zárszámadás [-> évértékelő] Az előző év értékelése az, ha az idei évre [jövőidőre] tervezett céljainkat konkrétrészleteiben valljuk be illetve közöljük . (Dr Mesterházy Attila- Dr Jávor Benedek- Dr Balczó Zoltán  definícióinak összefoglalása, vélhetően Dr Köszönjük Emese közreműködésével, 2011. 02.07.) lásd még: termelőszövetkezeti ~

 

 

ELŐBB nyisd ki a zacskót

MAJD vedd ki a mogyorót,

UTÁNA edd meg!

/Bezzegamerikai bölcsesség a mindentperelizmus kiküszöbölésére egy adag sós földimogyoró  zacskóján/

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr302645951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barát Józsi Guru 2011.02.08. 07:51:55

persze, mint az Okos Lány:D
na, ne már
a népesség hülyének nézése történt megint

magyar-magyar szótár 2011.02.08. 09:22:00

@Barát Józsi Guru: Hóülyék hülyéket néznek hülyének - a kérdés az, ki marad a leghülyébb.
A Magyar Hülyéneknézés történetének legújabb csapássorozatában 24-en engedték ki az NDK-sokat,de ebből a 24-ből egy nagyonhülyének nézte Európa 500 milliós lakosságát (és egy picit még az Ócenontúli Területek párszázmillióit is) és be is jöt neki.

Volt olyan, hogy a kormány hazudot, hülyének nézett 10 millió magyart és azután egy hétre, hogy kijelentette, nem lesz benzináremelés, lett. A hülyének nemnézhető magyar erre tíítagózzni kezdett spontán

Majd az Egyetlen Magyar Okospárt 20 évig hülyének nézve az embereket magát álította be a mozgalom kitalálójának ámde ugyanazzal a szájával meg tíítagózott a gyanusítás ellen, vagyis az őműve is volt meg nemisvolt ez a hőstett.
Aztán jött a szoopatás, a hülyéneknézés, miszerint jön a Horthy-fasiszta restauráció, nemjött. Hülyének lett nézve a lakóság, mert a Kádár nosztalgiájukra apellátak A Győzők, deközben szigorú antikádárista monetáris reformpénzügyi politika kezdődött. A követjkező kormány hülyének nézve az embereket azt hazudta, hogy szakít ezzel a monetárisfegyelemmel, közben meg tovább folytatta. Ezt a folytatást megint megszakították a "szociális érzékenység és szociáldemokrata szellemm" igérgetésével:Nem lesz gázáremelés (mi a fasznak lett vóna áptrilisban ugyan) de aztán Kádári Nosztalgikus Umbuldakormányok következtek. Hülyének nézve mmindenkit azt hazudták, hogy reformok lesznek, aztán azokat.. na, majd folytatom, de nem itt...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.08. 13:42:02

ez egy szép beszéd volt, nem tudom, mi a bajotok vele. értékelő, az nem volt, de beszéd, mondás, az igen.

kikoránkell 2011.02.08. 14:05:52

a hülyéneknézés nem oldalfüggő. magyarok vagyunk, szeressük az ilyet. lehet, másutt is így van, nemtom, nem is érdekel.a másikat szopatni vegytiszta öröm.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.08. 17:13:20

Igazán karizmatikus nemzetvezető nem beszél papírból.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.08. 17:16:24

Nem tudom, hol olvastam, csak úgy futtában valahol, valaki leplébánosozta a csávót. Szerintem is. :)))

magyar-magyar szótár 2011.02.09. 02:46:26

@efes: Kösz, azt hiszem Napóleon Mussolini Hitler Sztálin Gömbös Gyula Rákosi Kádár de Cigány y Veryafeleségét von Escobar al Mubarak plébános még nem volt, akkor ezt is a névkígyóhoz veszem...

magyar-magyar szótár 2011.02.09. 02:47:28

@efes: Vagyis: ha pedig nem beszél papírból, akkor karizmatikus nemzetvezető és ettől jobb neki?

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.09. 09:07:00

@magyar-magyar szótár: na, az a világ legutolsó dolga, ami érdekel, hogy ennek a suttyónak mi jó, s mi nem, de egy karizmatikus nemzetvezető plébános ne olvasson már... Hitler se olvasott soha.

magyar-magyar szótár 2011.02.09. 09:21:19

@efes: Ez a gond a dakota plébánossal, aki cigányok és Hitler is, hogy azért Rákosi, ezt ne feledd, és Rákosi görögül, héberül németül és angolul is olvasott, nemhogy oroszul. Kádár viszont sakkozott. Escobar (Pablo, Ecuador) ám.-..

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.09. 11:20:03

@magyar-magyar szótár: Hó, hát ő meg focizik. Nagy koponya, nagy játék, kis koponya focizik.

Frick László Emlékzenekar 2011.02.10. 07:15:00

@efes: Szerintem csak Szőke András lenne képes ezt filmre vinni: a fesztfocizó szőlőbányász cigány plébánost, aki egyik kezével a feleségét veri, a másikat napóleoni mozdulattal Gömbös Gyula rókamálas magyaras mentéjébe tűzi bele, a feje Rákosi kopasz, indiánfejpánt, dakotatollak de a fóradalmat hiosszú óval mondja, mint Kádár s az ny-ek helyett n-eket ejtvén, a szájából Szikszai Károly fasz/nyelv alakú mikrofonja kígyózik más fideszseggekbe bele, ki maradt ki? Escobar meg Mubarak és a WTC9/11 égő tornyai.

magyar-magyar szótár 2011.02.10. 10:51:08

@efes: Jó, akkor mint színész, ő alkalmas lenen a cigány dakotaplébános RákosiKádár szőlőbányászt megformálni. Az apja kaszájával fejtené a felesége ex-szőlőjét.
Narrátor: Rajnai Attila.
Tudsz egy rendezőt alkalmas mondani? De humorosat, nem Tímár Pétert.

magyar-magyar szótár 2011.02.10. 10:52:24

@efes: Mi ketten tudnánk lenni a magyar cukorfivérek? Én szkeccselek úgy, mint Fábry 22 éves korában.
Pályázzunk meg bazmeg 500 milliót!

magyar-magyar szótár 2011.02.10. 10:55:07

@efes: Zene ef Zámbó István
Díszletek:
Wahorn András
Szikszai Károly

Béla szomszéd szerepében is Wahorn.

A cigányasszony Gryllus Dorka lenne, de az a magánügyem, miért :]
A magyarhangjára viszont van tippem, de nem ismert név.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.10. 13:10:12

@magyar-magyar szótár: nem szeretem Szőke művészetét...:)))) Rendezőnek fiatalnak kell lennie, azok viszont mereven elzárkóznak a politizálástól. Esetleg Pálfi? Vagy valaki még fiatalabb.

magyar-magyar szótár 2011.02.10. 13:46:16

@efes: Bevallom, szíjmelindai bosszúm lenne ez Szőkén.
Tényleg valami nagyonfiatal lenne, de csak olyat tudok elképzelni, aki még látott filmeket.
Állítólag a Catch 22 azért lett olyan jó, mert sokan (pl Welles is) többmintszívből csinálták, megértve a könyv titkoslényegét.

magyar-magyar szótár 2011.02.10. 13:49:39

@efes: Szőke nagyon komolyan vesz mindent. Láttam az Ezek megőrültekben, írta és folyamatosan rendezte magát, minden pillanata szigorúanszakmai volt. Lehetne belőle egy kisvakond filmet csinálni, kurvasok fejkamerával fölvett hosszúsnitt hányódik a műsor vágóasztala alatt a dzsuvában, azokkal megspékelni! Nem kellene xcsak az oneman kamerába mondott mikroriportokat átvenni a tévében leadottakból, a többi ezeknek a fejkameráknak a felvétele, ráközelítés a kuglibábokra és nagyfehérmaszatBAAAMMMkrscs

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.10. 14:00:03

@magyar-magyar szótár: Na de ennyi erővel te is megcsinálhatod: ha érdekel, összehozlak a Szőkével, lesz kamera, pia, kaja. Két utóbbi, ha hozol...:D

magyar-magyar szótár 2011.02.10. 14:57:37

@efes: SzerintemSZőkét a kajánál meg a piánál jobban érdekelné, ha egy producert hoznék 200 millióval.
Egyébként nem piálok, de azon ne múljon a bort meg a kaját vállalom. Esetleg te a 200 milliós producert?
Magyar DAkota címmel elkészítem a treatmentet, ha lesz még hozzá agymenésem. Mivel ez m onodramatisztikus (azaz egyszereplős lesz) minimál, szerintem futja a 200 millió.
A film zületeihez Thaiföldre kell repülnöm, esetleg, ha tudnál egy filmkritikust, akinek rövid a haja és járt már ott, valamint elkisérne. Az egyik forgatási helyszín Formentera szigete lenne, három forgatásihónapot tervezek az éjszakai jelenethez ( A Magyar Dakota szőlőt bányász Fejér megyében)
A nappali jeleneteket a kopár fejéri dombokhoz hasonló Cipruson vennénk föl.
A Gryllus Dorkával való jelene persze a vágóasztal alá esne...
Nincs kapcsolatod a filmművészeti egyetemmel, Grűn bácsival?- hogy vágótanonc gidácskákkal ingyen megvágatnánk s azz így megspórolt pénzen kaliforniai tanulmányútra mehetnénk.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.10. 18:29:45

@magyar-magyar szótár: Nincs 200 milla. Kamera van, vágókapacitás van, esetleg lelkes fiatalok segítségnek vannak. Ingyért, mindenki ingyért.

magyar-magyar szótár 2011.02.11. 07:23:12

@efes: Tudom, hogy tudod, de tudd, hogy én is tudom.

Mindeközben azonban milliárdok meg úgy baszódtak el, ahogy karikírozom (és ha látod a filmtervem, tudod, hoyg 33000-ból kijön és ebből 15000 az üzemanyagköltségem)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.11. 08:10:17

fura dolog ez a film nekem: tulajdonképpen csak nagyon geil filmeket nézek, olyasmiket, amik látványukkal legalább lekötnek 1-2 órára. Például ha van benne jó minőségben sárkány avgy mutáns vagy csillaghajó, akkor már jó, érdemes rászánni 1,5 órát.

De bármi másra minek? arra sokkal jobb a könyv.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.11. 11:41:01

@vészmadár (pica pica): Hát igen. Engem meg inkább a könyvek untatnak, legalább annyira, mint a sárkányos-csillaghajós filmek...:) Így kerek a világ, nem? :)

Amúgy matematikailag, néhány másodperces mozgóképes snitt több információt tartalmazhat, kint akár egy teljes regény.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.11. 11:42:38

@magyar-magyar szótár: Jaja, de nem az lenne az elegáns, hogy ti 8sőt TIK) itten szórajátok a milliárdokat, én meg fillérekből lerántom rólatok még az alsógatyát is? :) Alapból, látatlanba' kultfilm. :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.11. 13:17:54

@efes: igen, de mint filmes nyilván tudod, hogy az egyik fele a dolognak a fizikai észlelés, a másik az értelmezés. Azt pedig tanuljuk. Mindegy, hány bit/sec info ér, ha nem tudod értelmezni.

Őszintén érdekelne, ahogy vannak olyan könyvek, amelyek megtanítanak az olvasásra és rávezetnek, miként kell befogadni az írott információt, létezik-e ilyen a filmművészetben. Mert a vizualitást gondolom ugyanúgy tanulni kellene, de miből?

magyar-magyar szótár 2011.02.11. 13:24:12

@vészmadár (pica pica): Én jópár vacaksci-fit azért émelygek végig unalommal, mert amúgy a dramaturgiaiötlet a fölvetés érdekes, filózik közben az ember, míg MekkGányol Csillagkapuzgat.A múltkor majdnem egy egész StarTreck-et vagy hogykellírnit megnéztem...
De azért jópár eszköztelen film is van, pl Tarkovszkij Solaris-ának akkor óriássárkányűrhajó mutánslényállatobjektum a főszereplője, hogy nem is látni .

magyar-magyar szótár 2011.02.11. 13:25:59

@efes: A Szőkés filmötletemben az a zseniális, hogy nem csak az alcsúti csegevára kapja meg, de az összes körösztapja is, a beosztását.

magyar-magyar szótár 2011.02.11. 13:41:05

@vészmadár (pica pica): Hogyne lennének bevezetőfilmek!! Csudálatosak vannak! Az igazi filmesek moziban tanultak, mint Tordy Géza színházban végezte el a főiskolát, nem sok tanulnivalója maradt, azt meg elelste a kollégáktól, Várkonyi tanár úrtól.
Vannak "öntanító filmek". Minél több munkka és minél kevesebb lapostrükk van benne, annál tanítóbb. Vannak olyan rendezők, akik sokra nem vitték, de sokan tanultak tőlük, mint Erich von Stroheim is. Eizenstein. A magyaroknál pl Szőts Istvántól, Makk Károlytól sokat lehet ellesni. Nagyon jó tanító [tévé]filmrendező Szőnyi G. Sándor de sok-sok név van még. Franciák, névtelenek is. Szovjetek, akiket soha nem fognak vetíteni, mert szovjetek.
A Tarkovszkij iskola Koncsalovszkinál tanulmányozható: a könyörtelenség az apróságokban, nincs ablaka a várnak mert nem volt úgy lobog a tűz, ahogy lobogott, s így, ha mindenen Huszáriokk módján aprólékosan végigmegy valaki, az idő szagát is megteremti. Sok rendesző.. valami... iparos. Odatolnak valami kamerát, a rendező valahogy egszerkeszti a képet az opaeratőrrel, a jelenetet de olyan zselészerű, üres, aszpik íznélkül, profi nagynulla, olyan, mint egy amerikaiautó, kurvasok látszat, semmi tartósság.
Lengyel filmek nagyon jó tanító bevezetőfilmek, nem véletlen, hogy nem vetítik.. mert aki látott még régi igazi filmeket, amik a mozikorszakban készültek, annak posvány ez a sok mai látványvacak.

Én meg szoktam nézni "programfilmeket" is, mint a kétemelet boldogság.
Sok gyerek képtelen megnézni egy fekete-fehér filmet, annyira szokatlan neki, rá se tudom venni, hogy végignézze.

Cseh filmek, de nehogy Menzelre gondolj! A legjobb vámpírparódia cseh film nevesincs rendezte! Egy közepes cseh film jobb egy -egy Oscar díjas amerikainál. A Francia film az utóbbi időben gyalázat. Louis de Funes filmjeit nem szeretem, de el kell ismerjem: mestermunka mind, a maga műfajában tökély.

Eddy Murphy komoly filmes, értékes szórakoztatófilmjei vannak , a régi jó hagyományok szerint. És bátrak, nálunk egy cigány nem készíthetne ilyen cigány témájú filmeket, igaz, nincs is cigány-középosztályunk és persze semmiben sem vethető őssze, másban sem a cigánykérdés a feketéével, a harlemi tapasztalat szartse ér idehaza, mind birka, aki benyalja, hogy a harlemi tapasztalat 3-4 település résznél kiterjedtebb érvényű lehet.
De Murphy jó, ez sem nem ízlés dolga nálam, mert az én izlésemnek kissé fád néha Murphy...
Jackie Chan -t is sokra tartom, de nem birom a filmjeit: nem nekem készíti

Frick László Emlékzenekar 2011.02.11. 14:17:26

@efes: A Grand Illusion volt von Stroheim 8órás filmje?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.11. 14:17:37

@magyar-magyar szótár: az a baj, hogy tényleg nem tudom, mit is kellene néznem egy filmnél, meg úgy általában is, a vizuális művészeteknél (és akkor ide sorolnék az építészettől a táncig sok mindent). Azon túl, hogy hát szép-szép. A kép, még ha mozog is, nekem nem mond semmit, illetve nem többet, mint önmagát, egy kép. Mondani a szó tud, azt szeretem is:)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.11. 19:35:18

@vészmadár (pica pica): Abszolút jól látod a kérdést, nézni, sőt látni is meg kéne tanítani az embereket, hiszen elsősorban a vizuális kultúra ömlik rájuk ezerrel, manapság. Főleg szenny, és néhány gyöngy - csakúgy, mint az irodalomban/képzőművészetben, stb. Ehhez képest a vizuális oktatás nemhogy gyermekcipőben, de még talán tipegőben sem jár. Pedig azt hiszem, ez benne van a Nemzeti Alaptantervben, már ha azóta ki nem vették. Egy tankönyvről tudok, a Hartai-Muhi-féle, ami alapnak tökéletes, jobbat órai tapasztalatok után lehetne írni. Minket annak idején megpróbáltak erre képezni, én magam is tartottam általános iskolásoknak mozgóképes (vagy milyen) gyakolrat keretében órát, és némafilmet csináltunk, mintegy játszva vettük végig a filmnyelv alapfogalmait. A gyerekek egy része kifejezetten élvezte... Nem tudok róla azonban, hogy ez intézményes keretek között tovább folyt volna.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.11. 19:42:12

@Frick László Emlékzenekar: Nagy ábránd.:) Nem az, az amúgy is Jean Renoir rendezése, ha jól tévedek. A 8 órás a 10 volt, és az volt a címe, hogy Greed. Mohóság? Kapzsiság? Nem láttam, nekünk is csak meséltek Lányiék erről a filmről. Stroheim amúgy óriási fazon volt.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.11. 19:51:58

@vészmadár (pica pica): Hát meg régen, amikor éhéhéhén méhéhég kisgyerek voltam, voltak filmklubok. Nálunk pl. egy igazi, régivágású úriember, szegény Margócsy Gyula bácsi tartott filmtörténeti filmklubokat. Nyugdíjas latin-német-magyar szakos tanár volt, és a vidék legnagyobb Fradi-drukkere, ha nyert a Fradi, akkor szárnyalt, ha nem, akkor csak száraz adatok voltak a filmek előtt, az elmaradhatatlan kiselőadásokban. Engem ő vezetett be a filmekbe, s bár alapvetően a Bud Spencer-Terence Hill-filmeket kajáltam, de már nyolcadikos koromban olyan filmeket néztem moziban, mint pl. az említett Nagy ábránd, Ködös utak, Patyomkin páncélos, Casablanca, akkor Emberi sors, Jégmezők lovagja, Rettegett Iván, de modernebbeket is, mint 400 csapás, Szöszi szerelmei, Szelíd motorosok! Innen már csak egy lépés volt a Bergman-összes, Fellini, Antonioni, a francia, cseh új hullám, az angol dühösök, ami hozzáférhető volt a hetvenes évek végén, nyolcvanas évek első éveiben, Magyarországon.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.11. 19:55:08

@efes: gyula bácsi olyan faszi volt, hogy míg a kinti világban bunkó párttitkárok voltak a janik, ő kezet csókolt a nőknek, szigorúan 18 év felett, sétapálcával, ingben, nyakkendőben járt, szalmakalappal. Egy kiköpött Maurice Chevalier volt az öreg. Stílusa volt, és emellett olyan nyitott volt, hogy nem átallotta levetíteni sétapálcája és szalmakalapja dacára a Szelíd motorosokat, vagy a svéd Holdvilág Charliet, ami tele volt konkrét dugásokkal.

magyar-magyar szótár 2011.02.12. 04:01:29

@efes: Kb 30 éves emlék Stroheim, elnéztem a SZEREPEI: fachot a RENDEZTE fach-hal, Renoire filmjében játszott, a Greedet rendezte és a fejemben kb 1927-28-as filmként szerepelt a címére nem emlékeztem... A tévé valami negyedórát adott belőle ( f-f tévén láttam olyan rég volt, kb a Stúdió '81 idejében!!)

magyar-magyar szótár 2011.02.12. 08:47:52

@efes: Ezere az emberekre szoktam hivatkozni, amikor a Nagy Generáció "önmagátólvaló zsenialitását" firtatják. 1966-1973 között ezek a Horthy/Klebersberg korszakban érett és diplomázott régi , alaposműveltségű emberek nyugdíj előtt álltak, Tanítottak a gimiben. A 70-es évekre a piarista meg református gimikbe meg talán még országosan pár gyakorlógimibe ide oda, Fazekasba (még Bp-n a Radnóti szám volt, az 1972-ben érettségizett évfolyam 92%-a nagymenő a maga műfajában, csak Csintalan Sándor karrierje nem az igazi, meg a volt padtársáé)

magyar-magyar szótár 2011.02.12. 08:51:05

@efes: Az én mércém szerint egy rabbiképző egyenlő vagy több az ELTE Bölcsészkar magyar-mittoménmi szakával. Akinek az apja mozigépséz volt 1960-és 1980 között, őkelme 1955-ben született, végignézte az összes filmet (Hahó, Öcsi!) annak szerintem a mai Filmművészeti Egyetemen elé egy másféléves gyorstalpaló.

magyar-magyar szótár 2011.02.12. 08:52:15

@efes: A haveromnak mozigépészműveltsége volt, ami több, mint a keresztrejtványműveltség, amivel ma origo címlapszerkesztő lehet valaky.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.12. 13:51:49

@magyar-magyar szótár: Igen, az öreg Margócsy ilyen volt, '46-os születésű anyámnak osztályfőnöke volt a gimiben, és már akkor se volt fiatal tanár. Találtam egy Eötvös-kollégiumi jegyzéket, melyben van egy ilyen nevű 1933-as diák. Tehát belefér. Margócsy István irodalomtörténész azt hiszem, vagy a fia, vagy az unokája.

magyar-magyar szótár 2011.02.17. 04:57:16

@efes: Ez a Margócsy bácsi mennyiben [volt]rokona Margócsy Istvánnak a kérlelhetetlen irodalomkritikusnak?

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.02.17. 10:22:07

@magyar-magyar szótár: itt mondom eggyel feljebb, hogy azt hiszem, az István a fia, vagy az unokája.
süti beállítások módosítása