terepjárós - a mélymagyar népsport szeterotipiái szerint a terepjárós bunkó, kopasz, köcsög, budapestiül paraszt állat, nemnormális, ro'aggyon ki a víre (vidékiparaszt kateg).

Teszemazt a szakmám miatt   közlekedem terepjáróval, mert autowiegeht's [autóvigéc, értékesítési tanácsadó] vagyok és a főnököm arra utasított, hogy az újautóba fostalyigát, amin ketyeg el szépen a rég eladott újautó árrése, vigyem el szellőztetni a baráti Autó Fehér Murva Kft telephelyére az ország másik végébe, ahol talán még van ára ennek a rakás szarnak. Közlekedésem közben azon vagyok, hogy a főnökömtől kapott üzemanyagpénzből saját zsebre spóroljak, én kijövök ezzel a Mitsubishi  Pajero 2,5D -vel kb 6,5 literből, a főnököm meg adott 10liter/100km-re elegendő pénzt. Tehát lassan, deffenzíven hajtok, ám azt kell tapasztaljam a mélymagyar valóságban, hogy autóstársaim a terepjárós figurától való frusztráltságukban jönnek rám, mint a furu, a darázs, csapnak le rám, mint kánya a csirkére, elémvágnak, befékeznek, tanítanak, öklöt ráznak, mutogatnak, még egy nő is, hogy kapjam be, a mijét is kell egy nőnek bekapni? A hagymaszagú dildo -ját?

 A terepjárósok sztereotip gyűlöletének alapja az az optikai csalódás, amit a nagyobb járműtől való  félelem vetít a nem hivatászerűen, csak alkalmasint autózgató átlagember lelkébe. Ha a frusztrált mélymagyart terepjáró volánjához ültetem, akkor dicséri, milyen kényelmes, fennebb-ről nézi le a világot, nem szám a járdaszegély, sőt, sziget sem, milyen jól kezelhető, nem veszi föl se az úthibákat. Valamint mélymagyarországon az irígység. A szimpla nomád és szittya irígység, a hunnan van, mibű van mennyivót. Hamburgert zabál, de a másik szájából a pirítóst kiirígyeli. A mélymagyart nem az foglalkoztatja, honnan lesz neki egy szalonállapotú, megkímélt, lényegi részeiben újszerű II-es Golfja háromszázezerért, semmibemeő, mondjuk 150ezer km-errel (még kuplungot cserélni is 100ezer Km múlva kell) , hanem az izgatja, hogy  szomszédjának, a tetű Hornyicsáknak, annak a porcc felvágós kurvannyának miből telik az egyébként bárki számára elérhető, valódi terepjáró képességekkel bíró, egymillió Ft-os Hyundai Galloper  terepjáróra. Persze nem méri stopperórával, hogy Hornyicsák, mint maszek földmérő reggel öttől este nyolcig odavan lenn a hóstyánban vidéken.

Mélymagyar a S.U.V-ost is egyfasz terepjárós se-nek köpdösi le, pedig a Sub Urban Vehicle ritkán rendelkezik igazi terepjáróképességekel, sőt, gyakran csak kétkerék-hajtású. De a látszat, az látszat, és a jelekből ítél a mélymagyar.

Aztán itt van a kopasz-ság, ami a mélymagyar frusztrációban szintén a proccbunkóság és izomtiborság jelképe. A mélymagyar osztán a jelképekhez nagyon ért ám, hogy mi minek a jele. Ne adja a jóisten, hogy Gusztos Péternek valamilyen okból vidékre terepjáróval kelljen lemennie...

Kuncze Gábor sem az a dzsimiendriksz sérójú figura volt 10 esztendővel ezelőtt, amikor ilyen, vadász-zöld színű terepjáróval közlekedett, GZY[...] rendszámmal.

Egyébként Magyarországon a közutak olyan állapotban vannak, hogy akár A Város -ban, akár védéken bármely közúton foghatni olyan kátyút az autó kerekével, amibe egy egyszerű civil limuzin futóműve, kereke, gumija belerokkan. A vidéki utak, különösen a malmok és gabonatárolóhelyekhez vezetően széjjel vannak trancsírozva a gabonaszállító teherautók által. A gabonafuvarozó teherautós cégek levették kilóra a MÁV-vezetést a '90-es évek elejétől, zsebre a közútfelügyeletet, meg akiket kellett,  és néhánymillárdos profitjukért cserébe ezermillárdnál nagyobb kárt okoztak a közutakon. Egyszerűen: Életveszélyes nem terepjáróval közlekedni pl a 34-es főúton. És sorolhatnám végig. A magyar utak padkája nem padka: ha személyautó lekap, vége, kampec, dolórecc! Kamion leáll a padkára: főleg, ha új az a padka: beborul az árokba. A magyar út padkája: látszat. A fentiek miatt egyre több olyan ember, aki munkavégzés céljából vidéken kénytelen autózni, mondjuk évi 60-100ezer km-t, az terepjárót vesz (a S.U.V. is megteszi..) mert nincsen ideje hetente talpascsapszeget, trapézgömbfejet, komplet lengőkart, gólyalábat, lengéscsillapítót cserélni, új kereket , gumiabroncsot vásárolni. Tehát valóban: a terepjáróknak nem kell lemennie a magyar utakról, hogy attól függetlenül terepen közlekedjenek.

Egyébként a magyar a terep kifejezést, például fejlettgondolkodású budapestiújágíró kategóriában a vidék szinonímjeként is alkalmazza. A terep = valóság. A terep = gyakorlat.

Aki nem hiszi, merjen utánamjárni a családi autójával, ha tud a vidék országútjain. Vágjon le az M3-ról a Tarnaságon által!

Jó utat!

 trapézgömbfej       gólyaláb

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr28897040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.23. 10:14:23

egyrészt tessék különbséget tenni terepjáró és a telekjáró között, főleg, mert az utóbbi tulajának nincs telke.
lehetne mondani, hogy az ingis 4x4 a telekjáró, de nem, mert azzal special le lehet menni a telekre, de egy porche cheyennel már nem.

másrészt a balázspalifrizurás, kombi golfos családanyák a pótos kamionra is ráhúzzák a kormányt, és középsőujjaznak, csak az a fülkéből nem látszik, mert magasabban kezdődik az ablak, mint ahol a golf véget ér.

magyar-magyar szótár 2009.01.23. 12:02:41

A Porsche Cheyenne-nekl nagyon ki lehet menni a telekre. Nem egy díszterepjáró, minthogy lényegi részeiben VW Touareg, csak vannak, akik szeretik ugyanazt 10 millával többért megvenni.

Joch, ein schatzili azok az anyák, van elektrische siebedach-juk és az zimm és azon mutogatnak ki a kaminyótós auslander ekmek ungarzigeuner STANGEN-nek, hozzá egy-egy hajtincs lobog (goffri~!!)
Franzia nyelvterületen, ha látják a visszapillantóból, hogy lila fejjel ordéjj a kaminyótós, akkor pedig édes petit canard csőrt mutogatnak, háp-háp, hogy hagyfecsegjen a hülye barbárja, az

magyar-magyar szótár 2009.01.23. 12:04:14

Telekjáróban speciális a 37ezer km-t futott 1994-es fullos Skoda Favorit kombi szalonállapotban. A Papa rézcippzáras bordó mackóancúgban és ZŐD gardigányban vezeti, a mama fiogja a kosarat az ölében (gödi homokhalmok)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.23. 12:14:02

ignisből többet szoktam telkek közelében látni, mint cheyennből.
de lehet, hogy csak rossz felé járok.
meg a franc tudja, hogy egy 20-30 millás kis aranyossal nekiállnék-e mondjuk a dűlőnek ott a pokolpincénél.

heki 2009.01.23. 22:03:31

A terepjáró indulatokhoz bejátszik, hogy egy időben ugye munkaautónak lehetett leírni ugye, oszt aki nem kapcsolt idejében annak most lehet, hogy nincs, és ettől feszültebb ugye.

magyar-magyar szótár 2009.01.24. 07:23:40

Kösz Heki, ez így van, a legtöbb Hyundai pl "tehergépkocsi" kategóriában működött (1993-1998), aztán öt év elteltével áfakülönbözet befizetése nélkül lehetett szgk-vá átvizsgáztatni

magyar-magyar szótár 2009.01.24. 07:28:06

A Porsche Cheyenne-sek között nemkevés a nejlonparaszt. Sőt, nejlonbijjóháztulajdonos! Svéd kiserdőből van a háza, beáldozva egy negyed vietnámi bambuszligetet. Sőt, az ilyen hybridautót vesz, ami 220 V-t is fogyszt, meg 100 km-re 7 liter gázolajat (A Tiguan 2,0D kijön 5,5-ből és annyiba kerül, viszont nem kell 220ba dugni)
süti beállítások módosítása