kettesgolf [-> Golf Zwo]

 

kettesgolf

 

A V.A.G. „Golf II.” néven ismert terméke mindenidők egyik legjobb autója. Mint ilyent, persze gyűlölik is rendesen.

 

kettesgolfos kiscsákó -nak lenni pl égő.  Az aktuális félkurvatársadalom nagyjából annyiba veszi a csóringereket, mint a hondaszivikes fajtát. A félkurva olyan nőnemű sapiens, aki direkte egyenesen pénzt nem kér a szexuális kegyeskedéseiért, csak elvárja. A hivatásos kurva nem élvezhet el, míg a félkurvának ezügyben nincsen félnivalója, tehát azt is csinálhat, ami jól esik neki és pénzre is leveheti a faszit simán. Afféle, mint a blogújságíró, aki kaphat Minőségi Újságírásért díjat is, de ha meg úgy adódik, akkor ő csak egy egyszerű blogger. Mintegy körvonalazza anyagi igényeit illetve vonal-alatti-PR technikákkal tudatja a közvéleménnyel, hogy nagyjából mi mibe lenne. Félkurvának nem csak egészségesebb is lenni, de egyben megadja az a biztonságot, amit a rendes tarifás kurvák soha nem érhetnek el. Ha nincsen kedve jövedelmet szerezni a félkurvának, akkor kijelenti, hogy ő nem kurva, sőt. A hivatásos kurvának minimum orális szolgáltatást kell nyújtania a kuncsaftnak, míg a fékurva gondol egyet s azt mondja, hogy ő már csecsemőkorában sem szopott.

 az egyre ismeretlenebb Winkler Róbertről alig páran sejtik m már, hogy látenskettesgolfbuzi.  Mint a látensbuzik általában,https://m.blog.hu/fu/futo/image/profilok/futwink.JPG

Winkler csak azért kapott narratív mellékszerepet a nagyvárosi állatfajtákról írt könyvben, mert ő a szerzője. Ez a könyv érdekes, lényegében blog, csak még a bloggizmó feljövetele előtt készült, internet híjján  papírra.

   Mint a látensbuzik általában, igyekszik irányultságát a mogyorók errecsörgetésével leplezni, azaz, ha jól tudom, volt (van??) még Alfa Romeo-ja is, amiről csak kevéssé köztudott, hogy nem autó és nem is volt soha, a híg elevenfos kategóriája, autónak látszó tárgy, az autótörténelem szégyene, a boxermotor sztalingrádja. (a kurzív zöldbetűs rész jellegzetes golfbuzi kirohanás..) Winkler 2007-ben azzal, hogy a jógyerekek közül egyedül nem ítélte el a zsírtraktorosgazda "tüntetést" sőt kedélyesen mert nyilatkozni ParaKá jógyerek videoblogjában arról, hogy neki tetszenek a traktorok [is -ez az is nagyon fontos ám a kontextusban, ugyanis arra utal, hogy ő tud politikaigyűlöleten fölülemelkedvén a traktorokra mint traktorokra nézni. hehehe]. Ha még kettesgolfbuziságát is vállalná, végképp mehetne a levesbe Lányi András meg a 248 éves Kőszeg Feri bá' mellé baromarcú szabadgondolkodónak. Ne feledjük, hogy korunkban sem mindegy, hogy politikailagalkalmas-e az ember. Aki nem lép Eszterre (Szíj Melindára vagy Szalai Annamáriára), nem kap rétest estére! Még az is baj Winklerrel, hogy túl öreg, ha szemre nem is olyan lelakott, mint Bede Márton, már 1993-ban a mai jógyerekség által indexes-ként ismert stílusban írt, amikor még az Isteni Matula Magazin (a jólírás kezdete ugye...) meg se alakult. [Winkler a kettesgolfbuzik-on belül a gyári-széria-állapotú 16V-s GTi-buzik alrajába tartozik -a szerk. kieg.]

A Kettes Golf-ot [Golf II. Golf Zwo] a III-as Golf váltotta. Lényegi részeikben nem különböznek, csupa mellékes, nemlényeges marketing [-> népszopatás] elem, a látvány, néhány semmibemenő technikai újdonság, a 2,8-as VR6-os motor, az 1.9 TDi  vagy SDi motor , a vátózabálú 1,6-os „előredőlő” (Az 1,4-esből fejlesztett) kisérlet, vagy az eleinte rémült idegenkedéssel fogadott , kettesgolfos kicscsákónyelven „audi” 1,6-os nyolcszelepes 102 [101] LE-s motor volt a különbség, meg az enyhén párnázott műszerfal. Aki kettesgolfos kiscsákó ilyen „modernebb”műszerfalat akar a II-es kockaműszerfala helyére, az egyszerűen lecsavarozza és fölszerel a helyére egy III-as Golf műszerfalat, ugyanaz a méret, sőt, a „húzigálós” fűtéskezelő gombok bowdenjeit simán föl tudja akasztani a „tekerős” gombok végeire, csak a műszerfalelektronikához szükséges egy elsőéves autóvillamosságis tanonc tudása.

 [ A szerző az olyan látens golfbuzik közé tartozik, akik képesek pl Seat Toledo(1L)-ban álcázni magukat, ami lényegében egy II-es Jetta, ami nem más, mint a farkas Kettes Golf -a szerk. kieg.]

http://www.e-renova.net/coches-usados/coches/Seat/Seat_Toledo_13_g.jpg

 

 

A

Kettesgolf legózható, vidéki tapló kiscsókák a kátránypapírral burkolt és lefóliázott sufniban barkácsszerszámok segítségével csereberélnek benne motorokat vagy futóművet. Laikusoknak talán érdekes lehet, hogy az I-es Golfba, az Audi 80-asokba, vagy a Skoda Favoritba/Fábiába is ugyanazok a hátsó kerékcsapágyak építhetőek be (óriási szériában gyártják, sokszáz utángyártó, tehát olcsó alkatrész…)

 

A kettesgolfot az a kiscsákó tartja a világ legjobb autójának, aki még nem próbálta a Malac [Bärennase] Passat-ot.

 

Autógyűlölők és biodinamikusok számára lehet érdekes az, hogy Egységsugarú Környezettudatos Felhasználó, megfelelően biogondolkodású személy ha mégis valamiért kénytelen autót tartani, akkor II-es Golfot vesz, mégpedig azért, mert ez az autó 20-25 éves korában is újszerű tulajdonságokat mutathat vagy pl a környezetvédelmi vizsgálaton PR-technikákkal korszerűbbnek beállított un „modern” autókat pipál le minden mért adat tekintetében. (amikor még exhas lehetett beírni ilyen adatokat a zöldkártyába, a II-es Golf-rokon autóim adatait dupla-tripla fölszorozták és még úgy is bőséggel a szabvány határértk alatt maradtak. ma pl feket környezetvédelmi cimkével szmogriadó esetén nem engednek be A Városba egy II-es Golfot, miközben egy 3 éves, de sokkal rosszabb tényleges kibocsátási adatokkal rendelkező, ám zöldcimkés meg besunnyoghat.

Kezdő mazsola kettesgolfbuzik képesek 1,3-as motorral is megvásárolni, haladóak már tudják, hogy csak az a jó motor, ami hátradőlő .

 

A Golf IV. lényegi részeiben meghagyott látványszempontból módosított III-as Golf mégújabb motorokkal.

 

Többféle kettesgolfos iskola létezik, ki mire esküszik, vannak a benzinesesek (ez a gyakorlatban az 1781kcm-s 1.8-as motort jelenti, innen aztán lehet cizellálni a sima 8-szelepes karburátoros tól a 16V-s (tizenhatszelepes) hengerenkénti befecskendezéses igazi GTi-ig. Vidéki gumicsizmás paraszt kettesgolfosok pl húsz-szelepes 1,8T-s motort is átpakolnak egy angolimport jobbkormányos Audi A3-asból otthon, az árokpart fölé hajló véndiófáról csigázván…

A II-es golf külső megjelenése civilül „igénytelen”. Már 1983-as (-> a 84-es modellév 83 szeptemberében kezdődött…) bemutatáskor is elavult, ócska volt a megjelenése, hátmég a motorkínálata. Az I-es Golfról elnevezett Golf-kategóriába tartozó minden versenytárs modell jobb ésvagy szebb volt minden porcikájában, nembeszélve a nyomdafestéket kapott műszaki adatokról. Pl a II-es Golf bármelyik 1.3-as motorja 55 LE-es, akár karburátoros, akár injektoros… Általánosan jellemző az, hogy a Golfok mértadati mindig jobbak a hivatalosan kiadottaknál. Pl a vesenytárs  Opel Kadett 1,3S motorja karburátorral hivatalosan 75 LE-s volt ugyan, de a kettes Golf a „hivatalos”55LE-jével az életben, az országúton csúnyán legyalázta, miközben az Opel 6,2  a VW olf pedig 5,5 litert fogyasztott 100km-re. A japán és a  francia vesenytársak több kanyart vertek rá a Golfra mindenben az autós szakkiadványok szerint. Az olasz, francia és japán autók Golf kateg’ben sokkal gyorsabbak, gazdagabb alapfelszereltségűek, kényelmesebbnek tűnőek voltak.

 

Egy Golf II-es élete, ha minimális karbantartás, garázst kap, időnként lemossák és a szervizelésre odafigyelnek (nem szükséges szakszervízbe hordani, gyöngébb kpesség autóbuzi otthon szervízelheti) maga a dögunalom, az első jelentősebb esemény a kupplung cseréje nagyjából a nagyfkezéssel (= féktárcsa és dob csere a betét-és pofacserékkel egyetemben úgy nagyjából 250ezer km-nél következik be, ez egy átlag magyar családnál 25 év autózást jelent. Egygazdás autónál, ha női családtagok soha nem vezették, akkor egy vidéki autó(= kevesebbet fékezik) elmegy több, mint 300ezret az első kuplungjával. Sok magamfajta buziköcsög pl großvater kategóriás II-es Golfokra vadászik Bezzegisztáni területeken, akad még horogra akár 70-80 ezret futott Golf is, ezeknél nem árt felsőtömítéssort cserélni (szelepszárszimmeringek stb).

 

A Golf egyik fő baja éppen a tartósság. Mivel különösebb külső jegyek nélkül céges használatban 500-750ezer km-t is elment, aztán persze a nepperek „visszacsévélték” ezeket az autókat (a magyar MERKUR eleve ötjegyű km-órával rendelte a Golfokat!)  így sok-sok butuska golfbubus panaszkodik ajtózárakra, az injektor hibáira [500ezer táján széjjelkopik a illangószelepállásjeladó seprűstől] .. a szabadég alatt tartott, kemény fagyokat is átélt II-es Golfokban a műszerfal műanyagrészei törékennyé válnak.  Nem az autó, hanem az előző tulajok rejtett bűnei bukkannak elő, pl hűtőtömítő grízt öntöttek a rendszerbe, ezáltal eldugul a fűtőradiátor és nincsen fűtés (vagy gyönge). A II-es Golf vezetőülései nem bírnak 500ezer km-t úgy, mint a fiatalabb testvér III-asé, kövérebb sofőr alatt szétmegy az  ülés 300ezer után. Lötyögnek az ülések, főleg a 3ajtósban. Ha sokat állt az autó német használtautótelepeken (nem ritka az, hogy egy bezzegisztáni II-es Golf élte 25 évéből 6-ot állt használtautótelepen) kirohad a hátsó vagy első ablak gumiszegélyének melléke.

 

Tanulságos: A Golf II. egyik fő konkurense a Mazda 323-as volt.

http://www.atozautolights.com/images/AutoPhotos/MA328689.jpg

Ebben az autóban speciálisan keményített falu alumínium henger van [volt… ma már csak voltendékás családi svagy großvater kaetgben léteznek Magyarországon kívül) . Ez a speciális keményítés elkopik kb 300ezer km gondos használat és különleges ápolás mellett. Csak magyar motorfelújító mesterek voltak képesek az egyébként kutyabaja-autót életben tartani azzal, hogy jelentősen fölfúrván  meg-acélperselyezték  valamilyen dugattyúhoz. A Mazda marketingkoncepciója ugyanis a veddmeg-dobd el volt, 8 éve alatt még családihasználatban is gallyra ment a Mazda 323, s ki a kukába az egyébként kompletten kutyabaja autó, persze a belevitt energia is ment mind a pocsékba és újrafelhasználása is sok energiát emésztett föl. EZ az egyik oka annak, hogy a környezettudatos szélsőséges német biohippi II-es Golfot vesz, mert ebben a halom vasban aztán a bevitt energia pocséklás nélkül kihasználható, valós tulajdonságai pedig elérik, sok esetben meghaladják a „korszerű modernebb” autókét is.

 

Annak, hogy az ember a II-es helyett a „jobban kinéző” III-as Golfot választja, az a következménye, hogy egy szélvédőcserét nem lehet megúszni 25ezer Ft alatt, míg a II-esben a gumiágyas szélvédőt gyönge képességű tanyásparaszt traktorosgyerek is kicseréli egy erős madzag segítségével. Sőt, körbe az összes üveget –a III-as minden üvege bele van ragasztva a kaszniba, tehát „korszerű” és „kevésbé balesetveszélyes”.

 

Német szélsőséges kettesgolfbuzi nepperek,

amint épen kincs-számba menő Bundeswehr -regruta  Zwo-kat kaparintanak meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr382549832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

I_Isti 2011.01.01. 13:55:40

1) BUÉK! 2) nekem "nem autó, és nem is volt soha" típusú autóm van. Kaptam. 2kHuf ba került a műszaki vizsga, az előző tulaj hezitált, hogy eladja bontóba alkatrésznek, de aztán keresztényi jócselekedetképpen inkább nekünk ajándékozta. Ha lehet választani, akkor inkább egy "nemautó", mint egy autónak látszó ... márkájú kisautó. (Néha csak letekerem az ablakot menet közben, és hallgatom a motort, ahogy duruzsol, (föltekert ablaknál ugyanis egyáltalán nem hallatszik.) gázelvételnél meg olyan hangja van, mint egy menő raliautónak. :)
Ha értenék az autókhoz, valszeg én is II Golf rajongó lennék... :)

I_Isti 2011.01.01. 13:56:22

a 2kHuf helyesebben 200 kHuf, bocs.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.01.01. 15:16:22

Winklernek sok autója volt már, biztosan volt köztük Golf is, mostanában azonban ebben szoktam látni: m.blog.hu/rs/rsvptc/image/cougarpakolas.jpg

A vajszínűbe pakol. Én a buzizásért ütök, de azt azért idevésném, hogy minden autóbuzi buzi. :)

magyar-magyar szótár 2011.01.03. 02:38:54

@I_Isti: Minden 32579-ik Riga 12 moped nagyjavítás nélkül elment 50000 km-t. Bizonyos zsiguli/lada szériák, az 1975-ös 1500-as lada, aztán az 1200S 1978-asok, az 1978-as 1300-as ladák kiválóak voltak, nem rozsdásodtak. Én többször voltam tanúja autószervízben parasztlázadásnak, a tulaj/főnök/műhelyvezető örjöngve követelte, hogy bujkjanak rá Csodálatos Ralley Hangú autóra. Szerelőakna nélkül ne is kisérletezzen senki egyszerűbb munkákkal sem, a 80-as évek beli Alfák kis motorszervíze is azzal kezdődik, hogy félig lebuktatod az aknába a motort. Affélék, mit a koránérő nők, fiatalon nagyon jók, de úgy 70ezer km fölött kevéssel kezdődik a hosszú agónia. Persze a szerelem, az más. Akkor nem számít,. hogy szalad a konyha, Az Édes retkes talpaival harangázván hasmánt fekszik a sezlonyon, miközben tele ételmaradékoktól bűzlő edényekkel a konyha, nincs egy tiszta ruha, viszont a smink, meg a körömlakk (a lábujjakon is) tökéletes. Bár a lábujjak közt söndörödik a retek.

Egyébként nem véletlenül nem engednek kundschaftot az autószervizekbe, mert ot tisztán, smink nélkül natúrban jönnek ki a dolgok. Mint jeleztem, a Golf-féleségek a világ legunalmasabb autói, én viszont autószervízben többször láttam autószerelőket szerelemsen őrjöngeni szívó esetleg sima turbódízel VW Vento-kon, amik az Unalom Unalmának Unalmai, ott simogatták, hallgatták, becézték olyan emberek, akik autóról csak úgy beszélhetnek, fos, ganaj mijezaszar, túró etc.
Az biztos, hogy 8-12 éves koromban éltemhaltam az Alfákért meg Lanciák-ért.

magyar-magyar szótár 2011.01.03. 02:43:24

@efes: Igen-igen, abban a vagyonihelyzetben nekem Thunderbird-öm is lenne. Meg Bitter Diplomat, meg Iso Rivolta,és a pljázsomra Moretti Midimax-szal auto.cozot.it/coches/it/2010/12/19/158551.jpg járnék, de csak azért, hogy amikor megjönnek Winklerék, revelálhassanak. Pl az Esterel-vörös-sziklák alatt cabrio Méhari-ban?
süti beállítások módosítása