz.
Most mélázz el azon, mit tudnál csinálni ilyen sebességnél, ha az előtted menő kamion pótkereke leesik eléd, vagy egy őz befut a pályára, mert lyukat talált a kerítésen. Szerinted mi marad az autódból és belőled, ha 190 km/órás sebességgel belerongyolsz bármibe?
Megsúgom neked, mert ha el tudnád képzelni, biztos nem mennél soha ennyivel.
Még eltemetni is csak a fényképedet fogják maximum.
S mi történik, ha csak százzal ütközöl és nem fallal, hanem egy gyűrődő anyaggal, amilyen egy előtted haladó autó?
Itt sincs sok esélyed, akármilyen autód is van.
A gond az, hogy a törésteszteket 64 km/órás sebességnél végzik el, és ott nem is rohan még 3-4 autó bele a roncsba, mint gyakran az autópályán. Ezért aztán sokan úgy gondolják, hogy baj nem lehet, az ő autója ötcsillagos, tehát az autópályán is biztonságban van.

2018.08.30. 16:10:46

Folytatás:
Akkor ezek után számoljunk egy kicsit.
Mennyit is nyersz az egész ostobaságon? Magyar viszonylatban egy Budapest-Győr vagy egy Budapest-Szeged táv már soknak számít. Az egyik esetben durván 110 kilométert mész autópályán, miután elhagytad a Budapest melletti sebességkorlátozást, Szeged felé úgy 150 kilométert mész ugyanilyen feltételek mellett.
Ha te nyomod, mint az eszetlen 180-nal, akkor rá kell hamar jönnöd, hogy az állandó fékezgetések és a sávodban 130-cal tötymörgők miatt maximum 150 kilométer per óra lesz az átlagsebességed, de ez is erős felfelé kerekítés, csak akkor igaz, ha nincs számottevő forgalom.
Ha betartod a 130-as korlátozást, ugyanilyen feltételek mellett mondjuk 120 km/óra lesz az átlagsebességed.
Ha szabályosan közlekedsz és a forgalom is engedi, Győr felé 55 perc alatt teszed meg az autópályaszakaszt, ha őrült módon vezetsz inkább, akkor 44 perc lesz a menetidő. Vagyis nem több, mint 11 perc a különbség. Ha nagy a forgalom, még ennyit sem nyersz.
Ugyanígy Budapest-Szeged távon combos negyed óra lesz a maximális nyereséged. (Le sem merem írni: ha nagypapa módra váltasz és beállsz az első kamion mögé és végig 90-nel mész, akkor is megteszed a távot egy óra negyven perc alatt, vagyis alig negyven perccel kell több, mint a 180-as tempónál. S kipihenten érkezel és nem szétesve, mint egy feszült 180-as vezetés után.)
Engedd meg, hogy megkérdezzem: megéri?
Megéri ennyi időért potenciális gyilkosnak és öngyilkosnak lenned minden egyes alkalommal? Megéri, hogy jobb esetben életed végéig pelenkázzanak és mossák a nyálat a szád széléről, vagy azzal a tudattal élj, hogy másik néhány embert megöltél, vagy miattad örökre megnyomorodtak?
Azért a 10 percért furakodsz, villogsz és mész mint a bolond az M7-esen? Mi van akkor, ha 10 perccel később érsz oda a strandra? (Már ha nem állsz a balesetek miatti dugóban két órát, vagy nem te vagy, esetleg a gyereked az, akit éppen koporsóba tesznek, vagy légágyra.)
Azt gondolod, vagány vagy, amikor mész, mint egy bolond? Nem, pont úgy nézel ki, mintha egy gondolkodni képtelen bolond vezetné az autót.
Hogy hány literrel eszik többet az autód és hány évvel fog hamarabb elromlani, az most lényegtelen, mert az legyen a te bajod. De mások életével ne játssz légy szíves! Ha veszélyt keresel, menj el hegyet mászni biztosítókötél nélkül, vagy ugrálj a hotel negyedik emeletéről a medencébe, mint a többi elmeroggyant. Ha pedig a frusztrációdat és a kisebbrendűségi érzésedet akarod az utakon levezetni, inkább járj pszichológushoz, az egész világ jobban jár.
Köszönöm, hogy ezt elmondhattam. Ha csak páran elgondolkodnak rajta, máris kicsit jobb hely lett az ország. Ha ez most betalált, légy szíves ne rám haragudj. Inkább gondolkodj el rajta, nem szégyen beismerni, ha eddig valamit rosszul csináltál.
Ne feledd : MINDENKIT HAZA VÁRNAK!"

Frick László Intézet 2018.08.31. 04:35:27

@nagyjoco: Az idézet alapján Marczin Kános aktivista költő -ás a poétika az én másik szakterületem az autóbuzulás mellett. A konkrét helyzet konkrét elemzéséből induljunk ki. Ezzel van gyakran a baj, itt követik el a Marczinhoz hasonló szobabiciklisták az alapvető hibát, pedig onnantól mennyire bájosan tudományos lenne az okfejtésük.

Az alaphiba ugyanis az alapszabály mellőzése, ami pedig a
J O B B R A T A R T S

Marczin költő és a szöveg, valamint az igazsága érdekében egy picit hazudik csak.

Nincs Magyarországon olyan autópálya, pedig egyik autópályánk sem hasonlít a másik autópályánkra, valamint az összes az M0-ásra, tehát nincsen olyan magyarországi autópálya, ahol a belső sávban haladó ne akadna föl a Marczin Alakúak Rendjében.

Különösen a szürke pantallós, fehér-halvány csíkos inges ősz hajú és szemüveges Toyota Corollá-s (bármilyen Toyotás) mérnökurakat imádom.

Ő az, aki 90 km/h-s korlátozás alatt álló 2 sávos úton megelőzi a 90 Km/h-val haladó autómat, mert régi, öreg, szerinte környezetszennyező roncs és biztos majd lassan fog haladni. Ezek az emberek szabálykövetőnek hiszik maguknak -és erre a jobbratarts eseténél rá fogok mutatni még, a "szabálykövetés"-re.

A szabály szerint a település hatátárvonalát, a korlátozás vonalát úgy kell megközelíteni, hogy ott már a pl 50 km/h ]lakott terület] sebességgel haladj. Általában a szabályokat különben figyelembe vevő emberek leveszik a gázt, van a forgalomnak egy ritmusa... s... szerintem kb 70 km/h körül lépik át ezt a vonalat és lassulnak tovább.

A Tooyota (a marczin alakú okostojások rendje) a Jobbratarts szabályának nemismerete mellett még, amit nem vesznek figyelembe, az a visszapillantó tükrök képe.

Ők már az akadályt leküzdötték, maguk mögött tidják s amit letudtak, az, mint az óvoda rollerversenyében a "lehagyás" megvolt, győzött, ő-férfi, ő-okosabb, ő-képzettebb, ő-fizikus, ő-értelmiségi.

Ő a tábla vonalában (jó sok energiát pocsékolva el) egy erőset fékez.

Nekem előítéleteim vannak, a hivatásos gépkocsivezetőket jellemző múdon a tükrök mindig legalább a perifériájában a látásomnak, tehát ellenőrzöm a mögöttest és lágyan, hogy az utasaim ne ébredjenek föl, egyszerűen kikerülöm ezt a magasfokú értelmisegget. Közben, mivel többezerszer érkeztem már be erre a településre, ellenőrzöm, a szokott helyükön ott rejtőzködnek-e a rendőrök.

Azt már a toxotás jellegzetes előzésekor ellenőriztem, hogy szokatlan helyen, a település tábla után 30 méterrel állnak-e lest.

Miután kikerültem, mint mondjuk egy darab lágy tehénszart, amit nem szeretnék az autóm kerékjáratába és a küszöbökre stb felverni, kikerültem a toyotást, a lámpát szoktam figyelni, hogy jó ritmustban érjek oda, ne kelljen fékezéssel sok üzemanyagot spórolnom.. lehetőleg megállnom sem, az elindulással pazarolni energiát,

Aprób szabálytalanságokat fogok elkövetni, de erős odafigyeléssel. Ebben a kereszteződésben sokan fordulnak balra a belső sávból szabályosan úgy, hogy nem teszik ki udvariasságból előre az indexet. A külső sáv a lámpa után hamarosan meg is szűnik és erősen nyomvájus, veszélyes is, akik ismeik az utat, maradnak középen. Viszont a nagy forgalom miatt úgyis teherautók fognak beérkezni a külső sávban, külföldiek, meg idegenek.
Szabad a külső sáv, hátul a toyotás villeog, hogy tanítson a szabálykövetésre. Látom, hogy ismeri az utat, esze ágába nem áll jobbra tartani.

Beállítom a sebességem, hogy pont, amikor zöldre vált, a külső sávban elhaladjak az akkor majd balra-indexelő balrakanyarodó mellett. A toyotás marad. Nem érti, miért nem csökkentem a sebességem 40 km/h-ról, hiszen a lámpa pirosat mutat. Lágyan kihúzódtam, gyorsítok kicsit, a toyotás satufékez a belső sávban, de kissé jobbra álló orrú autó mögé, közben látom, hogy külföldi hivatásosok, akik minden szabályra fittyet hánynak, mert így 600 kilométeren egy órát nyernek (s pl ájszteás üvegekbe húgyoznak az utasaik) még messze, de máris 100 km/h-ra gyorsítottak, mert ők is tudják, a piros másodpercei meg vannak számlálva, öt alatt.
Pikk-pakk belassulnak mögém és zárják a külső sávot a tudós polihisztor elől. Szemben riási autókígyó, tehát a zöldnél a kanyarodást nem fogja megkezdeni az akkor az indexét kitevő. A toyotás nem tud elindulni, pedig a feleségének rólam, az életveszélyes vén szarautóval közlekedő nyilvánvalóan vidékiparasztról tart széles karmozdulatokkal előadást.

Tekintettel az ismeretlen, de mögöttem igyekvőkre , viszonylag gyorsabban gyorsítok annaál, mint amit üzemanyagtakarékosnak nevezek.

Felébredt utasaimnak jelzem előre, hogy a TESCO-nál majd a lekanyarodónál, a szokott veszélyes helyen egy ezüst hajú ezüst szemüvegkeretes úr ezőst Toyotában diszkós hülyegyerekere jellemző akciót fog majd bemutatni, mert minden áron meg kell előznie, hogy móresre tanítson.

Frick László Intézet 2018.08.31. 05:05:23

@nagyjoco: Minden tiszteletem Marczin úr költészetének -én is közzé fogom tenni mindjárt.

A valóságban a belső sávokban, pl felfelé Bp-re Martonvásárnál, stb... PONTOSAN a megengedett sebesség határán hajtanak. Vagy kevesebbel. Attól függ, hogy milyen súlyosan vannak már elmarczinosodva. Szélsőségesnek tekinthetném akcsoprtjait a marczin alakúaknak, pl akik lusták sávot váltani ésvagy kényelmetlen vagy szokatlan számukra a művelet. Érdekes fajtákuk az, aki ki is bérli magának a belső sávot a "sok kaminyon, teherautó és busok meg mazsolák" miatt, viszont fél elhaladni a busz vagy kamion mellett, a sarkánál megáll és méricskéli a szélességet, vajjon a veszélyes óriásjármű és a korlátok között elférhet-e, valamint nem fenyeget-e durrdefekt.

Itt kell rámutatnom a Reptéri Út azon Szabálykövető Húseire, akik 70 km/h-s korlátozás alatt egy olyan úton, amit direkt a forgalom lendületbenhagyása miatt a rendőrök nem traffipaxoznak és ahol az íratlan szokásog alapján általában 90-110-zel hajtanak, a teméntelen taxik zöme hóóótbiztos, külnösen a Fekete Elite Taxi vállalat mercijei... Az egyik toyotás a belső sávban halad 50...44---52 km/hs változósebességgel és azzal az indokkal, hogy még két kilométer a Gyorsforhalmi-nak nevezett lassú és halálos útig, főleg a lassúvezetés veszélyezteti ott az életet... és akkor úgyis a belső sávba kéne sorolni, már nem vált sávot, viszont ő majd megmutatja mindenkinek, hogy hülyeség száguldozni.., a másik marczinalakú a külsősávban vagy mellette halad 50---44---55 km-h-s sebességgel vagy kissé előtte.. és ekkor a Ferihegy1-nél levő lámpa, látni 500 méterről, zöldre vált... szinte hallhatod a morajlást hátul, a hivatásosok, a taxisok és a még vezetni képes, nem elpicsásodott emberek szeretnék elérni a zöld végét, de legalábbis halványsárgán... rossz esetben vékony piroson áthaladni.

A marczin alakúak lassulnak, de nem jelentősen és fej-fej mellett, miközben hátul nem látni miért nem lódulnak már ag el ehetne érni a zöldet.
A marczin alakúak vékonyzöldnél vagy vékonysárgánál fognak odaérni, a vékonyzöld a jó, én.. és akik minden nap áthaladunk ott párszor, tudjuk, hogy még 1-2-3 mp és sárga-PIROS lesz. VÉKONYSÁRFA SATUFÉK.
A marczinalakú szabálykövető, nem kockáztat és satufékez a sárgára, nem halad át, majd mert már érzékeli, hogy nem tudna jól megállni, mégis gázt ad és a sárgán.. épp a tetővonalán lesz piros, tehát vékonypiroson.. a rendőr szemre látván már kiszed és büntet ilyenkor... áthalad. A Fakígyó Törvénye alapján a reakcióidők hatványozódván csökkenően, tehát egyre hirtelenebb fékezésre kényszerülnek.

A marczin alakúak azonban erről mit sem sejtenek még akkor sem, ha valahol a fakígyó közepén kerülnek csinnbe. Bűnérzékelésük szerint csakis a szabálytalankodók, a felelőtlenek, a fizikához hülyék, a száguldozók miatt következhet be ez a rendkívüli veszélyes fékezgetés.

Nem tud vezetni, viszont költő és fizikus.

Utóirat:
30 évvel ezelőtt még tudtak autótvezetni NSZK-ban, sőt, a világ autópályázásának művész bajnokai voltak a német úrvezetők. Sebességkorlátozsá nem volt és szakaszosan is a mainak a századrésze sem. Ki mennyivel volt képes. Az autóknak nem csak a gyorsulása, de a fékezhetősége is különbségete mutat, sőt. Egy 10-szer jobban gyorsuló és duplavégsebességre képes autó 20-szor jobban fékezhető.

Tehát NSZK-ban az volt az íratlan ILLEM szabály, hogy aki a legbelső sávban 160-nal haladt, de látta a tükörből, hogy messze, mögötte, de legalább 200-zal tépet valaki, akkor befékezett egy szélsőbb sávba AZONNAL 140-re , sőt, 120-ra le.

Olaszországban vagy Szlovákiában, olyan területen Itáliában, ahol csak kétsávos utak vannak, a Jobbratarts sebességfüggő, a parasztbácsi az általában ott jellemzően legalább 100 cm széles simára aszfaltozott útszegélyre húzódik ki a 30 éves FIAT Pandájával, az ő szokásos 60-70 km/h-s sebességével, amit csak akkor lép túl, amikor kihajt eléd, mert akkor nem akarván fékezésre kényszeríteni, a lehető legnagyobb gyorsulással, egészen szélen maradva... bizton elhúzhatsz mellett 140-nel, mert az öreg használja a visszapillantót.

Marczin úr azonban egy kihajtás esetében simán kihajt eléd erős fékezésre kényszerítve, tehát arról beszélek, hogy 90km/h alatt 70km/h-val szabályosan és kivilágítottan érkező autó elé

"majd fékez egy kicsit, ennyire legyünk már rugalmasak"

Marczin költészetében az a hiba, hogy az egyébként valóban türhően beidegesedett 5 méterről toló emberek cselekményeinek előzményei is voltak, scak arról a marczin alakúak nem tudnak, mert nemcsak a
JOBBRATARTS fő alapszabályát nem tartják be, de a tükröt kizárólag akkor hasznbálják, ha olyan manőverbe fognak, nyugodt előrehaladáskor nem nézegetnek tükörbe, minek, amit letudtak már, az mögöttük van

Frick László Intézet 2018.08.31. 05:29:26

@nagyjoco: VAn ennek az egésznek egy olyan vetülete, ami szintén az Elnyert Idő Nyomában sávba tartozik: Nincs türelem. A jelenség , amit marczinalakúan ostorozol és leszólsz, ugyanabba a körbe tartozik, mint a makegészséges 70-80 éves nénik viselkedése az orvosnál. 10-kor kezdődik a rendelés -de osztályértekezlettel. Mindenkinek 10 órás időpontot ad meg a nővér. Üljenek, a beteg beteg, van ideje, várjon, itt emberéletekről van szó. Ezek a nénik halálra únják magukat egész nap, ezért a férjüket, ha még él, halálra szekálják.

Belehalnak, ha a TECO-ban 4-en állnak előttük a pénztárnál, mé nem má nyissák a másikat!

Nincs türelme az embereknek AZONNAL kell minden.

Ideges.. ha megkérdezed, tudja, hogy felesleges harcolnia, de hát ...ez olyan, mint amikor valaki idegessége miatt gyújt rá, tehát a Nikotin Ördöge idegességet generál a pótlás eléréséhez.

Marczin úr is idegességében szokott olyat csinálni, először megkoncepcionálja, majd kiszámítja, hogy 148 km/h-val még közlekedhet bírságolás veszélye nélkül azon a szakaszon.

Egy marczin alakút pl 9 éve nagyon zavartak Bp alatt a be-bevágó kamionok, amik mintegy 2-5 km/h elpőnnyel se vánszorogtak a leelőzni célzott kamion mellett, ezért hozatott egy szabályt, miszerint teherautóval 6-18 ó között előzni tilos.

Van igazságod.

Van igazsága Marczin úrnak is.

Van aztán a 10000 Gyakorlás Elve.

A Jogosítvány, az nem olyan, mint egy Orvosi Diploma.
A Jogosítvány megszerzéséhez időarányosan egyre kevesebbet kell tudni.
Ma már a KRESZT analfabéták számítógépes játékok szabályát kitanulós memorizálós módon letudhatják. A rutin követelményei egyre gyengébbek. Ma már sok-sok tanuló kitárólag lakotterületen belül vezet -ki se mennek kívülre, bár elvileg sötétben vezetést is köteleznének.

Ilyen Jogosítvánnyal ma ugyanolyan joggal vezethetsz, mint 1988-ban vagy 78-ban.

20 évvel ezelútt az utakon még nem is ismertük a kényszerautózó fogalmát. A Ford Focus tervezésekor 3000 vezetni nemszerető kényszerautózót kérdeztek le tesztben.

A kényszerautózó alapattitödje a büszkeség arra, hogy ő útál vezetni.

Ráadásul az autóvezetésnek van egy sajátossága: fejleszthető ugyan, de az alapok, pl a rossz beidegződések bebetonozódnak sok emberbe az első 1000 km-n és úgy maradnak és sokkal nehezebb valakinek megtanítani azt, amit az oktatója akkor, amikor még lehetett volna, már nem tanított meg. Pl a tükrök használatát.

Egy idő után, kellő rutinnal az ember érzékelni kezdi saját járműve határait -a tolatóradar és kamera leszoktat erről is.

Útépítések, útszűkületek, kijelülések:
A marczin alakú mérnököket ezerszer láttam már kijelölni, meghatározzák egy körforgalom méretét személyautóhoz, ugyan a kamion beveszi, de nyáron a félpót a lágy aszfaltot mm-ről mm-re feltolja.. kátyusítja a túl szúk kanyarban. Kijelöl egy terelést személyautós agyvelővel -a teherautó alig tudja centizni.

Marczin úrnak cége van, nem bérel elég helyet, collstock-kal lemérnek egy kamiont és ráhagynak egy métert, annyit bérelnek az épület mellett, hátrajutni a raktárakhoz. Másodjára a kaminos megtanulja, hogy ne menjen be orral, mert annyi helyet nem bérel Marczin úr, hogy megfordulhasson bent egy kamion, A nyerges vonató azonban tolatáskor ingázva kivet. Úgy tudja egyenesen tolni a félpótot, különösen, mire ezt az egyenest felveszi, hogy jobbra-balra hullámzáan kitér: a tükrüket a fal karcolja és a kerítés szögesdrótja befelé néz, az -20 cm: pont letépi a tükörborítást.

"Marczin úr, egy kicsit szűk ide betolni."
"Eddig még minden kamion betolatott."

"Marczin úr, itt ez az iratszekrény. hogyan veszi ki belőle a számlagyűjtő dossziét?"

"Én ugyan nem -majd a kontírozó csaj!"
"Jó, de a tudomány kedvéért... válaszoljon kérem!"
"Ideállok..ö.. kinyitom és kiveszem"

"Jó, akkor most megmutatom, hogyan lehet az önök raktárához bejutni."
Felállok egy székre, háttal a szekrénynek, kinyitom és lehajolva próbálom kihalászni a dossziét sikerül is.

Marczin úr nem érti, mit akartam ezzel.
És te?

Frick László Intézet 2018.08.31. 05:46:22

@nagyjoco: Az a sáv, amit a jelenséghalmazból képes vahy megérteni, amit belátsz és szerinted lényeges, csak fokozódni fog. Mert a jelenségek okai közül újabbakat nem vesznek figyelembe. Egyre nagyo
bb teljesítményű járműveket engednek az egyre leszabályozottabb forgalomba. Olyan Fejlettországban, mint Norvégia vagy Svejc 80km/h a jellemző maximum és kilométerenként traffipaxok. A magyarnál alacsonyabb birság, de szigorúbban szabottan. Egyre több a rosszul, passzívan vezető kényszerautós ráadásul.

A GPS-t nézi, nem a valóságot.

A telefonos applikációja szerint ónos eső esik, a valóságban a meteorolóhustól koncepcionálisan a legrosszabb jóslat persze, hogy megint nem válik be. Rendes esőben, az autó hőmérsékletkijelzője szerint 4-4,5-5 Celsius fokban, rendes esőben úgy halad, mint jégen : mert a telókája szerint. És ez csak egy momantum.

A passzív vezetését óvatosságnak koncepcionálja, a forgalom ritmusát megakasztó lassúvezetését szintén. A hirtelen, a tükörbenézést mellőző reakcióját deffenzív vezetésnek hiszi szegényke.

Osztrák gumit vesz az autójára, mert Semperit volt az Opelen, amit 1988-ban behozott. Osztrák Minőség. Az én autómon kínai gumi van, mert az esőtulajdonságai jók, 9 hónap alatt nullára kopott, mert akkor évente 140000 km-t mentem, Marczin úr meg 7-22000 km-t.

A semperites csávó autója az esővizes úton csúszik, mint a nokedli a kacsa nyelőcsövén. Az én autóm kínai gumiján az esővízvezető, a felcsúszás elleni vízvezetőket a közép-és délkínában szokásos monszunszerű esőőzésekhez méretezték, tehát a monszunszerű esőzésben jól és biztonságosan fognak úttartásra, gyorsításra és fékezésre is.

Alapvetően tehát szerintem a Marczin úr által, az általad hibázott jelenségek fő oka az agyonszabályomizmus, a társadalom elpicsásodása, elkényelmesedése, azonnal legyen minden és várakozás nélkül, nincsen idő semmire és mostésrögtön, ehhez az ősi kanmajom kivagyi attitüdök, a hierarchia, a majomtermészet, a Kanmajom Faszság, a fogalmak keverdése, úgymint a sunyiságot a ravaszsággal, a geciséget az ügyességgel, az önzést a találékonységgal keveri.

De maradjunk a törzs-ténynél:

Egyre rosszabbolé vezet az egyre több ember egyre kiszámíthatatlanab út- és forgalmi viszonyok között egyre kiszámíthatatlanabb, mind több beépített hibát tartalmazó picsaautókkal, egyre passzívabb kényszervezetőként. Türelmetlenül. Idegesen. Drogosan. Betegen. Stresszesen. Idegileg terhelten. Baszatlan. Pl a nőknél a baszatlanságnak súlyos-súlyos kihatásai vannak az idegállapotra, a figyelemre, a stressztűrésre. A férfiak önkielégítenek és az legföljebb, ha a reflexidőkre hat ki, de ráadásul a magyar nő betegen viszonyul az önkielégítéshez.

A Pozitív Diszkrimináció: A nőt mégúgysem tanítja az oktató. Engedi mellrevett kormánnyal vezetni, engedi, hogy feszt az autó orrát lesse görcsben, engedi magassarkúban tanulni és nem szól rá, hogy ne nézze a pedálon a lábait pedig hiába nézné mellrevett kormány fölül...)
Az elmúlt évben drasztikusan megnőtt az utakon a női kényszerautózók száma.

Frick László Intézet 2018.08.31. 06:24:12

@nagyjoco: gÚNYOLDÓDOM A TOYOTÁS TANÍTÓBÁCSIKON -PEDIG MAGAM IS SZOKTAM TANÍTANI.

A teljesség felé haladunk, végül tehát a tanítással is foglalkoztam. A kényszerítőzők, a másokat fékezni, sőt, egész sorokat fakígyós lökhullámos fékezséekre kényszerítőzőket meg lehet tanítani.

és kell is. Nem is érzékeli, amíg meg nem tanítod.

A gond az, hogy Marczin úr már nem érzi a 20-30 cm és mondjuk a 70-80 közötti különbséget, amikor pl lakotterület VONALÁN lesatufékez a vonaltól érvényes sebességhatárra, akkor pedig nem érzi már szükségeségét a tükörbe nézni.

A rendőri helyszínelés egyik titkos alap axiómája szerint a vétkes az, aki beleronygol az előtte haladó hátuljába...

figyeled, hogyan fialja a szabály a szablytalanságot? és még védi is?

Tehát vegyünk egy Mértani Közép estet, a 18 éves kiscsákót a "tunning" BMW-vel, ahogy rámGYÖN szerinte 10 cm-re, a valóságban másfél méterre.

1. tükörbe nézel.
2. befékezel
3.a kiscsákó lefejeli a szélvédőt, mert ijedtében, tehát kontrollálatlanul és túlzottan, riadalomszerűen fékez

másik, gyakori eset:
a kamionos dolgozik és ahhoz képest senki más nem dolgozik, tehát belföldes kamionos, teherautós sem, a személyautókat pedig szerinte csakis úrvezetők vezetik, akik szórakozásból autóznak

ezért nyami, kurvaszopatás vagy piehő után minden tétovázás nélkül akár 1etlen 1 személyautó elé is kihúz és lassan. Nem tolja neki.

Jólismert útszakaszon ilyenkor egy pillantás a rendőrök rejtekhelyére, majd egy lendülettel a záróvonalon át, mert ilyen főleg záróvonalánál esik meg, melléhúzok, szűken elévágok, majd lefejeltetem vele a szélvédőt.

Ha ilyenkor villog és dudál, még egyszer lefejeltetem, a továbbiak a mögöttes forgalomtól függenek. Meg a szembejövőtől. Ott , ahol az ilyen eset gyakori, még sportautóval is lehetetlen előzni a következő 1,8 km-en. Szemben nagyon hosszú sor jön, viszont a sávunkban még mindig senki.

Ekkor mintegy 40 km/h-ra lassítok le.

A kamion 5 azaz PONTOSAN ÖT centire rámtol. Kicsit előrébb ugrok s ezentúl abban a ritmusban gyorsítok, ahogy ő rámugrana. Közben, ha horvát vagy szlovén kamionos, már mindennel villog és dudál és IFÁ-s ölő kést tart ki az ablakon vagy tükörverő kis rézfokost. Ez a fajzat annyira felidegesedik, hogy kilódítja, főleg, ha üres vagy könnyűvel rakott, neki a szembejövőknek, letol mindenkit a szembesávból, ilyenkor egy kicsit előrébb megyek ésígytovább.. ez a fajta már nem fog tanulni

azonban a kamionosok legalább 40 százaléka ma mazsola, mindössze pársuázezer km-t vezett kezdő, ők általában tanulnak a tanításból :D

Wildhunt 2018.08.31. 08:53:55

@Frick László Intézet: Bár ábrándozhatsz arról, hogy lesz még olyan, mikor a jelenlegi gépjárműállomány fele lesz az utakon vezetést szerető sofőrökkel, de jobb, ha tőlem tudod, tévedsz.
A másik, hogy félreérted a helyzetet (szerintem). A gond onnan jön, hogy a közlekedők legnagyobb részének az úttal való kapcsolatot nem a járműve jelenti, hanem a betartandó szabályok (ennek véletlenül még filozófiai értelme is lett).
Ha jobb vgy, mint a többiek, akkor adott helyzetben modj le vélt elsőbbségedről, vállald be a 15 perc késést, vagy az elvesztegetett fél liter benzint. Vállald be azért, hogy a szemüveges mérnök úr ne kapjon agyhúgykövet vélt sérelme miatt, amit megtorolva akarván ő okoz majd balesetet mikor Te már messze jársz boldogan és elégedetten.
Az ilyen helyzetekért törvény előtt ugyan nem felelsz, de attól még téged fog terhelni.

2018.08.31. 10:13:21

@Frick László Intézet: Sejtettem, hogy megihlet a téma. Azt azért előljáróban megjegyezném, hogy én nem Marczin úr véleményével értek egyet - csak összevetem a tiéddel. Nyilván 50 ezer levezetett km-el a hátam mögött (négy éve vettem az első autóm) van nekem is egy tapasztalatom - egy 50 ezer km-es tapasztalat, 90%-a egy fosautóból származik. Tavaly vezettem zsírój fókuszt - tudom picsaautó - de ennek a picsaauótnak a fékje megmentette az életem. Néhány autóval előttem történt baleset - éppen előzés közben voltam és a fékrendszere tudott akkorát lassítani, hogy nem csúsztam az előttem fékezőbe. Ezt a fosautómmal nem fogtam volna meg (bár lehet, hogy azzal bele sem megyek ebbe az előzésbe, kurvára nem húz az autóm). A mögöttem sem lévők is tudtak akkorát fékezni, hogy nem csúsztunk egymásba. Szerencsére.

2018.08.31. 10:33:56

@Wildhunt: Igen, csak ez a - betartom a a szabályokat, azt akkorm inden oké lesz- gondolkodás már a számítástechnikában is nagoyn veszélyes. Felteszem a víruskergetőt, minden firssítést, gyanus honlapokra nem kattintok - mégis beszopom a zsarolóvírust. Ami már ma 1 milliárd odlláros üzlet, és pár éven belül 20 milliárdossá dagad az előrejelzések szerint. A milliméter demokrata gondolkodás hamis biztonságérzet illuziójába ringat.

2018.08.31. 10:44:48

@Frick László Intézet: Női kényszerautózó erős fékezésre kényszerített az M7-en, mehetett 90-el, vasárnap délelőtt Balaton felé, kedvenc autóddal (BMW X6). Látszott az arcán a páni félelem. Olyankor mindig biztonságos megérkezést kívánok nekik.

Vezetőtechnika képzésekre érdemes szerinted elmenni?

Frick László Intézet 2018.08.31. 12:07:07

@nagyjoco: Ez még nem az érdemi válasz, csak pótlások:
-Ha elhagyod a Várost, nem tudsz haladni, mert az agglomeráció lakosai 90km/h-s korlátozás alatt 50-nel oszlopokat alkotva vánszorognak, nem előznek, de egy autónyi helyet sem hagynak. Azt a nagyagglomerációs szakaszt, amit vasárnap hajnalban 10p alatt suhanod át, 30 perc alatt tudod megtenni. "Minek sietni, mindjárt otthon vagyok!"

Csakhogy sokan dolgoznak és 1-től 50 tonnáig a foglalkoztató számol egy időt, amit a sofőrnek teljesítenie kéne. Kamionosoknál, mióta a picsák bevezették a kötelező pihenőidőket, azóta 2 percért élet-halál viadalt vívnak, nem mindegy, hogy hol rohad 4 órát, pláne, ha a hosszúpihenője következik, hogy egy olyan parkolónál 15 perccel hamarabb kell megállnia, amit 2 tonna szar és a közutasok által odahordott döglottállatok bűzöltetnek el.

Birom a picsáka, akik a saját kis életükből lesnek ki és el nem tudják képzelni, hogy lehet olyan autós, akinél számít a 10 perc.

Én párszor lemértem: Szabálykövetéssel 150 km-en Bp-től el, szabálykövetéssel plusz 40 perc. Minden táblát és minden szabályt betartok és nem előzök "feleslegesen".

Arról nem beszél Marczin úr, hogy egy belföldes mögött, aki nem akar úgy hazaérni, hogy még elküldhessék valami más fuvarba, tehát IFÁ-s tempóban 65 km/h halad.. nem előzi meg az úrvezeherautó mögött és a mögötte feltorlódók sem. És ha a román kisbuszos, akinek nem mindegy, hogy a vasárnap déééééééééélután 15 órai induláshoz képest szombat éjfélkor vagy vasárnap hajnali 3-kor ét haza, előznie kell és nem hagynak neki helyet, sőt, 1 méterre összezárnak, sőt, az ökleiket rázzák a büdös románra.

30 milliós Mercedes-ével a román gyáriparos jobbra húzódik és lámpát dob, ha vezetés közben videókonferenciázik a menedzsmenttel és ezért csak 110-zel halad, én meg a "roncsautómmal" (ami jobb, alkalmasabb és megbízhatóbb egy programozott futásteljesítményű korszerű fostalicskánál) 140-nel megyek. A magyart nem előzhetem meg, akadályoz és ha "szemtelen" vagyok (vagyis mert jobban vezetek, mint ő, csúnyán elmegyek) elkezd üldözni és óvodás módon "leelőzni" majd negyedóra múlva megint látom egy oszlop közepén, amit leküzdhetne a verseny-gyorsuló autójával, de nem tudja vezetni. Én nem a fél-oszlopot, hanem az egészet teherautóstól letudom, kiszámolva, hogy pont beférek a teherautó elé, a magyar nagyember utánam kivág...

aztán csudálkozik.
Mert az erő nem minden.

Ott vannak a dísz kerekek: A az X5-ös BMWnek a szép kerekek miatt esőben, hólatyakban nincs tapadása. "Lada Niva" csúnya keskeny, max 70/80%-ra perelt és vízvezetős gumik kellenének rá , de ő 19-eset vesz z40-eset és csodálkozik, hogy elcsúszik a vízen, mint a kacsaszar. Viszont nem tudja elviselni, ha egy jótapadású autó elmegy....

Minden öszi, első lefagyásos hajnalon Bp-felé vezető utak árkaiban ott hemperegnek ezek a BMW-k meg földbirtökös duplafülkés terepjárók----
a szép nagy agyonperelt, széles mecsbox játékautó arányú óriáskerekeik miatt.

Frick László Intézet 2018.08.31. 12:10:01

@nagyjoco: A magyar sebességkorlátozó táblák 4/5-öd része kamu, a közútkezelő a járhatatlan utakra a felelősség elhárítása miatt helyezi ki. Senki nem tartja be ezeket a táblákat és ezért, ha az úthiba miatt baleset következik be, az ok: Gyorshajtás.Lehetetlen betartani, senki nem fog Szegedről Miskolcra a Hmv-Szentes T"miklós-Tfüred-Füzesabony stb útvonalon felhajtani 40-50 km/h-s sebességel.. 50 km/h-s átlagsebességgel.

Wildhunt 2018.08.31. 12:15:07

@nagyjoco: ezt pont nem mondtam. Akkor másképp: mindig lesznek olyanok az utakon, és egyre többen, akiknek a közlekedés a-ból b-be való eljutást jelent, amihez egyetlen fogódzkodójuk a szabályok maradéktalan betartása.

Frick László Intézet 2018.08.31. 13:45:04

@Wildhunt: Maradéktalan? -pont erről beszélek, ezt mutatom, a következő ALAP szabályokat nem tartják be:
JOBBRATARTS

NE AKADÁLYOZZ MÁSOKAT
TEDD AZT MÁSOKKAL IS AMIT MAGADDNAK ELVÁRSZ TŐLÜK.

A közlekedés alapszabálya pl, hogy a máveleteket optimális időn belül el kell végezni.
112-vel utolér egy 110-zel haladó autó, bemegy a belső sávba és megy.. és megy... és megy... és már mincsen kedve visszamenni a külsősávban, mert lát ott egy másik autót, am i 108-cal megy kb.

Mindezt 130-as korlátozás alatt.

Nem használja a tükröket -milyen szabálybetartás ez?

Érted? Optimális idő alatt elvégezni a manővert, pl A-ból B-be jutást. Ha 90 km/h-s korlátozás alatt jó időjárási és látási viszonyok mellett 70 km/h-s sebességgel is lehetne közelekdni... de ezek az emberek 50-nel cammognak, mert minek rohanni, itt a lakóparki mindjárt.

Frick László Intézet 2018.08.31. 13:50:18

@nagyjoco: @Wildhunt: Tényleg egy új bejegyzés kell ide. Még egy:

Baleset a bohócautópályán a szembeni oldalon. A mi oldalunk beállva teljesen áll a forgalom. Az ok: A szembeni pályán 5 percre van egy baleset és azt lesik a leskelődök, videózzák is telefonnal, ez a lassítás lesz a Fakígyó Elv alapján rángatózó beállás 10 km-rel feljebb.

Van itt egy autós pihenő, 24 kamionos úgy számolta ki a vezetési időt, hogy kb odaér. A 6 perces távolságra nagy merészen hagytak 20 percet, de fél óra sem elég, ki kell állniuk a leállósávra (szabálytalanul) mert az időtúllépés birsága többszöröse a szabálytalan kiállásénak.

A picsatársadalom lényege, hogy az elpicsásodás sárkányfogvetemény szerű, a az agyonszabályozás agyonszabályozást szül a köb-a-köbön.

OK a teherautósofőrök is tehetnek a szigorításokról, de akkor is: ezek a kötelező pihenőidők fokozzák a harcot nem 10, de 2 percért is.

Frick László Intézet 2018.08.31. 13:54:49

@nagyjoco: A vezetéstechnikai képzés későn van: Mint mutattam, az autóvezetés nagyon gyorsan belecsontosodik a korai szokásokba, a rossz reflexekbe és ezen egy Berger-pálya vagy valami utánképzés ritkán segít. Vannak még régi, igazi oktatók, akik nem csak úgy üldögéltek a tannuló mellett. Ismerek egy faszit, országos bajnok volt 40 éve, nála a tanuló nők 40%-a elsőre átment rutinból és vezetésből úgy, hogy tanfolyamonként átlag két nőt meg is dugott. De akit dugott, az sem vezethetett magassarkóban attól még. Ma telkjesen alkalmatlan az oktatók legalább fele. Túl könnyű a vizsga és a KRESZvizsga, mint már többször mondtam, analfabéták memóriaversenye... az győz, aki sokat számítőgépesjátékozott vagy nyerőgépezett, ami a magyaroknál szórakozás, mint a pecázás, az a cigányoknál élet-halál és nem játék, nem móka, mint a kártyázás sem. Tehát a KRESZ felől tök bután is sikerülhet a viszga, ha felfedezi a ritmusát a szisztemnek.

Frick László Intézet 2018.08.31. 14:48:24

@Wildhunt: @nagyjoco:
És balra tart a picsa.
A JOBBRATARTS alapfőszabály nem csak a sávváltásra vonatkozik. Hanem az úton jobbrahúzódásra.
1. ráér
2-Nemsoká úgyis otthon lesz.
feltömörülnek a 70 km/h-val poroszkáló belföldes' mögé, aki nem akar már aznap la vagy felpakolni.
Nem tart követési távolságot-
ebbe az oszlopba ékelődik be a
BALRATARTÓ
leskelődik, behúzódik, takarja a kilátást, nem megy.

Ismerem az utat, tudom, hogy hová kell nézni, hágy lássak is, látom, lehetne előzni, de nem tudok, mert a közeli részt kitakarja a gyáva fasz. Menő autója van, de nem tud vezetni, a kocsi képességei magasan meghaladják az övét.

30 éve még lehetett párokat alkotni, a hátsó kilátott és villantott a teherautó mögöttinek, hogy szabad, az kiment előzni, cserébe a beláthatatlannál kint hagyta a bal indecet: "JÖHETSZ" bár még előzött, de már a jobbos indexet kint hagyta: "Ne gyere, én is szűken fogok beférni"

Szóval BALRATART A BAROM
de nem megy.
Ez történt most az ellenzéki pártokkal. Egyik a másikat nem hagyta menni -de ők maguk sem mentek. De akkor más se menjen. meg így kényelmes, el is vannak, meg kockázat sincsen, megélnek...

Az semmi, de most újfajta összefogás alakul ki. Mindenki találhat egy másik ellenzéki pártban pozitívat.
És még a FIDESZ-ben is, a migrációval kapcsolatban.

Ezen az alapon Hitlerékkel összefoghattak volna a német szocdemek 1932. végén, hiszen Hitlerék a Rend és Szabadság szlogent ellopták tőlük, tehát ez volt egy közös elfogadható pont...

Wildhunt 2018.08.31. 19:30:58

@Frick László Intézet: Ja nem, az már más. A jobbra tarts az már minimum doktorátusi anyag. A vezető megtanulta ami RÁ érvényes, a SAJÁT autójában, amin kívül nincs világ. A sebességhatár, az "úgy menj, ahogy kényelmes", stb. Valamint ezt kényszerítené rá a többire is, mert ez egyszerű, látványos. Az óceánon túl tanultam vezetni, ott az első szabály az volt, hogy egy dolog számít: ember nem sérülhet. Minden más (törik-e autó, betartod-e a KRESz-t, stb, anyázni fog-e a többi sofőr) csak ez után jön.
Nálunk szabálykövetésesdi kellene-lenne, az meg úgy sikerül, ahogy. Én ezzel együtt a fentire térek vissza: mindegy, mi történik, melyik kamionos marad le, ki akar levillogni-ledudálni, ki vág be elém és kezd "büntetni", egy dolgom van, mindent megtenni a balesetveszély csökkentéséért. Még ha az adott szakasz minden métert is ismerem, akkor sem cikázom sávok között, mert valakit, aki életében először jár arra, felbosszantok annyira, hogy míg az asszonynak magyarázza milyen hülye vagyok, belehajt az előtte csúszkáló IFA-ba.

Frick László Intézet 2018.09.01. 07:12:11

@Wildhunt: Az USÁ-ban a kényszerautózás alap. Az ősidők óta vannak kényszerautózók. A birodalom méretei és az egyéb szabályozottságok miatt is kénytelenek jogosítvány lehetőségét biztosítani 16 éveseknek, sőt, un "középiskola"-i tananyag is vezetni. 60-70 éve egy sheriff vagy rendőr akkor helytelenítette a jogosítvány nélküli vezetést, ha mondjuk egy NY-i rendszámú autó vezetője mosolygot kedvesen, hogy a mellette ülőnek van jogsija.

Betegsen perverz autó- és sima amerikabuziként is az autózás USA verzióját apróra összeszedtem.

Az egyik a szabadság, az autózás alapfeltétele a felelősségbiztosítás, majd ezt követi a műszaki vizsga igazolása, a műszaki vizsga és a közelekdés alapfeltétele a FÉK és a VILÁGÍTÁS.. nem kötelező túl jól haladni, alapvető emberi joga van az amerikainak a 8 hengerből öthengerező autóval közlekedni, ha neki úgy tetszik, hogy leszereli az ajtót, akár le is szerelhette ... a múlt század 50-es éveiben egy poen egy filmből, ami poent nem ért az európai)

A másik az autó ára.

Vámos Miklós, amikor "egyetemen " és "tanított" az USÁ-ban 267 USD-ért vásárolt egy 7 éves autót. Ez... egyáltalán autóért nagyon kevés volt Ft-ba átszámítva, nemhogy 7 évesért.

1998-ban részt vettem egy Ford Taurus átvizsgálásában (ez volt a Szövetségi tulajdonú Autó is akkoriban.. millió taxi is) Egy amerikaiautó buzi adott érte csillagászati összeget. Átviszgáltuk az autót, kevés mérföld volt benne, valami 156000 körül. Egy hulladék roncs volt. Ráadásul már Európában, megkókányolva, mert minden coll-méretű benne és nem metrikus. Sok eltérő és sok-sok igen primitív, két világháború közötti megoldás.

Igen, pl az amerikai autó méreteit az Élet Védelme elv határozza meg.

Belejátszik a túl sok és túl geci aljas ügyvéd miatt kialakult agyonperelizmus. A perelhetőség mára torzulások mechanizmusait, öngerjesztő folyamatait a nevetségességig fokozta.

Gyakorlatilag az USA gazdaságának a hadiipar mellett a másik Szent Tehene az Autóipar, ami marketingöngyilkosság és a protekcionizmus áldozata meg iskolapéldája. Az USA autóin és autóiparán lehet a Birodalom összeomlásának fő okati szemlélteni.

Már egy 1938-as Cadillac-en volt olyan "automatika" ami a szembejövő autó fényeit érzékelve levette a távfényt.

Frick László Intézet 2018.09.01. 07:20:28

@Wildhunt: Ami teszik az USÁ-ban az az a fajta szabálykövetés, amiben valaki azért nem áll a rokkantak parkolójába mert nem rokkant. Nem tudod az amerikainak megmagyarázni, hogy nálunk a menők mért parkolnak rokkant parkolóba. "Nem tud 8 lépéssel többet megtenni?"
nem. nem tud, de ez egyben büszkesége is. A cigányok nem a rokkant parkolóba állnak, az is messze van, a bejárathoz állnak. Amikor az Auchan TESCO parkolókat kialakították, a FejlettNYugati Minták szerint senkinek nem jutott ezsébe, hogy ha széles a hely a bejáratnál, akkor oda beállnak. "Miért állna be? Millió parkoló van. A cigány beáll a bejárat elé. A magyar is beáll, de amkor ráküldik a biztonságiőrt, a magyar visszapofázik és hőbörög, de visszakozik is. A cigány támad, feljelentéssel fenyegetőzik, azonnal odatelefonál még pár sógort, testvért.

Ma egyébként már általános az, hogy a rendőrre kitámad az igazoltatott-ellenőrzött magyar is.

Kényes üzlethölgyet láttam a minap a vele UDVARIASAN fellépő rendőrre, aki szépen kérte meg, hogy ne állja el a keresztező út zöldjében haladók útját, a nő kiugrott a kocsiból és csaholó kutyaként támadt a rendőrre.

Még valami:

Ezt a poent sokszor mutattam:
Nézz meg a Youtube-on intézkedő USA majd pedig a Szovejetúniónak elhazudott Putyin diktatúrának elhazodott micsodában intézkedő orosz rendőröket. A részeg szúka-t a férje próbálja lefogni, hogy ne kaparja ki a rendőr szemét... most 10 pervet átugrok, a szúka az őrösn hajigál, dobálózik és támad 10 körömmel és a Diktatúra Vérelnyomó Rendőrsége mosolyogva, buddha-szerzetesen nyugalmával szépen, türelmesen inti a szúkát, a férje már sír kétségbeesésében.

Alfőmérnök 2018.09.01. 07:23:57

Ez is Hamvas-parafrázis.

Wildhunt 2018.09.01. 10:26:15

@Frick László Intézet: éltem mindkét birodalomban. Igazad van.

2018.09.01. 21:32:12

@Alfőmérnök: Ez hogy jött ki neked?

Alfőmérnök 2018.09.01. 21:46:01

@nagyjoco: "Az ember tevékenységének, hogy rövidebb idõ alatt többet szerezzen, természetes következménye kettõs: az egyik az, hogy az élet meggyorsul, a másik, hogy egyre üresebbé válik. E. B. wallace ezt a jelenséget loss of life-essence-nek[48], vagyis az élet-tartalmak elveszésének nevezi. Mindig rövidebb idõ alatt mindig többet. Egyre rövidebb idõ alatt, minél messzebbre. Minél rövidebb idõ alatt futni vagy úszni száz métert. Minél messzebbre dobni a gerelyt. Minél távolabbra, minél magasabbra ugrani. Minél nagyobb súlyt fölemelni. Ez a modern hérosz. A sztahanovista hány téglát rak fel egy óra alatt. A gépkocsik óránkénti sebessége kétszáz kilométer, a vonatoké szintén, a repülõgépek hangsebességgel járnak. Egy ember harminc gépet kezel, a másik negyvenet. Meg kell gyorsítani a növények fejlõdését sugárzással. Kisebb területen többet kell termelni. Kevesebb helyen több embert kell elhelyezni. Emeletes ágyak, kétemeletes ágyak. Területet, idõt, anyagot, erõt, energiát kihasználni. Ezt a grandiózus idiotizmust hívják racionalizmusnak. A racionalizmus az élet kirablásának metafizikája. Minél gyorsabban fut valaki száz métert, az egésznek annál kevesebb értelme van. Van olyan teljesítmény, amely teljesen abszurd. A racionalizmus remek példa arra, hogy miképpen lehet valami észszerû, s ugyanakkor teljesen értelmetlen. Minél kisebb területen minél több cukorrépát ültetni. Ez az ésszerû. Kihasználni. Minél gyorsabban. Még senki sem tette fel a kérdést, mi történik azzal az idõvel, amit az ember megtakarít, amikor valamit gyorsabban megcsinál? Erre a jelenségre megtévesztésül a termelés szót használják. A napnál világosabb, hogy rablásról van szó. Évenként kétszer vetni. Ötkilós krumplit nevelni. Az északi sarkkörben meghonosítani a narancsot és a banánt. A gyártási eljárásokat lerövidíteni. A leggyorsabb idõ alatt a legrövidebb út. Ez az, amit Mircea Eliade úgy hív, hogy a természet ritmusának meggyorsítása, amikor az ember átveszi az idõ szerepét, és gyorsabb tempót diktál. Hamarabb akarja úszni a száz métert, de nem tudja, hogy mit kezdjen azzal az idõvel, amit megtakarított. "

Frick László Intézet 2018.09.02. 07:48:48

@Alfőmérnök: Megállapításod látszólagos párhuzamot állít.

Az idézet @nagyjoco: szövege még egy korábbi embertipusról szól, ez az Aranykor embere, a Civilizátor Ojropid, az Olimpiász megújítója, Charles Lindbergh, a WASP nőipilóta dandár nőipilótái vagy éppen Wernher von Braun, a Hitleráj Hőse aki az USA rakétaprogramján dolgozik.

Amiről én beszélek, abban már az idő nem valamire kell, hanem a semmittevéshez,

Semmire nincsen ideje a picsának, mert a fészbúkot kell nézni, ráírtak.

Ül Rondá-ban, Spanyolországban, egy köpésre Gilaltártól a picsa a világ egyik legszebb panorámája vagy Ibéria Első Bika Arénái közül az egyik első előtt és les a kijelzőjébe.
Lessünk mi is bele:
Itt vok szmályli
Szelfi a tájjal, de a picsa a zömét a látványak kitakarja, mert mindent az arcán keresztül fényképez, minden csak háttér az ő csodálatos arca, az ő csodálatos kettősük előtt.
Innen Gibraltárra menünk. Szmályil
válasz:
szmályli
válasz emodzsi

Frick László Intézet 2018.09.02. 07:55:14

@Alfőmérnök: Van egy pár kép a FORTEPAN-on, ami az akkori aluminiumifjúság gépkocsival ment föl a Normafához. A gépkocsival időt nyertek , az így megnyert időt testedzésre fordították. Csupa milliomfi, kb olyan szálkásak, amit ma csak éhező proletárgyerekeknél láthatsz. Vékony, de csupa izom karok, kockás hasak. Átlagos gimnazista fiúk 24 főből gúlát állnak két untermannon. négy untermannon.

snitt
Autózás a Dunához evezni.
Lányok karizommal, lányok izmos vádlival, lányok combizommal. Bikini -a bikini hivatalos "feltalálása" előtt 15 évvel. (Ugye, bikinije már Pompei nőinek is volt.)

Porszívőgép is volt már, elektromotoros, kiporszívózta az úrilány a lakást és így több ideje volt Kosztolányit olvasni.

Van egy Könyv-árjegyzékem, egy prepáé, 16 éves tanítóképzős lányé volt, az egészben két verses kötet van bekarikázva, illetve Kosztolányi Dezső-é kötet, a másik, József Attiláé viszont csak füzet.

1924-ben az emberek a megtakarított idejükben pl versíró kört ültek a szokásos bridzs parti előtt mindenki felolvasott a verseiből, persze mind nyálas fűzfavers.

Alfőmérnök 2018.09.02. 10:19:24

@Frick László Intézet: Ja, a parafrázis nem jó szó, csak épp ez jutott eszembe.
Illetve Klári néni parafrazeálhatta Hamvast. :)