"Annyi jó hangosan játszó rockzenekar volt Portland-ben, én megporóbáltam valami mást, halkan játszani."

/Elliot Smith/

"Hozzászoktam, míg játszom, mintha-misem,  zavartalan beszélgetnek. Játszottam, csend lett, leálltam s így szóltam hozzájuk: Mi van? -beszéljetek!"

/Elliot Smith/

5 komment

Címkék: halkzene

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr8713501355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2017.12.15. 07:52:49

Kedvenc, hangosan dúdolós (Alameda, Can't make a sound, Half Right...) igazi trubadúr lélek.

Frick László Intézet 2017.12.17. 05:25:59

@Dinamuki: Mindig örülök, ha 1-gyel kevesebb bennem az előítélet, Elliot Smith-nek köszönhetően Elvis Costello-val kapcsolatban csökkent... 38 éve most hallok először Elvis Costello-t.

Dinamuki · https://vimeo.com/309900652 2017.12.18. 15:48:45

talán az is ritkaság, hogy élőben jobban hangzik a szám, mint a lemezen:

www.youtube.com/watch?v=c-bGZdErCHE

Frick László Intézet 2017.12.19. 08:50:05

@Dinamuki: Mostanában jó sok olyan koncerten voltam, ami élőben jobb, mint felvételről. A legdöbbenetesebb Ruzsa Magdi volt. Szépen, nagyon kényelmesen, mintegy 33%-os teljesítményen eldalolgatott nekünk, vidékiparasztoknak, titkos Janis Joplin rekesztésekkel, amik a stúdiófelvételeken nincsenek meg. Vártam, hogy legalább egyszer sziveskedik kiereszteni a hangját. Nem futotta a 4,5 millióért.

Frick László Intézet 2017.12.19. 08:55:24

@Dinamuki: A Sundance-en megy egy portréfilm Elliot Smith-ről, azt nézd meg, abból kiderül, miért olyan jó (vagy jobb) koncerten. Rendkívül elavult technikával dolgoztak, mint a korai Beatles idején. Vagy a korai Zappa. Egyszerre és mindenkinek járszani kell. Szerintem ez jó módszer, a Jimi Hendrixé, akárhány sáv van,meg majd kevergetünk utólag, mindig és mindig, újra és újra Az Egész-et kell följátszani és EGYSZERRE:

A montázs konzerv puzzle rakosgatásos maikorszerű

ráadásul a hangmintákkal

Nagyon lehangol, amikor a kedvenc zenekarom koncertjén pl már csak a hangminták a jók. Kurvára idegesít, hogy a Költő őr annyira részeg/be van állva, hogy csak markolássza annak a feleslegesen értékes hangszerének a nyakát és a billentyűs laptopról "kűdi" a hangmintákat, nekem oszt ne kűggye

de a kiscsajoknak,akik a frissenmosott hosszúhajukat a korlátróllógva beszellőztetik, is mindegy
süti beállítások módosítása