Legfőbb szülői óhajok trendje: legyen kreativ gyermekük. És valóban, a rendszertelenül, egyvégtében legföljebb ha 3 órát, összesen 8 óránál többet nem alvó kisgyermek előbb-utóbb kezdi a zsenialitás jegyeit mutatni. Hyperaktívan futkáz -majd meg-megáll s elmélyültnek látszóan vizsgál valamely szellemi avagy fizikai tárgyat. Nincsen kisgyermek, kinek valamely képessége ne emelkedne a többi fölé. Bájosan mozog? - balettáncos lesz! Csépeli a zongorát?- egy móczár! Igen gyakori az alvásminuszos gyermeknél, hogy valamely algebrai műveletben kiemelkedő képességeket mutat, pl többjegyűt többjegyűvel fejben oszt -ebből a szülők egy valóságos matematikai zsenire következtetnek. Ha meg is bukik matematikából, akkor annak a közkeletű tévedésre ülnek föl, hogy Albert Einstein-t szaktárgyi teljesítménye miatt osztályozták kettesre ("bukott meg") matematikából...

Ez a kor nem a kreativitás kora. Semmi szükség nincsen kreatív emberekre -holott a creativ design a vállalati vagy polit'marketing egyik fő területének... cimkéje... Creativ Design címén leginkább copy-make folyik, régi ötletek RE:kultiválása.

A popiparban főleg nincsen szükség kreativitásra, csináld-meg dobd el előadók nem képesek önnálósítani magukat, lejár a szavatosságuk, mehetnek a kukába. 30 éve a kreatív lemezvásárló vett 300 jó lemezt és azzal el van, mint a befőtt, egy életre (szerencsére azért a hanghordozóeszközmarketing belepancsolt a levesébe...)

Forradalmi megújulás várható a futúrában: bioneurovezérlésű tube-okban fekvén a kisujjunkat sem kell majd az egérre mozdítanunk -és majdan nem kell chatflirt-jeinkben csattogtatni a billentyűzeteket. Azonban nincsen mai 'ámtech' ötlet és elképzelés, amiről a GALAKTIKA sci-fi folyóirat 1-100 kiadásában ne olvastam volna. Erről a tube-ról is olvastam, igaz, akkoriban az ámítástechnikát még a mozi képviselte, de a novella lényege ugyanez: a gépbenélő önélveztető ember.

A kreativitás akadálya a jó szegmentálhatóságnak. A kreatívat bonyolult gyátásbailleszteni. A kreatívfogyasztó megoldja magának: nem vásárol csészében tejberizst, hanem megfőzi magának tejből meg rizsből. Nem vásárolja meg a kertigagyiáeruházban a borostyánt (a loncot) hanem jártában szakgajt magának megfelelőt s ahol gondolja, jó lesz, kertjében leássa a gyökös részt s hajtatja. Kertiárudák marketingjének lényege: Vegyél a hagymaszárba lyukat! Vegyé' bótba' tejberizsát!  Valóban, ahhoz kell némi kreativitás a marketingesektől, hogy kitalálják, hogyan lehet hagymaszárba lyukat pénzért kínálni. De fejszenyélfaragáshoz kéznél a minta, tanítja az ősi kínai marketing-bon-mot: a népmesék és népmondák gazdag lelőhelyei a RE:copy-make -kreativitás alapötleteinek.

A bejegyzés trackback címe:

https://dudenbuch.blog.hu/api/trackback/id/tr9398508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása