Q.:  Are you a Robert Redford fan?

A.:“I know his name but can’t think of what he’s done. I was born in 1998.”

/Gina Piersanti -a Sundance által támogatott It Felt Like Love c. film (i.&r.: ) főszereplője/

A Hendrix-jelenséggel szeretném szemlélteni azt, amit kevés tényleg értékes szóleleményeim egyikével Az Idő Távlatövege -nek fogalmazok ki. AZAZ Hendrixre a legtöbbünk a Hendrix UTÁN jövőkön keresztül-át néz. Igaz, hogy beszél Hendrixről a még élő (és szintén nagy) Eric Clapton és kikoránkel, amikor még nem eltaposandó tetűféregnek gondolt engem (aki féreggel ugye egyben tehát Orbánon is tipor, akkor) küldött egy értékes Pete Townsend-szöveget (aki szintén nagy volt és pl gitártördelő is... szemléltettem is, éppen a gitártördelésben, hogy mennyivel másabb volt az egy mod-tól, mint a csóró Hendrixtől, akinek Londonba érkezésekor Kathy Etchingham, a kurva kerített egy jó Fendert...)



A Holocaust-ra is Az Idő Távlatövegé-n keresztül tekinthetünk és lehetünk a Holocaustról nagyonokosak. De az Idő Haladványában benne, tehát KOR+TÁRS-ként megélve? A halotti matek-ről való szövegemben Dr Radnóczi gimnáziumi tanár példájával szemléltettem, hogy KOR + TÁRS ként mit lehetett látni és de FŐLEG pedig TENNI.

szünet: Beszéljünk akjkor a Holocaust emlékműről, természetesen egy jóemlékműben a halál Angyala Horthy, akinek a vállán a hollóalakú Hitler az egyik mellékalak, de lehet-e, pedig fontos, egy másik mellékalak a GESTAPO-nak a zsidóház lakói névjegyzékét átadó Klein bácsi?

 

 

Rámutattam, hogy Dr Radnóczi FÉRFI volt férfiként viselkedett, igazi férfiként is, ezt nagyon nehéz ma elfogadni. (Főleg, hogy a picsatársadalom papíron hímneműi egyre csira-köcsögebbek is.) Abból a természetes emberi reflexből indult ki, hogy EZT =(ti. a munkaszolgálatot) ismeri, helytállt (értelmiségi létére ahogy répát talicskázott a Hatvanyak hatvani cukorgyárában...) és úgy volt vele, hogy az ismertet az ismeretlenért (ti MENEKÜLNI -> "Nem menekülhetsz") ugyan mért adná föl. Dr Radnóczi helyzetét megérteni.. Az Idő Távlatövegén is által… pl annak, aki előfelvételis „tápos” volt és munkásgyerekek között, szemüvegesen sorkatona és pl a Hemüveg melléknevet kapta a laktanyában és ahogy bántak vele [gúnyosan köpték a tanár úrrr-at… ám Dr Radnóczinak MÉG nbem mert Az még egy MÁSIK kor volt, amiben börtönben és laktanyában az értelmiségit inkább enyhe respekt és tisztelet övezte a társaktól]

---természetes emberi reakció a nagyot pocskondiázni, ez egyben netokratív reflex is, itt van, most olvastam az ócska ám jellegzetesen indexes [matulamagazinos] uszítást a II. JP tiszteletére emelt gyilkos keresztről. Ennek analógiájára ugye az Üzmar Anarcik-ról elnevezett török szalagház, ha a szar beton és a betonvasat helyettesítő gyönge drótok miatt összedől, akkor nem Hadarkan Ikunhair építész és az Uzun Construction LTD.a felelős, hanem a geci Üzmar Anarcik[ról elnevezett GYilkos Ház] tehát a Mercedes SLK öl és nem Dr Horváth Géza, aki figyelmetlenül vezeti.

Tehát ITT teljesen mellékes volt Jimi (és nagyon nem Jimmy) ... itt a lényeg az volt, találni még valamit, amin keresztül ezen a geci Dudin ütni lehet. És ugye, ha Dudit ütjük, akkor Orbán is kap, összesen ez a silány kis motívum ITT a lényeg és teljesen mellékes az, hogy többször is hiába mondtam el: NEM istenként tekintek Hendrixre (bár oltárképem, tehát egyfajta háziszentem, bálványom de ez MASZEK ügyem, remélem ENNYIT megengedhetek magamnak, nem? Ez olyan, mintha vészmadár testvérjóbarátomat a Női Csöcs-höz való viszonyával azért basztatnám, mert NEKEM & VISZONT (tehát véle szemben) spec tökmindegy a nőimell 'acskózottsága, engem a bimbó érdekel rajta és az idegvégződései és az, hogy azok az idegvégződések hová vezetnek és mit csinálnak, ahhoz képest van nő, aki mellbimbón keresztül elélvezni képes és életem nagy ciciélménye egy tkp... nem is cici, még minimálisméretűnek se nevezhető cseresnye...)Szerintem a legtöbb értelmes ember élete több, egymásnak oikszor ellen-feszülő korszakából áéll, ÉN nem az vagyok ma már, aki 14 évesen voltam, amikoris elveszítettem az eszméletemet a Voodo Chile (slight return) hallatán , De soha, egy korszakomban nem voltam annyira nem-megengedő, hogy ne hagytam volna rá bárkire azt, ha neki Tommy Iommi vagy ki volt A Gitáros. 14 évesen útáltam a szaxofon hangját meg a fúvós szekciót vagy pl a soul-t meg a funky-t, ma meg már birom...



De térjünk vissza Az Idő Távlatövegére és az ehhez kapcsolódó szerintem OPTIKAI problémára. LÁTJUK ugyanis a II. vh végét és azóta történt összességen is ÁLTAL és ÍGY vagyunk könnyen okosak. Ez az oka annak, hogy a holocaust túlélők gyermekei és unokái túlélőbbek a túlélőknél és radikálisabbak is.

Hajtok az éjszakai országúton és egy kisteherautóról leesett egy raklap, széjjeltrancsírozta úgy 66 kamion úgy, hogy mire én odajutok, pont egy deszka, belőle a kiálló csavart szög a felezővonalon és én mindig a felezővonalra teszem a kereket, ha nem jön szembe senki (vagy nem nagy teherautó jön szembe) és DURR belehajtok és akkor GYÖN a főnököm és lebasz, mint a pengősmalacot, én vagyok a hibás és persze ő nem hajtott volna rá a deszkára és az abból kiálló szögre és nem DURRan el a gumi. Hát kb ilyenek a holocaust-túlélők gyermekei és unokái, Gárdos Péter tanította nekem ezt , akivel a beszélgetést a Radio Q-ban háromszor hallgattam meg. Gárdos szüleje a lágerben hullákkal is dolgozott és Gárdos viszont nem. Ámde Gárdos vindikálja magának a jogot hogy teljes-ítélkezzen szülein és kárhoztathatja szülejét, aki TÉNYLEG holcaust túlélő és aki társai hulláit cepelte-rakta-takarította. Erre mint a túlÉLÉS egy részére mutatok rá azzal, hogy EZ tesz valami olyat Gárdos szüleje KONKRÉT holocaust-túlélésébe, amit Gárdos nem überelhet, ha száz jobbikos ribancot is pofozna föl.

Valóban LEHET nemjelentős Hendrix, hiszen szinte perceken belül másolni kezdték, pl a Cream és Hendrix el is játszotta jópárszor a Cream Hendrixes számait.

 

Bármi új is emelkedik e világra, arra rögtön Még Újabb támad, ami jobb is, de nem is első. Hogyne lehetne jobb, ha nem prototípus. Időbusszal elutazhatunk Hendrix korába és Hendrix 17-ik gyakorlóugrása előtt elvághatjuk az ejtőernyőzsinórokat és akkor most Hendrix helyett Louis DeLaney-ről írok és a többi, a többi.

 

Van egy kis időbuszos anekdotám, miszerint aktivisták elutaznak Braunauba, 1888. április huszonvalahanyadikán és falhozverdesik a Hitlerék Dolfilijét. Kiloccsan a kis Dolfili agyveleje, schnitt és akkor Dr Goebbels gyújtóhangú beszéde után szólásra emelkedik a MörderJugend-esek ostromolta emelvényen Harald Mörder.. és ennyi. Két veleje van ennek az anekdotnak, az egyik arra mutat rá, hogy mindig csak ez a kibaszott Hitler kap a szórásból és A Doktor-ról megfeledkeznek. Másrészt arról feledkeznek meg a bájos és kedves kortársak, akik Az Idő Távlatövegén által jaj annyira óóókossak mán, hogy Hitlert nem az anyja szarta a/e világra, hanem Az Idő és ha nem Hitlernek hívják, akkor Apflburgernek. Vagy Schickljodl-nak.


Nicolo Paganininek voltak sztár-allűrjei OLYANOK amilyenek viszont Hendrixnek nem voltak, Hendrix szerény és emberi volt mindig, esendő és szeretnivaló és álhatatlan igérgető, megbízhatatlan és pontatlan és szorgalmas a MUNKÁban ésígytovább, mindenféle egymásnak ELLENTMONDÓ tulajdonságai vannak. ENNYIT állítok és és akkor jön Hanni és leoszt, hogy kritika nélkül bálványozom Hendrixet és istenítem és azt állítom, hogy nem volt nála jobb. Holott ez nem igaz, én magam is osztom a véleményt, miszerint MÁMA & BIZONYOS metszésben bármelyik dzsesszkonzis gitáros gyerek jobb Hendrixnél.

 

Paganini megfizetett a sztárolásért bár nem tudom, hogy a szellemiséget, aki az Élő Paganini volt, mennyire érdekelte, hogy a teteme hónapokig levelt és fortyadozott egy kriptafülkében „temetetlenül” … Ki merne kételkedni Paganini elsőségében. Én nem is mondok semmit hendrixről,, de szivesen veszem, ha valaki linkel nekem egy felvételt, ahol egy Hendrix UTÁN jövő, játszván egy Hendrix számot, egyszerűen de virtuoso lejátsza Hendrixet a szinpadról. Vannak pompás Hendrix interpretátorok, amennyit értek a gitározáshoz, pl Steve Ray vaghn technikailag lehet akár jobb is Hendrixnél, számtalan Hendrix adaptációt megnéztem, olykor három egyébként jó gitáros sem képes a nyomába lépni se EGYSZERRE imitálván a stílusát…

 

Ráadásul ott van Hendrix önnállóskodási kisérlete, a Band of Gypsys és még egy, a Juma Sultan-os nagyzenekaros a Woodstockon és POTT lehet látni az igazi tragédiát: kellett-e a földi, az emberi, a nemsztár, a zenész Jimi a „zsűri”-nek

Mit mondtam Hendrixről? -pl azt, hogy nem annyira virtuóz volt, mint inkább.. ha 1 (úgy értem: 1) hangot lefogott a gitáron, az ELKÜLÖNBÖZTETHETŐ

Még erre is van magyarázat, a funky blues élet -ehhez ismerni kéne a funky életet tartalmilag.
Mire mutattam rá? Arra, hogy Hendrix JELENSÉGE mennyire felszabadító volt a kortárs művészekre.
Gyönge, inkább tanító párhuzam a Beatles Hard Days Night filmjére rámutatni. Ez a film a világon zenekarok ezreit nemzette. Ezer és ezer fiatal kelt föl másnap az ágyából azzal, hogy MÁTÓL kezdve én is ezt akarom és LEMÁSOLOM a Beatles sikerét és John akarok lenni meg Paul.

Az időnek távlatövegén által tehát MI már, az UTÓKOR ezen zenekarok és előadók EZREIN keresztül látjuk a Beatlest és pl én is hajlamos vagyok a fikaizmusra, amikor pl pont Jimmy Page-re hivatkozván lárva arccal kérdezem, micsoda is a Beatles, egy kis rock'a'billy (sok Buddy Holly) egy kis Marvelettes meg Shirelles (a legendás Beatles vokál) és.. a szerencse fiai is, meg jól is néztek ki... de persze ismerem a Beatles-Mozart párhuzamot is.

 

Külön sorba szedem, pl a rock hangszerelés úttörője egy minden sztárallűrtől mentes képzett komolyzenész John Paul Johns volt a Led Zeppelinből.


Tehát esendő vagyok én is, és lehet, hogy egy vitapartneremet, ha tudom, hogy szereti a Beatlest, akkor megpróbálom "agyonvágni" Beatles fikázással is.

Hazugság az, hogy én Hendrixet istencsászárként állítottam be. De jellemző is különben a blogbéli hangulatra ez a hazugság. Teljesen mellékes, mit beszélek, az a lényeg, hogy BÁRMIÁRON fogást kell találni rajtam és ha van 1 fogás, akkor már dűlök is [meg]

bár föl se keltem

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr506087354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2014.04.27. 03:58:50

A pár közeli rokontól vagy baráttól eltekintve általános hűlést érzek/látok az emberi kapcsolatokban, akár a 10-20 évvel ezelőtti állapothoz képest is. Lehet, hogy pesti sajátosság, nemtom.
ha pl. külföldön magyar szót hallok, általában nem tudom megállni, hogy ne menjek oda, váltani pár szót... most először fordult elő, hogy odamentem egy négyfős társasághoz, és láthatóan nem értették, mit akarok tőlük, csak azért mert magyar szót hallok Mo.-tól 800 km-re... nem nagyon akartak szóba állni. Az is lehet, hogy flegma jómódúak, és én egyik se vagyok, lehet ez volt a baj? Elköszöntem és odébbálltam, de kicsit zavar a dolog na. Biztos, öö.. nem működött a kémia. Szóval ezután jobban megnézem, kihez lehet odamenni.

Interneten is megy a sok félreértés és egyebek..

Frick László Intézet 2014.04.27. 05:36:18

@Dinamuki: Erről már többször volt itt szó: A magyar olyan népség, aki külföldön leginkább fölháborodni azon tud, ha MÁSIK magyart lát. Kedvelt példám a bankautomatát kétségbeesetten kereső család, akik hallván és előbb észlelvén a MÁSIK az idegen magyart, elneszülnek. Tkp a külországi tömegből úgy tudod kiszúrni a magyart (ha az előbb vette észre, hogy te/ti magyarok vagytok) hogy elneszül , feszült , kelletlenkedve forgatja fejét, arcot pukkaszt , pofákat vág . Aztán a túristák zöme budapesti, de legalábbis a szűk agglomerációban lakik (Monor-Klotildliget ill Csomád-Budajenő tengely . Én ugyan nem hallom a hangomon, hogy eízessen aózván beszélnék, de hát büdösparaszt létem csak kiütközik hanghordozásomon is, a fejlettbudapesti, ha már nagyon muszáj valamiféle kapcsolatfelvétel, rákérdez, hogy nógrádi vagyok-e. Visszatérve a családra... én ebbe nevelődtem, a mi magyarszívű de idegenvérű családunk ilyen, kérés nélkül odamegyek és BELEPOFÁZOK a tragédiájukba és megmutatom, merre van a bankautomata. Ugyan örülnek neki, de KURVÁRA bosszantom őket, legszivesebben keresztüllőnének nejlon faszkorbáccsal aplikált karikásustorral. Külhonban az étteremben a magyar a népség, akik nem köszönnek egymásnak. Nagy birodalmak fiai valami elképesztően taplótahó bunkók, bumfordiak tudnak lenni, pl az angol munkásosztály vagy a feltörekvő orosz középosztály szinte kibirhatatlanul türhő, ha valaki a brit Birodalom Bukásának a nagybrit népen tanulmányozható jegyeit szeretné vizsgálni, valamilyen futballvilágbajnokság, európabajnokság idején nyaraljon olyan üdülőszigeten, ahol előrelátóan az angol túristáknak már eleve is kijelöltek egy külön öblöt, ahol csoportosítják őket (Ibizán San Antonio de Portmany, Zakinthoszon pedig Laganas), úgy néznek a "kisnépek fiaira" ahogy az világbirodalom pógárához illik, az oroszok emlékeznek rá, hogy Magyarország szovjet gyarmat volt, fasűszti , élősködők, akik a Velíkoje nélkül szarra se mentek volna és mégis igazifarmernadrágokban pojácáskodtak Maaszkvában és akármelyikük is vásárolhatott nyugati kocsit .

Két olasz, ha találkozik, szivélyesen üdvözlik egymást, ha kiderül, hogy az egyik értelmiségi, pl tanár, a másik azonnal magázódásra vált és pl signoré-nak szólítja a fürdőgatyós csávót, akkor öt percig csak azon huzakodnak, hogy a tanár további tegeződésre szólítja a munkást, a munkás pedig mutatja (mellkasa előtt kosárt formál ujjaiból), hogy egyszerűen a szíve nem vinné rá, hogy ő ezekután a signorét tegezze... . Az olaszok az idegenben is imádják az olaszul beszélőt, ha tudsz olaszul, Olaszországban szerte fecsegj olaszul és meghívásokat fogsz kapni, de olyanokat, hogy TÉNYLEG el is mehetsz, ha a palermoi kompon találkoztál sienai srácokkal VALÓBAN bekopoghatsz hozzájuk és szivesen fognak látni. Két olasz idegenben egymásnak esik és boldogan tájékoztatják egymást a tapasztaltakról.

Ahhoz, hogy pl a szállodai recepción a sorban hátrébb álló magyar segítsen a bajbakerültön, a bajnak nagyon nagynak és pl őt az időben hátravetőnek kell lenni, akkor nagykényszredetten előrecsoszog, jaj-leszarlak pofával, mintha leprás lennél, csak hozzá ne érj... segít megértetni magadat, de csak azért, mert a magyar és a cigány egyik közös tulajdonsága, hogy a sorállást nem bírják és őrjöngeni kezdenek, ha nem kerülhetnek azonnal sorra. Orosz kormányzósági gázolajkirály segédkönyvelőjének a felesége, már eléggé nagy bárisnya, oda se ránt, ha kiderül, hogy harmadikként kell a sorba állnia a masszázs előjegyzésekor, a magyar asszony ájuldozik, görcsöl a mája, fulladozni kezd és éneklőbékapofákat pukkaszt, miközben szemgolyói kifordulnak ágyukból.

A magyar számára a legfőbb kikapcsolódás, ha a családi velnessz kisházas apartmanos ligethotelben lakatlanszigetszerűen érezheti magát, ezért is tudom ajánlani a magyaroknak inkább a belfölditúrízmust, mert külföldön mindig akad egy tipikusmagyar pióca, egy geci, valami vidéki tahó, aki nem képes magán uralkodni és képes ODAMENNI !!44!4!!444 a másik PIHENŐ vendéghez (magyar vállalkozó, aki a 14-16 órázó 4 órás műszakra [se] bejelentett dógozónak havi 90-110 ezret fizet rendszeres 4-6 napos késésekkel és ahol lúgállóbevonatos kesztyűt kéne adnia, sima cérnakesztyűt oszt ki munkavédelminek és 87 asszonynak két csészés budit alakít ki) az efféle vállalkozó évente négy hosszabb és számolhatatlan hosszúhétvégés pihenést iktat be, még az hiányzik neki, hogy valami szemét magyar odamenjen hozzá és megszólítsa a hűjjjeee kérdéseivel vagy hülyerékázásaival..

Frick László Intézet 2014.04.27. 05:57:48

@Dinamuki: (folyt) na a belföldi hosszúhétvégés hawájjozásokkor ez nem fenyeget, egy teljes velnesszállónyi magyar tud úgy piihenni, hogy egy jó reggelt! nem szól a másikmagyarhoz. Persze ez ÍGY , ennyire sarkosan azért nem igaz.. de SZINTE... szóval azért megzavarja a pihenést, általában SZÉLSŐSÉGEK úgymint 50 éves házasságiévfordulójukra a gyerekeik által befizetett idős budai polgár pedagógusházaspár vagy egy vidéki tojástermelő felkapaszkodott büdöspoarasztházaspár, akik ksözöngetnek meg népdemokratikusak a személyzettel meg más efféle parasztságokat művelnek, pl köszönnek a liftben, erről a liftről az egyemeletes velnesszállóban külön kéne írnom, CSAK LIFTTTEL lehet a 2-essel kezdődő számú szobákba fölmenni, de sortállni ne kelljen és ne merjen a liftben utánam belépő büsösparaszttya (a már említett budai trottyps nyanyapár) ... itt Jolly & Suzy szerű csicskákat képzelj el, akik egy munkaerőkölcsönző nagyvállalkozó területi szervezőemberei és a 2004-es évjáratú 2.0 PDTDI Passat-juk "ültetett" valamint sport looking design és a csaj platinaszőke hajában pár pink tincs is lebeg, szóval a csaj majdnem lehányja a budai kémiatanárnénit, amiért jó reggelt kíván nekik a liftbe belépvén.

Lábjegyzet: Nagyon érdekes a szállodai takarítőnők szemszögéből, ők egy szobába belépvén honnan tudják, hogy mennyire is fejlettnépség használta azt a szobát. A legérintetlenebb a szoba a magyar büdösparaszt kezdő túrista után, a vidékibüdösbunkó anya még beágyazni is megpróbál, a takarítónők ezen vannak a leginkább kiakadva, mert attól függetlenül nekik a minta szerint újra kell ágyazni az ágyat. A magyar vidéki büdösparaszt asszony a gyerkeke után még a morzsát is felszedi és belenéz a szemetesbe is, nehogy valami csúnya maradjon és az olajoshalszagú budipapírokat lefújja dezodorral. Ez a legaljanép, innen megyünk fölfelé, a gyakorlottabb tapasztaltabb magyar túrista csak éppen hevenyész valamit, pl ha melléhányt a vélcécsészének, azt MÉG feltakarítani képes. Minél fejlettebb a nép, annál ordenárébban és undortómocskosabban hagyja maga után a szobát, pl a pedantériájukról hírhedt tisztaságmániás németek vati a mutti ánuszából kihúzott, hogy is írjam körül.... c s o k o l á d é s fickstangéját a lepedőbe törli meg, ők még a hányást a WC-csésze MÖGÉ törlik egy törölközővel. A továbbiak aztán az étel és italfelhozatás függvényei, valamit, ahogy ideföl már írtam, idegen népségek egymással szociábilisabbak, és pl angol fiatalok ötszobánként szivesen tivornyáznak egyben és akkor ritmusosan minden ötödik szoba nét úgy ki, mint az 1976-os Mick Jagger után valamelyik turnészoba is. De maradjunk csak a polgári-családi sávban. Tehát pl zsidók vagy arabok, görög vagy spanyol túristák után egészen magyarparasztosan marad a szoba és minélfejletteb, eőjjdeeuropéeer már a család, annál jurópérebb a szobabelső, sperma, húgy, szar és okádék meg étel italpocséták mindenütt, de elapvetően a hányás alapoz oda, az okádékok verziói.
Innen üdítő aztán a borravaló témájához ugrani. egy magyar velneszállóban onnan tudja az ott álcáskodó NAV-nyomozóbrigád megállapítani, mennyi a külföldi túrista, hogy a személyzet miként reagál a borravalóra. A főleg CSAK magyarok által látogatott vidékihellyeken annyira ritka a borravaló, hogy sokszor úgy kell elmagyarázni a pincérnek, hogy a számlatartóra helyzetett 200 Ft-os (ez már TETEMES borravaló a magyar vendéglátóiparban) az borravaló és eltehet. (Ha utánanézünk, láthatjuk is, hogy úgy mutogatja a 200 Ft-ost a pincér a munkatársainak, még a konyhába is beviszi, nézzétek már, egy magyar mit adott, ilyenkor kerülnek elő a mesebeli 500 Ft-os borravalóról szóló tromfmesék a már másfél éve ott dolgozó, tehát törzsgárdatag szakácstól)

Ma már magyar túristák is képesek úgy összerondítani egy szállodai szobát minden hajnali 11re annyira, mint egy fejlettjuropéeer, igen nehéz elkülönböztetni, hogy magyar fos-sugár pettyezi-e a tapétát vagy holland.. ilyenkor onnan tudja a takarítónő, hogy magyarok voltak, hogy sehol egy fillér borravalót nem talál, a fejletteuroperek 1000-5000 Ft közötti összeget (néha juróban) szoktak hagyni az éjjeliszekrényen a lámpa vagy a biblia maradványaival súlyozottan.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2014.04.27. 12:52:11

@Frick László Intézet: :-)
Ezek egyébként nem turisták voltak, hanem ott dolgozók, láthatóan a jobban eleresztett fajtából... és meggondolatlanul azzal kezdtem, hogy épp a buszra várok, amiért a csaj vmiért arra asszociált, hogy azt akarom, hogy elvigyenek kocsival (mondjuk annyiból nem logikus, hogy nem tudhattam, merre laknak...)... de én is voltam már előítéletes, mikor a kezében cigivel és sörrel a barátnőjének magyarázó magyar srácról Kölnben nem hittem el elsőre, hogy szemorvos (hamar kiderült, hogy tényleg az)... amúgy mindenkivel szívesen szóba állok, pl. egyszer egy részeg német autókereskedő pár szó után meghívott, hogy vacsorázzak vele (épp levegőzni ment ki az utcára) és az ukrán barátnőjével és a liechtensteini haverjával, ami azért is volt kicsit fura, mert a csajról első pillantásra lejött, hogy csak a pénzért van vele, és amúgy nincs köztük különösebben meghitt kapcsolat (ebben nem az a furcsa, hogy a pénzért van vele, hanem hogy valódi kapcsolat nélkül is megvannak)... de kiderült, hogy a csaj előző férje magyar volt és szépen elszámolt magyarul tízig. Feketékkel is szeretek beszélni, fekete nők nagyon kedvesek tudnak lenni.. és ahogy már írtam itt, Németo.-ban hosszú ideje dolgozó szerbeket már többször néztem tősgyökeres németnek arcél és hibátlan kiejtés alapján..

egyébként a múltkori nő-férfi témára visszatérve, mikor a költő azt írja, hogy
"ein Blick von Dir, ein Wort mehr unterhält,
als alle Weisheit dieser Welt" (Faust)
akkor ebben semmi túlzás nincsen, ez tényleg így van. És ez a bizonyos egy szó vagy egy pillantás a testi szerelem minden kifejeződésénél többet érhet, azért, mert ez az, ami igazából kapcsol össze, a többi legfeljebb testileg kielégít, és annyi.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.28. 08:45:07

@Dinamuki: nekem az a meglátásom, hogy régebben nem az emberi kapcsolatok voltak melegebbek, hanem az emberek voltak udvariasabbak: Azaz: akkor is a halál faszára kívánták a 85 éves bácsit, aki minden reggel beszélgetni akar, miközben én sietek épp munkába, csak nem adták a tudtára. Ennek részben neveltetésbeli okai voltak, részben - talán - tudták, akár ösztönösen, hogy annak az embernek ez a pár szó jelenti a kapcsolatot. Na most, ez tény, hogy helyes és jó dolog volt, de már én magam sem tartom be. Szerencsére az embernek ma már joga van mufurcnak lenni, antiszociálisnak, vagy ha éppen csak ahhoz van kedve, hogy magával foglalkozzon, akkor ne kelljen másokkal. És igen, teheti ezt meg AZÉRT, mert közben tudja, hogy ugyanezt a magányt fogja megkapni mondjuk idősebb korában. Ezzel az ismerettel hozza meg felelősen ezt a döntést, hogy ő nem foglalkozik mondjuk az emberekkel. Joga van. Ha én nyaralnék valahol és valaki csak úgy odajönne, és beszélgetni akarna, én sem érteném, mert miért akarnék beszélgetni egy idegennel, vagy olyan ismerőssel, akit nem kedvelek? Én pl. az utcán sem állok meg udvariassági hogyvagyolásra olyannal, akit csak felületesen ismerek vagy akit nem kedvelek.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.28. 08:49:57

@Frick László Intézet: annyira de annyira kikívánkozik belőlem megint a kérdés, a honanntudodról, de mindegy, mert azt hiszed, beléd akarok kötni. sztem ha ez a leírt viselkedés igaz, akkor abból ered, hogy a fejlett nyugati társadalmakban vagy hogy is nevezed, a középosztály már otthon SEM végez házimunkát, mert van arra ember. Bejárónő. Na most, ha valaki egész felnőtt életében sosem takarított, mert azt szokta meg, hogy azt MÁS elvégzi, akkor miért is tenné épp a nyaralásán? Nyilván olyan kultúra is van, ahol nem értik, hogy lehet, hogy valaki éhes, és nem vadászni indul, hanem csak megeszik valamit, amit MÁS ejt, és nagy urasan otthagy ezért egy kis pénzt...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.28. 08:53:35

@Frick László Intézet: amit példéul az olaszokról leírsz, az az egyik, amitől rosszul vagyok, és ami miatt feltolul az agyamban a cukor az olaszimádattól. Atomot, nekik, atomot!

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2014.04.28. 12:48:11

"1 (úgy értem: 1) hangot lefogott a gitáron, az ELKÜLÖNBÖZTETHETŐ"

ez a Fantasztikus Blúzgitáros legendája
(Waterstől Walkerig)

a tipikus mitsemértő rajongó ideolizáló mitizáló vaksága*

ilyen nincs
nincs ilyen
illetve nem ez van
(mármint a hendrix-legenda mögött)

gitárszakmai szempontból ugyanis a (blues- stb)gitározás legkisebb értelmezhető alapegysége, ahol az egyéniség megfogható, az nem a hang, hanem a riff

a másik oldalról pedig a hangzás, a hangszín, a tone, a hangkép stb

innen visszafejtve pedig az egész poszt dől, mert önellentmondás: valamit állít a kis szájával - ti. hogy hendrix nincs istenítve - közben pedig isteni dolgokkal ruházza fel

majd jön az ütős konklúzió: hazudik, aki mást állít

nos, én mást állítok, és nem hazudok

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2014.04.28. 15:14:40

@vészmadár (pica pica): ez igaz, hogy minden embernél váltakozik a szociális és antiszociális hangulat és ez természetes, de szvsz az is természetes, hogy van bennünk érdeklődés a körülöttünk élők és idegen iránt. Ha nem is feltétlen unalmas a saját társaságunk, mégis jó néha kinézni a saját szerepünkből mások dolgaiba, alapvetően minden ember rejtély. De mégis valahogy ez az egészséges érdeklőség, ill. az a ráhangolódás, ami ezt ki tudná elégíteni (az elvont és betanult beszélgetési paneleken túl) mintha hiányzana. És igen, 20 éve könnyebben megszólítottam egy idegent a kocsmában, mint ma, csak úgy, minden különösebb szándék nélkül.
És abszolút aláírom, hogy a kémiai elemekhez hasonlóan az emberi interakciók hevessége vagy közömbössége bizonyos mértékig determinált...

Frick László Intézet 2014.04.29. 18:13:18

@vészmadár (pica pica): Fölhívom a figyelmed, hogy parabolámban BAJBAN LÉVŐ nagy bajukban bankautomatát kereső magyarok voltak, ez megtörtént eset. Amúgy különben ez posztszocialista jelenség, tehát a kelet-németekben is van efféle "kek"-ség és más vótcuccujailistákban "Raduéknak hogy a faszba telhet NYÚGATTÍÍ utazásraa?" is dógozik "Mán ekkora bunkaóparasztok is kigyühetnek ide, hee?"

Frick László Intézet 2014.04.29. 18:17:01

@vészmadár (pica pica): Ismételten felhívom a figyelmed Hellernek az olaszokról való nagymonológjára (a bordélyos vénemberrel adatja elő a 22-es csapdájában) nagyon birom az olaszokat, és az olasz nők pedig azt szeretik a magyar pasikban, hogy nem olyan cingár vékony, ámde szőrös a lábuk, mint az olasz szépfiúknak

sajnos az olasz nők is láb-ban gyöngék, némelyik, ha feláll a székről, kb ugyanabban a magasságban marad a szeme éshát a darázsszemüveg a lóarc istápja

nagyon birom az olaszokat, laknék ott és akkor elvinne az atomod, mi? :D

Frick László Intézet 2014.04.29. 18:18:36

@vészmadár (pica pica): A napoletano-kat nem birom, mert kb valahol egyes dslit cigány törzseink és a budapestiek között kalibrálnak az aljasságban Sok napoletano vendéglátós kiköpötten pesties átverős fajzat

heki 2014.04.29. 21:45:46

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
eccer már vitatkoztunk gitárilag :)

hendrixről azt mondta egy nagy magyar jazz-zenész, (Pege Aladár) hogy fujj, milyen koszosan játszik.
Tényleg koszosan játszott, és ebben benne van a hang. Igazad van abban, hogy ez nem a lefogáson múlik, de nincs igazad a riffekben.
Hendrix olyan koszosan játszott, ahogy Jackson Pollock a festészetben.
www.elpais.com/recorte/20061126elpepicul_5/XXLCO/Ies/Jackson_Pollock.jpg
És még érvként: Knopfler két ujjas felhangos pöngetése különbözik-e a kemény pöngetőt használóktól hangilag? Nem riffben gondolkodva. (Költői kérdés.)

És akkor jön be még az a kérdés, hogy az after-Hendrix gitárosok hogy iparosították, kommercializálták a Jimmy-féle hangzást? Ez nem bűn és nem hiba részükről, hanem egyszerűen a 2x2 józansága.

Szóval dudi arra gondolt, hogy vannak stílusteremtő alapító atyák, akiket utánozhatunk ugyan, meg technikásabbak is lehetünk náluk, de mégis.

Mindezt a holocaustra levetítve azt mondja dudi, hogy a tűlélők unokéi technikásabb gitárosok, mint atyjuk, de mégis...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.30. 11:08:19

@Frick László Intézet: én valahol zsigerileg gyűlölök mindent és mindenkit, akit úgy lehet leírni, hogy életigenlő. Nem irigylem én senkitől a jómódját, az örömét, akármilyét, de rohadtul idegesítő ez a kurvára ráérős, kiülük a gyepre és iszogatom a bort faszság, mert ez csak felkúrja az agyam. ez a kifelé élve mutatása annak, milyen kibaszottul laza és életszerető ő, ez egyszerűen kihozza belőlem a gyomorideget. Biztos ez valami betegség, nem tudom. Sztem boldognak lenni, felhőtlenül és semmire nem gondolva, természetellenes állapot. Engem bosszant.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.30. 11:10:43

@heki: jó ahasonlatod, épp ezért pl. ha jackson pollock "műveit" egy szóval kellene jellemezni, akkor azt mondanám, ronda. Hendrix meg zajos. ezt persze lehet egyéniségnek nevezni, csak hát másfelől nézve meg igazából hiba. Mintha az odaégetett csirkére azt mondanád, ez egyedi ízű. Az, naná.

heki 2014.04.30. 17:18:08

@vészmadár (pica pica):
háááát, ahogy tetszik.
De amit mondol az egy posztmodern nézet, ugye tudod? Én nem akarok posztmodern lenni, mert látom, hogy aki posztmodern, az boldogtalan :)

Hosszasan elmélkedhetnék arról, hogy milyen jó hendrix után, az ő útján gitározni, és milyen nehéz django reinhardt útján.
Meg milyen jó Pollock módján festeni, tudom, kipróbáltam, és milyen nehéz mondjuk Vermeer útján.
De mindegy, tényleg. Ki hova helyezi a hangsúlyt, kinek mi fontos. És ez nem elbagatellizálása a különbségeknek, hanem attitűd.
Ahogy Kassák a tipográfiába belerobbant, egy konzervatív tipográfus a fejét fogja.
De ez nem baj, mondom, attitűd kérdése. Van aki a míves dolgokat szereti, van aki meg az odabaszott energiát. Hozzáállás kérdése, egyik sem felsőbbrendű a másiknál - ugyanakkor nem is oltják ki, hanem kiegészítik szerintem a valóságolvasatok egymást. mindkettő jogos és indokolt. Nno, nem folytatom.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2014.05.01. 09:52:13

@heki: az is lehet, hogy aki ma Vermeer vagy Raffaello stílusában akar festeni, az kb, olyan, mintha barokk vagy reneszánsz zenét komponálna egy zeneszerző: ma nem ez a módja, hogy kifejezzen vmit. Nem? Ezzel nem azt mondom, hogy a hűde modern festészet, zene, irodalom stb. 99%-a ne lenne teljesen felesleges..

heki 2014.05.02. 00:07:58

@Dinamuki:
Mit jelent a felesleges? Meghatározhatjuk-e?
Tudjuk-e mi az, ami fontos, és tudjuk-e, hogy mi nem? Ezek őszinte kérdések, magam számára.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.05.02. 07:00:08

@Dinamuki: az van, hogy vannak a szép és jó dolgok, amelyek valamiféle, mindenkiben élő arányérzékből fakadóan tetszetősek. És vannak az egyedi dolgok. Na most a kettő metszetében szereplő összes lehetséges dolog már létezik. Zeneszerzők ezrei hülyültek már bele abba, hogy gyakorlatilag a romantika elejéig bezárólag MINDEN-t megírtak, ami jó. Onnantól vagy többé-kevésbé tehetséges epigon leszel, vagy nekiállsz fésűt és klozetpapírt tömködni a zongorahűrok közé, hogy egyedi legyél, és egy egyedi szar leszel. Ez van. Nem kell művésznek menni. Akinek belső késztetése van, az persze fessen, rajzoljon, írjon, zenéljen (én is teszem ezeket), de ne higgye, hogy bármit jelenthet vagy érhet még, amit tesz. Ez önhittség.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2014.05.02. 13:52:11

@vészmadár (pica pica): pl. Bartók a zenében alapvetően mást képvisel, mint ami addig volt. Teljesen másképp figyel rá az ember, mint Beethovenre vagy Bachra, mást mozgat meg az emberben. Pl.

www.youtube.com/watch?v=MGKaC3Py5Jk

még inkább a hegedűversenyei... ugyanez megjelent a század elején a festészetben, költészetben (pl. József A.)

heki 2014.05.02. 15:40:44

@vészmadár (pica pica):
hááát, azért eléggé leegyszerűsített szerintem, mert Debussy nem létezett előbb a romantikánál.
És nem beszélve Dinamuki által említett Bartókról.

OK, Stockhausen, Schönberg, Berg, Ligeti nekem még izés, idegen, de pl. Steve Reich jöhet. Valószínű az előbb említettek inkább zenefilozófusok voltak, semmint zeneszerzők.
Ahogy a dallam visszamászik a XX. század atonális zenéi közé, az egy tök érdekes folyamat.
Na adok egy linket azért
www.youtube.com/watch?v=hGiDvx649xQ

itt meg fülöp szigetiek éneklik nagyon jól Kodályt
www.youtube.com/watch?v=xJlXx2VYAnE

szóval azért a romantika után is született egy-két cucc.

A modernitás problémája meg elég komplex, nagy kérdésekkel terhelt.

Frick László Intézet 2014.05.03. 07:51:37

@heki: Debussy a romantika Wagneri Fényességes Delén született, koraifjan wagnerianus volt, de ővele kezdődött a szecessziós antiromantika

A modernitás (meg a posztmodern) is gördülőfogalmak. Már @vészmadár (pica pica): -ral való összevitatkozásunkban is az a probléma komorul föl magashegységként a puszta fölött, ami a Felhomályosodás átka, a fejlődést szüntelen haladványban ÚGY KELL "természetttoddományossan" elképzelnünk, hogy ami 25 éve volt az fejletlen mimndig és ami fejlett az új vagy holnap jön majd el. csak evolúció létezhet devolúció nélkül (ezt már darwin se akarta mondani pedig!!) folytatólagfos zászlósmenet, amiben a direkt morál ifjainak MINDIG csk igazuk lehet és a révbejutott rosszlelkiismeretűeknek meg nem lehet igaza.

Holott a világ pulzál.. és ismétlésekkel zihál és nincsen rá eddig bizonyíték, de nagy a valószínűsége annak, hogy a világegyetem is pulzál.

Szerintem pl korunkat nem a modernség, hanem a regresszió, nem a felszívás, hanem a kfúvás jellemzi. Nem progresszív ez a kor, hanem retrográd. A "haladó erők" nagyon is régimódian visszahúzóak. Aki ugyanazt akarja az étteremhálózatában a világ összes népével zabáltatni és lehetőleg mindenütt importanyagokból az retrográd. A gigantizmus retrogfrád a nagy összevonás retrográd. Síkbolygón, neoprimtívségben tartani az embereket retrográd, még ennyire aljasan retrográd dolog nem születhetett a Földön, mint a Faceboook.

Az öreg Geszti Péter retrográd. Visszahúzó, nyűgöző.

Frick László Intézet 2014.05.03. 07:58:15

@vészmadár (pica pica): A zenemáűvészek nem úgy gondolkodnak, mint a fizikusok vagy matematikusok, még ha az öreg bach-ot ma is matematikussággal vádolják.

Megint elismétlem a nagy Ligeti [György] Riportból ezt:
R.: Ön vallásos?
Ligeti: nem.
R.: Akkor ateista. [PONT!! ez nagyon fontos PONT]
Lgeti: Nem! -hiszen annyi minden lehetőség van még.

A modern természettudományos gondolkodás is azonban nem ismer több lehetőséget.
A zeneművész számára ÉPPEN AZÉRT ZENÉL!! kifogalmazhatatlan, még filmen se megjeleníthető univerzum a zene, egy Más Világ.
Ezért szoktam ökörködni a programzene-ellenes Muszorgszkij Egy éj a kopár hegyen -jével, hogy programot írok rá, miszerint a zeneszerző Delirium Tremens rohamban van, de a végén megjön Vaszenyka a vodkával.

A műkedvelés az más, hogy rajzolgatok MAGAMNAK zenélgetek MAGAMNAK ("Az úrvezető NEM sofőr!!" ) ezzel egy kis... gyermekként még volt ilyenük, meseálombéli kis padlásfeljáróajtócskát nyitunk magunknak föl a varázspadlásra, hogy ott titokban jólérezzük magunkat, mintegy álomban is.

Sokan aztán éberálmukban odalépnek a megasztárelőválogatók elé.

Ahol a kélt legnagyobb baj az lehet, ha túl jók vagy még röhögtetésre se alkalmasan unalmasanrosszak.

Frick László Intézet 2014.05.03. 08:07:35

@vészmadár (pica pica): Mutatok neked valamit, ez jól szemlélteui, hogy hasonlómotívumok nem ugyanazok.
Amikor zak Smith grafikáit nézdegélem, folyamatosan és EGYSZERRE látom Kondor Béla ÉS Szikszai Károly (és még pár kortárs grafikus) munkáit.
És mégsem mondhatom azt, hogy zak Smith olyan, mint Kondor + Szikszai
www.themodernword.com/pynchon/zak_smith/page%20index.htm

Ugyanis ez a kép BENNEM keletkezik.

megrendülök, amidőn hallom Mozart Rekviemjét, de közben a haldoklóbeteg Mozart lázasan vihogott és az is lehet, hogy jókat röhögött a saját művén, amit szerintem is kb úgy "nyomdázott" össze klisékből, ahogy a Forman filmen, csak nem Salierivel, hanem Süßmayr-el.

Szerintem a világon a legnagyobb élvezet az emberi megértés, ami pl zenélés közben egy zenekarban létezhet rögtönzéskor, amidőn a dobos 0,02 mp-cel KORÁBBAN kitalálja, hogy majd én rá fogok lépni a Wah-Wah pedal -ra. Ehhez hasonló érzés ívelhet át évszázadokat akár.. persze csalékony hamisképeket vetítő tükörteremben ám!

De néha, ritkán ez a megértés fennáll vagy emberikapcsolatokban vagy szerelmeseddel ésígytovább.

elélvez Az Író attól, ahogy A Színész felolvassa a művét, annyira új és IDEGEN értelmnezést kap, mintha Az Író nem a saját szövegét HALLANÁ
közben a színész oda se figyel, rutinból olvas, mint az a mesét (JÓL!!!] olvasó szülő, aki meseolvasás közben a holnapi záróvizsgáján agyal és a gyermeknek ez ÖRÖK ÉLMÉNY [anya ahogy olvasott] és nem a szöveget élvezi, sok értetlen szülő ezt nem is érti, mért kell egy gyereknek 2710-szer ugyanazt a mesét felolvasni
A SZÜLŐ HANGJA ZENÉJÉT élvezi a gyerek

tehát a zene MINDEN
ahogy Zappa is tanította

Viszont ami nem zene, az nem zene

Frick László Intézet 2014.05.03. 08:10:38

@Dinamuki: Nagyjából Bartók korában Schönberg jött, aki valami mást képviselt, nem a Haladvány-ban állt, viszont Schönberg kisérlete annyira nem sikerült, ezt még neki is meg kellett érnie.
Etztől függetlenül bartók persze óriás
és még úgy is szoktam rájuk gondolni
A Csodálatos Duó Kodállyal, Kodály, aki TUDATOSAN tehát mást csinált , Bartóknak teret hagyván (sok buta ember ezt nem értvén azt hiszi, hogy Kodály valamicskével k i s e b b ezért...)

Frick László Intézet 2014.05.03. 08:15:08

@vészmadár (pica pica): Az életigenlős kommentedre
Szerintem még fiatal vagy, forr a véred, hirtelen vagy, tele erővel, férfierő, ugye, robbanékony stb

Az élet jutalom.
Eljutni oda, hogy az ember hálát ad azért, hogy az alkonyi felhőjátékot LÁThatja.

A fiatal test még ezt nem érti, de ami fő, nem is kell értenie.

Szeretni egy nőt már úgy, igaz-szerelmesen, hogy megbaszni? Isten Ments! semmi sőt, nehogy észrevegye és mégis e nő létezését is jutalomként fölfogni! Fokozható, megtudom, hogy a nő is szeret és ezt valami CSUDA, hogyan mivel tudatja,

stb élmények
Azért meséltem el ezt neked, mert már látom is kezedben a péklapátot :D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.05.03. 17:54:45

@Dinamuki: @Frick László Intézet: nem értettetek, azt hiszem, meg. Én nem vitatom, hogy pl. Bartók egy élmény LEHET. Sem azt, hogy újító, hogy nagyszerű, hogy zseniális és még sok mindent. Viszont Bartók szinte soha nem szép, és amikor véletlenül az, pont akkor valami röhejesen atavisztikus. Szép, természetesen szép alatt azt értem, hogy élmény, de már csak tanult füllel, tanult aggyal, MEGTANULVA, hogy jó. Olyan, mint az olajbogyó íze, vagy mint szeretni a májat. A gyerek nem szereti az olajbogyót, sem az étcsokit, mert ösztönösen ezek nem azonnal kellemes, egyszerű ízek. A tejcsokit szereti meg a csirkehúst (nyilván vannak kivételek). A fotorealisztikus képet szereti és a tiszta, egyszerű, dallamokat. Trenírozatlan fülnek tudsz mutatni Mozart-műveket pl., de 1000-ből egy gyakorlatlan fülnek hiába mutatsz Bartókot, az neki kellemetlen. Erre mondtam: ami természetesen szép és kellemes, azt már megírták.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2014.05.03. 19:30:13

@vészmadár (pica pica): Egyrészt: az, hogy a torzat, csúnyát is bemutatja, valóban csak felnőtteknek való. Viszont: egyáltalán nem csak csúnya van benne, hanem túláradó tisztaság is, amihez (a hétköznapi életben is) csak a csúnya ismeretén át tudunk eljutni. Ez egy plusz benne, ha úgy tetszik. A felnőtt, főleg a mai felnőtt nem tud "naivan", "helyből" jó lenni, csak a gonosz ismeretén át, a személyiségben nagyon mélyen gyökerezik a gonosz (=önzés) ((de persze az önzés (=gonosz) szükséges is a személyiség kialakulásához... kezdetben.

másrészt: Bartók írt gyerekeknek is, a Gyerekeknek és a Mikrokozmosz című kis darabokat, mindkettő népszerű is..

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2014.05.03. 19:32:45

@vészmadár (pica pica): ill. pl. a 3. zongoraverseny, a Táncszvit, a Román népi táncok, a Scherzo, a Vonósötös, a hegedűduók, ezekben semmi "csúnya" nincs sztem..

heki 2014.05.03. 23:20:06

@vészmadár (pica pica):
nem tom, én gyerekkoromban (ének-zeneibe jártam) a kórusunk által énekelt "Ne menj el" dalt nagyon szerettem.
www.youtube.com/watch?v=hGiDvx649xQ

De van igazság abban, amit írsz, csak ha megnézed egy 6-10 éves gyerek kulináris élvezeti szintjét, ládd-e, hogy a McDonalds és a sűtt krumpli kacsappal uralkodik, no meg egy kis csokifagyi. És ez helyes-e így?

De mindez megváltoztatható, nem?
Vagy ez az ötödik pecsétes (film és regény) "művészi fotográfus" nézetei részemről?
Komcsi vagyok, vagy náci?

Frick László Intézet 2014.05.04. 04:49:19

@vészmadár (pica pica): Pomt az érzemények felfogása az, ami csak így nem megy, hogy valaki 99%-ban plasztikzenét, gyáriműanyagot az ízfokozókkal, természeteskeményítót, a várszínt bodzalével módosítottan stb, ehhez van hozzáaszokva és akkor átkóstol egy kis házitejből merevedett aludtejből valóbaneperrel kutyult joghurtra.

Már az alapérzelmekkel baj van, tehát a kép, amiben mutattam, hogy én a térdem csapkodva röhögök Sztravinszkijnak azon a zeneihumorán, amit a zeneiránt aligérdeklődő lesüvölt ricsajos gyászzenének.

Hogy az ember evésben mit szeret, ennek a genetikaikódjai sokkal-sokkal ősibbek, 30-40-500 nemzedéken átivelők, a cigányok az erősen rostos gyümölcsre indulnak be, az eperfa terméséért a királycsávó az A8-assal elkunkorodik, a királycsávó ő maga a kigyúrt 160 kilós testével legörög az árokba dióért, annyira odavan az olajsomagvakért, az ember csecsemője nyitott és ha én jól, azaz megfeleően táplálom, akkor 44 féle, a legvadabb növényekből készült aligpépes darabosrahagyott főzelékekkel etethetem és ha a csirkehúsból meg a tejcsokiból csinálok ritka kuriozívkaját, akkor előszörre arra fog fanyalgópofival ráízlelni. A tejnemivőnépek, mint a cigányok is, nagyobbarányban tejérzékenyek.. vitatkozom az állatorvossal, aki egyszerűen kijelenti, hogy a ragadozó kutyának nem lehet vtejet adni és kész, de pl a pásztorkutya 500 nemzedéken át tejen és még valami koncon élt.. és ha a kiskutya folyamatosan MINDIG kap tejet, akkor nem is fejeződik be a tejbontóenzimtermelődése.. de akár rókánál meg lehet tartani a tejreflexet halálig. A juhász, akinek az ükapjaükapjaszépapjaszépapjaszépszépszépapja is juhász volt, lök egy kis szalonnabőrt, szárazkenyérhajat a kutyának meg birkafejéskor önt egy kis tejet a kutyának oszt szevasz. A pulikutya nem fosik a tejtől, de pl a rotweiler igen. pedig a rotweilerben is van egy vonósnégyesvonónyi pásztorkutyvér.

Na, jól elkanyarodtam. A komolyzenét szokás is szomorúzenének viccelni le [föl] minthaogy a becsületes magyarkajákhoz szokializálódott embereknek a hal nemétel, az oélajbogyó kecskeszar AÉS A RIZSA ÚGY GYÖHET SZAÓBA, HA RÁJA VAN ÖNTVE EGY KANÁLNYIRA KÉTDECI ZSÍRZAFTTYA.

Szenvedem a Kisgrofó muzsikáját, kérdezem a proletárt, mit hallgat, azt állítja, ez cigányzene. Igaza is van, félórás előadást tudnék összebazseválni, ha vitagyőzelmemhez éppen az kéne, hogy bizonyítsam be, Kisgrofó a mai cigányzene. Ebben a bekezdésben a bazseválni ige a TARTALMI lényeg. A bazseválás ugyanuis nem zenélés, hanem PIHENÉS a zenélésben, parasztvakítás, itt: szofisztikálás, amikor nem az a lényeg, hogy az igaz-e, amit mondok, hanem az, hogy NEKEM igazam lehessen. A bazseválás tartalom nélküli formai bravúr, vakújjon a paraszt, mink lógunk egy kicsit.

Frick László Intézet 2014.05.04. 04:56:34

@Dinamuki: @vészmadár (pica pica): Bartók 1914 utáni zenéjbe erősen belenyomaszt a korhangulat, majd a 30-as években az új világháború előérzete ez úgy süt ét, mint radnóti versein, mint sok más érzékeny művész alkotásain is. Előszaladnak a hasadóhajnalon a baromfiudvar édes aprósági, csibék, kiskacsák... de.. még ebben is van valami NYOMASZTÓ. Hiába hasad rá a sötötsejtelmeséjszakára a Megkönnyebbítő Szabadító Fény.

Lapozzunk az un "amerikai komolyzenére" Gershwin még könnyedén, Bernstein már "izommunkával, gyürközvén is" ... egyszerűen valami esztrádosat... ahogy Sosztakovicsnak is... be kellett kevernie ... olyan embereknek zenét írni, akik még egy filmet se tudnak úgy végignézni, hogy 10 percen belül az Éneklő Pár mögé a hirtelen fölbukkant lokál-állépcsőzeten lesorjázó tánckar karéjában a flitteres fényekben a szinging .. a kor, a környezet, a kormodor ÓHATATLANUL .. a kor levegője.. Bartók zenéje ENGEMET annyira világosan TUDÓSÍT a várható veszedelemről, mint valami Julianus-barát beszámoló, mintha könyvből olvasnám

Frick László Intézet 2014.05.04. 04:57:53

@vészmadár (pica pica): Vivaldi rém kellemetlen nekem sokszor, főleg amikor a mai slágerzenében aztán elcsépelt "lépcsőzés" következik.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2014.05.04. 15:41:21

@heki:

az ujjas pengetés technika, játékmód, lényegében igen, sound kérdése

knopfler sem ettől eredeti vagy jó, ez csak egy kis része

amúgy pl én is pengető nélkül pengetek úgy általában, mégis egészen másként, mint

de én nem vagyok jó gitáros, csak mihez képest

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2014.05.04. 15:44:34

@heki:

"vannak stílusteremtő alapító atyák"

igen, ez így van
a rockzenében is van vagy tucat, akik részben egymásra épültek, részben közös elődökre stb

ez az egész egy folyamatos, élő fejlődés

és ha hendrix (vagy bárki más) az isten, akkor én biztos nem vagyok monoteista

én meg ezt próbálom...

Frick László Intézet 2014.05.05. 05:27:06

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Nem látom a problémát, hiszen soha nem állítottam, hogy Hendrix isten lehetne. Volt HATÁSa az emberekre és nem csak a gitárosokra, de pl botfülű festőművészre is. Namost a fikaizmus a majomembert ősi attitüdje, már a csimpánzok is rikácsolnak, ha a tehetségesebbjét makimájat látják eddegélni,

Itt a párbeszédben szerintem tök érdektelen is, hogy mit mondok, hiszen sehol sem mondtam olyat, hogy Hendrix isten. A hérosz vagy esetleg az angyal, az nem isten.
Nézd csak meg kikoránkel barátunkat, ahogy lecsubakkáz engem és miért és hogyan. Kb ez a lényeg, nem az, hogy mit SZERETNÉK mondani vagy érzékeltetni, hanem TALÁLNI valamit, ami HIBA és akkor abból a hibából szerteszét, az egészet is megsemmisíteni. Tanulmányozd csak, tanítanivaló séma.

Frick László Intézet 2014.05.05. 05:43:30

@A Hannibal Lektűr-attitűd: A Fül -ről is szól ez a vita, kinek mihez van füle.

Az érzékelésről beszélünk, pl én beteges autóbuzi vagyok és volt olyan munkahelyem, ahol a tanácstalan autószerelők engem kértek meg, kerüljek már a fostalyigával, hátha én ÉSZLELEK valamit.

Nem tartom magamat egy Mozarti Fül -nek, de pl nemzongoristaként a Yamaha zongora hangját úgy 75%-os pontossággal kihallom, vagy pl Fischer Annie zongorajátékát talán még ennél is jobb találatipontossággal "kihallom".
Pl Jimi esetében a Jeff Smironoff -féle hamisítványokat már 14 éves koromban AZONNAL kihallottam.

Aztán vannak olyan mellékességek, mint pl Chuck Berry-t osztán sose izgatta különösebben, hogy rosszul volt hangolva a gitárja, pl egy idő után a Rolling Stones-tól az is elvadított a koncertfelvételeken kersztül, hogy amikor még tényleg játszott is Keef, mennyire tűrte a hamis gitárt...

Aztán ugye van az ízlés, kinek mi a kemény, számomra a mos6t divatos black vagy faszmtuggyametál röhejes és lágy.. ez visszahatott oda, hogy Black Sabbathot rendesen, végig egy számot már vagy 20 éve nem hallottam.

Jimitől a főbb számokat is ma már ha évente 2-3 alkalommal... Az elmúlt 10 évben nem hallgattam annyit Jimit, pedig bányászom a Youtube-ot.. mint 30-33 éve. Becslésem szerint a Voodoo Chile [s.r.]-t több, mint 5000-szer hallottam.
Simán kihallom az ujjalpengetést, nem is kedvelem a pengetőspengetést.

Érzékelem, ha egy autóban teljes szűrő-és olajcsere volt.

Találkoztam motoresztergályossal, aki ráhajolt a motorra és megmondta, hogy melyik hengeri szelep csörög már nagyon (s csak asszisztál). Én HALLOM a szelep csörgését, de nem tudom melyik az és ismerek autószerelőt, aki nem hallja, hogy csörög.

Hogy is mondjam az ipar (most a zeneiparról beszélek) kólával nyomassaja kocsisbort ... és mink (te +én) mint borkulináris emberek, ugye... Ismered ezt a játékos feladatot, 2-3 22-23 éves diáklyány, borozó és borral kínálni őket már kérdik is, hogy hunakóla...

De beszélhetnék a teázásról is, vitatkozz a teáról olyan emberekkel, akik citrommal savazzák és répacukorral mérgezik le...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2014.05.05. 10:33:47

@Frick László Intézet:

"TALÁLNI valamit, ami HIBA és akkor abból a hibából szerteszét, az egészet"

hogy is van ez a séma pl a gyurcsány a zsenivel?:)))

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2014.05.05. 10:36:39

@Frick László Intézet:

ismét A könyv jut eszembe, (A Zen meg a motorkerékpár-ápolás művészete)

meg hogy a Fuga művészete az milyen rossz fordítás, hiszen a kunst sokkal többet, illetve mást jelent

viszont Bach nem művészetet írt, gye

Frick László Intézet 2014.05.05. 12:46:43

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Az én ízlésem szerint, ez ízlés dolga, Bach a korai első zeneművészek közé tartozott, bár egyébként mint bumfordi mesterember forgatta magát és pl olyan iparostársakat, mint Vivaldi vagy telemann, nagyra is becsült. Ő ... titokban (valószínű, maga elöl is titkolta) volt művész...
Emlékszel, egyszer egy értékes kommentedben idéztél egy Bach-os jómondást.
Nesze egy hasonló, Augustinus-tól :
A zenét AZÉRT AJÁNDÉKOZTA iSTEN AZ EMBERISÉGNEK, HOGY EMLÉKEZTESSE SZELLEMI HAZÁJÁRA.

Öööööugggyeeee, a termésezttudós azt mondja, hogy kellemes harmóniák (de mi van a nemkellemes nemharmóniákkal) ha ugye összesen [bio]kémiáról, mindenféle hormokról, endorfinokról, dpaminról meg fizikáról meg rezonanciáról lenne szó, akkor a midifályzenén INNEN nem lenne semmi, tehát pl a jófülű nem tudna fölismerni mesterhangszert s így s tovább vagy pl az én fülemet nem sértené a synclavier-os álszimfonikus izé.

Frick László Intézet 2014.05.05. 13:00:41

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Ferenc ugye zseni az egyik nagyon fontos jellemzője, hogy szinte soha nem hazudik, pedig politikus, rendesen szépen kimondja az igazságot, csak érteni és ahhoz figyelni is kéne. Azért olyan bátor az igazságmondásban, mert az emberek érzelmni alapon politizálnak, tehát úgyse, nem is akarják érteni, amit beszél, az Igazságbeszéde szép példa erre, hiszen még Esterházy Péter vagy Nádas Péter sem értették meg, miről szól.
ű
Ferenc egyébként a minap , a Klárizós tanításában (ugye Klárival szemléltette, hiába tanítaná Klárit a jóra, ti. hogy kapcsolja le maga után a villanyt, ha elhagyja ,üresre, a helyiséget, Kláéri nem képes ennyit se meghtanulni, akkor mit vár az emberektől el a tanításait illetően.

Te is, semmit se értesz ennek a zseninek a tanításából.

Orbánt minden csapás csak erősíti, a fikák... a harminckét neve, a rengeteg elpazarolt jógyerekgeci...
Ferencnek viszont szegénynek úgy kell megszerveznie egy-egy a lényegét megkisebbítő attakot (már persze, amikor éppen arra van szüksége, hogy az alakja kisebbnek látszon a valóságosnál, miszterbén bojóccnak.

Azt is hiába papolom, hogy Rowan Atkinson egy mikulát se vicces alak, sőt, könyörtelen üzletember, ráadásul gonosz is. Az emberek ilyenek, a színészt a színészi alakítással azonosítják: Nem én neveztem el Ferencet a Nemzet Színészének, hanem az orákulumod, Szily művészúr. Ugye, a két zseni, az újságírózseni és a politikus-zseni egymásratalálása. Szily érzi, Szily TUDJA, mikor mi kell Ferinek. Sok óbersovszkifejű majom meg nem tudja.

Egyszer az egyik híres, különben tényleg nagyon jó színészünk vásárolt a xaxx-i Auchanban a két fiával, büszkén arra, hogy ő bármit megtehet, senki nem ismeri föl. Ezért, amikor a gyerekem megkérdezte, hogy.. honnan lehet uismerős ez a bácsi, jó hangosan megneveztem, mert élvezni akartam, ahogy a nagy színészünk agyát a fortyogó vérzsír elborítja dühében, hogy mégis, fölismerte egy büdösparaszt.
Ferencet efféle nem fenyegeti, hiszen ki vagyok én?

Frick László Intézet 2014.05.05. 13:02:30

@A Hannibal Lektűr-attitűd: A Kunst az valamivel lejjebb van a művészet-nél, Kunst ill künstlich lehet valami mestermunka, pl székláb is, ha jólfaragott.

Frick László Intézet 2014.05.05. 13:03:32

@A Hannibal Lektűr-attitűd: A magyar köznapi értelmezésben pont a németének felel meg, a kunszt az mestermunkabravúr

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2014.05.05. 21:19:27

Azt magyarázza el valaki, hogy miért jobb élőben operaközvetítést nézni, mint DVD-ről? Mert jobb, ez tény... miért izgalmasabb, hogy épp most történik, ha úgyse vagyok ott?

@Frick László Intézet: miért volna gonosz Atkinson?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2014.05.07. 12:19:00

@Frick László Intézet:

egy archaikus bon mot azért még nem maga az IGAZSÁG:))

mesterhangszer: no kérem, ez igen mély víz, csak úszóknak!!

1: valóban vannak legendás hangszerer
2: ma is készülnek legalább olyan jók
3: sok legendás hangszernek a hangja nem is olyan "jó"
4: csak megszoktuk, mert a hangszerkészítők azt próbálták utánozni (sokszor inkább több, mint kevesebb sikerrel!), így az vált megszokottá
5: szerintem ez az egész túl van misztifikálva

fontos a jó hangszer, de akkor is csak egy eszköz

egy 30 milliós gibson les paul nem szól szebben, mint egy 300 ezres

sőt meg merem kockáztatni, hogy a 100 ezres epiphone is szólhat éppen úgy (kis kompresszor, torzító, eq, zengető stb és kész - pl az általad is emlegetett the edge annyira széteffektezi a gitárhangot, hogy akár egy 20 ezer forintos gitáron is játszhatna, nem lenne hallható különbség:)

persze akusztikus hangszereknél - klasszikus gitár, hegedű stb - nagyobb különbségek vannak, de pl egy egymilliós konert gitár tényleg minden igényt kielégít - oszt mágis vannak drágább darabok....

én pengettem már fél millás romirezt, és persze szebben szólt, mint a muzimám, de értő kézben meg a muzima szólt szebben...

szóval hogy nem vagyok hangszerfetisiszta sem

na innen vissza kunst-ra: bach a mai (na jó, posztromantikus) értelemben nem volt művész

persze attól még az egyik legnagyobb klasszikus zeneszerző, az egyik legnagyobb valaha élt zenész
(na jó hendrixnél azért kisebb:))))

Frick László Intézet 2014.05.07. 15:37:35

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Igen.Kocsis Zoltán is tanította ugyenezt a tévében, tetszett is ez a tanítása is, pl ő bármilyen zongorához is hozzá mer érni, billenteni "hm, hát te szólsz még? -és hogy? és mit lehet belőled még kihozni?" Más jelentősművészek meg még egy nemsemmi Steinway-hoz sem érnek AZZAL A DRÁÁÁGA ujjukkal hozzá, nehogy a billentőizmuknak baja legyen a kitudjamilyenbillentyűtől.

Azt hiszem, valami olyant akartam mondani, hogy egy egybenyakú műanyag hevimetálgitárnak látszó izé SZERINTEM nem olyan jó (bár lehet praktikus)
De pl a 120 literes kék műanyag vegyszereshordót meg tudom úgy ütögélni az ujjammal, hogy zeneszerűnek hallik.

A húrokat nem említetted, azért az ujjgyilkos bolgár réz spirálhúr, meg mondjuk egy finom Fender készlet...

Frick László Intézet 2014.05.07. 15:46:55

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Azt írtam, hogy Bach titokban lehetett művész. Amúgy a joviális mesterembert adta. A fiainak (akik Leopold Mozart nemzedéke) már könnyebb volt.

Mindig elfelejtjük, hogy az öreg Bach nagy zenepedagógus volt, mert a zenepedagógusokat feszt leopold Mozart-tól számítjuk, pedig Leopold is az öreg Bach-tól tanult =(ha nem is közvetlenül, de TUDTA, hogy kitől lehet tanulni)
Csak érdekességképpen: Pergolesi meg Leonardo da Vinci-től (de a zeneszerzőtől :D) tanult (is)

Sok jelentős művész tkp... ööö... hm.. egy tökfilkó, vagy pl egy fasz... szóval ez afféle, mint a zseni, máma azt hisszük, ha valakit zseninek mondok, akkor hűdedicsérem már.
A mestermúű lényege nem a kinézet, sok cukrász measterremeknek csak kinézete van, de egyébként üres szelé, meg pótlék, meg puffasztó és a hamisság vegykonyhájának a remeke, más cukrászati termék meg nem annyira mesterien néz ki, mint amilyen jó.
És szerintem zenemű is van ilyen, hogy a kottájától egy Musicus Doctus-nak felfordul a gyomra. Pl amióta hallottam, azóta izgat, mért cseszegtették Berlioz-t (aki egy seggfej volt) azzal, hogy a kottái után is az embernek fertőtlenítenie kell a kezét. hallgatom Berliozt, TUDOM hogy egy seggfej, hol kiröhögöm.. hol meg azt mondom, hogy NA ITT azért előrevivő volt (azaz értékes) Más szerzők esetében -de benne járunk a XIX. században!- jócskán azt hallom ki "Na, ez egy mesterember"
Muszorgszkij semmit se fejezett be jóformán, alig van kész "mesterműve"... mégis nagy művész volt és mesterember barátai AZTÁN jó sokat burtyáztak is, hogy ezt az utókor is tudhassa.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2014.05.08. 10:48:11

@Frick László Intézet:

a húr (és a nyak) a legfontosabb a játszhatóság szempontjéból

a test "csak" a hangot adja, ugye

és innen jön a műanyag metálgitár létjogosultsága is: ott ugyanis a hangot, a tónust stb már nem a gitártest adja

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2014.05.08. 10:55:48

@Frick László Intézet:

Bachhoz még annyit: ugye még életében el lett felejtve, Carl Philipp Emanuel simán lepipálta sikerben, hírnévben, mindenben

a mikor Die Kunst der Fuge-t írta, már senkit nem érdekelt a fúga

aztán először pl. Mozart fedezte fel magának, de végül egy másik csodagyerek, Mendelssohn kellett hozzá, hogy az öreg Bach a feledés homályából a topra kerüljön

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2014.05.08. 10:59:06

@Frick László Intézet:

van ez a pejoratív értelme a "művésznek" - az éhező, kortársai által meg nem értett, önpusztító zseni, aki padlásszobán nyomorogva alkotja a remekműveket - ír, fest, komponál - a fióknak
majd fiatalon meghal, és az utókor felfedezi magának

nos, ilyen is volt

meg másmilyen is:)

nem minden lázadó, deviáns, antiszociális borderline stb személy zseni, és fordítva

Frick László Intézet 2014.05.08. 17:20:37

@A Hannibal Lektűr-attitűd: De Mendelssohn se merte elsőre eredeti hangszerelésben előad[at]ni a Máté passiót.

Én sose mondtam ilyent, hogy a művész az, aki belehal a művészetébe, jó sok művész az élet művésze is, jól él. Vagy ghogy élhetetlennek kell lennie vagy mártírnak. A művész Askenazi is vagy Gerschwin is. Vagy Liszt

Frick László Intézet 2014.05.12. 05:00:28

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Lisztnek volt egy hatalmas wohnwagen-e egy korai Caravelle, ami kényelmes útoibatárból pikk pakk háló (és ba~)szobává volt átalakítható és báró, gróf meg mindenfélenék tucatjainak a derekait egyengette abban. Persze a fekete abbéreverendás Liszt képe az ismertebb, de azt a viccet, amit a XX. század második felében Szendrő József szinidirektorra mis-másoltak át, azt eredetileg a már reverendás Lisztről mesélte a pesti nép.