2011.01.01. 07:54
kettesgolf
kettesgolf [-> Golf Zwo]
kettesgolf
A V.A.G. „Golf II.” néven ismert terméke mindenidők egyik legjobb autója. Mint ilyent, persze gyűlölik is rendesen.
kettesgolfos kiscsákó -nak lenni pl égő. Az aktuális félkurvatársadalom nagyjából annyiba veszi a csóringereket, mint a hondaszivikes fajtát. A félkurva olyan nőnemű sapiens, aki direkte egyenesen pénzt nem kér a szexuális kegyeskedéseiért, csak elvárja. A hivatásos kurva nem élvezhet el, míg a félkurvának ezügyben nincsen félnivalója, tehát azt is csinálhat, ami jól esik neki és pénzre is leveheti a faszit simán. Afféle, mint a blogújságíró, aki kaphat Minőségi Újságírásért díjat is, de ha meg úgy adódik, akkor ő csak egy egyszerű blogger. Mintegy körvonalazza anyagi igényeit illetve vonal-alatti-PR technikákkal tudatja a közvéleménnyel, hogy nagyjából mi mibe lenne. Félkurvának nem csak egészségesebb is lenni, de egyben megadja az a biztonságot, amit a rendes tarifás kurvák soha nem érhetnek el. Ha nincsen kedve jövedelmet szerezni a félkurvának, akkor kijelenti, hogy ő nem kurva, sőt. A hivatásos kurvának minimum orális szolgáltatást kell nyújtania a kuncsaftnak, míg a fékurva gondol egyet s azt mondja, hogy ő már csecsemőkorában sem szopott.
Winkler csak azért kapott narratív mellékszerepet a nagyvárosi állatfajtákról írt könyvben, mert ő a szerzője. Ez a könyv érdekes, lényegében blog, csak még a bloggizmó feljövetele előtt készült, internet híjján papírra.
A Kettes Golf-ot [Golf II. Golf Zwo] a III-as Golf váltotta. Lényegi részeikben nem különböznek, csupa mellékes, nemlényeges marketing [-> népszopatás] elem, a látvány, néhány semmibemenő technikai újdonság, a 2,8-as VR6-os motor, az 1.9 TDi vagy SDi motor , a vátózabálú 1,6-os „előredőlő” (Az 1,4-esből fejlesztett) kisérlet, vagy az eleinte rémült idegenkedéssel fogadott , kettesgolfos kicscsákónyelven „audi” 1,6-os nyolcszelepes 102 [101] LE-s motor volt a különbség, meg az enyhén párnázott műszerfal. Aki kettesgolfos kiscsákó ilyen „modernebb”műszerfalat akar a II-es kockaműszerfala helyére, az egyszerűen lecsavarozza és fölszerel a helyére egy III-as Golf műszerfalat, ugyanaz a méret, sőt, a „húzigálós” fűtéskezelő gombok bowdenjeit simán föl tudja akasztani a „tekerős” gombok végeire, csak a műszerfalelektronikához szükséges egy elsőéves autóvillamosságis tanonc tudása.
A
Kettesgolf legózható, vidéki tapló kiscsókák a kátránypapírral burkolt és lefóliázott sufniban barkácsszerszámok segítségével csereberélnek benne motorokat vagy futóművet. Laikusoknak talán érdekes lehet, hogy az I-es Golfba, az Audi 80-asokba, vagy a Skoda Favoritba/Fábiába is ugyanazok a hátsó kerékcsapágyak építhetőek be (óriási szériában gyártják, sokszáz utángyártó, tehát olcsó alkatrész…)
A kettesgolfot az a kiscsákó tartja a világ legjobb autójának, aki még nem próbálta a Malac [Bärennase] Passat-ot.
Autógyűlölők és biodinamikusok számára lehet érdekes az, hogy Egységsugarú Környezettudatos Felhasználó, megfelelően biogondolkodású személy ha mégis valamiért kénytelen autót tartani, akkor II-es Golfot vesz, mégpedig azért, mert ez az autó 20-25 éves korában is újszerű tulajdonságokat mutathat vagy pl a környezetvédelmi vizsgálaton PR-technikákkal korszerűbbnek beállított un „modern” autókat pipál le minden mért adat tekintetében. (amikor még exhas lehetett beírni ilyen adatokat a zöldkártyába, a II-es Golf-rokon autóim adatait dupla-tripla fölszorozták és még úgy is bőséggel a szabvány határértk alatt maradtak. ma pl feket környezetvédelmi cimkével szmogriadó esetén nem engednek be A Városba egy II-es Golfot, miközben egy 3 éves, de sokkal rosszabb tényleges kibocsátási adatokkal rendelkező, ám zöldcimkés meg besunnyoghat.
Kezdő mazsola kettesgolfbuzik képesek 1,3-as motorral is megvásárolni, haladóak már tudják, hogy csak az a jó motor, ami hátradőlő .
A Golf IV. lényegi részeiben meghagyott látványszempontból módosított III-as Golf mégújabb motorokkal.
Többféle kettesgolfos iskola létezik, ki mire esküszik, vannak a benzinesesek (ez a gyakorlatban az 1781kcm-s 1.8-as motort jelenti, innen aztán lehet cizellálni a sima 8-szelepes karburátoros tól a 16V-s (tizenhatszelepes) hengerenkénti befecskendezéses igazi GTi-ig. Vidéki gumicsizmás paraszt kettesgolfosok pl húsz-szelepes 1,8T-s motort is átpakolnak egy angolimport jobbkormányos Audi A3-asból otthon, az árokpart fölé hajló véndiófáról csigázván…
A II-es golf külső megjelenése civilül „igénytelen”. Már 1983-as (-> a 84-es modellév 83 szeptemberében kezdődött…) bemutatáskor is elavult, ócska volt a megjelenése, hátmég a motorkínálata. Az I-es Golfról elnevezett Golf-kategóriába tartozó minden versenytárs modell jobb ésvagy szebb volt minden porcikájában, nembeszélve a nyomdafestéket kapott műszaki adatokról. Pl a II-es Golf bármelyik 1.3-as motorja 55 LE-es, akár karburátoros, akár injektoros… Általánosan jellemző az, hogy a Golfok mértadati mindig jobbak a hivatalosan kiadottaknál. Pl a vesenytárs Opel Kadett 1,3S motorja karburátorral hivatalosan 75 LE-s volt ugyan, de a kettes Golf a „hivatalos”55LE-jével az életben, az országúton csúnyán legyalázta, miközben az Opel 6,2 a VW olf pedig 5,5 litert fogyasztott 100km-re. A japán és a francia vesenytársak több kanyart vertek rá a Golfra mindenben az autós szakkiadványok szerint. Az olasz, francia és japán autók Golf kateg’ben sokkal gyorsabbak, gazdagabb alapfelszereltségűek, kényelmesebbnek tűnőek voltak.
Egy Golf II-es élete, ha minimális karbantartás, garázst kap, időnként lemossák és a szervizelésre odafigyelnek (nem szükséges szakszervízbe hordani, gyöngébb kpesség autóbuzi otthon szervízelheti) maga a dögunalom, az első jelentősebb esemény a kupplung cseréje nagyjából a nagyfkezéssel (= féktárcsa és dob csere a betét-és pofacserékkel egyetemben úgy nagyjából 250ezer km-nél következik be, ez egy átlag magyar családnál 25 év autózást jelent. Egygazdás autónál, ha női családtagok soha nem vezették, akkor egy vidéki autó(= kevesebbet fékezik) elmegy több, mint 300ezret az első kuplungjával. Sok magamfajta buziköcsög pl großvater kategóriás II-es Golfokra vadászik Bezzegisztáni területeken, akad még horogra akár 70-80 ezret futott Golf is, ezeknél nem árt felsőtömítéssort cserélni (szelepszárszimmeringek stb).
A Golf egyik fő baja éppen a tartósság. Mivel különösebb külső jegyek nélkül céges használatban 500-750ezer km-t is elment, aztán persze a nepperek „visszacsévélték” ezeket az autókat (a magyar MERKUR eleve ötjegyű km-órával rendelte a Golfokat!) így sok-sok butuska golfbubus panaszkodik ajtózárakra, az injektor hibáira [500ezer táján széjjelkopik a illangószelepállásjeladó seprűstől] .. a szabadég alatt tartott, kemény fagyokat is átélt II-es Golfokban a műszerfal műanyagrészei törékennyé válnak. Nem az autó, hanem az előző tulajok rejtett bűnei bukkannak elő, pl hűtőtömítő grízt öntöttek a rendszerbe, ezáltal eldugul a fűtőradiátor és nincsen fűtés (vagy gyönge). A II-es Golf vezetőülései nem bírnak 500ezer km-t úgy, mint a fiatalabb testvér III-asé, kövérebb sofőr alatt szétmegy az ülés 300ezer után. Lötyögnek az ülések, főleg a 3ajtósban. Ha sokat állt az autó német használtautótelepeken (nem ritka az, hogy egy bezzegisztáni II-es Golf élte 25 évéből 6-ot állt használtautótelepen) kirohad a hátsó vagy első ablak gumiszegélyének melléke.
Tanulságos: A Golf II. egyik fő konkurense a Mazda 323-as volt.
Ebben az autóban speciálisan keményített falu alumínium henger van [volt… ma már csak voltendékás családi svagy großvater kaetgben léteznek Magyarországon kívül) . Ez a speciális keményítés elkopik kb 300ezer km gondos használat és különleges ápolás mellett. Csak magyar motorfelújító mesterek voltak képesek az egyébként kutyabaja-autót életben tartani azzal, hogy jelentősen fölfúrván meg-acélperselyezték valamilyen dugattyúhoz. A Mazda marketingkoncepciója ugyanis a veddmeg-dobd el volt, 8 éve alatt még családihasználatban is gallyra ment a Mazda 323, s ki a kukába az egyébként kompletten kutyabaja autó, persze a belevitt energia is ment mind a pocsékba és újrafelhasználása is sok energiát emésztett föl. EZ az egyik oka annak, hogy a környezettudatos szélsőséges német biohippi II-es Golfot vesz, mert ebben a halom vasban aztán a bevitt energia pocséklás nélkül kihasználható, valós tulajdonságai pedig elérik, sok esetben meghaladják a „korszerű modernebb” autókét is.
Annak, hogy az ember a II-es helyett a „jobban kinéző” III-as Golfot választja, az a következménye, hogy egy szélvédőcserét nem lehet megúszni 25ezer Ft alatt, míg a II-esben a gumiágyas szélvédőt gyönge képességű tanyásparaszt traktorosgyerek is kicseréli egy erős madzag segítségével. Sőt, körbe az összes üveget –a III-as minden üvege bele van ragasztva a kaszniba, tehát „korszerű” és „kevésbé balesetveszélyes”.
Német szélsőséges kettesgolfbuzi nepperek,
amint épen kincs-számba menő Bundeswehr -regruta Zwo-kat kaparintanak meg.
5 komment
Címkék: maimarketing kettesgolf
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
I_Isti 2011.01.01. 13:55:40
Ha értenék az autókhoz, valszeg én is II Golf rajongó lennék... :)
I_Isti 2011.01.01. 13:56:22
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.01.01. 15:16:22
A vajszínűbe pakol. Én a buzizásért ütök, de azt azért idevésném, hogy minden autóbuzi buzi. :)
magyar-magyar szótár 2011.01.03. 02:38:54
Egyébként nem véletlenül nem engednek kundschaftot az autószervizekbe, mert ot tisztán, smink nélkül natúrban jönnek ki a dolgok. Mint jeleztem, a Golf-féleségek a világ legunalmasabb autói, én viszont autószervízben többször láttam autószerelőket szerelemsen őrjöngeni szívó esetleg sima turbódízel VW Vento-kon, amik az Unalom Unalmának Unalmai, ott simogatták, hallgatták, becézték olyan emberek, akik autóról csak úgy beszélhetnek, fos, ganaj mijezaszar, túró etc.
Az biztos, hogy 8-12 éves koromban éltemhaltam az Alfákért meg Lanciák-ért.