In memoriam 1-800 Móni

Nem erről lesz most szó.

 

www.retronom.hu

 

Hanem a Petőfi [MR2] rádióról. Vajjon van-e még jógyerek, aki emlékszik a tüntikére a Petőfiért. A Petőfivel se lett meg az, amit pedig a jógyerekek agyi mosigálói jaj annyira ohajtottak vóna pedig. Már csípte a szemem, annyira gáz volt az a nagy ohajtás. Az ember komolyan, már imádkozik azért, hogy legyen már egyszer végre úgy, ahogy annyira szeretnék a mosodások...

 

Csövesrádióban csövesszámok mennek. A magamfajta vén seggfej számára kissé furi ezt hallani, mi ma a csöves.

Pl ez csöveszenébe számít:

meg ez is

Ez a csaj már a könyökömön gyön ki. Munkám során nem hallgathatom egykedvenc rádióimat, elsősorban a Bartókot, meg a Jazzy-t, ezért választom áthidaló megoldásként a Petőfit, ami miatt a fiatalok már úgy útálnak, mint a szart. Még jobban. Ezt az Adele-t azt se tudtam eddig, hogy hívják, 5 perce tudom, de a Petőfi ezt a pompás számát magyar szokás szerint agyonjátsza, naponta 3-szor megy. Tuggya az elavult telefaXXXom miért játszák és ismétlik agyon a számokat.  Egy rakás nő velem egylégtérben   a gecinél jobban útál engem azért, mert ennél a számnál, amiben pedig az ő szivükbaját is kiénekli ez a kövérkés csaj, még emelek is a hangerőn.

 

Hát még a magyar dalok!

 

Emlékszem, a Petőfiért való oktondipocok tüntike idéjében a legnyomulósabb stréber  jógyerekblogokban fikázták a magyarzenét csak azért, mert   e z e k   beszéltek arról, jó lenne több magyar zene.

 

 

Nem strigulázom, de a Petőfin ráadásul úgy harmadában kábé az a foszene szól, ami a Class vagy Neo FM-en vagy a többin.

 

Ritkán egy-egy zene nem fos ugyan a "kerrádiókon" csak egyszerűen úgy van vele az ember, szép, egy évben elég lenne meghallgatni ötvenszer, de a napi három az évente ezer! Ezer még Frank Zappából is sok!

 

Sok áátatlan jógyerek és pl a HírsXXXző egész szerkesztősége meg tulajdonosiháttere  abban a tévedésben él, hogy Kündü bácsi szabadidejében XXXpátiát hallgat, nos le kell lombozzam őket, az Erlherr nem szereti a gagyit, pl ha ki akar kapcsolódni és valami könnyű-de férfiasat a bora mellé, akkor Howlin Wolf-tól dob be valamit...

Különösen a Petőfi szlogenjei [zene hallgatáshoz] akasztanak ki életkortől függetlenül mindenkit, pedig a mai Petőfi a fasorba se nincsen a néhai est-FM-hez.

 Talán fíloszokat és rabrábikutatókat érdekelheti az oka is annak, mért útálja az átlag magyargyerek (pedig érettségizett, sőt!) fiatal a magyarzenét. megfigyelésem szerint főleg akkor van ki a gálája is a magyar átlagfiatalnak, ha érti a szöveget, ha pedig az a szöveg bonyolultan játékos és az érzéseit mondja ki (amire ő nem talál szavakat) akkor különösen gyűlöletessé a számára. Azt sem szereti a magyar, ha az énekes túl jól énekel, túl képzett és jó a hangja az énekesnek. Cigányok pl a cigányzenét nem birják, ami ma "romapop" címén megy, ugyanaz a tánitáni egy kissé (enyhédeden) habadi-habadapp ütemezéssel. Ha a mai cigányság zeneiízlésében Észak-fokot jelölök, az a Várady Roma Café. Ne legyen a hangterjedelem túl nagy (hacsaknem Zámbójimmi...) ... az is zavaró, ha a zene túl eredeti, inkább "hasonlítson valamire". Ugye.. milyen húrokat borzongat meg az a zene, hát izé... ö... ruhaszárítókötelet, ha...

 

FosTomi "Mizu"-ja pl kizárólag ebben a verzióban hallható a csövesrádióban:

 

alter változat - ezzel kizárólag fónikusan sok átlaggyereket meg lehetne szívatni

 

...hogy képzel el az ember egy magyar jógyereket, hát úgy, hogy ő elsősorban egyáltalán nem átlagos, hanem öörvára alter és az alterség alapja, hogy az ember magyar undor-ground-ot hallgat, magyar alterzenét, a Kontroll Csoport vagy a Kispál és a Borz copyrt klónjait, de ma már sok Quimby-klón is van, nagyon jön föl a technofolk és egyéb műanyagok... Mondjuk a Kispál't annakidején Feri bácsi is dajkálgatta, a Nemzet Csótánya, csak ezt máma a hűdealter jógyerekek nem szeretnék tudni éspersze Bangyi a hegyről se emlékszik arra...

 

Megkérdezem átlagfiataljaimat,  akkor mi a jó rádió, pl a Class FM a jó de főleg a Radio 1, ahol csupa maisláger megy, pl már újdonat korukban is szemét 70-es évekbeli diszkószámok remixei, amikről ezek a szegény mostani gyerekke honnan is tudhatnák, hogy maxx annyiban maiak, hogy számítógéppel még fosabbá hígították mind...

 nesztek maisláger:

dehogy van szó itt Illésekről, pofonokról, Metró-Omegáról meg arról, hogy Baksa Soós mért akart a Kex-szel mindenáron külkerületi művházakban Metró zenekar rajongó pólettárr-gyerekeknek játszani... Nem ízlés dolga az, hogy a legtöbb rádió zenének jóindulattal sem nevezhető gyári szintetikus gennyel tömi a fejeket... Nagyon is a maimarketing tötvényeiből adódi a lédigagyizmus, az, hogy egy dekreatív copirmányt, mint LédiGagyi "tökeredetinek" lehet eladni, sőt, még ideológiának is. Nagyjából 50-60 számból áll a napikínálat mindenütt és az ember akármelyik magyar rádiót, beleértve a Bartókot is hallgatja, előbb-utóbb ismétlésekbe akad, pl a Bartókon mást nem ismernek Bartók Zené-jéből, mint egy Fischer Iván vezényelte [szerintem lájtos] változatot. A slágerzenékből is, mint Ravel Bolero-ja, feszt mindig csak mindig csak ugyanazt ugyanazt ugyanazt adják... Ha nem Jevgenyij Kiszin játsza Chopin-t, akkor Bunyin. Tudom, hogy az ismétlés korunkban követelmény is, én is mennyit ismétlem, ismétlem önmagam, az ismétlés tizestörvénye alapján az egy nemszám, a három kevés, az öt már elmegy, tízszer kell valamit szajkózni egy funkcionális analfabétának, hogy félszer fölfoghassa...

 

Számomra az, hogy huszonnégyéves tinisztár [vö. tizenhét-és féléves Tizenötéves Józsika 2007-ből]  FosTomi nem maihang, ez nem ízlés kérdése, kizárnám az ízlés lehetőségét is ebből, egy bankiügynökképű tökfej valami menő siltessapótól van megdizánnyolva, szóval a maihang, akkor ez az, ez se eredeeti, tehát nem fáj, volt már, tehát nemborzol:

 

 

Az a tippem, hogy a magyar rádiók, haker-hanemker, kínálata azért áll 50-60 számból, nem csak a spórolás, hanem a magyar médiaértelmisegg tipikus reája szarása miatt. Baszik belenyúlni a számítógépbe, ami ma az ember helyett szerkeszt. Jó' van az a büdösparasztnak úgy, ahogy van. Hiába jönnek föl alterségek a médiában, pl gebed meg a televíziózás, mint műfaj, ez a beleszarás akkor se változhat, ha egy média-állásra 400-szoros túljelentkezés van és a jelentkezők zöme a szó szaros értelmébe véve BÁRMIRE hajlandó azért, hogy recepciós lehessen a Fos6 TV-nél (Ami nemtévé, hanem valójában valami internetes elosztó ismétlős- cucc...)

Most pedig a szokásos vesztibuláris zuhany következik, kezdőversenyzőkoromban a kedvenc reggeli rádiózeném a néhai Est-FMről, ajííhááá, amikor A Várost járom, ezt a könnyű kis slágerzenét  bömböltetném legszivesebben egy kaminyótó tetejéről ezerwattos sugárzókból, mert?- Mert megérdemlik, azért, a sok  aljas cockroaches pesti úrvezető és csiocsipszterítő köcsög furgonos   Akkor lesz magyar reggelirádiózás újra Magyarországon, ha reggel efféléket nyomnak

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr992982209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fenehorizont 667 2011.06.14. 11:36:46

szerencsére nekem a munkatársam szabadságon van, és a petőfi helyett most végre azt hallgathatom legalább egy hétig, amit a legjobban szeretek meló közben: a büdösnagy kuss-t.

2011.06.14. 14:51:42

Olyan ötvenhatvan éve nem értem, hogy az ízlésen szabad-érdemes-szükséges-e vitatkozni? (néha - ritkán - azt hiszem, hogy igen, de legtöbbször azt, hogy nem)

A rádiókból fröcsögő zene kb. 90 százaléka pl. számomra nem hogy élvezhetetlen, hanem hallgathatatlan...
A maradékot sem érdemes szerintem összehasonlítgatni, minősítgetni, csak hallgatni...

magyar-magyar szótár 2011.06.14. 16:25:52

@méhészborz: Ízlésdóga pl a krumploifőzelék darabosan babérlevéllel és sok cukorral -de már ekkor is: "Minek cukor bele, legalább ebben ne legyen fehérméreg!" Mindenféle zenéből van jó, magyarnótából, még schramelli-ből is. A hülyítés azonban nem ízlésdóga. Azonban közben eszembe jutott: nem biztos, hogy a rádiók főszerkesztői pés tulajdonosai a bűnösök. Az is lehet, hogy a lekérdezőkkel van baj. Ha az jön ki, hogy "nagyátlagban 6 órát hallgatják a fanok az adót", akkor úgy vannak vele, nem hallja a büdösparaszt mégegyszer aznap a számot.

magyar-magyar szótár 2011.06.14. 16:28:18

@méhészborz: Van egy ilyen kategóriám: "Jó, de nem tetszik nekem" Nem kapcsolom el a rádiót, de nem adnék érte pénzt (sőt ingyen se tölteném le...)
Az Est-FM-en volt Ízlésrendőrség... igenis ítélni kell, pl a Nótatévé egyes puruttyáit.

magyar-magyar szótár 2011.06.14. 16:40:59

@kchkscak: @méhészborz: Hát ööö... ha rádiós szerkesztő lennék, félretenném az ízlésemet. Pl ha már ez a Mizu, akkor Lakatos művésznő spanyolos változatát tenném be, bár felfordul tőle a gyomrom, viszont jogosnak és átgondoltnak érzem. Az ilyen Flórfosokkal ezt kell csinálni: megalkotni jobban. Sokkal jobb a Lakatos féle verzió, akár úgy is járhatna, mint a Last Ketchup.

Én az ilyen Gecibomba féle izékbe bele se nőttem ugyan, de irigylem azokat a 12 éves és 9 hónapos kisfiúkat, akiknek való.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.06.14. 16:58:35

Ma autóztam az M0-on és közben belefutottunk egy 5 km-es dugóba. Egyik rádió sem mondta be, hogy mi a farok van. A valamikor autóklubbos rádióként indult libsi rádió is csak azzal volt elfoglalva, hogy egy nímand ríjon orbán viktoron. Néha azért próbálkozom ezzel a szerencsétlen adóval mert azt hiszem, hogy a sok ótvar zene mellett egy kis információcsomag is eljut hozzám.
Amit még nem tudok elfogadni, hogy elmegyek Bp-ről jó 200 km-re, ahol az szól a kocsmában a rádióban, hogy a lúzerek hogy araszolnak a nyagkörúton. Ott momentán ki a férfi nemiszervet érdekel.
Emlékszem annak idején a láger rádió indulására is a legelső perctől, mert éppen úton voltam, s nagyon tetszett az akkor még újdonság rds-es rádió (Hungária rádió vagy mi a csoda néven jelezte még akkor ki a készülék). Szentestől-Kecskemétig, majd utána még többször meghalgathattam ugyanazt a négy 300 Ft-os teszkós cd-t amit magam is megvettem, mert akkoriban adtam fel idegenkedésem a CD-vel szemben. (meg akkor fizetett a biztosító egy CD-s mini torony árának megfelelő összeget)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.06.14. 17:05:15

amikor eladták a frekvenciákat, majdnem forradalom lett, hogy mi lesz most a slágerrádióval! erre mondta a tibi, hogy nem kell félni, mert minden rádió slágerrádió (aztán ahogy a borosbocskort is megvették hozzá, hirtelen a tüntetésre lelkesítés is alábbmaradt, kiértiezt).
erre van igény kéremszépen, hogy elébe rakják, mint a készételt, ott meg az nyer, amelyik olcsóbban és többet állít elő.
teccettek volna forradalmat csinálni.
a zinternet korában meg mindenki úgyis azt hallgathat, amit akar - bezzeghúszéve még a lengyelpiacon kellett fénymásolt borítójú kazettákat venni, meg olyan walkmant, hogy ha fordítva raktad bele az elemet, fordítva tekerte a szalagot, és begyűrte, hogy dobhattad ki.

Fenehorizont 667 2011.06.14. 17:13:40

@magyar-magyar szótár:
a gecigránát 30 évesen is kurvajó :D

Steinmann Lujza 2011.06.14. 17:18:27

@kchkscak: pánpéter szindróma:D

@magyar-magyar szótár: azt modnjuk nem értem, miért röhögsz azokon a serdülőkön, akik nem ismernek fel 30-40 éves számokat, mégis, honnan kéne tudniuk, hogy a nagyanyjuk mit nyomott fel hangerőre?

Feesh 2011.06.14. 20:04:58

Innen a Szazholdas Pagonybol uzenem hogy az allando ismetles a radioban nem magyar szabadalom, az angol adok is ugyanezt csinaljak. Csak igy lehet slagereket es sztarokat kitenyeszteni. Szerintuk...

Kabalco 2011.06.15. 01:11:08

Ismétlés az unás anyja... nekem is ez volt a bajom anno a kerrádiók kínálatával. Volt, hogy 12 órán keresztül voltam kénytelen hallgatni, és sokszor már csak azért imádkoztam, hogy legyen már végre valami magyar, hogy legalább dúdolhassam, ha már a szövege nem is megy. De nem, lenyomták Pink akármelyik aktuális slágerét harmadszor is (ugyanazt persze), és akkor még hátra volt az ún. kívánságműsor.
Volt olyan rádió, amelyik úgy reklámozta magát (kb. minden szám elején és végén bejátszották), hogy azon az adón egy nap kétszer ugyanaz a dal nem hallható. Igen, ám, remek ötlet volt kiegyelni a tracklistet, csakhogy frissíteni is kellett volna. E helyett csupán megkeverték őket valami random funkcióval. Jó példa volt erre, mikor éjfél előtt leadtak egy számot, s öt-hat perccel később lement ugyanaz. Természetesen az már az új nap hajnalán.
Igen, van, amit többszöri hallgatás után meg lehet szeretni, de sajnos olyan is van, amit soha.

I_Isti 2011.06.15. 04:54:22

Szerintem nincs hallgatható magyar rádió. Néha a Fiala szokott elviselhető műsort csinálni, de akkor jön a férfiklimax. A klasszfm echte fideszzombiképző, olyan hülye a hírszerkesztés, hogy az már fájó, zenékről nem is beszélve, az már kiveséződött fentebb. Borosbocskor már rég lefáradt - ők még tudtak régen, mára már nem. Balázskát messzire el kellene kergetni mindenféle médiából, amit csinál annak semmi köze nincs a rádiózáshoz, a tv-s szereplését nem ismerem, nem nézek tv-t. (A rohadt rádió a munkahelyemen van bekapcsolva, hogy törne ki az összes ic-je).
Jazzy az egyetlen rádió, ahol 3 nap alatt a leggyakrabban játszott szerző/előadó 5 ször van leadva, és a leggyakrabban ismételt szám - ebből 3 db van kb - is csak 3-szor van három nap alatt.

magyar-magyar szótár 2011.06.15. 04:54:25

@Steinmann grófnő: Mindenki magából indul ki, nekem nem lehetett volna eladni egy foxtrott-remixet újdonságként 12 éves koromban, pedig annyira buta voltam, hogy azt hittem, a rockzene csúcsa a Led Zeppelin Black Dog-ja.

magyar-magyar szótár 2011.06.15. 05:01:32

@Feesh: @Kabalco: [ism.] Van egy rémísztő gyanúm, miszerint többmilliót költöttek ezek a rággyók molyan felmérésekre, amik igazolják, hogy ez kell a büdösparasztnak.

@bs395: Ebből a szempontból érdekes Lakatos művésznő húzása: Sok (már persze relatíve sok, pár millió) pénz, médiakapcsolat ("spontán riport lakatos művésznőről, hogy megcsinálta ezt a legóbaöltöztetett spanyol nyelvű klipet) és nézd meg, a YT-n mikroidő alatt már feleannyi letöltése van, mint az eredetinek. Nem mintha a SZEMEBEN érv lehetne a letöltésszám (van egy Jimi Hendrix szám, ami csonkítva kb 1.235.000 letöéltésnél jár, ÁMDE Műanyag Csóka nyomorult covere meg 1.800.000-nál tart, tehát a kommentelők között ez érv: Műanyag Csóka a jobb gitáros, mert az ő letöltésszáma nagyobb...)

Fenehorizont 667 2011.06.15. 10:44:13

@magyar-magyar szótár:
lehet ezt szépen körbemagyarázni, de téged kb annyi frusztrál, hogy az emberek nem azt a zenét szeretik, amit te elképzelsz nekik, hogy szeretniük kéne.

2011.06.15. 10:44:21

Ha már itt ez az internet, akkor van lehetőség saját listák készítésére, pl. a grooveshark nevű zeneszájton, és akkor nem vagyok kénytelen a mások ízlését(vagymiafenéjét) elviselni.
Lehet, hogy ez tiltott reklám, de vállalva a szigorú büntetést, mindenkinek jó szívvel ajánlom, ingyenes,és jóformán minden rajta van:-).

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.06.15. 12:33:10

@magyar-magyar szótár: krumplifőzelék cukorral...

juj

nehéz gyerekkorod volt

:)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.06.15. 12:37:08

Adele a tipikus popcsajoknál kettővel jobb legalább

kettő nagyságrenddel

A rádiós tracklisteket meg tudományosan állítják össze ma már

régen minden jobb volt

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.06.15. 15:17:09

@magyar-magyar szótár:
mintha azt olvastam volna tetőled, hogy a zsűrinek márpedig mindig igaza van.

I_Isti 2011.06.16. 05:29:14

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Persze, tudományosan. Annyira tudományosan, hogy a "kívánságműsor" részén is a betelefonálók maximum 15 db számból szoktak választani.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.16. 08:49:21

@bs395: ennyi a lényeg. A rádió körülbelül annyira érdekes bármilyen szempontból, mint a papíralapú hírlap vagy a házilag darált kávé:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.16. 08:54:14

@magyar-magyar szótár: "nekem nem lehetett volna eladni egy foxtrott-remixet újdonságként 12 éves koromban"

Megint abban tévedsz, hogy azt hiszed, a kisgyerek azt hiszi. holott csak arról van szó, leszarja. Érted? nem arról van szó, hogy azt hiszi, ez valami új. Arról van szó, senki 16 évest nem érdekli, hogy a neki tetsző, éppen futtatott, stb. zene honnan van. Hogy az eredeti vagy másolat avyg remix vagy mi, az kurva mindegy. A zene nem több egy kamasznak, mint a csoporthoz tartozás kifejezése, ugyanúgy, mint a ruha vagy a haj. Te meg itten olyanokat ideologizálsz, hogy ezek milyen hülyék, hogy azt sem tudják, hogy. De, amúgy tudnák, ha érdekelné őket. Csak nem érdekli.

Fenehorizont 667 2011.06.16. 10:03:51

@vészmadár (pica pica):
ja.
meg bezzegrégen biztosan nem nyúltak a bezzegzenészek dallamokat és alapokat bezzegsenkitől.
pl bezzeg x.y. valószínűleg egy bezzegcsendes, atombiztos bezzegkockában nőtt fel, ahová nem tört be semmilyen hang, ami bezzegbefolyásolja.

bezzeg manapság!

úúúristen, remélem én nem leszek ilyen, ahogy idősödöm. sztem vkit megkérek majd, hogyha látja rajtam a jeleit, rögvest rugjon fejbe :D

magyar-magyar szótár 2011.06.17. 06:06:21

@kchkscak: Bezzeg nemcsakhogy loptak, de egyszerűen másoltak is ki egész passzusokat, sok röneszansz-korabarokk mester úgy dógozott, mint az asztalosok is, voltak sablonjai, amiket elővett s azokról beillesztett, meg egyszerűen amit más már jól megcsinált, azt bemásolta, sőt volt olyan, hogy újmegrendelőnek átcímezett egy régit és kész.
A dal és a vers (poéma) egytestvérek s az a szabály: Lopni lehet csak ne kapjanak rajt' .
süti beállítások módosítása