Az ávángárr [avantgarde avangárd] és más innovatív, előremutató művészi törekvések a mezeiközönség szemében mindig odahányt [okádott] csapnivaló és hányaveti fertelmek, ilyeténistudok-ok. Valamint tekintsd az un. "kortárs zene" helyzetét. Amonnan nézve meg a Parnassznak ormairúl, hát az újat sokszor leiskolázatlnozzák, barbárnak vagy dilettánsnak mondják.  Egy ízlésficam -on szemléltetem, mennyire síkos is lehet az úttörés akár a tettetett műhülye kategóriában is. Mert a paródia és az irónia olyan, mint tejfel a levesbe, néha a vacakot is feljavítja. És még egy kis ecet [acid, vitriol, szarkazmus] bele! Természetesen Osztrák Példát választok, mert az önmagát haladóbaloldaliként definiáló neonépiromantika és a "liberális"-ként tetszelgő posztmaóista mélymagyar szekretáriusság egyaránt kedvtelve hivatkozik Az Osztrák Példára ["Más lajtántúlja mindig ződebréttye is."].

Már csak azért is Linz városában keresem az ízlésficam -ra a példát, mert utána majd Pécs lesz Európa "kulturális fővárosa" . Ha nálunk kélne egy Rózsaszín Szálasi, pl jellegzetesen blogoszferiális tréfássággal Szálasjanó, akkor nem kerülne egy külhoni copyngernek annyi imádságába a Mindenhatoooooo –hoz előhalásznia a felháborító ízlésbarbárság dokumentumait, mert a magyar egyik legmélyebb vonása, hogy szennyesét nem csak teregeti, de felnagyítja, többszörözi [ Tóta W, Tokfalvi & Co.] a mindennapi kis pol’pecsennyesütögéléseihez. Nem ám a német kulturkörben. Erről a baromról, akit a Mindenhatooooval való szinte jób-i viadalozás után nagynehezen idetárok, a bécsi Kurir [egy lap, amihez hasonló lesz majd az elBlikk-esített Népszabi , foto by Móricz Simon] írt róla valamit, amit online a .de gugli adott elő s nem az .at. ] Jó, talán gyönge vagyok keresőmotokrosszban…

Most a szlovén Laibach zenekar és avangár akciócsoport munkásságára csak utalnék, mielőtt a képet becopyzom: tessék:

Néhány magyarázó szó. Adolf Schicklgruber a Linz vonzáskörzetébe tartozó Braunau-ban slisszant ki jobbsorsra érdemes anyukája méhéből. Linz (a/d Donau) kedvenc városa volt. Linz Kleinmünchen nevű, (Dél-Linz, Dauphine straße, Pestalozzi straße vidéke)  akkor még elővárosában masszív, erőd-szerű házakat épített, amik repülőről nézvén svasztikát és birodalmi sas- alakot ábrázolnak, ezeket ma is Hitler-haus –nak nevezik, de persze a gugli alig találja. (Fatengelyes gépemmel a GoogleEarth-öt aligha senderíthetném...) kép forrása

Fenntartom, lehet, velem van a baj, és ez az egész nem ízlésficam ettől a jobbdolgában Nick Treadwell [akciós neve Nicktador "Pink Hitler"] műűvésznevű baromarctól és barátaitól, hanem muchacházásra alkalmas brályenéleteskedő angloSUCKso  humor. Jó, akkor megkímélve a baromarc oldalának látogatásától kedves olvasóimat, néhány, egyébként foltonkint remek művét copyzom be:

innen indult...

Az "akcióban" közreműködö haverjaira mutató motorpályák:

Lukas M. Hüller FIGYELEM: érzékenyebb ízlésvilágú keresőmotórzóknak: hányászacskók legyenek kéznél!

http://www.art-port.cc/resources/cache/dc/1d/113402-m8go-000-lust-aus-der-serie-the-7deadlysins-d..jpg.jpg

*

http://www.art-port.cc/resources/cache/9b/21/113408-m8go-000-zorn..jpg.jpg

*
Alexander Syllaba és haverja

Hm.. talán, ha felmentést keresnék a csákónak, aszondanám, hogy hát a múltöröksége sötétárnyait kevercselte volna egy kis ávángárba pink-kel ezen akciója során ökörséggé.

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr43874130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.01.14. 18:38:58

"Bonnie MacMahonból kitört az indulat. Amióta itt dolgozott a koktélbárban, most először nem tudott uralkodni magán. A hangja hirtelen olyan fülsértő lett, mintha bádogot fűrészelnének szalagfűrésszel. Ráadásul hangos is. - Hallja-e! - mondta. - Hallja-e!
Mindenki megdermedt. Nyuszi abbahagyta a zongorázást. Mindenki fülelt.
- Szóval nincs nagy véleménnyel Mary Alice Millerről? - kérdezte Bonnie. - Hát mi meg nem vagyunk nagy véleménnyel a maga festményéről! Ötéves gyerekek is jobb képeket tudnak rajzolni!
Karabekian lecsusszant a bárszékről, hogy állva nézhessen szembe a sok ellenséggel. Szó, ami szó, meglepett a viselkedése. Arra számítottam, hogy olajbogyók, maraszkinó-cseresznyék és citromhéjak záporában vonul vissza. De fenségesen magasodott föléjük. - Ide hallgassanak - mondta nagyon higgadtan -, olvastam a képem elleni vezércikkeket a nagyszerű újságjukban. Az utolsó szóig elolvastam a gyalázkodó leveleket is, amelyeket voltak szívesek New Yorkba küldeni.
Ettől az emberek kissé zavarba jöttek.
- Amíg én meg nem festettem, az a festmény nem létezett - folytatta Karabekian. - Most, hogy már létezik, semmi sem tenne boldogabbá, mint ha a város összes ötévesei lemásolnák és a végtelenségig tökéletesítenék. Boldog lennék, ha a maguk gyermekei könnyűszerrel, játékosan találnák meg azt, aminek a megtalálása nekem sok keserves évembe került.
- Ezennel becsületszavamat adom - folytatta -, hogy a városuk tulajdonában levő kép hiánytalanul közöl minden igazán lényegeset az életről! Amit az a kép ábrázol, az minden élőlény tudata. A minden élőlényben benne rejlő anyagtalan lényeg - az „én vagyok", amely minden üzenet címzettje. Csak ez él bennünk - az egérben, a szarvasban, a pincérnőben. Rendíthetetlen és tiszta, akármilyen lehetetlen kalandok essenek is meg velünk. A magányos Szent Antal képmása egyetlen függőleges, rezzenetlen fénysáv. Ha egy svábbogár lenne mellette, vagy egy pincérnő, a képen két ilyen fénysáv lenne. Csak a tudatunk az, ami eleven bennünk, és talán szent is. Minden egyéb csak élettelen gépezet.
- Ettől a pincérnőtől, ettől a függőleges fénysávtól az imént hallottam egy történetet a férjéről meg egy idiótáról, aki a kivégzésére várt Shepherdstownban. Nos, akkor hát fesse csak meg egy ötéves annak a jelenetnek a szent ábrázolását! Hagyja el az idiotizmust, a rácsokat, a várakozó villamosszéket, az őr egyenruháját, fegyverét, húsát és csontjait! Mi lesz az a tökéletes kép, amelyet akármelyik ötéves megfesthet? Két rezzenetlen fénysáv!"

magyar-magyar szótár 2009.01.15. 07:23:51

Úgy érted Hann', hogy a Pink Hitler az Punk Nicktador? Hm.
Az én ízlésemben lehet a ficam ezek szerint.
Na, majd gondolkodom ezen.
A Treadwell-től benyesett képek többsége tetszik
illetve a mérleget álló nő szerintem a Szomjas oázisra illő címlapkép. nem a szerencsétlen , elholt színészlyányé.

magyar-magyar szótár 2009.01.15. 07:25:09

A sinhead bakancsa fényes, mint salamon töke ugyebár. Esetleg matt (mint a skinhead wehrmacht fazonált malacorrú Passat-ja) -de habtiszta.

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.01.15. 07:56:02

Ah, uraim, csak nem kell elmagyaráznom... "minden magyarázat halovány árnyéka a teljességnek" (Stirlitz): a chinese skineaed - kinai punkzenekar, pontosabban red-skin, szélbal, amint az a vidijóból láccik. Minden nyócadikos gyerek tuggya, h a skinhead eredetileg szélbal mozgalom volt, fekákkal, stb. A nácik később szálltak bele, de az egydimenziós (x-tengelyes) embernek ez magas. Az argentin skins - valóban náci zenekar, bod&honor, minden sablon ott van - Argentínában.
A post címe Ízlésficam. Nem vagyok benne biztos, h a lila hitler kimeríti az ízlésficam fogalmát. Na most tessenek összeadni szorozni, és kb azt szerettem volna mondani - mind. :D
A világ színes, és folytatódik a színeken túl is a nem látható tartományokban...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.01.15. 10:09:00

pink hitler mint gesztusművészeti aktus értelmezendő, az esztétikum kauzális irreverzibilátsa új horizontot nyit a kánonok bevett kliséi mögött, mintegy metamímeléssel imitálva a létben-benne-lévő-teremtettséget átélő ember elhagyatottságát


:elnézést, EZT akartam elkerülni

:D

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.01.15. 10:11:47

@magyar-magyar szótár:
a punk (a helyes punk) nem cselekvés, hanem attitűd, avagy szándék, bár annak egysíkú: pukkadjon a pógár

lsd pink hitler

hacsak nincsvan nőfeminista-transzszexuális olvasata is van nincs

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.01.15. 18:00:49

Valamikor újságtördelést tanítottam egy suliban, ahol 18-24 közötti fiatalok ismerkedtek a szakmával gyakorlatban. Én voltam a zatyúristen, aki visszadobhatta az egyes tördelők által készített anyagot. Volt egy csaj, aki olyat tolt az orrom alá, ami első pillantásra egy összegányolt, lemaszturbált, kabbe! volt. Elsőre azt gondoltam, na ez _soha_. Esetleg még fel is pofozom a jópofa tinédzserét... Pár napig érleltem a dolgot, de nagyon nem voltam megelégedve. Tényleg úgy éreztem magam, mint akit leköptek. Arcba. Aztán mérgemben elolvastam a cikket is. A cikk sivár, gettósodott lakótelepen élő fiatalokról szólt... A csaj meg pontosan ilyenre tördelte. Ott voltak a toronyházak sziluettjei, a vigasztalan nap az üres égen: uv-zöld gyerekes napocska, egérrel rajzolva, odaköpve... Igenis dolgozott rajta. De még mennyit! Nekem kellett megérteni, hogy én lettem volna a világ legostobább atyaúristene, a világ birkája, ha visszadobom. Nagyon közel voltam hozzá, hogy segget csináljak a fejemből. Akinek volt már olyan élménye, hogy éppen csak elsuhan az orra előtt valami súlyos dolog, az tudja, milyen érzés ez. A tördelés maradt, ki lett nyomva változtatás nélkül. A csajnak elmeséltem az egész történetet. Bólogatott: ja-ja. (aztán jött a fotós (az is csaj), h ő ezt kikéri magának, és sírdogált kicsit...) És akkor részemről megfogadtam, hogy nem mondok többé ítéletet, míg meg nem ismerem azt, amiről beszélni szándékozom..

Egy dolgot szerintem mindenképpen észben kell tartani: minden kép arról szól, amit a készítője maga körül lát: tükör. Minden kép modell után készül. Mind. A különbség abban van, ki mennyire önállóan fogalmaz. A nagy tehetséggel készített másolatok: másolatok.
Egyáltalán nem kell mindent szeretni, de amit nem szeretünk azt nem _kell_ leköpni.
süti beállítások módosítása