A Magyar Út és pl a Magyar Igasság is paradox, ambivalens érzelmektől entropikusan fűlő magunk kicsiny[es]ségébe zárván.

A Magyar Út lassan nem út, kereszteződésenként kitesznek egy Hatvanas Korlátozást és azontúl a padkára, mely nempadka, menekülő személyautós magára vessen. A szembejövő  kamion ugyanis nem haladhat másképpen a nagyjából a nyomtávja szélességével megegyező sávban, mint félkeréksorral a szembejövő sávban, mert az út peremén 15-30cm magas kenyérvekni formájú dumók vannak, amik pl az üres kamionfélpótot megdobják és a szemben szabályosan közelekdő személyautó elé vetik. A személyautó keskenyebb, merészkedjen az a nemlétező padkafelé ki az út eszmeivé trancsírozott peremére.

A Magyar Igasság kutatása peniglen köcsöggé tesz. Egyáltalán a (pl blog)névbe venni, magyar, elég.  

A "pihenőidő" lejárta előtt félórával aztán eszeveszett hajsza kezdődik. Megéri 87km/h-s sebességgel egy hülye, mert rendesen 85-re korlátozott kamion előzésébe kezdeni, hiszen a 2km/h-s többlet is hozzájárul ahhoz, hogy a pihenőidő lejárta előtt 2 perccel érjük el azt a mocskos érdi utcavégnek látszó "parkolót", ami bűzlik, mint egy illegális szennyvízürítő...

A magyar kamionosokat kétségtelenül frusztrálja az is, hogy a "románok" autóiban nincsen korlátozó, ezért 110-zel repeszthetnek. Románia mindenben elmaradott ország... ott pl vadkapitalizmus van, ott a stadlereket nem börtönbe vetik, hanem nemzeti hősök, akik n+1 lopott millióikból A Haza Üdvére visszaforgatnak -nemrég pl egész rendes kis konzorciumot dobtak össze az Észak Erdélyi Autópályá-val kapcsolatban. Egy román stadlernek elég egy focicsapatot venni ahhoz, hogy ha magyr is, jóromán legyen, nálunk viszont , nemhiába, hogy az Üldöző Szervek hálóin is, cak a kishalak akadnak fönt.  Magyarországon   nemzetihősbe azok a farkasverembe esett ártatlanarcú kisfiúk számítanak, akik kreatívkönyvelője  nem Leonardo 'Utolsó vacsorá'jának olaj másolata után igényelt jogtalan ÁFÁ-t, hanem olyan orbitális méretekben tüntetett el összegeket, hogy azokat algebrailag is képtelen értelmezni a közmagyar.  Akik a második, sőt többedik milliárdjukat is kint tartják svájcifrankban és egy homokozót se építettek a nemzet üdvére, nemhogy futbalstadiont.


Az "elalvásos" kamionbalesetek okai között szerepel az, hogy az Igazi Kamionos [ez olyan űbermencs állapot, mint a reckl amálság;)] tüntetően mást csinál vezetés közben, vagy az ablakban pihenteti mindkét lábát (tempomat) vagy könyvel vagy menetlevelet ír és televíziót néz, eszik meg CB-z a másik kamionossal. Leesik valami a pedálok közé s amikor megkérdezik, mért trancsérozott át pipában a másik sávba, le két pógári autót, azt hüppögi ríva, hogy elaludt, mert a főnök halálra dógoztatja, napi 20 órát hajt (42 óra volt az, amit max egyhuzamban végigcsináltam, de 36 óra sokszor...)



A magyar kötelező "pihenőidő" célja a birságolás, ellenőrzéskor 28 nap tachográflapjait kell bemutatni és a birság összesen akár milliós nagyságrendű is lehet egy kamion hatósági ellenőrzésekor. A pihenőidő egyperces túllépése már 50ezer Ft. Ism.: A pihenőidő betartásához elemi szükség lenne helyre, ahová ki lehet állni a "pihenőidő"-ben. Ilyen azonban nincs.

Lehetne szócikkezni a behajtási engedélyről is, amit viszont nem lehet kiváltani. Nem is életszerű a Behajtási Engedély megváltásával járó 2-3 napos utánjárás, hiszen azt csak a Reckl Amálka féle jókisfiúk szopigálják álmukból az édes kis ujjacskájukon által, hogy a kamion fuvarja A-ból B-be vinni valamit, ott lerakni és vissza valamit vagy tovább C-be. A képlet ennél bonyolultabb, de ehhez meg a gyűjtőfuvar c. szócikket kéne megírnom. A lényeg, hogy a 33 paletta [raklap] legalább 8 felrakó és három lerakó között oszlik meg. A palettákon szállított áruk tömege palettánként más, van egytonnás meg 100kg-os, de lehet egy karton tea ránejlonozva a közepére. Tehá fuvar közben a kamionos áálatt nyom egy Rákóczit a targoncásnak és az az idegen árut is átcsoportosítja az éppen aktuális súlyelosztási szükségnek megfelelően. A kamionos nem ember, hanem egy gép viszonylag bio alkatrésze, ennek megfelelően egyszercsak telefon és máris más fuvarcélt jelölnek meg, vagy újat. Behajtási Engedély? "Oldd meg szivi valahogy, cupp!"  Ha a sofőr vagy a diszpécser kislány nem hallja el, akkor Nyíregyháza nem Nyáregyháza. Viszont azt, hogy Németfölde melyik Neuhausen-e a cél, azt keresse ki a GPS-ből a barom sofőr, azért fizetik, de közben ugorjon be Pestre (Hunyadi János utca) hat palettáért és ugorjon el vele az Miskolci útra. (Ez nyilván vidéki fuvaroztató diszpécsere...) Minden út Budapestre vezet vagy át-keresztül vagy ha nem, de egy rész-viszfuvar biztosan oda kunkorítja a vidéki paraszt kaminyonos ááálattot. Vagy menet közben kap utasítást. A fuvarpiac is hasonló az építőiparhoz, a kicsiknek akkor is meg kell döglenie, ha az így felszabadult fuvarra a nagynak se kapacitása, se embere. (Az elefáánt és a borsóválogatás esete.) Azaz alválllalkozói  láncolatokban szerveződnek le fuvarok, egynémely fuvarozó speditőr is.

 Egyébként, kilométerre átszámítva a kamionosok és a kamionok okozzák a legkevesebb balesetet. A rég M-0-ás nagy-dunahídi, halásztelki fölhajtójának "gyorsítósáv"-ja nem gyorsítósáv, az onnan felhajtó úrvezetőknek valami ősi, nyilván Árpád-kori előjoga van az elsőbbségadás nélküli felhajtásra, valaki felelős, konkrétan és személy szerint azért a rövid gyorsítósávért, viszont két futbalcsapatra való ember halt meg ott, volt, aki kamionok kerekei alatt végezte, oldalt a félpót alá került a kocsi és a benneülők meg a lágy és műanyag alkatrészek öklömnyi nagyságban terültek és kenődtek végig a hídon, ez egy eset, amit láttam.. mármint a kétségbesett hulladarabszedegélőket... Az ilyen emberek megérdemelt nyugdíjas éveiket tengetik, okos és megbecsült mérnökurak, szerintük jól dolgoztak és minden fasza, csak a szabályokat kell betartani, és az M-0 táblázottsága pedig az új szakaszokon is annyira fantasztikus, hogy kis helyismerettel már majdnem el lehet igazodni rajtuk...

Ha a halálutak többségét megvizsgáljuk, akkor kiderül, hogy ezek az utak önmagukban baleseti források. Az M 0-ás dél-nyugati ívére gondolok vagy a 4-es számű "főutvonal" halálos szakaszaira. A 4-es számú főútvonal halálosságára jellemző, hogy a TOPlistán második helyezett 6-oson fele annyi hulla nem termelődik egy év alatt...  Halálos a 34-es út Tiszafüred és mondjuk Fegyvernek között, vagyis végig. Halálos még 60-as korlátozás alatt is. 

A magyar utak sorsa egy ponton egyébként összefügg a Magyar Államvasutak sorsával is. Malmok és gabonatárolól vasutak mentén voltak, és ilyeneket még ma is nehéz kibulizni nem vasút mellett A közútifuvarozó lobbi lezsírozta, hogy a gabonaszállítások, amik  egyébként a műfaj sajátosságai miatt nem azonnal szükséges műveletek, rááérősen egy hét alatt is átér egy szerelvény egy kontingens gabonával, amit közúton, az aszfalt széttrancsírozásával hónapokon át szállítgat-gatnak... szóval a gabonaszállítások szépen átkerültek közútra, jól jártak a MÁV és a gabonaipar góréi, akiket megkentek a közúti fuvarozók, néhányszázmilliós prifitocskák keletkeztek súlyos milliárdok árán. A közúti gabona -és kavicszsállítás okozta károkat aztán nem javították, később a szükséges javításokat elnapolták, ma pedig már a tengely és gömbfejtörő gödröket bekenik sárral, amit aszfaltzuzalékból.. és szerintem vízből készítenek...  És az első kamionkeréksor kiveri a gödörből...  Valamint a MÁV a gabonafuvarokkal együtt milliárdos bevételektől is elesett, a gabonaszállító vasúti kocsikat és beszerzésüket is hanyagolták. Ami a MÁV-val történt, az törtnt jóformán majdnem valamenyi nagy állami vállalattal, csak a MÁV lerohadás méreténél fogva kevésbé átlátható a közember számra, újabban őpedig a MÁV-fikázás egyik fő célja is, hogy már az igazság ezügyben ne is derülhessen ki, miközben tényfeltáró újságíróink feltárandó (vagy ~ható???) tények hiányában négy éve dologtalanul punnyadnak..

 

Sajnos a kamionosok többsége nem blogol, így a Haza Igazságai és Üdve pl a kötelező pihenőidő tekintetében is, továbbra is, a Reckl Amál meg a BKV-figyelő típusú felülrőlvezérelt-alulszelepelt blogokon áll. Amit ezek a jógyerekbloggerek tudnak, és felfognak, az van, és amit nem, hogy ti. pl kiknek és mért állt érdekében a MÁV meg a BKV lepusztítása, hogy "100 éve" már (= 18-20 éve) nem a MÁV takarítja a vasúti WC-ket és nem a MÁV ragaszgál a nőivécék csempéjére Kis Vörös Katonákat, meg nem a MÁV retkeli össze az IC fejtámlavédő fehér huzatait, meg nem a MÁV akkor alternatív műűű'ész, hogy meg tudja magyarázni a dilettáns, közepesnél gyöngébb sprayfirkát, mint graffity-t, meg nem a BKV a buszsofőr, de még az a barom jegyellenőr sem a BKV, hanem a BKV mi vagyunk, szorosan összefügg minden, halom hasított fa a világ s így mindenik determinált (lophatok nyugodtan, ússe veszik észre...) A BKV jegyellenőr barom, de nem váltani jegyet a tömegközlekedésben alter jókiffiúság és szubkulturális lázadás... A

Egyre inkább... minden... mögött és ban-ben a pénz, a pénz, a pénz... innen elestünk a költségvetési bevételektől, akkor amonnan pótoljuk be, erre mindig is jók voltak az efféle sápok, amiket betarthatatlan szabályok megsértése miat szednek. Mint pl ez a "kötelező pihenőidő" is.  Mindenki felelős, a kamionos is, aki átsörözvén az éjszakát azt hazudta az ártatlanautós letrancsírozása után, hogy a sok hajtás, a munka miatt aludt el. Felelős a fuvaroztató, aki figyelembe se veszi, hogy embert ültetett az autójára. Felelős a feladó, a fogadó, felelős az Állami Szerv (maga A Felügyelet...) . Jól is jöhet a pihenőidő, A felügyelet sápszedőiről CB-n tudóstják társaikat, akik aztán addig, amíg A Felügyelet (magyarul kápéem)  sápszedői kint állnak, kiállnak, és naná, a tachográfot is pihire állítják. Ha meg esik az eső, nagy a kánikula, akkor A felügyelet emberei tető alá vonulnak haza és hegyezik rendesen a zabot, mint a sápszedő rendszerben egyébként mindenütt..

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr551314225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2009.08.17. 07:24:45

Kápéem, közútfenttartók, basszák meg. Mikor a 81-es pár éve gyakorlatilag járhatatlan volt a megannyi méretes gödör miatt, egy sárga autót se lehetett látni. Most, hogy ojrópaira felújították (és persze matricás lett), gyakorlatilag egymás seggibe ér az útfenntartóautók, tengelysúlymérők, trafipakszok fasza.

"...vagy a 4-es számű "főutvonal" halálos szakaszaira..." ehhez csak annyit, hogy annak is eltörném a kezét, aki a szolnoki elkerülő molkutas kereszteződését engedte szintben megépíteni. Gyakorlatilag minden héten összejön egy garambol, nem kicsi.

Az új (1993.-ban átadott) Szent István híd se kispályás fasság, évente pár hónapig félpályás lezárással restaurálják, mégis mindig kátyús, nincs benne az anyag. Megy a hajnali mikrobusz alvó emberekkel, a soffőr is félálomban rántja el a kormányt. Vagy a korlátnak pattanik, vagya szembejövő sávba, kész.

A pihenőidő meg natúr fasság, belföldi fuvarozásban nincs sok értelme. Itt nem alakulhat ki monotónia, annyi mindenre kell figyelni a sofőrnek.

Viszont az kimaradt a postból, hogy eléggé felhígult a szakma, régen egy kamionos egyszemélyben volt a KRESZ, most alig húszéves gyerekek ülnek negyventonnás gépre, nulla gyakorlattal, nulla szabályismerettel.
Nézd meg, minden héten beleakad valamelyik sőderszállító billencs a kinyomott platóval egy-egy hídba, basszák meg.

magyar-magyar szótár 2009.08.17. 08:15:28

A szolnoki halálkereszteződésre a hatósági válasz az, hogy nem kell 70km/h-nál gyorsabban megközelízteni és a szolnokra lekanyaradóban előzvén az utolsó pillanatban visszavágni BAAAMMM bele aba, aki viszont Szolnok felől centizve a haladók orra előtt (akiket ez a barom leelőzött) átvágni. Tervben volt egy gyorskörforgó (amiben egy külön Szolnokra bevágó ív dupla) .. most nem tudom, hogy áll. ű

A kamionosokról a kamion szócikkben írtam hoszasan és kivehetetlenül zavarosan. Lehetetlen.. lehetetlen erről beszélni, egy párhuzamos másikvilág az odaföl, amt Reckl Amál féle jókiffiúk fölfogni se képesek.

Egyszer egy cégnél, ahol kínaibetűalakban kellett nekem a fostalyiga 7,5 tonnással beevickélnem a felrakóhoz, megkérdeztem, hogy szerintük logisztikailag jó helyen van-e a cég.Persze, mondta a nő: Olcsó a bérlet és eddig minden kamionos beparkolt. Jó, akkor álljon föl háttal az asztalának a forgószékre és úgy írjon be a gépébe... Nem értette, mit akarok ezzel, holott azt is kérhettem volna, hogy keressen ki valamit az alsó fiókban anélkül, hogy a lábikóját fölemeli. Jártam nagykerhez, ami TOTÁLISSANBEHAJTANITILOS útról nyílt.

Minden autós szakma lezüllött mára, a taxis nemtaxis, a mentő és tűzoltó úrvezető, aki azt hiszi, hogy a lámpa feloldoz a fizika törvényei alól is és egyébként meg morálisan überállesz lámpa nélkül is viselkedhet úgy az úton, mint betépett csiocsipszterítő amfetaminboy.

A nők többsége azzal a pofával vezet, hogy minden más autóban faszok ülnek és őneki ennyi jár nőiségére, hogy azt csinál, amit akar. A férfiakról meg ne is beszéljek...
Két hét Olaszország után (ahol állítólag vad és szemtelen barmok vezetnek) halálos hazajönni ebbe a dzsuvába...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.08.17. 08:45:33

Örvendetes, hogy megszólalt a Szakma is.

méhészborz · http://debi.blog.hu/ 2009.08.17. 11:56:00

"Minden autós szakma lezüllött mára, a taxis nemtaxis, a mentő és tűzoltó úrvezető, aki azt hiszi, hogy a lámpa feloldoz a fizika törvényei alól is és egyébként meg morálisan überállesz lámpa nélkül is viselkedhet úgy az úton, mint betépett csiocsipszterítő amfetaminboy."

Egy lezüllött rendőrség mellett nem nagy csoda a káosz.
De sebaj, jönnek a seriffek. :-)

bryan 2009.08.18. 13:46:19

Párezer kilométert lehúztam kamionosok és más profi sofőrök mellett, hol stopposként, hol pedig pakolóként. Ismerem a panaszaik többségét. Az általam ismert sofőrök átlag napja fél hatkor kezdődött és kb hétre ért véget. A kedves vállalkozók hajtják őket mint a gépet, ha nem lenne pihenőidő simán nem állnak meg 10 órán, vagy még többön keresztül, max pakolni, talán vécére, (utóbbi nem biztos), mindezt nem csak azért teszik, mert hajtja őket a főnök, hanem, hogy mielőbb hazaérjenek. Ezután a következő nap ugyanígy folytatódik. Lehet, hogy van aki ezt bírja a hét öt, esetleg hat napján, még az is lehet, hogy a kisebbség az aki nem bírja, de ha alatta van tíz tonna vas, nem érdemes kockáztatni. Ha egy kamion elvisz valamit annak ugyanis mindig sírás a vége. Inkább szopjanak a kamionosok a pihenővel, mint hogy akár egy is elaludjon és megöljön valakit. Egyébként amikor a kamionosoknak sír a szája, mert meg kell állnia pihenni, azért lehet azt látni, melyik van teljesen készen, de más esetben az utolsó energiatartalékait is kifacsarná, mert mondjuk Angliából jön haza, már a töke tele van az egésszel, otthon lenne a családdal, vagy megjárta a Miskolc-Debrecen-Nyíregyháza kört, dugóval, és két pesti felpakolással együtt. Ilyenkor sokszor az emberkedés, meg a türelmetlenség vezetné csak arra, hogy ne álljon meg, szerencsére az átlag sofőr azért nagyjából tartja az időket, aki meg nem azt előbb utóbb elkapják. Még egyszer: 10 tonna vassal a segge alatt ne vagizzon senki, mert annak rossz vége lesz.

magyar-magyar szótár 2009.08.18. 14:13:01

@bryan: Köszönöm a linket. Igazából azt szeretném, ha egy kamionos elmesélné itt kommentiálisan mondjuk egy fuvarját. Ebben az országban nin csenek autópályák, itt nem lehet egy egéyszen egyszerű, mórickaálmokba való A-tól-Big s vissza fuvart megcsinálni 8 óra alatt. Hát még egy igazit, mondjuk egy jó kis pesti csillagtúrával. Én már nem ois tuidom követni azt a beszabályozottságot, azt az őrületet, ami a fizetős (matricás, VIGNETTE) szakaszokkal jár.. a fuvarok papírozása... szállítólevelek, okmányok.. sok kamionban még a sofőr fingásait is rögzíti a kompjuter, a fóőnök ellenőrzi a fékezéseket meg a fogyasztás, meg a rock tudja, miket, egy rendes blogger agyvérzsírtolulást kapna annak a felétől is, ami leszab egy teherautósofőrt nyomorít. Aztán, amit úrvezető észbe se vesz, a keskeny utak... a fordulók, a lehetetlen körgforgók