jegyzet Hannibal-nak: Ne olvasd el Hann' mert már olvastad.

kamion az a nyergesvontatós, pótkocsis,[függönyponyvás] tandempótos,  tehergépjárműszerelvény, ami zárt felépítményű, dobozos vagy ponyvás, hűtős, esetleg még állatszállító ÉS leginkább nemzetközi . Kis tűréssel elmennek még kamionak a belföldi vagy csak belföldi munkát végző egyéb felépítményű szerelvények. Nem kamion a kavicsos tréleres, a gabonás, etc. Attól függetlenül azonban a méret számít.

http://www.euroxtrade.hu/imgs/MANAGED/hirdetes/0805extbp0149_002.jpgCsereplatós-tandempótos tégéá-emáen. A csereplató: lábakra állítható cserefelépítmény, az alvázról lekapcsolható: otthagyhatja a teherautó a cél/kirakó helyen, ahol raktározásra is használhatják, alátolat a lábakon álló leürítettnek és már viszi is. (egylerakós háztólházig: álommunka kategória a kamionéletben) Az emáen: affektatív modoros ejtése a M.A.N. teherautó márkanevének. A tégéá-emáen fölött rangsorban esetleg a Mercedes és a Scania állhat.

Letört a teherautó tükre, amivel jártam, és a főnököm utasított, hogy ha már, akkor menjek be vele a biztosítóhoz a Róbert Károly krt.-Lehel u. sarkán. Leparkoltam egy mellékutcában valami grund szélén és besétáltam a biztosítóhoz.

 ilyes' autóval jártam...

A pult mögött a szokásos magyar pultoscsajszi, smink, festékette műraffiahatású haj "természetesség" látszatát adó biohajbalzsamtól ragacsos  l,  sok dezodor, műkörmök, malacbarnára szoliztatott pofi, vakító szemhéjfesték. Fölvette az adatokat, majd odaszólt a kolléganőjének:

"Egy kamion! -hova álljon?"

A kolléganője, nyilván tapasztaltabb (gépjárművekkel kapcsolatos biztosítások ágazata!) kis gondolkodás után hátramutatott az öt személyautóval teleparkolt udvarba: "Álljon be, fiatalember!"  A két méter húsz centi széles és magas kapun? -kérdeztem vissza. "Ön a hivatásos, önnek kell tudnia vezetni"- mondta önérzetesen a tapasztalt kolléganő.

Mindenki a saját kitsin'ke kis világából tekintgél mélyMagyarországon: amikor egy cég telephelyet választ, minden szempontot figyelembe vesznek sokszor még a logisztikaiakat is... Kimennek a terepre a kombival, leparkolnak a kerítés mellé, elnéznek a 2méter 20cm-s szabad szakaszon és azt mondják: "Jó, egy másik autó elfér mellettünk!" Egy teherautó, ha a platója un palettaszéles (két szabvány EU-raklap hosszára egymás mellett a platón elfér) akkor nettó 2m40 cm. Hozzá az egyebek, pl ponyvakapocs vagy tükrök. Nagykereskedések vannak, ahová bajosabb kamionnal bemenni, mint retikülbe bepakolni egy hifitornyot. Hát még, ha már van is benne egy.

Jellemző, hogy helyzete baumgartnerizálódásában reménykedő mélymagyar autószalontulajdonos 100 milló-s kamuhitelből (ebből 20 ért kies helyen, ami régimagyarul szép, nyugodtas, "ősfás" környzet pl, házrészt vesz a ciccamiccájának) kertvárosi környezetbe, 4 méter széles utak hálózatában, fekvőrendőrök, úthajlatban babakocsikkal ácsorgó & trécselő kismamák, összehajló fasorok, épít szalont, a hűűűlye  traileres büdösbunkó sofőr meg álljon meg evickéljen be szalonja elé, ahogy tud és álljon le az újautókkal oda, ahová neki tetszik.

Egyébként a teherautós hierarchiában az igazi kamionosok [almagyarul: kaminyótós ááálatt] körei felől tekintvén nem is számít teherautónak 7,5t össztömeges kategória. Maga a főnököm valaha nagyautóval is járt, tehát nem tekintette munkának a 7,5t össztömeges tehergépjárműn végzett tevékenységemet, holott havi 10-12ezer km-t hajtottam és ezzel usq. 300ezer netto-netto jövedelmet termeltem neki..

A kamionosbüszkeség másképpen is megmutatkozik: kamionos nem parkol le, nem száll ki ismeretlen helyre behajtás előtt, hanem nagygáz-harmadik kunkorítja be a szerelvényt. A mélymagyar valóságban azonban nagykereskedelmi telephelyek, nagyüzemek fogadóhelyei is szinte alkalmatlanok avagy QWR-t alakzatokat warghabetűzve tolatva 1-1cm tükörtől-tükörig lehet bejátszani az autót a le/felrakóhoz, amit a tulaj, fuvaroztató zsibbadt arccal bambán néz az irodaablakból napmintnap, pofájában  zavartalanul járó abáltszalonna vagy makrobiotikus salátafalattal.  Természetesen a szorult helyzet kialakításban aktívan vesz részt munkábajárós édeskisautókájának  az úrvezetőhöz méltó leparkolásával.

Kamionos fagyit akar: ott áll meg, ahol akar, ő nagy ÉS dolgozik -az meg eszébe se jut, hogy más nagyok is vannak és az ő munkájukat akadályozza. Akkor is a fagyizó előtt áll meg, ha  másik oldalon már parkol egy kamion és kettejük között pedig egy harmadik képtelen áthaladni a 2m10cm résen.

Gyűjteményem legszebb darabja, amikor gépjárművel-behajtani-tilos táblával védett utca közepén szorongó nagykereskedésbe kellett áruért mennem.

A kamionosmorál egyik talppillére a fülke: Vészes előzésben, mondjuk egy gyöngébbnek vélt kamion mellett, mihelyst a fülkét védett pozícióban látja, kezd behúzni a sávba, rá a kollégára, aki így fékezni kényszerül. Lényeg, hogy a fülke meglegyen [ne sérüljön a ráhúzás-kor]. A kavicsos állat-típusú, emberiessége maradékaiból is kivetkezett alkoholüzemű antropomorf droid a vasladiokot mért ne húzná rá bármely nemkavicsos autóra. Nemkamionos, de soktonnás ágazatokban, mint kavicsszállítás, a legtermészetesebb módja az előzésnek ez. Személygépkocsik  esetében ez nem annyira gyakorlat, mivel azt minden teherautós tudja, hogy a személygépkocsivezetők vezetés közben a gépjármű vezetését lényegtelen mellékesnek tekintik, a külsőtükröket zajkeltő fölöslegnek, a belsőtükröt pedig emléktárgyak tartására szolgáló izének. Az úrvezető gondolkodik, a rádiót kezel, telefonál  vagy beszélget utastársaival, így nem figyeli, mint halad az őt előző jármű.   

Kamiont ez a tábla teszi -a Zónijósítás óta inkább már csak emlékbe hagyják meg:

Zöldfülűként tankolni a benzinkutakon egy párszor a teherautók számára kialakított helyre álltam be. A benzinkúton az elfogóember ugrásra készen állt ...(forgalmasabb helyeken elfogóautót vagy motorkerékpárt tartanak és az egyik kúti alkalmazott rész-vagy egész munkaidejét a telitankkal fizetés nélkül ellógók kiszűrése tölti ki... gyönge forgalmú az a kút, ahonnan naponta csak két telitankolt autó lép meg fizetés nélkül...) zárom a fülkét, amikor bömbölve lecsap rám egy igazikamionos: "Más is élni akar baaazmeg, ideállsz ezzel a talyigával, mi, azt hazudod, tankolni, hee, figyellek, de ha nem fizetsz, megöllek, baaaameg!" A  hesszelő kutasnak szeme se rebbent. A kamionos ott lihegett a vállamban végig, lesvén, tényleg fizetek-e. Aztán a társa viszonylag enyhülten megmagyarázta, hogy az illem szerint az ilyen kicsikkel a személyautók kútfejeinél kell tankolni.

Igazikaminyótós csávó természtesen a teherautók részére fönntartott kútfejhez áll be, míg kávékáz', avagy bomba-italát meginni. A pultoscsaj arcán az unalom felhőzik: kívülről tudja már a kaminyótós csávóknak mind a két csajozós dumáját. Tulajdonképen törököt vagy szlovént is meghallgathatna, amikor a kaminyótós a két tenyerével fölfelékúszó mozdulatokat tesz, akkor meséli azt, hogy mint nyomta le egy emelkedőn az ellenséges kaminyótóst, amikor meg ezeket függőlegesen teszi, akkor az alakját dicséri a csajnak..

Általában a nők meglehetősen diszkriminatíve, szexistán bánnak a teherautósokkal. Igaz, nem minden ok nélkül. Zebránál állván a legnagyobb bátorsággal akár a féktávolságon haladó teherautó elé is odalépnek, mert úgy gondolják, hogy a kamiont egy hülye fasz vezeti, aki úgyis fékez. Autózó nők is úgy tekintik, hogy a nagyobb autókat biztosan mind-mind hülye faszok vezetik, akik elnézik nékik a női finomságaikat. Ma már azonban nem csak az fordulhat elő, hogy nagyobb fölsőkategóriás személyautót nőtársuk vezet, de akár furgonokat s mikrobuszokat is vezetnek nők. Nincsen is szebb látvány, amikor a vélt hülyefasznak bájos pá't intő hölgy tekintete találkozik a nemhülye fasz, hanem szintén bájos hölgy, hogymondjam, viharló tekintetével s a tőtött, megfelelően fényezett ajakakon aztán mi turbék gurguláz...

Curioso egyes európai kaminyótós csávóknál, hogy a Konföderációs (Amerikai) Államok lakkellenzős katonai sapóját viselik. Elég drága dolog az ilyesmi -a vörös lobogóra azért telik a kis pöcs 3,5-7,5t össztömegeseknek is. Az igazi májer kaminyótóscsávók a vámudvarban teljesen komplet konföderációs szerkóban feszítenek. Nem ritkán drága szivarokat szí'nak, és ha nem azt mesélik, Alessándria előtt hogy nyomtak le egy törököt, mert nekik még volt két gangjuk dugni, akkor, főleg, ha ketten vannak, abban fociznak, hogy kinek mije van otthon a csempészésből és lopásokból származó pénzekből. "Ugye, Béla mekkora zsakuzzim van baameg?" "És minden helyiségben egy külön kilencvenezerforintos kávégép!"

Magyar teherautós, ha mást nem, üzemanyagot biztosan lop, mert a főnöke eleve belekalkulálja a fizetésébe az üzemanyag árát, amit úgyis ellop. Ha nem lopja el, hülye, ha nem tudja képviselni saját érdekeit, hogy' képviselhetné a főnökét???

A GPRS -korában, a teljes kompjuterizáltságban a kamionos-főnökök az irodájukban ülve tudják követni járműflottájuk mozgását, az egyes autók tartózkodási helyét, sebességét, az üa-tartály telítettségét, azt, hogy hányszor fékezett az autó és milyen erővel. A kamion kompjutermemóriája legalább száz fékezés adatait ki is adja, nem csak rögzíti. Az űrtechnika (jövőbelátás)bevezetése óta a kamionos egyszerűen a parkolóban eladja az egész tank üzemanyagot, befekszik alukálni és ébredéskor jelenti, hogy míg pihent,leszívták az üzemanyagát.

"Ez a sok kis fostalicska hordja össze nekünk az egy nagy fuvart" -mondotta egyszer egy toleráns kamionos valami csiocsipszkategóriás kisautó -ról.

A kamionosok közötti hierarchiát nem csupán az osztja be, hogy ki min, hová, mit fuvarozik, hanem a mivel is. Tekintve zártközösségi és igen alacsony olvasottságát rovatomnak, nyugalommal írom ki a márkaneveket. A Scania, a Mercedes, Volvo, M.A.N. számítanak Európában márkának a vonatók/teherautók körében .. (A vontató, az a nyerges, ami vontatmány nélkül olyan mókás, csupasz-rövike a nagy böhöm fölkével.. és a félpót az, amit az ilyen húz, a színpadosnak szinteltérés van a platóján, a bogisnak segédtengelyen kerekei vannak a tengelynyomás csökentésére, az utak kímélésére, a tandempótosnak a pótján a két tengely középen van s a vonógerenda mélyen benyúlik a vontató teherautó alá, ilyesmik..) futottak még kategória a többi, még a DAF is számít. Egy scaniá-s nem tűrhet meg maga előtt kisebbet. A személyautósokat, úrvezetőket és kicsiket figyelembe se veszik. Aki magyar vezetett már Kenworth-t, arról számol be, hogy a fapados élmény az egykori KRAZ-okéra emlékeztette.

bogisKenworth -különlegessége a segédkerék kormányozhatósága ami rakottan, terepen segíti. Síkúton, üresen fehúzjatja, spórolván a gumikopáson.

Aki tapasztalni akarja a párhuzamos világok elvét a gyakorlatban, álljon teherautósofőrnek...

Egy scaniás-nak mondjuk feltétlenül meg kell előznie a gyöngébb márkát. Az ász-kategóriák között is van rangosor (lásd fennebb).

A teherautósofőrök szerint ők dolgoznak, az egyéb járművek pedig jódolgukban tartózkodnak az utakon. A felfogásban minden teherautó egyenlő, de itt is, mint mindenben, egyesek egyenlőbbek persze. Legkivált a kamionosok. Egy kamionos arca... ...Mondjuk Pető Iván alulképzettsége miatt frusztrált, gátlásosan hebegő előnyugdíjazott vidéki gimnáziumitanár egy igazi kaminyótóscsávóhoz képest. Tudjuk, hogy Havas Henriket az isten eredetileg benzinkutasnak vagy taxisofőrnek teremtette, de harmadiknak biztosan a kaminyótóscsávót írta be. Csakhogy a kontraszelekció in versa is működik, és ha a tehetségek a Czeizel-szám szerint 93%-ban elvésznek, akkor a tehetségteleneknek viszont lehet akár szerencséje is. Minden közlekedővel előfordul, hogy az úton butaságot csinál, rosszul ítéli meg az előzés esélyeit, etc. Ilyen esetekben a külföldi, pl török kamionos a másik kamionostól a vészvillogók villogtatásával elnézést szokott kérni. A magyar nem, a magyar vitéz, és így fordul, ha van, a váltósához, ha nincsen, akkor a szélvédő elé a műszerfalra dobált töméntelen plüssállat valamelyikéhez: "Látod, baameg, betettem centire!" 

centizés: magyar út magyar igazsága:  Mindenki ül az autójában és a maga kis fejéből néz ki: tehát a  közlekedés szakemberei meg hivatalnokai szintén: azért is vannak széttrancsírozva a magyar utak, mert ilyen keskenyek: minden nagy gép egynyomon jár és a nyomváju  ellen a bogi (segédkerék a nyomáselosztásra) nem sokat használ. Valamint a mindenkori [de főleg korábbi..] korrupt MÁV vezetés az állami felügyelet szives elnézése mellett az elmúlt 19 évben hagyta áthárulni a gabonaszállítást a közutakra. Néhány tucat fuvarozó néhánymilliárdos  profitjáért ezermilliárdos nagyságrendben keltkeztek útkárok és veszített piacot a MÁV.

http://www.dunatv.hu/data/cms370643/kamionok_211.jpg A magyar út mellékén a padka nempadka. A pihenő nempihenő. A körút nemkörút, a sugár elvégelt vagy T-be fullad. És így, és tovább... Útdíjat olyan szakaszért kell fizetni, amit máshol alkalmatlansága miatt útzár alatt tartanának. A felügyelet nem felügyel, hanem sápot szed. A rendőr a szolgálat szabályzatot meghágva ott ellenőriz, akkora veszélyt teremtve, amekkorát csak tud, ahogyan azt ő akarja, úgy. A mentősofőr újabban azt hiszi, hogy a kék villogó és a sziréna a fizikát meg az euklidészi geometriát is felülírja, a tűzoltósofőr dettó, és ehhez még az úrvezetők közismert mélymagyarsága csak hab-a-torkán...

Ugye, sokan gondolnánk azt, hogy azok a kamiótóscsávvók, akinek kétszáz plüssállatka tarkállik a szélvédőjük alatt, érzőlelkű, ábrándos emberek? -holott a szélvédőtáblájukon (am. nick) az áll: Ördögfióka. Sztalin, Tudós, Májer, Pisti74, Ördög, Csibészke, Állatvédő, Erdész, Gombász -stb táblák. Olykor színén értelmezve, hogy pl Sztalin azért Sztalin, mert nagy varjúbajsza van. Állatvédő biztosan sok állatot ütött el, a Gombász pedig járt már gombászni erdőben, kisodródván egy kanyarból, Erdész detto... Buhera vagy Gépész szerelgetik az autóikat, Mozdonyvezető viszont vagy vasutas volt, vagy a vonatban (2-4-6 kamion szorosan egymás mögött..) szeret az élen haladni. BillGérc ellenben a jövő mérnöke, vannak havarjai, akik akár 92km/h-ra felbuherálják a korlátozót [plombált tempomat, ami nem engedi 85km/h-nál jobban felgyorsulni a teherautót, hacsaknem román felségjelű, ui románokra semmilyen zónijós ajánlás nem érvényes, ott ugyanis tisztában vannak az ajánlás és a norma kifejezések különbségével, meg azal, hogy HCCP csak Magyarországon kötelező, Párizsban vagy Bucurestiben a trafikosnő pisilhet vödörbe a függöny mögött, csajk MélyMagyarországon nem...)

Van kamionos, aki nemhogy nem engedi előzni a fasz, semmibemenő kis fostalyigát, pl egy szar kis 10tonnás szóló DAF-ot a scaniá-s , de  dob is neki egy jobbost, és így engedi maga elé golyófogónak. Ha gabonásokat látunk vonatban menni, nem azért rettegnek a leszakadástól, csak lehet, hogy a 2-3 -X-ik autó vezetője még makett a tegnap esti sörözéstől. A golyófogót kapcsolja l a rendőr, a kápéemes stb, a többiek viszont elóghatnak és a legközelebbi nyugis parklóban vagy a 5 méter széles falusi főutcán Imre néni kocsmája előtt várják be a mozdonyvezetőt a vonat elé.

Egyszer láttam egy kamionost regénnyel a kezében. Finn volt és Leon Uris-t olvasott. Én mindig olvastam várakozásban -viszont nem számítottam kamionosnak.  

Kétszer láttam t, kamionost. Fölfigyeltem a tolató vontató fülkéjében arany suhanásra: hát egy osztrák lány volt az, s ahogy jobb-tükör-baltükör szaporán nézdegélt, apródfrizurája ettől ütemre az arcába csapdosott. Sok nő az egyenlőség jegyében úgy gondolja,  a szegregattó-fallokrácia hozza magával, hogy a kaminyótos csávók zömmel férfiak. Erre mondta egy kaminyótós csávó, hogy csak egy (1!) apró különbség az, amire a feministák itt nem gondolnak, méghozzá, hogy nem mindegy, hogy két golyó egy zacskóban rázódik egész nap, vagy a méhe petefészkestül lefelé. Anno a traktoroslyányok is ezért mentek ki hamar a divatból. Én még a pisilést említeném meg -ne nevessenek! Úrvezetőként sose gondoltam volna, hogy a pisilés mekkora gond is lehet -bár a szélesszájú üdítősflakonok piaci bevezetése óta javult a helyzet anyira, hogy az USÁ-ban már emiatt egyes dugós-helyeken tiltó rendelkezéseket hoztak: tilos teli palackot kivágni az ablakon... Szóval figyeltem a lányt, mint tolat, aztán eszembe jutott, hogy a vámudvar tulajdonosai csakis férfiakban gondolkodtván, hogymondjam.. a mellékhelyiségek ügyében.. úgye a kaminyótóscsávó úgyis bunkó és majd beáll valamelyik hátsó kerékhez a parkolóban... Aztán még egy küsded barna niš-i lányt láttam, de az ő autója nem számított kamion-ba....

Egyszer egy 25 éves, bézbólsapkás fiatal kamionos sírva borult a mellkasomra: Öt napja rohadt rajta a gatya: a főnöke 30 km-ről sem engedte hazamenni... Miolta a szociális szempontok is kezdenek előtérbe kerülni, és a hatóságok ügyelnek a kamionosok pihenőidejére, a 8 óráért küzd mindenki, minél több kilométert tehessen meg azalatt, vagy hazaérjen, ne kelljen a pihenőidő miatt a fülkében rohadni. Illetve egyre inkább az a helyzet, hogy rothadhat a fülkében a kaminyótós. Úgye nem kell mondanom, hogy Európában a török kamionosok után a magyarok a legvitézebbek a szabályok átjátszásában, így a pihenőidő kibeckelésében -de ne én legyek már az első, aki a trükköket közzéteszi. Mutattam a kamionótós kiccsávónak, hogy bár én nem vagyok kaminyótós, de nyáridőben is vasutasbunda lóg a fülkében, kistáskában pótgatyák és túlélőkészlet, szappan, fogkefe, törölköző.

2 komment

Címkék: kamion

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr44868654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.10. 18:36:29

volt egy kolegánk, a gizi. 3,5-ös dobozos rönóval járt dél-dunántúlba, mindig ugyanazt a kört.
egyik nap reggel másikra szállt hátul a raktárnál. kérdem gizi miért? tegnap délbalatonon kiesett a komplett hátsó blokk alóla hazajövet.
másnap reggel meg fel volt dagadva a szája. mondom gizi mi történt? nem adott esszázast a pihenőben valami srácnak, hát bedagadt a szája.
harmadnap ideges, káromkodva dobálja a cuccokat a platóra. mi van gizi? elbaszták a rakodást, sietnie kellett haza, ha még aludni is akart, erre lemeszelték, és nincs biztosítás.
negyednap falfehér, és nem pakolt, mi van gizi? nem szól. úgy mondják, mi volt: jött haza, nagy jobbos faluból kifele, ott a lada a sáv közepén áll, hopp szétcsapta. sokméteres körzetből szedték össze a darabokat. tulajnő megállt, bement fagyiért. a kocsi üres volt, de gizit a tűzoltók szedték ki a sértetlen teherből.
ötödnap nem jött.

a havas viszont inkább régivágású benzinkutas, mint kamionos.

de más. nyolcas út, várpalota előtt a kátyús, szűk út a domb bukkanóján? na, ott jött már velem szembe kamion, asszem az volt, mert jó nagy lámpája is volt.

ma hajnalban meg a sztrádán élőállatszállító bejött elém a belsőbe, index meg minden, csak épp úgy 10-10 kilóméterre nem volt senki a külsőben.

a tűzoltósok meg fehérvárról kifele az agárdin sportot űznek abból, hogy az 1+2 sávos úton szembe mennek, de jó nagy helyközökkel, hogy mire azt hiszed, vége van, és beelőznél szabályosan, addigra pont előugrik takarásból a piros.
süti beállítások módosítása