Előszöris, mi volt az  IFA:

http://fotoarchiv-kunkel.startbilder.de/1024/ifa-w-50-lsp-speditionspritsche-184047.jpg

 Az IFÁ-nak leszólás a magyar kamionos-szlengben az "ellenséges" vontató (kamionos szlengben traktor)-márkákat sújtó előítéletes leszólás illetve az ellenséges kamionsofőr hirigelését szolgálja.

Pl a disznó IFA a M.A.N. az emblémájában látható oroszlán a "disznó":

http://www.foto-galerie.net/data/pix/bilder/truck_MAN_138811.jpg

http://www.engtec.de/MAN_Logo.jpg

 

A svédIFA az természetesen a Volvo, mert a másik svéd teherautó, a Scania a királya minden teherautóknak, tehát nincsen az a frusztráltságában a másik agyvérzsírját felfőzni vágyó kamionsofőr, aki le merészelne IFÁ-zni egy Scaniá-t.

http://www.truckerlinks.dk/volvobil/Volvo-FH12.JPG

6 komment

Címkék: aladár hirig

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr744755970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B. Hella 2012.09.05. 17:14:36

ez gondolom olyan, mint mikor én felteszek egy pompás cikkcsit, mi a különbség Dolce&Gabbana és Maxmara őszi kollekciója között. Senki más nem tud hozzászólni, nem is akar, de én úgy érzem, jó, hogy feltettem:))
vannak ilyen napjai az embernek. Öregszünk:)

spájdernecc 2012.09.06. 05:26:03

sose hallottam ezt a disznós IFA kifejezést, gondolom a barna kóla-szőke kóla analógiája lappanghat a háttérben.
Az IFA egyébként teljesen használható technika volt a maga idejében
A motor alapja MAN fejlesztés, a rossz nyelvek szerint keletnémet testvéreink annyit fejlesztettek rajta, hogy központi olajzásúvá tették az adagolót meg a kompresszort.

magyar-magyar szótár 2012.09.07. 03:15:50

@spájdernecc: Hááátööööö... AZ IFA teherautók legendája hasonlatos a Trabant Legendához. Előszöris a nálunk klasszikusnak (a képen látható) számító IFA használhatóságáról ugye nyilatkozni olyannak, aki még nem kényszerült benne aludni, ami a hősidőkben cukor és cementgyárak 2-3 kilométeres körzetében az odatorkolló utak mentén gyakran előfordult. Aztán ugye a legendás megbízhatóság, az önindító, ami 5000 indítás után már csak kalapáccsal-ráveréssel működött ... a motor, amit 200ezer kmként fel kellett újítani... az izgalom az újraperselyezéskori első indításnál, hogy már az első pár ütemre a vadiúj hüvelyek megrepednek-e vagy az első munka fordájában majd, pl rakottan, emelkedőn, egy IFÁ-snál elemi alapkészség a kapaszkodófokozatban (1-es seb.) lerohadó autóból kiugrani és a sarut a kerekek alá lökni. Külön fejezet a fél-levegős-félhidraulikus fék és kuplung meg az elfagyásai, télen alapfelszereltség az újágpapírfáklya a gyufával. Akkor ugye az üzemanyagfelhasználás, pl veled szivesen elszórakoznék azzal, hogy egy 1973-as gyártású nagyjavítás nélkül 1Milliót futot Saurer kipufogójához állok én és tőgáz, te meg a Legendás IFA egy szinte nullkilométeres, még nem kopottas példányához és mindkettzen tőgázná vegyünk nagylevegőt, te még a szemed se fogod tudni nyitvatartani, a Saurer-ből tőgázon (utánégető nincs Euro Minusz 1-es motor) HŐSUGARAT látsz

Az az ember tudná igazán megítélni az IFÁ-t, aki vezetett II. világháború előtti Deutzot vagy Mercedes-t. Egy 1933-as Deutz-hoz képest az 1990-es gyártású L50-es IFA olyan, mintha zsilett után éles kagylódarabbal kéne borotválkoznod... Az IFA vezetés gondolatától is kiver a hidegláz

Az IFA-buzik egyik végső érve az szokott lenni, hogy a papíron 6,5 tonnával terhelhető autóra felraktak 10 tonnát és elvitte. A váza kétségtelenül túlméretezett volt, mert nem cicóztak többféle vázat gyártani és ugye a terepesé is ugyanaz volt, mint az országútié.

Lehetett azonban ezt a konstrukciójában is csődtömeget überelni (itt jegyzem meg, hogy 24-32 liter/100km gázolajjal valódi teherautóban duplaterhelhetőségűek jártak el)igen lehetett, ez volt a Robur, ami mégnagyobb fos volt, mint az IFA.

És még egy gyönyöre az IFÁ-nak, ha ember rakta meg, kb 30cm-vel volt magasabban a platója egy valódi teherautóénál. A terepes meg a billencs platója mégmagasabban... Az biztos, hogy azok a bűnözői csoportok, akik résztvettek az IFA megtervezésében és gyártásba-állításában majd gyártásban tartásában is, SOHA SOHA nem vezették többet 10 km-nél. Arra ítéltem volna őket, hogy 3 éven át vezessék ezt a szarnak nem nevezhető gépturhát.

magyar-magyar szótár 2012.09.07. 03:23:54

@B. Hella: Pedig pompásan levezethető ez a leifázás más társadali előítéletességekre meg hirigelésivágyakhoz is. Valójában ugyanis ezek a "bélyegzések" aprónüansznyi különbségekkel rendelkező lényegükben-ugyanazok-ra vonatkoznak. Az egyik"ifa" fülkéje VALAMIVEL spártaibb, a másikél pakolhatóbb, a disznóIFA 2 literrel kevesebbet eszik, mint a többi versenytárs...

Ugye én is mint valami fidesznyik, csupa rossz közül választhatok, vagy ilyen "orthodox" cikkcsit copylok föl, ami sz-tár -jellegű, vagy tartalmasabbat teszek föl, és akkor meg felháborító ovifan vagyok, az egyetlen helyes és járható út szolidaritásomat kifejezni az örményekkel, A Valódi IMF Igénylista cím alatt érdekes mémeket sorakoztatni majd felszólítani benneteket, hogy tanájjatok má' ki mégfaszább mémeket vagy pl a Rózsikabaszogatás is MEGFELELŐ téma lenne vagy pl focistapocak címszó alatt Orbán hasának parabolisztikus elemzése meg effélék, ez lenne az egészséges humnor kateg (a képillusztrációk Varánusz mémek copyjai lennének) , megspékelve egy kis jujgattatással a nácik előretöréséről.

spájdernecc 2012.09.07. 05:34:14

@magyar-magyar szótár:
a világért nem vitáznék veled, de...
néhány tízezer használati, meg néhány millió km üzemltetési tapasztalatom azért van IFA ügyben. Az alapkonstrukció az NDK-ban jellemzően rövidplatós kivitelben futott, 3,5 t terhelhetóséggel, többnyire vonópad nélkül. A hosszúplatós változat. 5,3 tonnára növelt raksúllyal már a hazai igények "felmérése" alapján direkt nekünk készült. olyannyira, hogy a ráábdált Ringféder vonópaddal találkoztam a jóval később vásárolt MAN-okon:)
A váltó egy kalap szar, az elvileg 120 lóból a hátsó kerékig kb 70 jutott el. 3-as fogaskereket, meg szinkront annyit cseréltünk. hogy a szerelő becsukott szemmel fűzte össze cuccost. Kuplungszerkezet - tárcsa - kinyomócsapágy szentháromság nélkül NINCS raktár. Olajat - vizet naponta ellenőrizni és 1250-es ékszíj nélkül a telephelyet elhagyni tilos!

magyar-magyar szótár 2012.09.13. 05:35:09

@spájdernecc: Pedig úgy akartam meghalni, hogy az általad közzétett tényekről még fingom se volt... Azt azonban tudom, hogy a kreatívmagyar leghosszabbplatós IFÁ-t úgy készített, hogy a leghosszabb vázú bútorszállító IFÁ-n, amit NDK-s cégek nemzetköziszállításban is igénybevettek, lecserélték a fülkét sima mezítlábasra.
süti beállítások módosítása