Ivarérésem idején egy gazdaság fejlettségét nemzetközi-elfogadottan az energiafelhasználásában mutatták ki. Történelmileg már az olajárrobbanás után vagyunk. Az USÁ-ban egy átlagos családi használatú autó ojrópai literben és metrikus kilométerben számolván 100-ra 22-35 liter benzint fogyaszt. Ekkoriban terjednek el az USÁ-ban a 100-ra 7-10 litert fogyasztó japánautók, a Volvo és az Audi meg a 100-ra 5,5-6,5 litert fogyasztó Volkswagen Rabbit. Természetesen az Amerikai Filmes Közhelygyűjteményben a Volvo-val a különc hülye, pl értelmiségi, műűűvész vagy finom fennköltlélek jár. Mondjuk Junior [Magyarországon Jocky] Mercedes W116-ossal, ami bizony időnként, ha jobban tolják neki és 5000-es benzinmotorral akár 15 litert is bezabál 100-ra.

"Ojrópai? -onnan ismered feő, baszod, hogy este kigyönve a szobábú, lejakrja-ja kapcsaóni maga után a villanyot!"

/amerikai vicc ojrópaiakról, XX. sz. vége/

Ahogy közeledett a XX. század vége, az elektromosenergiafelhasználás mértéke dicsőített egy gazdaságot.

A műholdas Föld-fényképezés felszabadulásával és fejlődésével már fotókon láthattuk a fényárban úszás, mint fejlettség-dicsősége örömképeit. [-> fényszennyezés]

Ma pedig a repülés booomjában a repülőgépek sűrűnjárása okoz efféle picsaember örömöt.

A repülőgépek üzemanyaga magas párolgási együtthatójú gézolaj. Igen, mint a bűnös dízelautókban. A kerozin üzemanyagként még benzin-szerű párolgású, a kerozinpor viszont, amit az ilyen gázolajfélét kamioncsordaszám elégető repülőgépek terítenek... lényegében ugyanaz, mint amit a dízelautók.

Dinamuki 2018.07.03. 14:07:41plusz a reptérre bármi okból visszaforduló gépről ki kell önteni a levegőben több tonna kerozint, hogy le tudjon szállni. Vagyis évente többszáz tonna kerozin kerül így repterek közelében a levegőbe - hogy aztán innét kezdve mi történik vele és kell-e tőle félni, nem tudni.

A maimarketing, miközben a picsaautók fejlesztésében is ősi attitüdben egyszerűen a hülyének nézhető palira vehető emberiséget veszi le kilóra, aközben szemforgató aljas szenteskedésben divatszerűen földobja a környezetvédelem fontosságát -most éppen az autózás paracsizmaváltásával szopatják az emberiséget. nyilván nem várható el egy idiokratától, hogy belegondoljon abba, mivel jár, ha egy fejlett picsatársadalomban mindenki délután 17 és este 22 óra között teszi fel a tőőőőtőőőre az ótóját.

screenshot-2018-7-3_newsfeed.png

-tessék, a korszerű picsaember öröme. Igen, ott van valahol Magyarország, ahol a legsűrűbbek a gépek.

szakszerűt e témáról itt olvashatunk

A picsaautó 1 csiki-csuki szerűség, mert így is káros, ha pedig a vadzöldek vágyai szerint leszabályozzuk, katasztrófába döntené az autóipar kiiktatása a világgazdaságot. Még szembe se nézett az emberiség a picsaautó-marketing igazságaival, amikor a polgári repülés booooomjával hasonló csiki-csuki-ba szorul, sőt dinamó-elv szerűen már a repülés leszabályozása több fontos világgazdasgi sávot is katasztrófába vinne.

lábjegyzet. Volt szerencsém kipróbálni egy nevével fémjelző japán picsaautót. Már piacradobásakor tudtam, hogy a tömegével megegyező rakás szar is többet ér ennél a fostalicskánál, de úgy voltam vele, a környezettudatos innovátorok hagy adózzanak csak, kell a pénz egy valódi a reklámdumákhoz legalább alulról-messziről közelítő kifejlesztéséhez. Mittomén hány generációja kell majd ennek a picsaautónak ahhoz, hogy tényleg is teljesítse azt, amivel hülyére leveszik a picsaembereket, akik megvásárolják jóhiszemmel. Tehát ez a picsaautó már a harmadik generáció és reklámdumaszinten 10-szer is fejlettebb az innovatív ősmodellnél, ami ma az Amerikai Filmes Közhelyek-ben a Volvo-t váltotta. Nos, elektromos üzemmódban kb dugóban araszolva, ha működik. Én aztán csak tudok üzemanyagot á tojás a talpam alatt a gázpedálon stílusban spórolni, de nincsen az a finom pedálralehellés se, amitől ne induljon be a robbanómotorja. Az elsőgeneráció 7,5 liter benzint fogyasztott, ez pedig 6,5-7 litert. Búcsúzóul még bekunkorodtam egy ismerős autószerelő műhelyébe és lemérettem a CO-ját, háromszorosa a lassan 700000 km-t futott munkaautóménak (ami a picsaautófejlesztés hajnalán készült és még csak néhány kezelhető beépített hibával meg picsaember riasztó kamu műszerfalas figyelmeztető jelzésekkel). Eddig előitéletes voltam az utakon, ha ilyen picsaautót láttam, átverhetően ostoba agyatlan picsaembernek gondoltam azt, aki bedől a marketingjének. Most pedig már utóítéletes lettem :D

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr9414089845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2018.07.03. 14:07:41

plusz a reptérre bármi okból visszaforduló gépről ki kell önteni a levegőben több tonna kerozint, hogy le tudjon szállni. Vagyis évente többszáz tonna kerozin kerül így repterek közelében a levegőbe - hogy aztán innét kezdve mi történik vele és kell-e tőle félni, nem tudni.

2018.07.03. 14:07:45

Juhéé, lehet végre kommentleni. Két npaig nem tudtam.

Frick László Intézet 2018.07.04. 07:19:14

@Dinamuki: Köszönöm, ezt elfelejtettem a főszövegbe venni, mindjárt megteszem. Erről a kerozinról olyat hazudnak, amit Palyi bácsiék 1969-ben, amikor az erdőre hordták ki a korai műanyagflakonokat meg golyósdezodorokat, Exotic spray-s izéket, hogy majd ott elizélődnek idővel, nem. Simán ástam ki kertiföldből pár évvel ezelőtt forinthuszas tejeszacskót.