lemezárúgyári lendkerekes rendőrséglendületautó – 1. lendkerekes gyermekjáték. Legendásak, tehát "az antikvitások piacán jegyezésre érdemes ársávban mozognak" [brrr....]a néhai Lemezárugyár kisautói.

A jézi simán tojt ilyen rendőrótót még 1977-ben is!

 

 

A Matchbox -korszak magyar hajnala hasadtán azonban már kisdobos pajtások is alig voltak képesek arcocskájukra a megelégedettség pufók látszatát mímelni a Mercedes Ponton -fazonú, akkoron 10 éves ócska kaszniformák láttán, ha olyat tojt nekik a nyuszi vagy a jézuska.

 

 

Lemezárugyári lendkerekes autó elölrőlFORRÁS:www.retronom.hu

 

 

 

 

 

Népszerű és olcsó lendületautók lemez-fenékkel, műanyag kasznival
(a kép a belsőség-blog-pont-hu -ról lopott és csak illusztráció)

 

 

 

2. lendületautó –kisteljesítményű, elsősorban franko-latin, tehát valaha műűvészi és sci-fi-előremutató design-ú dízelmotoros, autónak látszó mozgótárgy rombolása országos, kétsávos főútvonalon.

Ma némelyik autó lökháróborítása többe kerül, mint egy ilyen lendületautó, aminek az előző két műszaki vizsgáját is libáért vették, nem csak azt, ami tavaly lejárt, biztosítás a fasorba’ se. A „lendületből előzés” lényegében a kényszerítőzés (büntetőjogilag a közúti veszélyeztetés) formáinak köznyelvies eufemizálása.

Nagy Vas - százezerért "kölcsönadásival" 2 év friss műszakival

 

 

Kamionosmondat:

Látod, baameg centire betettem a Nagy Vas-at!” az előtte haladó kamion nagygázt adott, a „leelőzött” meg satufékkel tágított 19 méteres rést.

Nagy Vas kateg.: Iveco Turbostar eredeti hungaro-s (ADH-s) rendszámmal, még fénykorában, és ponyvával - leadás előtt 100ezer kilométeren át már olajat se cseréltek benne a Hungaro'-nál sem, 1992-ben volt benne 850000 km...

Vaskacsa - stílusú (Balukapitány a kavicsos állat-kategóriából) lendületbőlelőzésben a lényeg, hogy a fülke legyen meg, a ladik [kavicsszállító félpót] ilyen munkát végez a gabonás/kavicsos sofőrközvélekedés szerint szórakozási célból autózgatató úrvezetők talyigáin:

Hasznos jótanács: Ha 85km/h-s sebességgel haladunk a közúton és az úrvezetői szokások ellenére a tükrökbe pillantván azt látjuk, hogy mintegy 2km/h-s sebességtöbblettel kavicsos/gabonás állat közeledik az autónk farához, akkor vagy gyorsítsunk, vagy ha elkezd előzni bennünket és már kihúzott a sávba, ne szívózzunk, hanem satufék, csináljunk neki helyet, mert szegény sofőr dolgozik, mi pedig biztosan a <cenzored>, <cenzored> azt! Hát! A korlátozók [általában 85-92 km/h-nál följebb nem engedi gyorsulni a teherautót] beépítésének és a menetidő szigorú 8 órás korlátozásának köszönhetően minden teherautósofőr minden másodpercért F1-es pilóták módjára oroszlánként küzd... Ha 130-cal közeledünk kamioncsordához a magyar "autópályának" látszó műtárgyon, akkor ne nyugodjunk meg abban, hogy az oszlop végéről vagy közepéről nem fog elénk ugrajtani a 2-3km/h-s sebességtöbblet elérésére elvileg képes teherautó... Más kérdés, hogy a vákuumból kiugorván a szembe-menetszélben képes is lesz-e felgyorsulni, de az biztos, hogy nem visszakozik a résbe, hanem harcol, ha kell Inárcstól Gyálig, de leküzdi azt a 20 métert. Lendületből.

***

A kis magyar feudalizmusban Iszonyúan Fontos&Befolyásos Emberek is autóznak a nagyagglomeráció autópályáin, és ezek kijárták most, hogy a legtöbb szakaszon ne lehessen teherautóval előzni.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr201057102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.04.19. 07:18:09

az m7-en a 12-25 kilométerek között teherautóval előzni tilos - szerinted mennyire érdekli őket?
vagy amikor a 8-ason felérsz egy kis domb tetejére a kétsávos résznél, és egy kisteher vakító lámpái szakítják át az éjszaka sűrű sötétjét, veled szembe, mellette nagyteher, na, az még egy fíling.

magyar-magyar szótár 2009.04.19. 11:53:07

@bs395: Bevallom, hogy 40 tonnát felfelé küzdve -tőgázon Santana Europa c száma- engem se nagyon érdekelne a dolog, ha beérnék egy tanítóbácsi-t, aki 70-nel spórol a Cuzzúkijával, hanem már tenném is ki a ladikot... Persze én baromarc vagyok ehhez a műfajhoz, mert az igazi ladiknak hátul 25centis páncéllemez van odahegesztve a beillenőajtó alá s ott guggorásznak a 4-5 cm-s kavicsok s potyognak le szépen... é viszont lesöpörném seprűvel elindulás előtt..

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.04.19. 12:50:55

@magyar-magyar szótár:
egyszer egy olyan kavics jött velem szembe m7-en, sacc per kb 100 km/h-ás sebességkülönbséggel, pont fejre célozva.
olyan 10 cm átmérőjű pókhálós repedés lett a vége, amiből potyogtak a szilánkok, meg egy tönkretett nadrág.

magyar-magyar szótár 2009.04.20. 09:06:01

@bs395: gűyjteményemből: kavics, anyacsavar, vasig kopott tréler fékbetét (ez kisebb alabárd-él nagyságú) 15 éves németországi autókat hoznak be kavicsnyomtól szűz eredeti szélvédővel. Most a "sárfogó gumi" már nem kötelező -ami egyébként kőfogó lenne... (festő-karoszériás művész ismerősöm nevezte így, KŐfogó, mindig rá-nyomott a KŐ-re, mert pl a küszöbről rendesen leszedi a festéket a fölverődés

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.04.20. 09:26:56

@magyar-magyar szótár:
én még megfejelem kerékdob gumiburkolatával, ami kettővel előttem esett le, az előttem haladó átment rajta, feldobta, és mint egy nagy bumeráng repült felém, majd az a oszlopról kipenderült a pusztába.
süti beállítások módosítása