magyar-magyar szótár 2011.07.07. 05:59

egy

>>>én kedves barátom, harcostársam, én-hősöm jóbanrossszban az úttalanban

/XX. sz-i nyálzene -részlet-/

annyit fűznék hozzá a fenti videókhoz, hogy aki az igazi  milliomos *Transitja (tehát nem a fost se érő 2000 utáni, valójában Otosan török vacakokról beszélek) váltója épségéért is aggódna, az ne ilyen diszkógyerekes gyorsasággal váltson, mint a német meg holland fickó, hanem egy gondolattal lassabban, elidőzve a váltókarral

*milliomos autó - gazdás autó, ami gond (magyarul kevés ráfordítás, pl 1 millió km alatt 300ezer Ft szervíízköltség) nélkül elmegy egymillió km-nél többet, nem csak a dízel 123-as Mercedes ilyen, de a Ford Transit 2.5D is, vannak benzines autók is, nem mindegy, hogy mennyit veszel ki az autóba mint olyanba (igen, tudom, a világzabáló vírus...) belepazarolt energiából, a veddmegdobdel amerikaiidótizmus ugyanis

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr213046177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l60 2011.07.08. 13:16:22

Nagyon kimentek a divatból a sima szívódízelek. Pl. 1.6 dízel E Kadett volt a sógornak. Csak "szögverő" néven futott.

Ezekkel a HDI, PHDTI szarokkal elrontották az eredeti koncepciót.

magyar-magyar szótár 2011.07.11. 06:13:24

@l60: Sokkal nagyobb baj is volt (na jó, nem a szögkalapáéncs Opel [saját GM és a későbbi Isuzu-val megegyezően jó motorja.. a "korszerűsített" 1.7 D már pocsék volt]
A sok betű hókuspókusz PDTDHICDTH ákombákomok szervízelés nélkül használhatatlanok, a szögbeverődízelt két "modernkorszerű" motorszervíze költségéből sk elüzemeltetted 500ezer km-ig. Becsalják a szervízbe... de leginkább hókuszpókuszokra. Sokan azt hiszik "a vas" romlott el, nem, maga a puszta vas jó, hanem a "szoftver" a vacak. Még az autószerelés hagyján, de sajnos orvosok is vannak ilyen attitüdben ma már: a laborerdményből hisznek MINDENT kiolvashatni

ekkerjoz 2011.07.11. 06:28:55

A legegyszerűbb dízelmotor, amit valaha láttam, egy cölöpverő volt, facölöpre rakták a dugattyút, ara húzták a motrot, aminek nem volt se hengerfeje, se forgattyúsháza, szinte csak egy üres, lefenekelt cső dolgozott, fain

magyar-magyar szótár 2011.07.11. 06:37:03

@ekkerjoz: Elképzeltem már párszor az ismeretlennevű orosz ács bányaszivattyú gőzgépének a dugattyúkját meg hengerét, az is fából volt a munka"henger" vaspántokkal.
Nadehát vót nekem szerencsém nemszervős 1937-es Mercedes kisteherautóhoz, aminek "parkoláskor" kétujjal könnyedén vagy profin tenyérrel (gomba nélkül) tekerhető a kormánya és az akkori útviszonyok mellett nem kellett benne állandóan gömbfejeket cserélni.

Meg ott vannak a honvédségi nyerspamut zoknijaim, a lyukadhatatlanok...

ekkerjoz 2011.07.11. 19:12:18

@magyar-magyar szótár: hát, ami jó az jó, bár én a szívódízelekért sem rajongok, se az örvény-, se az előkamrásokért, traktor mind
éshát szereltem eleget, ilyen atmoszférikus ifa, tátra hengerfej pakolást tíz perc alatt bekötött szemmel cserélek
nade rátérve a közös csöves, computervezérelt motorokhoz, ez egyfajta piaci igényt zár, az átlagsofőr kereket se fújtat szívesen, istenőrízz, hogy felnyissa a motortetőt, de az átlag szerelőt pláne vissza kellett tartani ettől
máshogy nem megy