A magyar ember szereti, ha megadják az illúzióinak azt, ami az illúzióinak jár. Ez a szervízkönyv garantáltan eredeti. A hamisító nepper művész, ahogy ez a magyar művésszel vagy iparossal is gyakran előfordul, a legkevesebb fáradságban se törte magát a hatás fokozására, minek. Arra rest volt, hogy a bélyegzőt újra a párnába nyomja vagy mondjuk középről és egyet jobbra-egyet balra pecsételjen vagy két különböző árnyalatú golyóstollat használjon vagy a nepper kollégát kérje meg keresztbe-aláírásra... Minek. Az emberek [autós szaknyelven az ügyfél neve szakmai közbeszédben buzi vagy paraszt]  egyenesen ragaszkodnak ahhot, hogy átverjék őket [a szerző a képet a vévévé-pont-hasznaltauto-pont-hu-ról vadászta le...]

 

Nevetséges Hamisítvány.jpg

addig katt a hirdetésre, amíg  még fent van :D : http://www.hasznaltauto.hu/auto/seat/ibiza/seat_ibiza_1.0i_e-6203536

...éééésshhh hagy rántsam be a kontrát: Ezrével végzik becsületesen vezetett szervízkönyvek a kukában, miután a buzi, a paraszt megúnta a márkaszervízek szopatásait, elhordta maszekhoz, vagy pl ahogy az ember a végbéltájéka mosását is, ha jellegzetesen magyar szolgáltatóra bízná, hogy járna vele, tehát ha azt akarom, hogy az autómban az olaj-és szűrőcserék tényleg is meglegyenek, jobb, ha magam csinálom... Jaaaj, mert mi is lenne, ha pl a szervízkönyvbe 75000 km után özv Horváth Józsefné autószerelő mester Saci bácsija pecsételne a tényleg is elvégzett és be is írt munkák után... saját gyűjtés: Százával fekszenek ki pl Suzukik motorjai 100000 km-es futás körül azért, mert márkaszervizekbe hordják olajcserére és ott csak ikszelik a rubrikát, meg fényesre törlik a szűrőt, oszt hagytójja a büdösparaszt tovább...  tehát egy eredeti szervízkönyvben "jujjujjj adatok" vannak vagy lennének, pl egy ilyen Ibiza 347628 km-rel, ami semmi, legszebb nőikorában van egy ennyit futott ÉS karbantartott Ibiza... a második kuplung van benne és következik egy újabb "nagyfékezés" (teljese cserés-fékszerviz) a lehajtás féltengelyei még ugyanennyi km-t bírnak (ha nem hagyják rpedten a porvédő gumiharangokat százer km-eken át...)  és ha a motorban kicserélnék a szelepszárszimmeringeket meg tömítéseket, olajat se ennek cserétől-cseréig a maximumról a minimumra le...  De ez boooóóóórzasztaná a magyar vásárlót, ő az illúziókat imádja, majd ő megkoncepcionálja magának a hiedelmeit, nem telefon ez, hogy beleszóóójjunk... majd ő tuiggya , mit akar, hát ezt.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr184909520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyon_buta 2012.11.16. 07:31:18

És ebbe a magyar vásárlói igény kontra nepper, hogyan illeszkedik a német óratekergetés ellenes törvény (csak nem miattunk hozták azok a phujmocskosimperialisták:))) )?
Továbbá: a csaló márkaszervíz kontra becsületes maszek állítás annyira valós mint a totalcaros autós újságírók szakmai tudása. (forrás-bár téged nem szokott érdekelni- autotechnika.hu)
Mellékesen ebben a témában (autójavítás) a teljes magyar rögvalóságot le lehet írni: a "becsületes"- bejelentett- vállalkozót a teljes magyar államapparátusa nyúzza, a nép teljes támogatásával, megélni a csalásból tud; a fekete vállalkozók szabadon tevékenykedhetnek az alkatrész forgalmazók, biztosítók teljes támogatásával, a "nép" okosba javíttat, szervizeltet és rokan/hal bele egy kis/közepes balesetbe, természetesen relatív gyorshajtás miatt.

stevie balkanski 2012.11.16. 14:37:50

A szervizkönyv maga egy átértelmezett tárgy. Eredeti célja szerint semmi mást nem szolgál, mint hogy a tulajdonost figyelmeztesse, mikor aktuális a következő karbantartás. Az elmúlt bő évtizedben gyakorlatilag minden márka bevezette a saját CRM-rendszerét, ennek része a szervizesemények nyilvántartása (elsősorban a garanciális eljárások miatt van erre szükség). A szervizadatokat a márkaszervizekben lekérdezhetőek, az EREDETI tulajdonosnak bármikor kiadják, akár a komplett munkalapok/számlák másolatát is.

Ami azt illeti, hogy cserélnek-e olajat a márkaszervizekben, vagy csak kiszámlázzák: azért egy márkaszerviz elég komoly előírások mentén működik, ezeket több oldalról is betartatják. Biztos lehet csalni az olajjal, de nem egyszerű. Gyakorlatilag akkor van rá esély, ha minden ott dolgozó egyként benne van a buliban, beleértve a tulajdonost is -- márpedig egy szerelőnek komoly pénz lehet egy elmismásolt olajcserén megfogott pár ezer forint, de a tulajdonosok meg egyáltalán nem, ő éppenséggel az elégedett kuncsaftokkal jár jól.

Styxx 2012.11.16. 15:16:47

Konkrétan ez a szervizkönyv nem 100%, hogy kamu. Az utolsó írás kicsit más, és miért ne írhatná ugyanaz. Ami miatt fura, a látványosan összevissza bélyegezés, mintha ezzel jelezték volna, hogy nem egyszerre történt.

ballus 2012.11.16. 15:35:23

Mondjuk mindent nem lehet ellenőrizni, hogy kicseréltek-e vagy nem. De azért ha valaki vesz annyi fáradtságot, hogy a nívópálcát szervíz előtt és után is megnézi, meg fogja látni a különbséget.
Ha valami alkatrészt kicserélnek, a régit a tulajdonos kocsijába teszik. (legalábbis abban a szervízben, ahova én járok).
Mostanában az autók közül soknak van több éves garanciája - így a szervíznek nem érdeke, hogy ne végezze el a karbantartást, hiszen a még nagyobb kárt is gariban kell megcsinálnia, sőt olyan márka is van, ami még a garanciaidőn túl is ad assistance szolgálatot - feltéve, ha a javításokat szakszervízben, az előírt időközönként végzed. Ez a szolgáltatás pedig nagyrészt ingyen jár - nem igazán érné meg bevállalni a tetemes fizetni valót néhány ezresért.

Kivancsi 2012.11.16. 15:43:44

nemtoom mit sir a szaja a "parasztnak"
3kiloert a 16 eves auton felul meg szervizkonyvet is kap!
vannak markak meg tipusok ahol csak a szervizkonyv kerulne 3 kiloba!
:):)

Fue · http://www.english-hungarian.com 2012.11.16. 17:04:43

És ezt így hogy, a márkaszerviz nyilvántartását is megbuherálják? Mert ha nem, akkor elég hamar kiderül a turpisság (pl. amikor vásárlás előtt leellenőrzöm, hogy tényleg járt-e ott a kocsi).

Fazakas F. János 2012.11.16. 18:28:56

A legvicesebb, hogy az első szervíz bejegyzésen 98-as dátum szerepel márpedig a bélyegzőn lévő logót csak 1999-től vezette be a Seat :DDD

Jobb szélen:
www.seat.com/content/com/com/en/company/the-new-seat-logo.html

Phrascarica 2012.11.16. 19:15:07

@jancsibohóc: ez is aztat bizonyicccsa hogy valódi :))

Kovacsla 2012.11.16. 19:52:49

Az megvan, hogy mindenütt szikrázó napsütés van a fényképeken, csak az autó áll egy mintás árnyékot adó fa alatt?

Mercel 2012.11.16. 20:08:22

@stevie balkanski:

Neked gondolom még nem akartak márkaszerviz munkatársai konkrétan gyári olajat, szűrőket féláron eladni..

Azt ismered, hogy fénykorában a G Astra generátora nagyon sokezres mutatvány volt amikor kifeküdt?
Emberünknek kifeküdt, elment márkaszervizbe mondták mennyi, dobott egy hátast aztán megkérdezte amit meg kell ilyenkor..
Mondták, hogy másnap menjen vissza 40 ezer lesz. Miért másnap?
Mert másnapra van bejelentve egy ugyanolyan G Astra szervizre, és majd kicserélik.
Bevitte, kicserélték neki 40 ezer volt, akitől ellopták mert ez lopás, annak a többszöröse.
Ráadásul a szarháziak ott röhögtek a műhelyben, hogy mennyire megszívja majd a paraszt, mert a visszajelzőt is megbuherálták, hogy ne tűnjön fel rögtön a dolog..
Konkrétan végig láttam a sztorit, és azt is tudom melyik szervizről volt szó.
Most éppen ők is az életükért küzdenek.
Remélem sikertelenül.

"Frigyes"

Mercel 2012.11.16. 20:18:16

Majd ha egy márkaszerviz ilyen lesz:
www.novothauto.hu

Azt az autót meg merném venni amit itt tartanak karban, vagy javítanak akkor is ha a fickó egy kockás füzetbe irkálta fel, hogy mikor mi történt az autóval.

"Frigyes"

Jokkura 2012.11.16. 20:26:12

a szerviz mindig rövid "i" !!!
(nem szerelő víz )

Phrascarica 2012.11.16. 20:40:02

@Mercel: Miért, ez milyen? A honlap konkrétan semmit nem mutat, legalább a műhelyről lenne 1-2 kép, meg a dicsőített műszerparkról ;)
Öreg (6 évnél idősebb) autóknál a márkaszerviz sem drága (drágább), és nekem jó tapasztalataim vannak. Valahogy nagyobb a bizodalmam olyan márkaszervizhez akik hozzáférnek a gyári adatbázisokhoz, technológiákhoz, a célszerszámokról már nem is beszélve.
Nekem mindig megjavították az autómat, mindig lecserélték az olajat, és mindig kapok büféjegyet is ;) Már 8 éves a gép 200e+ Km-el újkorától mostanáig odajár.

stevie balkanski 2012.11.16. 20:47:56

@Mercel: nyilván vannak mindenféle sztorik és rémtörténetek, ezek egy része biztosan nem (úgy) igaz, egy másik részük akár igaz is lehet...

Egy biztos: az ügyfelet megkárosítani csak több ember együttműködésével lehet, beleértve a szerviz tulajdonosát is - és éppen ezen a ponton lesz a dolog kérdőjeles, hiszen a tulajdonosnak súlyos milliói fekszenek a vállalkozásában, és neki egyszerűen nem éri meg egy generátor áráért elveszíteni egy ügyfelet.

A tulajdonoson kívül a maga eszközeivel az importőr is meglehetősen odafigyel a szerződött partnereire, és ha valami nem a Nagykönyv szerint történik, elég komolyan képes szankcionálni.

(Amíg volt Magyarországon újautó-értékesítés, magam is ebben az iparágban dolgoztam, olyan pozícióban, ahonnan azért nyílt némi rálátás az egyes szervizek tevékenységére.)

stevie balkanski 2012.11.16. 21:16:22

@Mercel: Az általad említett szerviz nem végez karbantartást. www.novothauto.hu/szolgaltatasaim/

magyar-magyar szótár 2012.11.17. 02:31:09

@nagyon_buta: A hasznáűltautókereskedelem az NSZK-ban már a 70-es években jugoszláv. Török meg lengyel vendégmunkáésok és disszidensek hawájja volt. A nyoölcbvanas években, ha nem tetszett az NSZK vagy osztrák pógárnak az autója motorja, bement egy szerbhez vagy törökhöz , kicseréltette a motort és át is ütötték neki a mkotorszámot. Aztán érdekes módon könnyítésekkel szigorítottak" Ott a hatóságok abból indulnak ki, hogy ha a motor teljesítménye bem változik, mért is ne kerülhetne bele korszerűbb moor, VW-vel szemléltetem, a Golf II alap 1.3-as motorja néveleges teljesítménye 55 LE. van karburátoros, van passzív katalizátoros (HZ motorkód) és van szabályozott (NZ) A hatóság össze-csoportosítja az 55 LE-ösöket és gond nélkül lehet G-kat (NZ-motorkódos) motort berakatni a karburátoros (magyarul ma már fekete környezetvédelni cimkés)helyébe. Nálunk is ma már lehet kérni kód-megállapítást. De akár a hatóság előtt is simán átmegy egy autó úgy, hogy 20 évvel ezelőtt az igazi 112 LE-ről véééletlenül" elkódolták 90 LE-re... (folytköv)

magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:13:58

@stevie balkanski: Egy olyan országban beszélünk a komoly szabályokról, ahol 2Ft-ért mit nem baha&rfahhaháznak meg vagy át vagy kit? Ahol a nyugati biztosítók nyugati menedzserei azzall hahotázták le aaz eü/tb magánosítás ("reform") ötletét, hogy elég nekik a felelősségbiztosítási szakmában szenvedni egy csalásra szakosodott szaklmával, nem még orvos-szakértő-ellenőröket fizetni ugyanemiatt az eü/tb ágazathoz is...

A Doktor Úr autóját hátraviszik, neki külön szépen ki is takareítják és olajmentsen törluik fényesre a nemkicserélt olajszűrőt, minden dokument passned és faszagányos, és 20-30 % kedvezményt kap a Doktor úr, akinek az ügyfélváróba a tulaj szopócicája (extrém esetben egyben a tulajné nyalópincsije is) libeg ki a kávécsival

Lakatos Rócsi vagy Fényező Desző árulja a lopott olajat, amit a szervízdolgozóknak jutalékért árul. 100 autószerelő papíros gyerekből 20 se lesz autószerelő és huiánysazkmában szeretne a magyar vállalkozó éhbért fizetni. Vagy egészítse ki, ahogy tudja... ugye. Egy jobb szervíz körül Sufni City-ben (Rákospalota, Angyalföld, Soroksár, Kispest) kisebb zugszervízek teherautóponyva alatt, a betonon henteregnek az autók alat a csáposemelő nélküli placcokon vidékről ingázó szerelők... Állapotfelvétel, majd súgás az ügyfélnek, hogy nehogy már ezzel a G-vel csináltassa meg, tud ő olcsóbbat is... Azt hiszed, hogy csak a magyar sajtó tud olyat, hogy fizetett PR riport (x) jelzés nélkül?

magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:18:00

@stevie balkanski: @Phrascarica: @Kivancsi: @nagyon_buta: @Styxx: @Jokkura: @Macibb:
Olyan országban társalgunk autós-témában, ahol Istenes László autós magazint vezethet kereskedelmi televízióban és részben saját producelésében is (naná) Az az Istenes, aki X5-ös BMW vel sík alig kátyus földúton el is tudott akadni és ez még adásba is került és kb annyit konyít az autózáshoz, mint egy oriflame látogató sziszamisza.

magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:21:04

@Styxx: Én az egyre halványodásra figyeltem föl. Valamit maára adó művész legalább két színt adó bélyegzőpárnákat használ (az automatában is párnácska van :) ) vagy három golyóstollat és az olajsokezű inasgyereket is megkéri beírásra, ha autentikus késő-'90-es évekbeli retrohangulatra törekszik

magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:26:56

@Jokkura: Határeset. Idegenszavaknál a betagozódásig az Academia utasítása szerint az eredeti írásmódot követjük (vagyis azt, hogy mótor, kómikus és künikósz, így kéne írnunk, mert cirill-ból vagy görögből -szabály figyelembevételével is) A technológiából vagy technikából a ch nem fog kikopni, de pl a computer-be azért a j-hangot ma már beírhatjuk, sőt. Ahová ütök, nekem fütyöl, Filemileországban tehát az Akadémia szabályainak szélei is kétfelé magyarázhatóan fityegnek...
De nagyonnagyon szivesen adok Önnek igazat és ismerem el, hogy hibáztam, mert szeretem boldoggá tenni az embereket!

magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:31:01

@Kivancsi: A 3kilós szervízkönyvet azért a szervízkönyvírás Magyari Pétere alkotja meg és nem pedig a szervízkönyvkókányolás Pilhál Györgye. Költségek is vannak, pl az Ali Miodrag Zimmermann GMBH-tól beszerezni egy korhű német szervíz-és kezelésikönyv stb csomagot, azt párszor, lehajolva a műterem padlóján megsúrolni, gyürkészelni , hőlégfúvóval mattítani...

magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:40:40

@ballus:
Magyarországon a garanciális hibafelvétel azzal kezdődik, hogy Munkafelvevő Bogikaka lárva arccal odaböki a képernyőre meredve, hogy hat hét múlva jön meg az alkatrész... vagy meg tudjuk oldani gyorsba garancián kívül és akkor egy huszas lesz... megoldják gyorsba majd lepapírozzák a garanciálist és zsebrevágják az így megkaparintott gyárialkatrész árát. Az 1995-2000-es években a szervízek olyan mértékben verték át garanciális és szavatossági témákban a vezérképviseleteket, hogy a központokban súlyos előítéletesség és szegregáció meg rasszista fajimegkülönböztetés is megfigyelhető emiatt.

Gyűjteményem éke a szalonautó, mint alkatrészbázis A másik: Vidéki paraszt 3 éves autója 40ezer km-rel, lecserélik fölöslegesen a gyári fékbetétgarnitúrát, mert még 40 ezer km-es ()kevélsfékezős vidéki) futás után is jobb és többet megy el, mint a szintén lopható olasz utángyártott. Kezdő versenyző koromban külön felhívtam a figyelmet elsőműszakivizsgánál, ki ne merjék cserélni a gyári fékbetéteket, vannak palimadarak, akiket a féktárcsa cserére is sikerül rávenni. Ez egyáltalán nem faszariság, hogy az ember sajnálná kifizetni a semmibaja-jobb, mint ami kapható eredeti betétet a 3400 Ft-os de 12500-ra kiárazott utángyártottért (gyáriba számlázva persze) hanem egyszerűen vannak alkatrészek, amikből mindig az a jó, a legjobb, amit a gyár szerel...

magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:43:50

@Fue: A 2008-ig tartó nagy Hitelboooom lecsengésével ki mire nem kényszerül... nem mindenki menekült öngyilkosságba a hirtelen a Piramis allát fulladóak közül, voltak, akik "hustzárvágásnak" gondolták a mackós büncselekményeket inkább... amiket azért a szépidőkben is gyakorolgattak már. (olvassa el az előző kommentemben a garanciális és szavatossági témákra utaló mellékmondatot)

magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:50:51

@stevie balkanski: Az autós is olyan szakma, amiben elvileg állandóan tanulni kéne és kétéves tapasztalatokra pedig némi fittyeknek hányása után a kuka fedelét reá... de ki az a magyar vállalkozó, aki 10 év tapasztalata után ne azt mondani, hogy 100 éve ezt csináljuk és bevált és ez már így is lesz! Egy olyan szervíztulaj, aki a karosszérialakatosával mint kutyával bánik azzal a rikkantással, hogy munkanáélkü,liség van és ha elmegy a tetáű, jön a helyébe száz más... de nem jön. A hegesztő hiányszakma, és milliárdos beruházásnál a HR-es azt hiszi, hogy kolduló kutyákkal tárgyal, amikor lakatos-hegesztőkkel. Már a hetedik próbahegsztéses napot hirdeti, az igazi papíros hegesztő be se lép az elszívó nélküli füstös hangárba, de a vállalmkozó még mindig taligán toligálja a nagy arcát azzal, hogy munkanélküliség van és mit akar tehát a tetű aljadék hegesztője, tán szkafandert, mint a Caterpilar gödöllői [isaszegi] gyárában?? Apja kaszált a parasztyának nem kap.
Akkor mit képzelünk autószervíztulajdonosokról, akik matyiautókat állítanak a szervíz -elővárakozó parkolóba, mintha lenne munkájuk és mint egy becsali csárdás, az egész napos unatkozást próbálják -a szerelők melegre bevitt autói az emelőkön!!- mímelni "Tessék itthagyni az autót és majd holnap délután érdeklődni, mi van"

magyar-magyar szótár 2012.11.17. 03:56:36

@Phrascarica: Vannak kivételek. Azoinban már egy vegyes sokaságban egyharmad is képes súlyozó hatással lenni. Én a márkaszervízek helyett feri meg Saca bácsikat szoktam javallani. Vannak egyszerű cégtáblák alatt kis udvarokban működő sufnik, ahol a mester végigmutogatja, hogy mit miért... nincen is helye a tilitolizásra, ha azt mondja, hogy szerdén 14 órára tessék behozni, akkor be is kell vinni az autót és megvárható, kívánságba (balesetvédelem, och) végig is nézhető. meg van, megmaradt egy pár családi vállalkozás, ahol tényelg a hangulat is családias és kundschaft- szerűen kezelik az ügyfeleket. Ami nehéz, mert az ügyfelek is emberből vannak és ha pl valaki rendszergazda és eddigi életében kínai himihumikból és ingyenes weblapHTML-hártyák pénzzétételéből éldegált, persze , hogy előfeltevésekkel lép egy békés családi autószervízbe is próbára téve Juci mami idegeit...

magyar-magyar szótár 2012.11.17. 04:01:32

@stevie balkanski: Bocsjav: Igen sokesetben a szervízben hoitelfolyósító bankok pénzei fekszenek. A Márka vezérképviseletek főelve 1998-2004 között a megkapaszkodó kötöttvállalkozóik [a franchise-t nem merném ide használni..] hitelbekergetésel való kiszolgáltatottátétele volt.Amikor már kialakította a megfelelő szalont, akkor... különítse el a társmárkákat (a V.A.G -nál a családtagokat is!!) Kft-kről beszélünk, a dolgozók nincsenek bejelentve nincs fűtésre pénz, a hőszigeteletlen látványraszóló lindabépületből eleve is a csillagokba ment föl a fűtésköltség zöme... de a tulaj télen még elmegy nyaralni és nyáron meg síelni.

magyar-magyar szótár 2012.11.17. 04:05:40

@Phrascarica: A kompjutertechnika bevezetésével oldották meg a gyárak a parasztok márkaszervízbeterelését. Ha 30-60ezer km-ként nem frissítik az autó törzs-főkompjuterét, akkor hardware-tüneteket kezd el produkálni... Maga a "tunningolás" is így folyok, az, hogy az autó 125 vagyb 170 LE, sofware kérdés, programozás dolga... Kedvencem a vas-okokból hidegen kerregve kalapálva induló és melegedfő dízelautó, az ügyfelek kifogásolták a "furcsa hangokat" átprogramozással A Vas-ra [a hideg mmotorra]károsan lecsöndesítették a kalampírozást.. oszt kész...

Phrascarica 2012.11.17. 09:02:05

@magyar-magyar szótár: Amit leírsz azt el is hiszed?
Jó nagy baromságokat tudsz írni, a térdemet csapkodom. LOL!

nagyon_buta 2012.11.17. 13:14:34

ez az olajnélküli olajcsere olyan elterjedt lehet ebben az országban, hogy minden 3.- egyébként autósguru vagy tőlük tájékozodó- aki szervizbe (márka vagy független egyre megy) viszi nem garanciális autóját olajcserére bepróbálkozik vele: hogy asszondja per meg szakértő, mert itt aztán nem volt az olaj kicserélve szakértés után meg nem-e lehetne-e elállni a hitelrontásos pertől,
@Phrascarica: azt nem tudom, hogy ő elhiszi-e, de nekünk el kell :)))))

magyar-magyar szótár 2012.11.18. 09:10:47

@Phrascarica: Maga csak véletlenül tévedt be ide, így nem tudhatja, hogy ebben a blogban nemhogy nem szentírás-szerű, amit a szerző förmed, hanem itt az a szokás, hogy "Baromségokat írzs má megin bazmeg, mégpedig ez az állításod [állításF] szemenszedett ez pedig súlyosan téves, nem is [állításB] hanem [a kommentelő állítás]. és ilyenkor megköszönöm, súlyos esetben törlöm a bejegyzést,. tanulságos esetben a tévedés bennhagyásával (áthúzott szöveg) a jót írom be, köszönettel a helyesbítőnek. Tehát ha maga baromságot talált, meg se kell cáfolnia, csak egy-nek a reá-mutatására vegyen fáradságot, hogy hol-minden vagyon önhisékeny barom és a többit meglátjuk. Mert ez így csak dugóspuskával való puffogás vót a maga részéről, Cicám!

magyar-magyar szótár 2012.11.18. 09:27:01

@nagyon_buta:
1. Az olajcsere eleve elmarad. Nincs rá pénz. Újótóra vót a fasza hitelből, de 4000Ft-os (5liter) teszkóolajra meg SCT márkájú 800-1200 Ft-os olajszűrőre nincsen pénz. Sok egységsugarú felhasználó azt se tudja, hogy kjell olajszűrő, vannak, akik az olajat azért lecserélgetik időnként, emlékeznek ilyesmire a ladából.
27. Gyönyörű példa, környezetvédelmi ISO-rendszerű magaskategóriás zárt-olajcsere-rendszer, mivel a mai auóknál némelyik fiatalabb szerelő a motorvédő alső műanagborítást se tudná levenni... (így persez az olajfolyások is rejve :) ) Ilyenkor az olajpáca helyén egy szondát dugnak le és kiszívatják a recyckling-be a fáradtolajat.

szün: a karterban maradt fáradtolaj fél litere a ráöntött 3-4 liter frisset tönkreteszi, elmnérgezi, bomnlási folyamatokat indít be "szintetikus"-oknál is. (A "szintetikus" az az óccsókategóriában recyklált fáradtolaj)

Én pl azért is úntam a márkaszervízben való olajcserét, mert lusta kivárni, amíg a karter aljáról mindent fölszivornyáz a szonda, niszont ha a szűtőcserés töltésimennyiség 3.8 liter, akkor a 4literes kannából mind az összes friss olajat belezÚDÍJJA és így az olajszint a maximum fölött lesz 7-8 decivel, és nem csak az a gond, amit a használati-kezelési utasítás ír , amit az autóhoz adnak, hogy felzabálja a motor a túl sok olajat, hanem az is, hogy pl a városi autó, ami sose lesz üzemmeleg, olajnyomása hidegen túl magas lesz és kinyomja a főtengelyszimmering mellett az olajat.

Az olajcsere inasmunka a szervízekben, de magyarországon ezzel van a legtöbb baj. @Steinmann grófnő: Úgy veszem észre, hogy nem elég, ha felfüggesztem a politikai tárgyű baromkodásaimat, hiszen nem lehet igazam apolitikus témában sem, ha politikusokban nektek nem tetszőt írtam.

Tkp a Nagy Fogkrém Szabály az érvényes, ha öszevetjük a mjotorolajforgalmat az olajszűrőforgalommal, akkor azt látjuk,m hogy az olajszűrők forgalma a motorolajfogyáshoz képest aránytalanul sok.
Pl egy kis polgári 1.3-as Suzuki az első 200ezer km-en, ha betartanák az olajcsere intervallumot, nem enné le az olajat a maximumtól a minimumig. De az egységsugaró felhasználónak nem tűnik föl, alőző autója farmotoros szocialista Skoda volt, hogy a 7-8 éves, 60ezret futott minden élvben egyszer márkaszervizben szervizelt autójába dőőőteni kell az olajat, mert eszi.

Elhangzott itt az okosság a fáradt olaj fekete színéről. A szicialista benzines autókban lefeketedett és elvékonyodott hamar az olaj, de pl egy új szuzukiban a pálcán még sötét borostyánvörtösnek látszik a már 30ezret futott fáradt olaj is!! majd valamikor 70-80 ezernél lesz feketés meg szürke kenetű, 90ezuernél már piszkosvíz-szürke áttetszó, kivehetően nagy koromszemcsékkel.

ja és a szelepek úgy csattognak, mint egy dízelben.

És 100ezernél pedig megkoppan a motor, de ekkor a családi kis Óccsó már tíz éves aés a szerelő vén szar autónak szólja le, aminél ez "nem csuda már"

Én veszemn a fáradságot, mint hülye ugye :D hogy érveljek és alátámasszak, de ti megelégedtek a puffogással, ha ugye a pol'pancsban nem volt igazam, biztos itt is hülyeségeket beszélek, ami nem is csuda ilyen előítéletes ovifan gazembernél :D

Lujzanéni 2012.11.18. 09:40:06

@magyar-magyar szótár: most mit szívod fel magad, hülyéskedtünk, ez elég egyértelmű volt szerintem.

nagyon_buta 2012.11.18. 09:46:57

@magyar-magyar szótár: Ebben az évben (bár nem vagyok szervizes), csak én találkoztam egy szervizben 4 olyan kuncsafttal aki gari időn túli autóját az isteni megvilágosodás után, szakszervizbe vitte olajcserére és a kulcs visszakapása után, kapuban megfordulva visszajött a fent említett ocs. trükkre hivatkozva. (nem mellékes körülmény, hogy a motor állapota minden esetben több százezer forint javítást prognosztizált). A hitelrontásos per be ígérésének hatására - a szakvélemény után- erősen lelohadt arccal kértek elnézést.
A bent maradt olajos gondolatodat néhány típus, motorkód, gyári technológiai utasítással megtámaszthatnád, mert így csak a kúti olajcserés neppermunkára emlékeztet :))

nagyon_buta 2012.11.18. 09:51:50

Az olajnyomás kérdéskörét ne firtassuk, már 100 éve megoldják egy szeleppel, de az nem látszik.
A jelenlegi legkorszerűbb dizel motorokban nem fogy, hanem szaporodik a motorolaj (hígul az el nem égett üzemanyag miatt)

magyar-magyar szótár 2012.11.18. 11:06:13

@nagyon_buta:
Az olajnyomásszabályozásban két iskola van, az egyikben az olajszűrőben van benne az olajnyomásszabályozó szerelep. A másik szisztémában a.. valahol az olajkörben a karter közelében és akkor ez faszául el is kokszolódik az elnyújtott olajcsere intervallu mok miatt.

Az azonban egyöntetű, hogy a rendszerek a szükséges olajnyomás többszörösével működnek. Viszont a hideg olaj nyomása (különösen hagyományosabb, pl 15w-40-es ásványolajoknál, illetve a 15w-40-es de nehézgép-motoroknál meg pláne!) A szupoerdyízelek ezért is csippantzják az olajat, mert az alacsonyfordulaton is magas követelményrtendszerben a hideg olajnak is a másodperc sziporkája alatt kell szétiramlania a motorban , hajszálnyi kapillárisokban is (5w-30-asz szintetikus olajak pl)

Régen rossz annak HALÁLOSAN KOPOTT öreg dízelmotornak, amiben az üzemanyag miatt szaporodik föl az olaj. Többezer éve az őskőkorszakban FINISH fantázianevű ragacsot öntözgéltek az ilyen haldokló motorokba, ma pedig 20w-40es sűrűbb olajjal próbálják a hajtókarcsapágyak megkoppanását egyre-egyre eltolni. Csakhoigy egy ilyen motorban akkora a kartergáz, hogy az orránszáján több olajat nyom már ki, mint amennyit föleszik a hordósra kopáés meg a kopott olajlehúzók miatt.
Speciális magyar eset, kedvencem, vágyam az ilyen autó megkaparintása, lekoikszolódik az olajlehúzó gyűrű az elhanyagolt olajcserék miatt annyira, hogy a dugóhoronyból csak kivésni lehet... de a kezdeti stádiumban motorbontás nélküli megoildások is léteznek! Ez a műűvészet, a szerencsétlen paraszt behozza a 300 ezret futott kiskamasz korú motorral való autóját azzal, hogy háromszínt füstöl (a becsöpögő porlasztóból kerül gázolaj a motorolajba) és vége. A nepper megveszi a "roncsteleprevaló szart" ha ért hozzá, és még korai a stádium, maga megcsinálja vagy elviszi a havannai emberéhez. Motorfelújítóknál rutin az olyan motorfelújítás, amikor csak a gyűrűket véseti ki a hornyokból az inassal, úhragyűtűzik a nem is kopott hengerű motort, mikjözben a szakirodalom szerint az újragyűrűzés nem ér semmit :D Érdekes, mégis a kipucevált motorban a kompresszió helyreáll, megkapja az új porlasztókat (vagy porlasztócsúcsokat, füstmentes, újstzerű-szagú ha szétszedhető és a paraszt meg fizeti a nagyfelújítást.. vagy kaszál a nepper...)

nagyon_buta 2012.11.18. 11:58:48

@magyar-magyar szótár: Na egy kicsit visszább: jelenlegi szervizekben az olajadagoló (hordóból) már teljesen számítógépesített, kell a dolgozó kódja és a munkaszáma (munkatörvénye- tudom nem olvasod- szándékos -olaj ellopás az- károkozás= dolgozó fizet)
Azt hiszem, hogy itt most 15-25 év eltérés van a motorok közt amiről beszélünk...

magyar-magyar szótár 2012.11.18. 12:09:27

@nagyon_buta: a károkozást be is kell bizonyítani. Nem is az ügynöki Suzukiban fogja elhagyni az olajcserét MINDET, abban azért minden harmadikat megcsinálják, mert abba beleugrik a 100ezer egy év alatt. meg az ügynök ismeri az autót, nem egységsugarú felhasználó.
Annyi tízezresem legyen, hol a "körszerű rendszert" nem használják. Én se használnám, pl a gépkönyv meg a valóság között töltési mennyiségekben 2-3 deci lehet. Márpedig az én autómban NE LEGYEN maxx fölött az olaj 2-3 decivel!! Ebben nyerbék, megnéznénk olajszervíz után kigördülő 10 autót, 8-ban maxx fölött lenne 2-3 decivel legalább. hanem félliterrel.

magyar-magyar szótár 2012.11.18. 12:14:18

@nagyon_buta: szerelők mentalitása: Képzeld el a balerinák kórházát. Az ápolók csak sánta, fájóslábú, sajtullatú bütykös, közelről jajderanda balerinalábakat látnak, de táncolni: SOHA

A szerelő hűdemindent tud szakmailag. Csak épe az adott autót nem ismeri. én meg egy buzi vagyok, aki már 400ezret nyomott le az autóval és nagyobb gondokat is elhárít útközben.. sivatagban..
A jó szerelő KÉRDEZ engem.
A rossz szerelő meg buziköcsög baromnak tart, aki semmit se tud a szakmához..

Az írók panaszolják, hogy a világ távolodik tőlük..

És a gépjárműkonstrüktőrök is egyre messzébb sodródnak el...

Nektek, egységsugarú felhasználóknak beetetik, hogy a vackuk gyalogosbarát gyalogoselütésekkor. ja, csak a galogosbarát az FORMA... a lökhárító műanyagja azonban szilánkosra törik és erről baleseti sebészeket kérdezz, akik az autó barátjából 127 lökhárítószilánkot szedegélnek

(elm vs. gyak. probl.)

magyar-magyar szótár 2012.11.18. 13:05:55

@nagyon_buta: Két évtized alatt nem egy olyan autóm volt, szolgált engem, meg dógozik azóta is, amikről szakértő állípatotta meg, hogy beolvasztanivaló amortizálódott roncsok. Mint autóbuzi, sok olyast is megcsinálok rajta, amivel még tipikus magyar felhasználó nem törődne. "korszerű" autóra cserélték le annál a cégnél, aminek az újmodernkorszerűISOkompjutereshájtekkjajdefejlett szarvízelés , egy alkalommal többe van, mint amit én 100ezer alatt költöttem rá. persze az autónak kutya baja sincsen.

Beszéltem mentős sofőrrel, aki azt mondta nekem, minden sofőr minden autót hajt, de két egyforma autó nincsen, mindegyiknek vannak egyedi tulajdonságai -pedig "lelketlen japán autók"

Van ez a legenda, miszerint a maihűdemodernkorzserűdekompjuteres autóknak nincsen bejáratási időszaka, pedig nemhogy van, de a legtöbb márkánál a konstrüktőrök által meghatározott kilométernél a főkompjuter "vált"... pl 10ezernél vagy 12ezernél.

Van ember, aki sáros időben makulátlanul maradó cipővel rója az utcákat és van, aki csak leszalad hambizni és a tarkójáig a télikabátja hátulját is besarazza. Van sofőr, aki után 400ezernél a váltókar még "nyersen" mozog a kulisszában és szinte újszerű.

Vannak német otatik, akik 600ezret hajtanak a großvaterwagenükbe, voltak vele malagán és a Mazuri tavaknál is autós kiránduláson és parkolták Itáliát végig és ibériát és két karcolástól eltekintve szűzek az autó dísztárcsái is... Kamionosok után, akik papucsba se lépnek fel a fülképe,, "szalonállapotú" a fülkebelső és van, aki összemocskolja az átadóplacctól a telephelyig és még föl se akasztotta a félpótot...
Elképesztően nehéz bármi olyant ISO-sítani, amiben emberek is jelentős közreműködők és befolyásoló tényezől...
Csakl a ghuminyomás: Ott van a legtöbb autón, meg a gépkönyvében, de ez csak egy dolog. Ami az egyik gumimárka bizonyos gumikeverékénél már sok, mondjuk a 2,5bar elölre.. az a másik márkánál fölmehet 2,8-ra és rámszólnak szüntelen, hogy "lapos a gumi" .
A motorolajoknál a 15w40 egy dolog

Olajcsere: Egy főnököm kitalálta, mi a megoldás, egyliteres kiszerelésű márkás, tehát nem gagyi kupakolású motorolajat volt hajlandó használni. Így is lopták a szerelők az olajat, de nehézkesebben.. Igazi sofőr [és a márka buzija, mint én is :D] teherautómotorja olyan állapotban volt, hogy az összes kiadott motorolajat megspórolhatta magának... Pl soha nem járatta helyben az autót, hamarosan-lassan megindult vele, de üzemmeleg-ségig piano-ban... Máshol viszont a jéghideg motornak oda kell csördíteni és maxxxigázzal, mert a főnök hajcsár ... a motort kitapossák.. de el is passzolják kétévesen az autókat

RomBold! (törölt) 2012.11.18. 22:41:05

@magyar-magyar szótár: Ha már a mentősofőrök szóbakerültek, akkor picit pontosítanék:

Lelketlen japánok (otromba micsu-kocsi, rövidorrú toyota és hosszú orrú toyota) mellett ott vannak a hisztis fordok, régebben voltak kockaorrű mercik, aztán lettek különféle sprinterek, és ha jól tudom, akkor most vagány krafterek is rohamoznak.

Tekintettel arra, hogy amint írtad is, az emberek nagyon nem egyformák, a mentősofőrök is egész változatos népség. Ha csak azt nézem, hogy melyikük hogy vezet, akkor is akad, aki csak ízirájder üzemmódban tud?akar? közlekedni, van aki a félelem bérét juttatja eszembe, megint más inkább a tolvajtempó legszebb jeleneteit idézi, és akad aki a doktorkislány/mentőtiszt/tápoló bajtárs kívánsága szerint bármikor bármilyen stílusban képes közlekedni.
Ha ehhez még hozzáveszem azt is, hogy ki az, aki saját terepen messze jobb, mint a GPS, és ki az aki kötöz, vénát szúr, és null kilométeres remegő térdű doktort tömeges esetben kapálni (intubálni) "tanít" akkor az jön ki, hogy a mentősofőrök nem ugyanannyit érnek, nem ugyanúgy használhatók.
Ezért inkább az a jellemző, hogy minden sofőrnek megvan a helye, hogy Roham, eset, KIM, ONE... persze ezek nem bebetonozott helyek, hiszen a beosztás gyakran elég gubancos... és előfordul, hogy lerohad valamelyik autó, vagy csak simán gumicsrére küldik, vagy kölcsönadják más állomásra, vagy kiküldik mozgóőrségbe, és akkor a megszokott dolgok borulnak... a sofőr marad rohamsofőr, de másik autó kerül a segge alá...

Szóval ez a minden sofőr minden autót, ez kicsit sarkos... bármelyik autóra rátehető bármelyik sofőr, és olyan nincs, hogy valaki új korától selejtezésig ugyanazon az autón szolgál, de vannak minták, vannak megszokott helyek, párok...

restissilence 2012.12.02. 15:45:02

Látom a "grófnő" elérte célját: teljesen beléd fojtotta a szót. Nagyon sajnálom, hiányoznak az írásaid.

Budai Hella · http://holgyekorome.blog.hu/ 2012.12.02. 16:53:40

@restissilence: bár nem igazán érdekel, mit gondolsz rólam (mármint a grófnős nickemről) csak lásd, mennyire mellényúltál, Dudival még közös blogunk is volt régebben. NEM miattam nem ír, ha akarja, akkor majd az orrodra köti, hogy miért csöndes mostanában, ha nem akarja, akkor nem:)

magyar-magyar szótár 2012.12.03. 01:40:21

@restissilence: Bogoholizmusom óta a grófné és jogelőd-nickjei egyfajta múzsa-szerűen támogatták és inspirálták is az éppen aktuális line-t. Ez ugyebár arra az időszakra esik, amikor még a blogoszféra volt a blúcsip az agymosában és nem a flashmobiánus faszbúkizált twittero. (tehát az index ki is BASZta a piacipozíciójából a blogtert...)Ma már a blogolás a még nem félanalfabéta, magamfajata vén idóta nyuggereknek van meghagyva, akik nem képesek kigyógyulni a fórumozósbetegségből... Arra, hogy nem művelem oly intenzitással ezt a blogot, több alapos KÜLSŐ indok is van. Voltak egykor olyan személyek meg hát vannak is, akiknek a szavára adok, pl hanni bácsi itt baszogat engem már mióta, meg igyekszik engem torzan beállítani... de azért csak az ő felszólalására legalább hat bejegyzést vettem le meg mennyit módosítottam... vagy pl kikoránkel úr is ilyen tekintély nálam. Én arról nem tehetek, hogy Hanni bácsi vagy kikoránkel ÉRZELMESEN tekinti a politikát... A grófnővel meg inkább civakodni szoktunk, tudom, hogy a netokratív Síkbolygón ezt megérteni a legnehezebb hogy még egy éles és személyeskedésbe menő vita sem jelenti azt, hogy SZEMÉLYESEn valamiféle ellentétekről egyáltalán beszélhetnénk. A polvitakör befejezése (felhagyás azzal) nyilván valamelyest csappantja a termelést... de azért még lesznek szerintem értékelhető czikkelyek (nempol. kateg. bár minempol... ez is jó kérdés, mert klasszikus értelemben szinte minden pol. is) )

PesszimPista 2012.12.03. 21:02:19

@magyar-magyar szótár: Azért akkor is kár . . no!
Igazi (valódiságos!!!) libbberálissat lámpással is nehézség találni mostanság.
Nem mondom, hogy brü-hü-hü . . . . pedig dehogynem. ;-)

Hobergant 2012.12.13. 09:11:12

Csak mert lájkolod a tendenciózus címadásokat és felütéseket, a nol.hu mai címoldaláról:

"Csak ápolt bajusszal sokkolhatnak a parlamenti őrök
Üthetnek-rúghatnak, botozhatnak, bilincselhetnek, sokkolhatnak és lőhetnek is a parlamentben Kövér László testőrei."

2012.12.18. 14:26:10

Kár, hogy nincs tovább ez a blog. Pont most, maikor ilyen jó a buli - diáktüntetés, e14 és egyéb nyalánkságok.
Nagyon élvezem.

kikoránkel 2012.12.18. 20:27:41

@nagyjoco:
minden Fletó tervei szerint megy.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2012.12.19. 14:20:35

@kikoránkel: Orbán kiváló (és önsorsrontó) káder... HR és kultúrpolitikájával még Ő sem számolt

Kerényi, Markó, Fekete stb

kikoránkel 2012.12.20. 08:40:40

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Így bizony, Ovi jólfejlett ellenségkomplexusa multiplikálja a hülyeség-faktort a káderpolitikában.
Politikatudományosan. xD

2012.12.20. 10:35:30

@kikoránkel: Megnyugtató. Hoffmant kilövik vagy marad még?

kikoránkel 2012.12.20. 16:58:25

@nagyjoco:
Az nem megengedhető visszavonulás lenne, de sztem erre csak Gyurcsány tudja a választ.

magyar-magyar szótár 2012.12.23. 03:42:05

@nagyjoco: Hát hogy is mondjam jellegzetesen ibndexesen geci álságos jópofakifejezéssel: süneteltem ugye, a süneteklés az nem abbahagyás.
Most pedig új fejezet fog kezdődni :D

@kikoránkel: csak szajkózni tudom, hogy Gyurcsány zseni és csak tanulni lehet tőle. Kevés okosabb ember van ma Magyarországon , mint ő, de pl itt vagy te. Mert ha okosabb vagy, mint gyurcsány, akkor mindjárt meg is tudod nekem magyarázni, hogy miért is lenne Gyurcsány nem annyira okos vagy zseniális. Én összesen egy apró bakoit találtam, azt, hogy nem sikerült a FIDESZ-t 2008-ban az önkormányzatok csődbefojtásával beszarattatniuk, de végülis még abból is konkrétan ők, tehát a Részvénytársaság jól jött ki és Ferike ideológusai szerint (Dr Vágó bácsi, még egy ember, akinél csak te lehetsz okosabb) ez7 a buta és ostoba nép csakl móresekből képes tanulni [ism.: ugye Dr Vágó bácsi szerint ilyen móres lenne egy akár tiszta Jobbik kormány is]

magyar-magyar szótár 2012.12.23. 03:43:27

@nagyjoco: Csak azt lehet kilőni, ami van. A Nulla (Nullum) Nada azt nem fogja semmi golyó vagy ármány se...

kikoránkel 2012.12.23. 10:33:47

@magyar-magyar szótár:
Negatívum nem bizonyítható. Axióma meg nem szorul rá.
Tokozzuk kacsáinkat.