miniszteriális autó – a későfeudális államban a testőrség [ am őrezred] megtartja különleges szerepét. A puska mondja meg a vadásznak, mi a nyúl.

A miniszter a köz tulajdonképpeni szolgája. Az Állam-ért van, Az Egységes Főhatalomnak szolgál [Egységes Főhatalom: itt: nem perszonális, hanem elvont: parlamentális]

Fenn az ernyő, lenn a kas*: az állam szegény, de a vezetői faszománytossabb autókkal járnak, mint a gazdag államok vezetői. Hivatkozás, na, az aztán van.
(*Kas: szegényesebb szekér vesszőből font gondolája. Ernyő: vászonfedél. A kép értelme: puszta vázon ülnek, de kas, az fent van a fejük fölött...)

Történelme: Erich Honecker pl személyesen szabotálta a Wartburg és Trabant autók fejlesztését. Már 1977-ben négyütemű, kb VW Polo osztályú Trabantot terveztek Zwikcauban –Honeckerék nem engedélyezték a prototípussá fejlesztését. A Wartburg gyárban VW Passat osztályú autót terveztek 1969-72-ben többet is: Honeckerék nem engedéyezték. Természetesen Honecker magánhasználatra pl ilyen Volvo-val járt. Meg ilyennel: Volvo264TE Hivatalosan just sem csak Mercedes-szel, de ilyennel is:CitrënLang

http://img.photobucket.com/albums/v419/B9-200/bmw03alpina-2s.jpgGrósz Károly nyugat-németországi látogatásán kékmetál BMW-t kapott ajándékba 

A szocializmusban államtitkári és nemzetbiztonsági szinten az 1600-as Zsiguli volt a menő. Fekete alapú fehér AK-s rendszámmal. A fehér alapú, fekete A-s rendszámosok volta a miniszteriális autók, de miniszteri szinten szolgálati autó csakis nyugati márka lehetett.


a Nyugat számára készült reklámfotó:

 

Miniszteriális autó a szocializmusban és a posztszocializmusban is a nepperek álma. A szocializmusban a miniszeriális sofőrök még nem száguldoznivágyó jógyerekek voltak, akiket frusztrált a sok maszek fajinabb autója, és ezért addig költöttek különbnél különb ürügyeket, amíg azokénál proccabb autót nem igényelhettek, hanem öreg motorosok, akik sokszor maguknak kímélték ki az autót. 200-300ezer km egy régi Merciben semmi volt. (A szocialista közautó 100ezer után nagyjavításra szorult –ezért él még mindig félelem a köztudatban egy 200-300ezret futott autótól ma is..) Ha ma a veteránnepperek hirdetései alapján vesszük lajstromba, akkor a szocialista főembereknek többezer miniszteriális autója volt. A nepperek másik kedvelt médiázása a „BNV-n volt kiállítási darab, majd keresztapu tisztaszobájában állt 1 évet csipkefüggönnyel letakarva”.)

Ajánlott olvasmány azoknak, akik kortárs publicisztikai szövegben akarják tanulmányozni a szocialista újságírás hangulatjavító-vállalati vagy testületfényező szövegeinek stílusát és nincsen kéznél a Népszabi' mai száma.

Alapszabály: Magyarországon csak akkor téma, milyen autókkal járnak az állami vezetők, ha a sajtómunkásságnak nem megfelő párt kormányoz. Persze a legcukibb reform a kormányzásban a kormány nélküli kamarillajellegű.

A Horn-kormány a sajtó zokszava nélkül vásárolhatott 1996-97 fordulóján (ráadásul a nagy megszorító reformok közepette) 300 autót több, mint korrupciógyanús körülmények között a Porsche Hungaria-tól. Innovatív, az Baja Ferenc környezetvédelmi miniszter volt, Európa egyetlen környezetvédelmi minisztere, aki A8-ason járt. (Kleine tárca, gute und grooooße auto´.) Történt ugyanis, hogy Baját a Porshe Hungaria meghívta az akkor újonnan bevezetett osztály, az A8 bemutatójára. Bajának pedig annyira megtetszett az autó, hogy meg is vétette az állam pénzén a segge alá.

Audi A8. 1994. Baja, ha jól emlékszem, zöldmetállban kapta...

Szabó Iván pénzügyminiszterként 10 éves w123-asMercedes -szel járt, ami kb 600ezer 1993-as Ft-ba került.

Bokros Lajos Golf III-asokat vásárolt –miniszteriális autója is ilyen volt, maga vezette.

Csak a közelmúltban is, Bárándy Péter igazságügyminiszterként a saját magántulajdonú Saab-jával közlekedett, saját sofőrje vezette.

A magyar történelem egyik legzseniálisabb politikusa, a politikai csiki-csuki feltalálója Horn Gyula három havi viadalozás után az őrezreddel kénytelen volt belvárosi magánlakásából a miniszterelnöki rezidenciára költözni, nemzetbiztosnági okokból. (Ti vállrólindítható rakettával a miniszerelnöki rezidencia pompás gyakorlócélpont kezdőknek, míg egy bérházból sűrűházrengetegben kitrafálni egy lakást már haditechnikai feladvány.)

Nem tudom, hogy nemzetbiztosnásgi okokból mért nem cuki egy Suzuki Ignis. Talán azért, mert a gyorsforgalmi záró felüljárós kanyarját nehéz vele 1000-zal bevenni?

>>Önöknél nincsen KRESZ vagy nem vonatkozik a felségekre? << –kérdezé a svéd király 1986-ban magyar vendéglátóit, miután szakszerűen berongyoltak vele a vitézek reptérről.

1998. júniusa után az Hornék-féle Audi-A6 flotta (és jó sok Skoda Octavia is, mind GHR-s rendszámmal, aztán Passat-ok, néhány Golf is, Vento-k) azonnal megbasszusgitározta a csőrét a sajtómunkásságnak. A fidesz egyik epitaphioma az audizó takony című mószerolás lett. Orbán a kormányzása végén egy 6-8 éves Mercedes páncélautót bérelt –hetekig tartó országos botrány lett belőle. Az őrezred Toyota Landcrusier-rel óhajtotta megoldani az Orbán kölkök fuvaroztatását -slágertéma volt hónapokig. Nagyjából az egész orbánflotta, mind a hat autó a sajáttulajdonú Golf IV-gyel egyetemben nem ért annyit, mint Gyurcsány egyik A8-asa, amit a Zistenatta Népe adott a Későfeudalizmus Ostora popsija alá. Nem téma.

Kómikus [Babits az első ó-ra tette a hagsúlyt görögösen], szóval mókás volt az eset, amidőn Vojnik Mária kis Ford Ka-jában haladvást azt észlete, hogy egy audizó fidesztakony jő szirénázva, megkülönböztető jelzésekkel megette. Ugyebár azt tudjuk , hogy a mélymagyar különösen amnéziás egy kuruc álattfajta. Bezzeg a labacok! Eszébe nem jutott Vojnik Máriának, hogy nem is oly rég ilyen miniszteriális Audiban ült férjura mellett, és ugyanígy repesztett velük egy őrzerdi sofőr. Hűjj, kurucfékomadta, nem engedett! Az őrezredi sofőr pedig -nem győzte őt ezért a jóoldali és a megfelelősajtómunkásság aprítani-, megelőzte, félreálította és eligazította az állampolgárt a miniszteriális Audihoz való miheztartásában. Arra már nem emlékszem, hogy kapott-e Civil Kurázsi díjat, de a sajtómunkásság java mintegy hetekig tartó üneplésben részesítette merészségéért Vojnikot. Egyébként a miniszteriális a Audi hátsó ülésén trónoló fidesztakony az MDF-es igazságügyiminiszter asszony, Dávid Ibolya volt

Nem volt az sem téma, hogy 2002-ben az új kormány és az MSZP egyes prominensei nem voltak hajlandóak azokba az autókba beülni, amikbe előzőleg fideszes popsikat fuvaroztak. Kapsiból 12db Audi A6- A8-as vásárlásával nyitott a Medgyesy kormány -senkit nem zavart a jóoldali és megfelelő újságírók közül a nemrég még audizó taknyosozók nyalinger kórusából.

Gyurcsány nevezetes beszédét a későfeudalizmus ostorozásáról (a visszaaszocializmusbakarózás később lett kommunikációs vezérfonal, eleinte nem kádárnosztalgiázósok voltak az ellenzők, hanem feudális patópálok..)az állam pénzén a pooopsija alá 77millió Ft-ért vásárolt A8 sportlimuzinból kiszállván tartotta meg. A Későfeudalizmus Ostora egyik kedvelt játéka kimérni, meddig mehet el, és mindig nagyon messzire mehet el, és észrevétlenül. (Lásd a Rend és Szabadság című beszédét, ami a polprop retorika és mím 70 éves hagyományait újította…) Csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy lényegében ugyanolyan kényelmes autót, ami 12mp alatt benne van a 200-ban, A8-ast lehetett, méghozzá lang változatban 33millióért venni akkoriban. Kétségtelen, hogy az S8 -as versenykörülmények között 2-3mp-t verne rá a sima 4,2-es lang-ra.

Most a pénzügyminiszternek látszó személy, a tehetséges nyírségi szinesfémkereskedő Veres János segge alól kivették, az idézem: kiszolgált, öreg és már biztonsággal nem üzemeltethető A6-ost és egy újat vettek neki. Mert a régi már 300ezer km-nél többet futott. Rizsa: „Jogszabályok írják elő, milyen autókkal kell a minisztereknek közlekednie.”

Az Audi A6 a prémium-felsőkategória alsószéle-közepe. Leginkább vállalati menedzsereknek tervezték, akik évente 100ezer km-t közlekednek. Spórolós német nagyvállalatnál 6 évig illik használni egy menedzseri autót. Azért vették szűkebbre a VW Passat röverjét, mert a spórolós német főnökök nem akarnak átszokni a drágább és nagyobb Phaeton-ra.

Nepperek tömegesen hoztak be az országba a karosszéria méretéhez képest viszonylag gyönge 1,9TDi motorral szerelt extaxi A6-osokat, amiknek a km-óráját „digitálisan beszabályozták” a nepperek, visszacsévélték 150-250ezer km-re (amilyen vastag bőr volt a pofájukon) Ezeket az autókat, ma már 800-900ezer-1millió km magasságában vidáman, kisebb gondokkal használják mitsesejtő tulajdonosaik.

Egy benzines, mondjuk 2,4-es Audi A6-os életében 300kmnél a legszebb férfikor kezdődik –túl az első nagyszervízen, kuplungcserén, komplet nagyfékezésen (féktárcsacserék betétekkel, csövek etc.) Magyar utakon talán, ha nagy kátyút fogott, ami felezővonalat közölvén 120-180-nal száguldó miniszteriális autóval ritkán fordulhat elő, talán-talán lengéscsillapítót is cseréltek.

Természetesen a miniszteriális autóknak extraszervíz jár, sokkal magasabb színvonalon tartják karban, mint egy „civil” autót.

A GHR-es Horn-flottát, amiben az audizó taknyok is proccoltak, 2002. után kezdték lecserélegetni. Az nem kifejezés, hogy nepperek potomért jutottak ezekhez a „leharcolt” autókhoz. Ismerősöm 820ezer Ft-ért vett egy 380ezret futott 2,4-est, legalább haramadikkézből, becslésem szerint tehát az autó a miniszteriális flottából kb 400ezerért kerülhetett az első nepper kezébe. Az ismerősöm zsönge 300ezret hajtott az autóba, aminek persze kutya baja sincs, egyszerű kopóalkatrészeket cseréltetett benne.

Természetesen az őrezred a nemzetbiztonsági okokra hivatkozik. Nem lenne megoldható derék miniszternek látszó személyeink biztonságos szállítása a műszaki lényegi paramétereiben az A6-ossal műszki szempontból nagyján megegyező de kb fele árú Skoda Superb-ekkel. Úgyis a törvényeink is csak nagyján vannak készen, ha kész az eleje [rendelkezési rész], már megy is ki, közben még a végrahajtási szakasza a kutya szájából kihúzottan... Amilyen munka a minisztériumokban folyik, amilyen színvonalon, pl államtitkári szinten luxusba számítanám a Suzuki Ignis-t.

És hogy ezt a cukiságos témát, szakácsszleng szólva megdíszítsem: fél évvel ezelőtt Gyurcsány részére sikerült beszerezni egy alighasznált páncélozott Audi A8-ast –de ezüst színben. Ez a szín nemzetbiztonsági vagy egyéb (nem részletezett) okokból nem felelt meg (elütött volna a többi feketétől) ezért 1200000 Ft-os költséggel átfestették. Feketére. Nyilván egész Nyugat-Európában nem volt még egy pártízezret futott fekete páncélozott A8-as, ugyebár… Lehet egyébként, hogy az átfestés azért került ennyibe, mert vagy népszerű művész végezte vagy népszerű művész adott hozzá tanácsot. Én mindenesetre tudtam volna ingyen ajánlani két autófényezőt, akik számlával 600-ból kihozták volna az A8-as átfestését, és az én fostalyigámat pedig ajándékképpen megködölték volna. (Megködölés: lehelletvékony esztétikai színrehozó festés, nepper  hajszárítóval matricátlanított extaxit délután lead, reggel megködölve viszi „zsírújnak” látszóan)

Egy miniszteriális autó forrás: nepitelet.hu/

A6 2.6 V6

A miniszteri autó

Modell

2.6 V6

Szöveges ítélet

Jó: nagyon kényelmes, megbízható, strapabíró, minőségi, össze van rakva-még 10 évesen sincs egy cicergő műanyag benne!, kiegyensúlyozott dinamika, tágas mindenhol, nagyon ergonomikus.
Rossz: költséges fenntartani (fogyasztás korrekt egy V6-tól, de a 11 liter az 11 liter; kötelező; casco; alkatrész, ha nincs megfelelő olcsó beszerzési forrás); kicsit kevés a motor a nagy kasztniba; hajlamos a gyári 15-ös [gyárilag 15"-ös kerék legfeljebb 1,9taxiTDi-n van, a nepperek lelopták a gyári 16-ost!! a szerk. megj] kerekekkel imbolyogni, szinte kötelező a 16-17-es kerékméret; sok biztonsági kütyü beszerelése (váltózár,stb.) az Audi mivolta miatt és ezeknek az indulásonkénti procedúrája. De valamit valamiért. :)
Egy mondatban: annak való, aki nem streetracer, de szereti a kényelmet, a megbízhatóságot és a suhanást.

Hibalista

Egy év alatt: bal hátsó és első kerékagycsapágy, együtt 12.000HUF; vízcső, 8cm-es darab, repedés, 950HUF; benzinmutató, még nem cseréltem ki. Ennyi, a szokásos karbantartásokon kívül (10ezrenkénti olajcsere, vásárlás utáni nagyszerviz: szíjak, stb.).

Ebben az exminiszteriális autóban 123000 km-t hagytak meg a nepperek, számításom szerint az autóban legalább 400ezer lehetett, amikor a népítélet írója (utólag köszönöm önkéntelen közreműködését) megvásárolta.
Szerény javaslatom, hogy inkább az ennél is gyöngébb teljesítményű 2.4-es sima túramotorosat keresse, aki ilyet akar, 8 literrel eljár.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr51902685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.26. 12:38:56

"nem érdekel, ha valaki kiesik a megyei közgyűlésből, vagy nem jut neki audi kulcs!" - egy nagy reformer.

magyar-magyar szótár 2009.01.26. 13:50:22

Hát, a nagy reformerek már mindent elmondtak. Mára már le is körözik ennmagukat a re:refermokban.

Bali01 2009.01.26. 20:03:27

...a pénzügyminiszternek látszó személy, a tehetséges nyírségi szinesfémkereskedő Veres János....

még most is törölgettem a könnyeim,esküszöm nem röhögtem ilyen jókat mostanában.

Ez a cikk is etalon!

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.01.26. 21:48:39

Ezt igen faszán összeszedted, hiányzott is már egy ilyesféle!
Olof Palmét (hu.wikipedia.org/wiki/Olof_Palme) a nyílt utcán lőtték le, mert nejével gyalog ment haza a színházból. - Jah, csóró svédeknek nincs pézük miniszterkocsira, mert az egészet elviszi a a cocjáliskényszer. Jól néznénk mán ki, ha nálunk is így lenne, ha ne tudnánk kicsit keményebben behajtani az adókat, h meglegyen a ajudi. Télleg szarba' lenne a haza.. Küldeni kéne hozzájuk pár tanácsadót, aki kiemeli őket ebből a nyomorból. (És kapván az alkalmon küldhetünk nekik pár Kiszely akadémikus-szakácskönyvet a pörkölt kényegéről, meg akkor már pár pacalkonzervet is.)
Elmaradott svéd-eszkimók, szegény nyomorultak..

magyar-magyar szótár 2009.01.27. 05:24:37

Érdekes lenne megnézni, hány főemberünk képes (és lehetséges neki) végigmenni az utcán. Nem akarok senkit reklámozni, de..
valahogy úgy van ez, mint a rockzenében. A csövesek 1982-ben alföldipapucokkal szimatszatyrokkal dobálták meg Bergendy Istvánt meg a zenekarát.. és ő EZEKUTÁN a koncert végén lement a nézők közé.. a sok félpapucsos gyrek sántikált hozzá: Ne haragudj Pista, bunkók voltunk. Bergendy ott beszélgetett a gyerekekkel, pl zenéről. Ez.. afféle.. veleszületett emberi nagyság. ugyebár. És hihetelen, de politikus is van ilyen. (Név a szerkesztőségben) alföldi faluban, mire testőrei észbekaptak, már bent volt az emberek között, akik se széjjel nem szedték, sem le nem köték, beszélgettek vele (jó, simogatták a kabátja ujját, de hát.. a jeccerűnép mán csak ilyen..)

Igen Olof Palme-t lelőtték, azért... ez egy kivételerősítiaszabályt.nagyjából a Benelux-Skandináv ég alatt különben miniszterelnökök bicikliznek, sétálgatnak az utcán.

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.01.27. 10:17:43

A Palme-gyilkossággal arra céloztam, h ott, karján nejével, gyalog jár a miniszterelnök színházba, mint egy hétköznapi ember. Svédországban nem az volt a reakció (annyira abszurd), h akkor vegyünk 77milliós népmesei páncélozott ajudit/volvót/saabot a politikusoknak, hanem arról indult meg a közbeszéd, h mi van a rendőrséggel, ha a nyílt utcán le lehet lőni _egy embert_, aztán meg nem találják meg a gyilkost. Hol élünk? Mire kapják a fizetésüket a rendőrök, hogyan van kialakítva az egész bűnmegelőzési rendszer, kiképezve a rendőrök, miért nem működik? Ezt azért tartom lényegesnek, mert rávilágít a _lényegre_: nem körbeköpködés-hadjárat indult be, hanem a probléma körvonalazása , a hiba helyének felderítése, a megoldás keresése. Senkinek eszébe nem jutott, h ne gyalog járjanak a politikusok színházba, mint a többi ember, mert hát miért lenne egy politikus védettebb, mint bárki más? Miért nem biztonságos a város, az ország, ahol élünk - mi mindannyian - ez volt a kérdés.

Két megoldás van: a; kerítések mögé költözni, bandériumokkal körülvenni magunkat, és úgy vonulgatni az utcákon hosszú konvojokban, b; biztonságossá tenni az utcákat, felszámolni az elégedetlenséget, kezelni az elmebetegeket, meggyógyítani/megszüntetni az okokat. Olyan rendszert kialakítani, ahol a bűnelkövetés világos kockázattal jár, szemben egy átlagos, dolgos élettel - tehát van mit veszíteni.

Aki saját hatalmának megerősítésén dolgozik, az nyilvánvalóan az első variációt játssza meg: a probléma megmarad, leköti a társadalmat, ő pedig magánhadsereget építhet, amit saját akarata szerint adhat bérbe, használhat fel. Aki így jár el az, mindegy, minek nevezi magát, a közösség érdekei ellen, a saját érdekében dolgozik. Ezt kell észrevenni, mert ez a lényeg: a közösség érdekei ellen dolgozik, lehúzza, hátráltatja a közösséget. Kárt okoz, része, egyik _oka_ a problémának.

A politikus nem "elit", hanem közszolga (nem pártlakáj). Feladata, h minden rendelkezésre álló eszközzel azon dolgozzon, h a hely, ahol a közösség él, normális, dolgos életre alkalmas legyen. A közszolga alkalmazott és nem "elit". Az elit az a középkorba, meg a szovjet-világba tartozik. Európa már pár száz éve elvetette ezt az utat, hiszen régen rájöttek az emberek, h a közösség kevésbé hatékony az ilyen rendszerben, az "elit" lassít, az "elit" kolonc. Nálunk itt elég pontosan meglátszik, h foxi-maxin végeztek a mai politikusok, tetten érhető a beidegződés, vaskosan terjeng az ázsiai szag.

Redcat 2009.02.02. 10:43:24

Nekem nem az a bajom, hogy mi van az éppen az aktuális miniszterelnök becsesebb fele alatt. Sokkal inkább az, hogy nem teljesít.
Ha rendben mennének a dolgok, kit érdekelne, hogy ki, mivel autózik...

magyar-magyar szótár 2009.02.02. 11:39:53

Ö.. hát igen, minden ülep alá a megfelelő autót. Az DummStorm Kopier Ringlspiel-je alá talán Fiat Barchettá-t, sk vezetésben...
süti beállítások módosítása