"Azt írta az újság---"

/Lujza - Lujza és Jenő kabarék/

Sárgariasztás ónos/ólmosfagyott]eső miatt. És hull az eső a Fényesfővárosra. Surrog az autók kerekei alatt a víz, verődik föl, permetez a szélvédőre, a kamionok nyomán vederszám. Az autók többsége menő - a jövő!- azaz van bennük külsőhőmérséklet jelző is. Látni is a fényszórók pászmáiban a másik autó kereke alól verődni föl a vizet. Fagy sehol. Némely út erősen sózott és ez a sózás ránézésre fagyott darának hat. Hajnali órán elvileg kevés lenne még az egységsugarú autófelhasználó polgár az utakon, munkábajárók és szakmaiautózók. És mégis jópáran, erős egyharmad,  úgy óvakodnak a vizes, nem különösebben síkos utakon, mintha az a jégpáncél vonná be, amit a sárgariasztás híréhez vágóképként például Szlovéniából vágtak be.

"Ma már nem az információ birtoklása, hanem a megosztása ad hatalmat"

Ez a korszak minden eddigi emberikorszakok legfejlettebbje, legjobbja, az információáramlás sebessége elképesztő, gigákkal mérhető, tonnaperszekundumokban. Ül a picsaember az autójában, sárgariasztást mondtak be, hallgatja a rádióját az autójában, ami a síkos-gyanús utakon azt a régi elavult információt, amit a kerekek generálnak a lágyesővizes aszfalton, a víz fölverődésének a hangját elnyomja. TA-funkció, útinform, ami hajnalban bár egyébként nincsen, nincsen  ember a gép mögött és a számítógép időnként benyesi az infót, sárgariasztás az országra ónos eső miatt. Lenne ugye még a hozzáértés, ha már a picsaember 4-6 milliót az új autójára költött ugye, a hyperellenőrzött autó, menetstabilizációs program, kerekenként ellenőrzött kerékfordulatok, ABS ASR, blokkolás és kipörgésgátlók, tehát fékezéssel vagy kormányrángatással ugyan nem lehet ellenőrizni oly könnyen az út síkosságát, de azért van visszajelző a műszerfalon, pl abban a kibaszott 10 millás Mercedesben, ami előttem vánszorog óránkénti 30km/h sebességgel (és életveszélyesen, mert ugye pl a taxisok, a furgonosok, a félpercelsemkorábbankelők, azok tolják neki, a roncsautókkalközlekedők a hangszigeteletlen, esőszenzornálküli vacak autóikban) ezerrel tépetnek bele az esőfüggönyben a  halálkanyarba. 

széljegyzet: A tavalyi márciusi hóvihar miatt a meteorológusok és a kapcsolódó médiamunkatársak frusztráltak. Ők ugyanis előre szóltak az embereknek a két hóviharról és ennek ellenére a birkanép elindult, nekivágott, majd a hóviharban történtek amik történtek, amik szoktak, a széles alumínium díszkerekes terepjárók sehová se mentek , összkréhajtásban sem, és a 12 éves Michelin MXT nyárigumival szerelt virslikerekű Cuzzúkik meg a kamionokkal dacolván tépettek volna 80-90-el, ha nem kellett volna óvakodniuk az egységsugarú autóhasználók miatt...   de egyáltalán a hóvihar miatt is mindenkimás, állam, kormány, média és meteorológusok voltak a felelősök. És azóta fél a médiamunkásság aljanépe, a munkás güzük, bogik, kezdve az erőszakszervezetektől, a tényleg is hülye Tél Tábornoktól lefelé, úgy vannak vele, a várható legrosszabbat osztják meg a néppel, így osztán nem érheti őket kritika, nem a halált!

Pedig lenne esélye az információstársadalom picsaemberének, mert ennyire beszartan vezetni életveszélyes, iszamos a fűtött bőrkormány a görcsösen markoló tenyerétől. Megállhatna a picsaember, hiszen már lépésben halad, megállhatna, kiszállhatna a kibaszottulmodern, heőjjdejoló autójából, valahol félre és a bugatticipős lábikójával, mint gyerekkorában, a talpával-magával ellenőrizhetné az aszfaltot, tapicskálhatná a pocsolyákat, rádöbbenhetne, hogy ami fagyott darának látszik az aszfalton, az egyszerűen durvára őrölt só csupán - de nem. Nincs idő a fájdalomra, ész nélkül tehát be a gyógyszert azelőtt, mielőtt esetleg elmúlna magától.

És nincs ideje a picsatársadalmak picsaembereinek az észnél levésre sem, a szakszerűen megosztott információ kétely nélküli benyelése fontosabb a valóságnál is.

Ó, fjúcsör, velkám!

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr945813620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Natasa Grekova 2014.02.15. 08:32:58

Az már igaz, sokmindent benyalnak az emberek ellenőrzés nélkül. Itt van rögtön az M1 hiradó győzelmi jelentésáradata :D

Dudenbuch Fan 2014.02.16. 00:25:03

Mesterem, ismét leborulok zsenialitásod előtt!!

2014.02.16. 00:26:54

Az én autómban nincs ABS. Sokan mondták, hogy emiatt veszélyes. Vezetni télen ugyan még nem tudok, de ha jól értelek, ABS nélkül - ha tudnék vezetni - nagyobb biztonságban lennék?

magyar-magyar szótár 2014.02.16. 08:44:12

@nagyjoco: Nem, ezt nem merném állítani, az ABS jó... szerintem az agyonellenőrzött menetvezérlés az, ami már veszélyes és éppen ezért, jogi okok miatt, ha egy baleset után esetleg amerikaimód perelne az áldozat [hozzátartozója] akkor a gyár tud arra hivatkozni, hogy a vezetésasszisztens KIKAPCSOLHATÓ mért nem kapcsolta ki. Egyébként ma már az ABS és az ASR is kikapcsolható szinte minden autóban.
Azt mondanám, a jó, amegfelelő gumiválasztással is kezdődik, de már a vezetni tanulással is. Ebben is a laikus számára érthetetlen dolgok vannak, pl az, hogy elsőkerékhajtású autónál megcsúszásra miért gázadással reagálunk. EWzt bnehéz megérteni. meg azt, hogy ha megcsúszik is az autó, az még nem a vég. Nagyon sokan a pánik miatt követnek el végzetes hibát, iszonyatosan sok a borulás amiatt, hogy a padkára lesodródó autó vezetője MINDENÁRON és AZONNAL visszarántaná az autót egy hirtelen kormánymozdulattal az útra. Bérel egy utánfutót, megpakolja egy tonnával és egytonnás autóval vontatja gyakorlat nélkül.. épp a minap láttem egy ilyet, az utánfutó lehimbálta a padkára az autót, a szerencsétlen vezető bepánikolt és visszarántotta a szerelvényt az útra, a nehéz utánfutó, mint a szart, áthajította az út másik oldalába az árokba az autót...
És rakásra vannaki az autós tévéműsorok egy országgban, ahol az autóanalfabéta, az autózásban egységsugarú hülye Istenes László autósműsor-vezető és [ön]producer lehet, Gyulai Zsoltról ne is beszéljek...