Részben a Dopeman (ejtsd dopeman) -tól kéne szociológiailag is beszarni, hűde, és hiv. pedig a Geszti Péter képviseli a magyar nemzeti rep -ben a nyelvierőt, háááát, miután meghallgattam ezt a klipet, nem is tudnám megmondani, hány olyan szó van benne, amit az időközben szupersarkított nagyképernyős Nyelvész Józsiék kihagytak, miközben nem tudok hozzáférni forráshoz, amiből megtudnám, hogy a mások helyett börtönbüntetésben bérülnök-nek mi a börtönszlengbéli neve...

 

az öcsém máskéntlátja, így:

Az a bajom a Ludditákkal, hogy (1) a rep "mint olyan" kicsit sem értelmiségi.
A Ludditák meg nagyon értelmiség...

Aztán az is bajom, hogy a rep értékét növeli ha nincs meg írva.
(2) A jó rep = freestyle.
Éppen ezért annyira azért nem kell bonyolultnak lennie, mint a sok ludditás rímnek.


Én ugye tőzsgyökeres [Budapest egy konglomerátja]i vagyok, nem a flaszter nevelt, deazért...
Pista meg szigetszentmiklósi.
És szerintem a magyar rep egyik, hanem a leg, leglegje.

http://youtu.be/18Ch10RdfGc

 

De úgy őszintén megmondom, a repet nem is nagyon szeretem, mert ugye a zene...
a rep-alap az gagyi. csak ütemhatárok, egy-két hang, nyilván, hogy üljön a szöveg,
de én talán ANNYIRA már csak ezért sem szeretem.

Pistában meg pont az a jó, hogy zeneileg is van mit aprítania.
Az Irie Maffia egész jó, legalább élőő zenne.
Ez örök klasszikus:
http://youtu.be/U9FzGrxq1hU


És akkor Pista harmadszor: a Zubolyban, ami szintén annyira kuriózum, hogy ...
http://youtu.be/bWF3r5cWrSE

28 komment

Címkék: szleng

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr283323187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.25. 07:15:30

hát mer' ez a részlet a nyóckerből van, amit - társszerzőként - igazi cigánygyerek csinált, ez a dal meg asszem madame imola, a börtönszleng meg egy budai hülyegyerek, aki most azt játssza, hogy kurvára köze van a börtönökhöz.

magyar-magyar szótár 2011.10.25. 07:19:36

@vészmadár (pica pica): Nagyon kamelom azt a cigánygyereket.Édes pofa. Lehet, hogy úgy járnék vele, mint Mick Jaggerrel járt egy pár alter férfiművész '69 Londonjában...

RomBold! (törölt) 2011.10.25. 07:25:37

A szlenget ott ette meg a fene, amikor trendi lett, aztán mégjobban, amikor toddomány is lett.
Mert szerintem eredetileg afféle tájszólás volt urbánus környezetben, ami kifejezett egyfajta csoport-tudatot is. Tudniillik hogy a szögedit meg tudom különböztetni a vazsi húzslevezs-zabálótól, és a nyócker piti bűnözőit a csepeli prolitól, meg a cinkotai sutyeráktól.
Aztán hogy trendi lett a szleng, elvesztette a jelentését. Nyelvész Józsiék eleinte főleg esztergomi keményszájúskodó kisgyerekszlenget toltak, aztán később bővítették a repertoárt, és nyelvészjózsik voltak előtte is kicsiben, és nyelvészjózsiutánérzők lettek később sokan. Ahogy a tájszólás szétbaszódott, úgy baszódik szét napjainkban a szleng.

magyar-magyar szótár 2011.10.25. 08:31:49

@RomBold!: Az interneten 3 nap egy esztendő és minden újkihívás hamar megöregszik. Tudni kell abbahagyni.
vagyis .. ö... tudni kéne abbahagyni. Aki nem tud megújulni, arra előbbútóbb rányő az arranymellény, mint Dr Modorra.

magyar-magyar szótár 2011.10.25. 11:38:59

@A Hannibal Lektűr-attitűd: A szleng sose lehet régi, mert akkor már a zsernyákok is értik, nemhogy az andrások, de még a fakabátok is.

spájdernecc 2011.10.25. 12:04:58

@magyar-magyar szótár:
és ebből adódnak félreértések:)
egyszer az egyik haveromat kellett kidumálni a matekból az agárdi strandon
a prosztó feléjük MÉG egyszerűt, Pestiában MÁR bunkót jelentett.

magyar-magyar szótár 2011.10.25. 12:53:33

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Az öcsénk véleményével kieg. a czikkelyt olvasd el légy szives.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.10.25. 14:46:53

@magyar-magyar szótár: értelmiségi reppnek ott Akkezdet phiai, Závada 'Újonc' Petivel:)

A ludditás csajok is toltak slam poetryt, az félúton van a freestyle és a megírt vers között
én most nem érek rá keresni, de van csomó videó

az igazi freestyl meg persze jó, de azért abban is sok a panel (b-mollozni szövegben is lehet), szóval nem egészen olyan, mint a 8 mérföldben, amikor eminem az utcán tolja a megírt freestíle-t_)

de majdnem:)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.10.25. 14:48:23

ja, és működésük utolsó pár évében természetesen a Ludditák is élőben, zenekarral tolta

Fenehorizont 667 2011.10.25. 16:28:26

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
azá az eminemre keress rá, amint nem előre megírt freestyle-csatákban úgy lenyomja a detroiti fekákat, mint a szart. nemtom, hogy van-e róla videó, mert a bennem élő hiphop-rajongónak a freestyle olyan, mint a bennem élő rockzeze-rajongónak a gitárszóló: leszarom.
de tudom, hogy mindig a fehér fiú nyert, és úgy, h kő kövön nem maradt mellette.
felfedezni is úgy sikerült, hogy a nagydarab, fukszos néger producerbácsi (dr dre) hallotta freestylozni valakivel felvételről, erre aszitte, h megtalálta a következő évezred legnagyobb gigasztárját. gondolom már szövögette a fejében, hogyan építi majd fel a karakterét, amikor elment felkeresni, hogy aztán gecire meglepődjön.
végülis, bejött neki, mer sztár lett, csak arra nem számított az elején, hogy az alany fehér szinű, és 60 kilós.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.10.25. 20:21:11

@kchkscak: én is láttam a filmet:)

és tudom, hogy kb reális is volt

de:
angolul, főleg szlengben, kicsi könnyebb (nyelvtani okokból kifolyólag, mint sok rövid szó pl)

és a filmben csak úgy csinálnak

valamint: ha nem értem, csak - angol - felirattal, vagy még úgy sem, mert annyira szleng, akkor nem tudom értékelni sem

így marad akkezdet meg a ludditák...
:)

Fenehorizont 667 2011.10.25. 22:24:04

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
ja, én nem láttam a filmet, csak szeretem eminemet mán vagy 12 éve, és képben vagyok, h mik történtek vele.

a kezdetfiait énis szeretem. egyszer voltam koncertjükön, és nagyon odabaszott.

magyar-magyar szótár 2011.10.26. 05:08:11

@A Hannibal Lektűr-attitűd: @kchkscak:
Egyelőre Dopeman teljesítményétől vagyok lenyűgözve, amit Index Anyu reklámozott tegnap a szokásos kis füllentéssel, mert nem a HimnuszBAN bazmegolt a dópeman, csak köré.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.10.27. 21:42:55

@magyar-magyar szótár: na én is meghallgattam

bazmeg ez szar

ovis

olyan pisi!kaki!fütyi!punci!

én sokkal frankóbban bazmegoltam magyar szentséget:)
hannibal.blog.hu/2009/09/30/szo_zat_de_kon_strukt_v2

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.10.27. 21:46:46

@magyar-magyar szótár: hozzászóltam - volna

elózetes moderáció

dopeman papa nem bírja a kemény szavakat bazdmeg?

magyar-magyar szótár 2011.10.28. 04:41:25

@A Hannibal Lektűr-attitűd: A jógyerekblogokban a moderálás a faszisták miatti kényszer szülte.
Kevdencem az Őrjöngjünk Venszan:
"moderáltalak buzizás miatt"

magyar-magyar szótár 2011.10.28. 04:44:44

@A Hannibal Lektűr-attitűd: ... ami moráliasan még a lehető legjobb, mert bár nem moderálta azaz pl ki [...]ta a buzi szót mint olyant, mert nem is lehet, csak DŐRŐLLENI!! az egészet-e-je kifeléjje-e'! -de lagalább jelzi, hogy volt ott komment és hogy miért nincs.

Kedvencem a permanensen (=azaz kommentoszlop nyitvatartási időben) permanensen szemtelen (Mi szellemesek vagyunk, de próbáljanak meg csak ezek, akkor trollok lesznek!) és provokatív (ha én mondom vérszar, az stíluselem, ha ezek mondják, trollok, moderálva!)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.10.28. 09:57:13

@magyar-magyar szótár: biztos automata, és van egy tiltott szó lista

mondjuk álszent, az igaz

magyar-magyar szótár 2011.10.28. 10:15:41

@A Hannibal Lektűr-attitűd: a tiltósztavas nem engedi elküldeni se már a klommentet. Moderálni gyalog kell [kéne--- kéne?], kapával kivágni a ffrancba.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.28. 11:15:39

a modorosblogon egy időben a turul és a kánya voltak a tiltó szavak.

magyar-magyar szótár 2011.10.29. 04:35:52

@vészmadár (pica pica): Engem Modorék újabban a legtüchtigébb jógyerekeljárásal ignorálnak (először a B-oldalon ismertem ki ezt az igen modoros mórest: addig nem reagálnak az útálatos kommentjére, amíg le nem kopik)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.31. 18:27:42

@magyar-magyar szótár: nem hiszem, hogy kifejezetten tudatos dolog van emögött, egyszerűen nem illik a képbe a stílusod, és nem tudnak (meg sztem nem is akarnak) vele mit kezdeni. Általában is igaz az egész ottani csapatra, hogy van, amire nem akarnak reagálni, mert viccesen nem lehet, érdemben meg nem illik...

magyar-magyar szótár 2011.11.01. 03:53:43

@vészmadár (pica pica): ZHogy szerintük a kánya az karvaly? Nem láttak a karvalytőke szó rémképezői még karvalyt VAGY mást, pl kányát kergető fecskecsapatot. Egy ideig azt hittem, hogy a kányakergetéshez kell egy felhő, aztán azt, hogy bárányfelhőnyi fecske, aztán rá kellett döbbennem, hogy 4-5 fecske megkerget egy kányát. Igaz, 4-5 fecskétől üzötten a kánya már eléggé lomhán reagál s reá-reá fordulva is...

A Modor típusú orákulumok közül az egyik bevallotta, hogy útálja a stílusomat, mint a szart...
süti beállítások módosítása